Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zapalam swiatla i ... radio sie wylacza.


Guest Domin
 Share

Recommended Posts

Guest Domin

Jak w temacie. Wczoraj zakupilem radio Dalco CD 7511. Podlaczylem i niby wszystko ok, ale jak zapalilem swiatla to radio wylacza sie i przy wlaczonych swiatlach nie mozna go wlaczyc. Druga dziwna sprawa, jak juz radio gra, a podglosze je na max, to w rytm muzyki zaczynaja mrygac.. podswietlenia zegarow. Dodatkowo przy glosniejszym sluchaniu muzy widac jak podswietlenie radia jakby przygasalo, tak jakby brakowalo mu pradu. Nie wiem czy ktos grzebal przy instalacji czy nie, ale np. kolory kabli dochodzacych do glosnikow sa bynajmniej dziwne. Np glosnik prawy tylny ma kolory rozowy w siwe plamy i zielony w siwe plamy. Prawy tyl jest czerwony w siwe plamy i niebieski w siwe plamy. Kabel pradowy wydaje mi sie troche za cienki, bo jest identycznej grubosci jak kable od glosnikow. czy poprowadzenie osobnego kabla od zasilania i masy bezposrednio od bezpiecznikow rozwiaze problem? Pomozcie.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq

Pomoże. na 99% masz podpięte zasilanie pod przewód od świateł lub twoją MASĄ od radia jest włąśnie ten przewód. Jak otworzysz drzwi przy włączonym radiu będzie ci piszaczało że masz światła wlączone. Weź miernik znajdź plus który załącz się z kluczyka, znajdz plus który jest cały czas i znajdź kabel który po wł. świateł ma napięcie. Potem pytaj dalej. Tylko czegoś nei rozumiem - mowisz ze na swiatłach nie da sie wlaczyc radia to skad masz podś. zegarów jak gra?

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin
Jak otworzysz drzwi przy włączonym radiu będzie ci piszaczało że masz światła wlączone

 

Jak montowalem radio drzwi byly wlaczone i nic nie piszczalo.

 

Tylko czegoś nei rozumiem - mowisz ze na swiatłach nie da sie wlaczyc radia to skad masz podś. zegarów jak gra?

 

No wlasnie to dzieje sie przy WYLACZONYCH swiatlach. Jak muza glosniej gra to przy kazdym basie podswietlenie zegarow zachowuje sie tak, jakbym wlaczal i gasil swiatla, czyli zapalaja sie i gasna.

 

PS. Sorry za brak polskich liter w postach, ale siedze w robocie i pracuje na zdalnym pulpicie a w dodatku nie mam dostepu do panelu sterowania, wiec nic z tym nie zrobie.

Link to comment
Share on other sites

Guest martinezx1

Witam,

To radyjko ma kostke ISO czy łączysz kable na pająka?

Jesli na pająka to pamietaj, że w oryginalnej instalacji radia nie ma kabla od masy!!

Jeśli radio ma iso to kup sobie przejściówke nissan -> ISO i tam jest dodatkowy kabel od masy.

Wszystko wyglada jakbyś uznal kabel od poswietlania zegarów (świateł) za masę tylko dlaczego nie wywalilo bezpieczników??.

Tak czy siak zacznij od dodatkowej masy, jak pomoże to dobrze jak nie to albo przejściówka albo bezpośrednie zasilanie i masa do radia i powinno grać.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

masz podpięte zasilanie pod przewód od świateł
Moim zdaniem gdyby tak było to radio by grało tylko przy włączonych światłach.
lub twoją MASĄ od radia jest włąśnie ten przewód.

I to najprawdopodobniej jest przyczyna - radio dostaje SŁABĄ MASĘ przez żarówki

po włączeniu świateł DOSTAJE + i radio nie ma zasilania (to tak jakbyś podłączył oba przewody z radia pod + tylko jeden z nich przez mały opornik).

 

Jeszcze bardziej moim zdaniem jest prawdopodobne, że Twoją MASĄ jest przewód zasilający oświetlenie DESKI świadczy o tym miganie podczas pracy radia.

 

Spróbuj tak: włącz radio i pozycyjne(powinno się zaświecić oświetlenie deski)- jeśli radio zgaśnie to masz pewniaka.

Doprowadź masę do radia bezpośrednio z jakiegoś miejsca na karoserii.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Wszystko wyglada jakbyś uznal kabel od poswietlania zegarów (świateł) za masę tylko dlaczego nie wywalilo bezpieczników??.

Nie powinno wywalić bo wtedy na bezpieczniku(najprościej mówiąc) pojawia się + przez radio, które nie ma masy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Yaroo

Ja raz podłączyłem nie pod tą masę i wywaliło bezpiecznik pod maską i nie było podświetlania zegarów po deliwatnej przeróbce wszystko jest ok. Moim zdaniem nie baw się w przejściówki kostki i inne pierdoły. Poprowadź instalkę od pewnego plusa i minusa podłącz do kostk ISO i nie będziesz miał problemów trochę z Rtym zabawy ale warto :D

Link to comment
Share on other sites

Guest MiMio

To samo działo się w Primie Mamy. Brat podłączył radio z kabelkiem masy do podświetlenia deski. Radio grało, póki nie włączyło się świateł mijania ...... i było "pstryk" i po bezpieczniku. Radio wyjąłem, kabelek masy podłączylem pod ramę (element ramy pod deską) i gra i buczy do dziś ;)

 

Poza tym, to dziwię się, że jeszcze nic się nie spaliło w instalacji :D

w rytm muzyki zaczynaja mrygac.. podswietlenia zegarow
.

 

P.S. Życzę powodzenia <ok>

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

w niektorych radiach jest zlacze do oswietlenia przyciskow radia jak sie wlacza swiatla,

moze stad sie wic pojawia? I jeszcze jedno tak jak poprzednicy zalecam solidna mase do karosery

Link to comment
Share on other sites

Guest martinezx1
Nie powinno wywalić bo wtedy na bezpieczniku(najprościej mówiąc) pojawia się + przez radio, które nie ma masy.

No nie zgodzę sie z tą teorią jeśli w miejscu gdzie ma być "-" pojawia się "+" po włączeniu świateł to bezpiecznik powinno wywalić klasyczne zwarcie obwodu elektrycznego. Dlatego dziwi mnie, że nic tam nie wywaliło.

Wracając do radia to zainwestowałbym w przejściówkę NISSAN -> ISO i nie będzie problemów oczywiście jeśli auto ma ori instalację pod radio.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

Wczoraj zamontowałem radio. Znalazłem inny przewód 12V i w niego się wpiołem. Masę podczepiłem do karoserii. Problem ze światłami zniknął ale teraz jak gra radio, silnik jest zgaszony a otworzę drzwi to słychać pisk. Taki sam jak przy pozostawieniu włączonych świateł, z tą różnicą że pisk jest ciągły. Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki albo przekręcę go na zapłon pisk ustaje. Denerwowało mnie to więc odpiołem kostkę i teraz nic nie piszczy, nawet jak pozostawię włączone światła. Na razie jest OK, ale w przyszłości muszę to poprawić, tylko nie wiem jak. Co radzicie.

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

Domin bawiac sie w polowanie na kabelek z plusem mozesz dojsc nawet do tego ze radio bedzie gralo tylko wtedy jak wcisniesz sygnal wez czysty plus bezposrednio z akumulatoraprzez dodatkowy bezpiecznik ok 7,5 A

Link to comment
Share on other sites

Andy napisał/a:

Nie powinno wywalić bo wtedy na bezpieczniku(najprościej mówiąc) pojawia się + przez radio, które nie ma masy.

 

No nie zgodzę sie z tą teorią jeśli w miejscu gdzie ma być "-" pojawia się "+" po włączeniu świateł to bezpiecznik powinno wywalić klasyczne zwarcie obwodu elektrycznego. Dlatego dziwi mnie, że nic tam nie wywaliło.

Moja wina :!: :!: użyłem skrótu chociaż w nawiasie napisałem(najprościej mówiąc)

No nie zgodzę sie z tą teorią jeśli w miejscu gdzie ma być "-" pojawia się "+"
Tego nie napisałem, a wprost przeciwnie, że w miejscu gdzie ma być + pojawia się on "jakby 2 razy" czyli nie wywala bezpiecznika bo nie ma zwarcia.

+ z + nigdy nie powoduje zwarcia - brak różnicy potencjałów.

Właśnie na tej zasadzie działa tzw. "piszczek" sygnalizacji włączonych świateł.

Radio przestawało grać bo po włączeniu pozycyjnych dostawało + na oba kable(TO TEŻ SKRÓT).

Przy wyłączonych światłach masa była "brana" przez żarówki - po włączeniu świateł brak masy i radio nie gra.

Nie umiem tego jaśniej napisać najłatwiej to prześledzić na schemacie.

Domin Moim zdaniem powinieneś zrobić tak jak Ci radzili:

a nie możesz puści nowego zasilania prosto z aku i na kablu zamontowac bezpiecznik??
wez czysty plus bezposrednio z akumulatoraprzez dodatkowy bezpiecznik ok 7,5 A

To jest najpewniejsze rozwiązanie - może tylko kłopot z pociągnięciem nowego przewodu, ale masz niezależne zasilanie radia i będzie grało nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Bezpiecznik na + musisz założyć bo radio będzie cały czas pod napięciem i to będzie jedyne zabezpieczenie.

Link to comment
Share on other sites

Guest maacieq
Wczoraj zamontowałem radio. Znalazłem inny przewód 12V i w niego się wpiołem. Masę podczepiłem do karoserii. Problem ze światłami zniknął ale teraz jak gra radio, silnik jest zgaszony a otworzę drzwi to słychać pisk. Taki sam jak przy pozostawieniu włączonych świateł, z tą różnicą że pisk jest ciągły. Jak wyjmę kluczyk ze stacyjki albo przekręcę go na zapłon pisk ustaje. Denerwowało mnie to więc odpiołem kostkę i teraz nic nie piszczy, nawet jak pozostawię włączone światła. Na razie jest OK, ale w przyszłości muszę to poprawić, tylko nie wiem jak. Co radzicie.
a nie mowiłem :P NA ZAPŁONIE NIE DZIAŁA NIGDY PISZCZYK OD DRZWI - to po pierwsze, nie wiem czy masz tam kostkę iso - jeśli nie sprawdź jaki ma kolor przewód od włączonych świateł (niebieski??) i go odetnij) prawdopodobnie masz go dalej podpiętego iewłaściwie gdyż radio ma 2 plusy - stały do pamięci i ten po przekręceniu kluczyka - pewnie jest poączony z którymś z nich. Moim zdaniem twórz instalke z tych kabli które masz + masa. bierz miernik sprawdź które plusy kiedy się "zapalają" a kable od głośników wyczujesz bateryjką 1,5V... NIE ZOSTAWIAJ TAK!! pewnie radio teraz nie ma pamięci ustawień a na pewno nie jest dobrze...
Link to comment
Share on other sites

Guest martinezx1

Andy, spoko zgadzam się z Tobą, pozostaje jednak jedna rzecz która do mnie nie trafia: dlaczego kitajce nie robili masy w instalacji do radia?

Domin powodzenia w drodze do doskonałości instalacji.

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

W instalacji było coś grzebane. Jakiś amator próbował podłączyć alarm ale mu nie poszło. Centralka była tylko podłączona do + i do masy i nic poza tym. Żadnych czujników ruch, syreny pod maską czy podłączenia pod centralny. Więc wyjąłem centralkę. Jest jeszcze dioda na desce rozdzielczej, tuż przed szybą od strony kierowcy. Jak kluczyk jest wyjęty to mryga jakby rzeczywiście był alarm. W nidługim czasie planuje założyć alarm więc może elektryk dojdzie o co biega w całej instalacji. I teraz mam do Was pytania. Czy ta dioda jest jakoś seryjnie montowana, bo wygląda na fachowo zamontowaną ( nie tak jak w niektórych przypadkach, gdzie dziura jest zrobiona tempym wiertłem i wsadzona dioda o 3 rozmiary mniejsza od dziury). Czy kable do radia mają u Was też jakieś dziwne kolory (tak jak u mnie, np do jednego głośnika idzie zielony i czerwony a do innego różowy i niebieski). A co do podłączenia piszczyka od świateł, to raczej nie wydaje mi się, że wpiołem się z + od radia właśnie w ten przewód, bo + do radia pociągnąłem z jakiegoś kabla pod bezpiecznikami, ale ręki nie dam sobie uciąć. A po odłączeniu małej kostki (tej która jest bezpośrednio przymocowana do plastikowej półki znajdującej się pod kierownicą), piszczyk od świateł przestał piszczeć całkowicie. Czy to właśnie te kable są od piszczka, czy ja mam tak namieszane w instalacji :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

Bombel, i tak mam połączone kable między radiem a kostką ISO. Gorzej było ze znalezieniem kabli od głośników. Przykładowo, tylny głośnik ma kable zielony i niebieski a już przy samym radiu zielonego nie ma. Coś jest ostro popier..... z instalacją. Ze 2 godz zeszło mi zanim odpowiednio połączyłem kable od głośników. Coś mi się wydaje że jedynym rozwiązaniem problemu będzie udanie się do elektryka i to dobrego.

Link to comment
Share on other sites

Guest Domin

No mam P11 Sedan 2.0i SRi 97rok. Czyli ta dioda nie ma nic wspólnego z alarmem? Muszę wiedzieć żeby czasem ten kto będzie mi alarm zakładał nie wywalił jej, bo pomyśli że to jakaś atrapa

Link to comment
Share on other sites

Guest Brodacz

Ciekawy tema, zwłaszcza że jakiś czas temu wywaliło mi podświetlenie zegarów przy podłączaniu radia.

 

Gdzie w P10 2,0 są te bezpieczniki pod maską?

I który to powinien być?

Pytam, gdyż sprawdzałem to co mogłem i nie znalazłem przepalonego - bez miernika patrzyłem bo miernikiem nie umiem się posługiwać i nie mam...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Podpinam się tutaj, bo niektórzy wspominają, że można zrobić, ale nie piszą jak (którędy).

 

Mianowicie, potrzebuję pociągnąć kabel od akumulatora do kabiny, w okolice lewarka zmiany biegów, schowka - gdzieś tam. Po co? A po to że chcę podpiąć rozdzielacz 2x zapalniczka + 2x USB, aby mieć zasilanie np. do nawigacji, CB radia itp. Najprościej byłoby oczywiście podłączyć taki rozdzielacz pod gniazdko zapalniczki, ale ono ma brzydki zwyczaj - po wyłączeniu zapłonu, zanika w nim napięcie. Jak niestety w większości nowych (produkowanych po połowie lat 90. chyba) samochodów. A drażni mnie to, że jak się zatrzymam, to mi gaśnie CB, albo navi się zaraz wyłącza (słaby akumulator w navi i trzyma bez prądu tylko 5-10 minut).

 

Tak więc - którędy pociągnę kabel spod maski, od akumulatora, do wnętrza samochodu. Patrzyłem pod maskę, ale ciężko mi wyszukać jakieś rozsądne miejsce, jakąś gumową zaślepkę czy coś w tym stylu. A bardzo chciałbym uniknąć sytuacji znanej mi z Peugeota 406 (podwójna ściana grodziowa, w rezultacie kabel od akumulatora do wzmacniacza w bagażniku poprowadzony pomiędzy przednim błotnikiem i podszybiem).

 

Pomoże ktoś bezpiecznie zaprowadzić prąd do wnętrza auta???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...