Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

nissan patrol 160 Hiszpan


Guest seku2

Recommended Posts

moze ktos wie co nalezy zrobic w przypadku kiedy niegasnie kontrrolka od grzania swiec zarowych ,swiece pracuja prawidlowo ale niewiem czy nie za dlugo .

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Za palenie sie kontrolki odpowiada komputer od swiec zarowych.Ja mialem 2 przypadki ze swiecami zarowymi.Jeden w Oplu Astrze - kontrolka zapalala sie i gasla a swiece sie caly czas grzaly - pomogla wymiana przekaznika.Drugi przypadek Nissan Primera - kontrolka sie zaswiecala i gasla ale swiecde wogole sie nie grzaly - winny temu byl czujnik w stacyjce ktory odpowiadal za podanie "+" na komputer po wlozeniu kluczyka do stacyjki.

Co do czasu grzania sie swiec to powinno byc dokladnie tak:

Po odpaleniu silnika swiece powinny sie grzac az do momentu osiagniecia przez silnik odpowiedniej tamperatury (u mnie do czasu az wskazowka od temperatury podniesie sie jakies 3-4mm nad pierwsza biala kreske).Na zimnym silniku swiece zarowe grzeja sie jeszcze przez ten okres z mniejsza temperatura po to aby silnikiem nie telepalo na niskich obrotach.Jest to tzw. podtrzymanie - cos podobnego jak ssanie w silnikach benzynowych.

Pamietaj tez ze nie zawsze kontrolka odwzorowuje to co sie dzieje ze swiecami.Komputer jest tak zaprogramowany ze tylko on zaswieca kontrolke na jakis okreslony czas.

Mysle ze u Ciebie wlasnie cos z tym komputerem sie stalo.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,dzieki za rade .Mam jeszcze jedno pytanie moze wiesz w kturym mniejwiecej miejscu znajduje sie przekaznik wygaszania swiec zarowych w patrolu. :?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest NAMDAN

Świece żarowe w RD28 (czyli w K260 też) działają w ten sposób, ze przez kilka sekund grzeją silnik pełną mocą a po uruchomieniu przez kilkanaście - dwadzieścia kilka sekund - "dogrzewają" silnik. I tak ma być. Przekażnik, który tym kieruje znajduje się w komorze silnika na prawym nadkolu. Mały czarny i lubi się psuć. Jak działa, to nie dłubać bez potrzeby :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest tadziol

seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12v

w 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.)

w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest pavvel
seku2:zdecyduj jaki to patrol 160(japończyk 24v) czy 260 hiszpan 12v

w 160 masz dwa przekazniki świec i rezystor szeregowy,w 260 dwa przekazniki i świece dwubiegunowe(3 szt.)

w obydwu kontrolery świec są pod kolumną kierownicy

 

co do tego zgodzic sie nie moge sterownik(a dokladniej nawet dwa i nie dokonca sterowniki tylko przekazniki :wink: ) w 260 jest przy akumulatorze po prawej stronie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest krzysiek1105

Hej wszystkim. Potrzebuje pomocy w sprawie elektryki w hiszpanie z 85 roku. Zjarala mi sie troszeczke. Ma ktos moze okablowanie ,albo schemat elektryczny do tego wynalazku?Na domiar wszystkiego instalacja jest 24 Voltowa

Bylbym wdzieczny za pomoc

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...