Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nissan patrol 160 Hiszpan


Gość seku2

Rekomendowane odpowiedzi

Za palenie sie kontrolki odpowiada komputer od swiec zarowych.Ja mialem 2 przypadki ze swiecami zarowymi.Jeden w Oplu Astrze - kontrolka zapalala sie i gasla a swiece sie caly czas grzaly - pomogla wymiana przekaznika.Drugi przypadek Nissan Primera - kontrolka sie zaswiecala i gasla ale swiecde wogole sie nie grzaly - winny temu byl czujnik w stacyjce ktory odpowiadal za podanie "+" na komputer po wlozeniu kluczyka do stacyjki.

Co do czasu grzania sie swiec to powinno byc dokladnie tak:

Po odpaleniu silnika swiece powinny sie grzac az do momentu osiagniecia przez silnik odpowiedniej tamperatury (u mnie do czasu az wskazowka od temperatury podniesie sie jakies 3-4mm nad pierwsza biala kreske).Na zimnym silniku swiece zarowe grzeja sie jeszcze przez ten okres z mniejsza temperatura po to aby silnikiem nie telepalo na niskich obrotach.Jest to tzw. podtrzymanie - cos podobnego jak ssanie w silnikach benzynowych.

Pamietaj tez ze nie zawsze kontrolka odwzorowuje to co sie dzieje ze swiecami.Komputer jest tak zaprogramowany ze tylko on zaswieca kontrolke na jakis okreslony czas.

Mysle ze u Ciebie wlasnie cos z tym komputerem sie stalo.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Świece żarowe w RD28 (czyli w K260 też) działają w ten sposób, ze przez kilka sekund grzeją silnik pełną mocą a po uruchomieniu przez kilkanaście - dwadzieścia kilka sekund - "dogrzewają" silnik. I tak ma być. Przekażnik, który tym kieruje znajduje się w komorze silnika na prawym nadkolu. Mały czarny i lubi się psuć. Jak działa, to nie dłubać bez potrzeby :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12v

w 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.)

w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12v

w 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.)

w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy

 

co do tego zgodzic sie nie moge sterownik(a dokladniej nawet dwa i nie dokonca sterowniki tylko przekazniki :wink: ) w 260 jest przy akumulatorze po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość krzysiek1105

Hej wszystkim. Potrzebuje pomocy w sprawie elektryki w hiszpanie z 85 roku. Zjarala mi sie troszeczke. Ma ktos moze okablowanie ,albo schemat elektryczny do tego wynalazku?Na domiar wszystkiego instalacja jest 24 Voltowa

Bylbym wdzieczny za pomoc

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...