Guest seku2 Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 moze ktos wie co nalezy zrobic w przypadku kiedy niegasnie kontrrolka od grzania swiec zarowych ,swiece pracuja prawidlowo ale niewiem czy nie za dlugo . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Za palenie sie kontrolki odpowiada komputer od swiec zarowych.Ja mialem 2 przypadki ze swiecami zarowymi.Jeden w Oplu Astrze - kontrolka zapalala sie i gasla a swiece sie caly czas grzaly - pomogla wymiana przekaznika.Drugi przypadek Nissan Primera - kontrolka sie zaswiecala i gasla ale swiecde wogole sie nie grzaly - winny temu byl czujnik w stacyjce ktory odpowiadal za podanie "+" na komputer po wlozeniu kluczyka do stacyjki. Co do czasu grzania sie swiec to powinno byc dokladnie tak: Po odpaleniu silnika swiece powinny sie grzac az do momentu osiagniecia przez silnik odpowiedniej tamperatury (u mnie do czasu az wskazowka od temperatury podniesie sie jakies 3-4mm nad pierwsza biala kreske).Na zimnym silniku swiece zarowe grzeja sie jeszcze przez ten okres z mniejsza temperatura po to aby silnikiem nie telepalo na niskich obrotach.Jest to tzw. podtrzymanie - cos podobnego jak ssanie w silnikach benzynowych. Pamietaj tez ze nie zawsze kontrolka odwzorowuje to co sie dzieje ze swiecami.Komputer jest tak zaprogramowany ze tylko on zaswieca kontrolke na jakis okreslony czas. Mysle ze u Ciebie wlasnie cos z tym komputerem sie stalo. POZDRAWIAM..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest seku2 Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Witam,dzieki za rade .Mam jeszcze jedno pytanie moze wiesz w kturym mniejwiecej miejscu znajduje sie przekaznik wygaszania swiec zarowych w patrolu. :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NAMDAN Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Świece żarowe w RD28 (czyli w K260 też) działają w ten sposób, ze przez kilka sekund grzeją silnik pełną mocą a po uruchomieniu przez kilkanaście - dwadzieścia kilka sekund - "dogrzewają" silnik. I tak ma być. Przekażnik, który tym kieruje znajduje się w komorze silnika na prawym nadkolu. Mały czarny i lubi się psuć. Jak działa, to nie dłubać bez potrzeby :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tadziol Posted July 17, 2005 Share Posted July 17, 2005 seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12v w 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.) w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavvel Posted August 1, 2005 Share Posted August 1, 2005 seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12vw 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.) w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy co do tego zgodzic sie nie moge sterownik(a dokladniej nawet dwa i nie dokonca sterowniki tylko przekazniki :wink: ) w 260 jest przy akumulatorze po prawej stronie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysiek1105 Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Hej wszystkim. Potrzebuje pomocy w sprawie elektryki w hiszpanie z 85 roku. Zjarala mi sie troszeczke. Ma ktos moze okablowanie ,albo schemat elektryczny do tego wynalazku?Na domiar wszystkiego instalacja jest 24 Voltowa Bylbym wdzieczny za pomoc Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.