Guest tom_ek Posted March 28, 2007 Share Posted March 28, 2007 Witam, mam problem z wentylatorami w N11, załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Jeżeli co to może P11 :027: A jak z wskaźnikiem temperatury ? Sprawdź poziom cieczy chłodzącej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Właśnie czujnik je uruchamia przez ECM. Ale to jest na prawdę rzadkość, żeby uległ uszkodzeniu. Czujnik monitoruje temperaturę w samym silniku, a nie w chłodnicy. Także widzę tu dwie możliwości - za mało płynu lub niedrążna chłodnica. Obie powodują brak pełnego obiegu płynu. Po prostu mamy sytuację, że przez cały czas jest schładzany tylko płyn, który jest w chłodnicy, no a wentylatory chodzą, bo dostają sygnał o za wysokiej temperaturze w silniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest z_pawel Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 załączają się bardzo szybko i prawie cały czas chodzą. Co może być przyczyną, czujnik temperatury? Właśnie czujnik je uruchamia przez ECM. Ale to jest na prawdę rzadkość, żeby uległ uszkodzeniu. Czujnik monitoruje temperaturę w samym silniku, a nie w chłodnicy. Także widzę tu dwie możliwości - za mało płynu lub niedrążna chłodnica. Obie powodują brak pełnego obiegu płynu. Po prostu mamy sytuację, że przez cały czas jest schładzany tylko płyn, który jest w chłodnicy, no a wentylatory chodzą, bo dostają sygnał o za wysokiej temperaturze w silniku. Jak dla mnie to kolega coś pomieszał z tymi czujnikami z reguł jest ich kilka rozmieszczonych w różnych miejscach układu chłodzenia. Fakt nie wiem jak jest w nissanie ale w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Sam czujnik może być sprawny natomiast uszkodzeniu mogło nastąpić gdzieś na łączeniu przewodów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Stare dzieje, Kolego. I w twojej P11 tak jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest z_pawel Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 w większości samochodów do chłodnicy zamontowany jest czujnik temp. cieczy chłodzącej który uruchamia wiatraki. Stare dzieje, Kolego. I w twojej P11 tak jest? Jak już wcześniej wspomniałem nie wiem jak jest w P11.144 ale zmotywowałeś mnie do tego by sprawdzić jak jest:) Jutro napewno sprawdze w moim samochodziku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Są 2 czujniki temperatury cieczy - jeden daje sygnał na komputer i to komputer steruje wiatrakami, a drugi daje sygnał na wskaźnik temperatury w kabinie. W TD są umieszczone ponad termostatem w okolicy pierwszego wtryskiwacza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.