Guest marek81 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Witam serdecznie. Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana, ale ostatnio byłem w kilku punktach montażu instalacji LPG i niestety w jednym odradził mi Pan instalacji do tego typu silnika. Mam wersję N14 1,6 16V (gaźnik) na sondzie. Podobno w tych gaźnikach jest jakiś zawór paliwowo-powietrzny który przy użytkowaniu silmika na gazie powoduje to, że w pewnym momencie przestaje on działać i może być DUŻY PROBLEM. Przy odrobinie pecha autko podobno przestaje palić i na paliwie i na gazie. Dlatego proszę Was o opinię jak się spisują takie silniki z Gazem i jakie instalacje do nich byście polecali. Jak dotąd proponowano mi instalacje gaźnikowe z obsługą od wtrusku jednopunktowego. Tak więc proszę o pomoc bo mam dość jazdy na paliwie i jestem skłonny już zmienić auto. A to bym robił z wielkim żalem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fabiozo Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 ak dotąd proponowano mi instalacje gaźnikowe z obsługą od wtrusku jednopunktowego. ?? bardzo dziwne ja mam od paru miesięcy przejechałem 10 kkm i naprawde wszystko ok, instalacja włąśnie mi sie zwróciła do końca roku będe sporo do przdou a tą kase można zainwestować w coś w samochodzie ew. jakiś remoncik tyle że ja dużo jeżdze. Jezeli jeżdzisz niewiele to myśle że sie nie opłaca. mam taki sam rodzaj silnika tylko że wersja 1.4. coś tam niby jest że pływak sie wybija bo suchy gaźnik jest ale ja w 2 miesiace oszczendzam na nowy gaźnik. Jeśzcze jak byś z blosem założyłto wogle wypas. poza tym dużo info jest na tym forum np w dziale porady ekspolatacyjne --> LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest korsarz75 Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 Mam N14 1.4 16V na gaźniku. Zagazowany jest od dwóch lat. Przejechał na gazie w tym czasie 30 tys. km. I ... nic. Wszystko chodzi jak złotko. Jak będziesz pamiętał, żeby w baku mieć zawsze trochę paliwa i od czasu do czasu parę kilosów na benzynie przejechać to i o gaźnik nie musisz się martwić. Pozdro Aha, z tego co wiem to do silników gaźnikowych montuje się instalacje I generacji z trzema pozycjami przełącznika: gaz, neutral i benzyna. Zapalasz na benzynie, przełączasz na neutral, czekasz aż paliwo wypali się w gaźniku i jak poczujesz że silnik zaczyna słabnąć przełączasz na gaz. Mam instalację firmy Elpigaz - bezproblemowa, polecam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted March 29, 2007 Share Posted March 29, 2007 instalka 1 generacji + blos + [rzerobka dolotu(wymagana do blos-a) i bedziesz zadowolony pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marek81 Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Instalka na 100% I generacji tylko, że jakiś osprzęt od jedno puktowego wtrysku trzeba założyć, bo ten gaźnik ma napchane przewodów podciśnieniowych i jest sterowany przez kompa. W poprzednich autach używałem takich instalacji ale z określeniem blos poraz pierwszy się spotykam. Więc mam prośbę aby to ktos mi wyjaśnił co to takiego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 W poście BLOS gaźnik do gazowu jest mase objaśnień z czym to sie je i jak to stosować ale po krótce Blos to mixer o zmiennym przekroju utrzymujący w kanałach dolotowych stłą wartość podciśnienia przez co możliwe jest utrzymanie stechiomertycznego składu mieszanki w całym zakresie obrotów przy założenie że mamy stałą wartość podciśnienia skład mieszanki zaleźy wyłącznie od wydajności parownika oraz kształtu gwizdka oczywiście ksztalt gwizdka można łatwo zmienić i dostosować mieszanke w celu poprawy osiągów lub zmniejszenie zużycia Działa na tej samej zasadzie co gaźniki motocyklowe przy czym jest mało awaryjny zmniejsza ryzyko wystrzału gazu związane ze zbyt mocnym zubożeniem mieszanki no i oczywiście poprawia osiągi i dynamike auta na LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sniper00 Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 mam najprostszy gazik w aucie... ręcznie musze wypalać benzynkę, ale robie to zgodnie z zaleceniem gazownika, na koniec dnia dojeżdzam pare set metrów na benzynce, potem z rańca zawsze uruchamiam na tym co w gazniku zostało, albo jak jest zimniej to przejadę parę minut zawsze aby silnik podgrzać na benzynce....i dopiero gaz załączam.... i jak dotąd nie miałem większych problemów z instalacją....na początku trochę przepalał, ale gazownik to dostroił jak trzeba i instalka zwróciła mi się po pół roku... jak dawałem gaz do auta to miałem na liczniku prawie 180 tyś, teraz mam ponad 200 tyś... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marek81 Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 Dziękuje wszystkim. Rozwialiście moje wątpliwości bo to że w gaźnikach potrafily siadać plywaki to wiedziałem, ale ten zawór to mnie troche dobiłe. Z tego co widzę to jest OK. Dzięki bardzo. papa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest czopochrup Posted March 30, 2007 Share Posted March 30, 2007 mi powli tez sie instalka zwraca... juz poand 14k km zrobione na gazie bez wiekszych problemow [1 regulacja obowiazkowa] i smiga ze az milo... pali przy bardzo spokojnej jezdzie 12.5 w miescie biorac pod uwage ze paliwo 3.9zl a gaz 1.77 zl to jest peiknie:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted April 5, 2007 Share Posted April 5, 2007 moj z gaznikiem na gazie zrobil jakies 80 tys. rozne byly przygody ale generalnie eksploatacja bez problemowa. pamietac trzeba o swiecach filtrze powietrza przewodach zaplonowych dobry gaz tankowac i regulowac instalke. i jazda! pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hoover Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Miałem w swojej P10 na gaźniku taką instalkę i 40 tys. bez żadnych przygód (regularnie wymieniane świece i raz przewody). Nie licząc problemów z regulacją (chyba za słabi gazownicy, jak na ten silnik), powodującą głównie zamulenie silnika, to eksploatację mógłbym uznać za bezproblemową. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szymekTST Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Ja kolego posiadam primerke p10 z silnikiem 1,6 16v na gazniku zagazowana od 4 lat , jak narazie problemów nie miałem , co prawda mam ją dopiero 2 miesiące ale zrobiłem juz ponad 4tys km i wszystko ok , poza tym dziadek od którego kupowałem auto tez zachwalał sobie ze świetnie mu chodził bez wiekszych problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.