Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Lampy od anglika


Gość tuptus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić przednią prawą lampę, mam teraz zamiennik depo i jest to taki shit,że nie wiem jak dostał homologacje.

 

Moge kupić oryginalną lampę od wersji angielskiej - ale - czy da się ją tak przestawić ,żeby świeciła "po europejsku" - na prawo stronny ruch ??

 

Lampa do P11 przed liftingiem

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie z "Angola" :!: bo beda swieci "wszedzie" tylko nie na droge zastanow sie przecierz tam jedzisz po drugiej stronie hehehehe nie wiem jak ludzie cos takiego sprzedaja i jeszce sa na to chetni

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
No nic poszukam więc czegoś normalnego "europejskiego"

 

I to będzie najlepsze wyjście.

 

Angielska lampa będzie skutecznie oślepiać wszystkich jadących z naprzeciwka tak jak Twoja prawa oświetla Ci pobocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek_83

Mam lampe depo i swieci dobrze przez minimum 8 lat.Nie podskakuje na dziurach.Musze zmienic dwie bo mam wyjarane odblysniki.Nowy oryginal pewnie kosztuje 500 zlotych :D Mam racje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam lampe depo i swieci dobrze przez minimum 8 lat.Nie podskakuje na dziurach.Musze zmienic dwie bo mam wyjarane odblysniki.Nowy oryginal pewnie kosztuje 500 zlotych :D Mam racje?

 

są różne wrażenia po lamapch Depo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

 

Można coś bliżej na ten temat?

Właśnie reanimuję swoją primę i zakupiłem ksenony i mam obawę, że są one właśnie od angola a z tego co wiem to są one montowane "na sztywno" i reguluje się położenie pionowe i poziome jakimiś pokrętłami. Więc czy tymi pokrętłami można ustawić na "cywilizowaną" wersję czy chodzi o coś jeszcze innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tikitaki, koleszko nie da rady wyregulować tam jest ruch lewostronny lampy są asymetryczne w DRUGĄ STRONĘ w ODWROTNĄ niz u nas a mianowicie są inne klosze lewe światło daje bardziej na pobocze a prawe mniej na ulice na odwrut niż u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale jakby ktoś jeszcze mógłby mi powiedzieć czy w p11.144 są lampy uniwersalne to będę już spał spokojnie.

Niestety sam nie mogę sprawdzić bo auto stoi aktualnie u blacharza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

To o czym piszesz dotyczy lamp okraglych (dawny Polonez, Golf I i II). Tam da sie obrocic odblysnik. W lampach zespolonych (tak jak w naszych Nissanakach) Nic sie nie da obrocic. Pozatym nie odblysnik jest problemem, tylko szklo reflektora.

Nie wiem natomiast jak to wyglada w lampach zespolonych gładkoszybowych, gdzie chyba tez sie nie da przestawic odblysnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwinto, to albo w AŚ leća w kulki, albo Ty masz jakies złe infomacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w AŚ leća w kulki
:D Być może przecież to taki motobrukowiec. Ja nie spotkałem reflektorów uniwersalnych dla ruchu prawo i lewostronnego, ale być może takie cuda istnieją na pewno nie w primerach. Słyszałem kiedyś, że zasłanie się część reflektora specjalną przesłoną.

Podaje do poczytania "Wybierając się samochodem do Wielkiej Brytanii trzeba przestawić reflektory na ruch lewostronny. Reflektory dostosowane do ruchu prawostronnego emitują asymetryczny strumień światła doświetlający prawą stronę drogi. W warunkach ruchu lewostronnego powoduje to oślepianie kierowców jadących z przeciwka.

W reflektorach starszego typu na szybach znajdują się wzory optyczne, w tym także specjalnie oznaczone pole, które trzeba zakleić czarną folią. W nowoczesnych reflektorach gładkoszybowych też trzeba nakleić folię.

 

1561961reflektorzv2.jpg

 

Problem polega na tym, że na szybie nie ma wytłoczonego wzoru optycznego. Folię taką można nabyć w sklepach z akcesoriami, a wskazówki co do sposobu i precyzyjnego miejsca naklejenia znajduje się w instrukcji obsługi. W razie wątpliwości pomocą powinien służyć autoryzowany serwis danej marki.

W niektórych reflektorach ksenonowych i biksenonowych w module projektorowym umieszczona jest mała dźwigienka dostępna po zdjęciu tylnej obudowy lampy. Przesunięcie tej dźwigienki powoduje podniesienie mikroprzesłony w projektorze i zmianę strumienia światła na symetryczny."

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwinto, to albo w AŚ leća w kulki, albo Ty masz jakies złe infomacje

AŚ podał poprawną informację, ale nie dotyczy ona wszystkich lamp. Zauważ, że na zamieszczonym przez Ciebie skanie widać w dolnym lewym rogu fragment reflektora o okrągłym kształcie (Golf I, II, ale prawdopodobnie BMW). Przeczytaj uważnie pierwsze zdanie tego akapitu:"Są reflektory (zwykle okrągłe), które da się przestawić na ruch lewo- lub prawostronny.".

Ale wracając do tematu. Jeśli mamy reflektory np zespolone z wytłoczonym na szkle "wzorze" to nie ma szans na ich obrócenie. Dlaczego obrócenie? Ponieważ w ruchu prawostronnym nasze auta święcą więcej na pobocze(po prawej stronie). W ruchu lewostronnym oświetla się lewe pobocze. U nas wygląda to tak:

regulacja_reflektorow.png

a u dajmy na to Anglików tak:

regulacja_reflektorow.en.png

Nie wiem natomiast jak to wygląda w przypadku lamp gładko szybowych. Tam wiązka światła generowana jest przez odbłyśnik. Ale chyba nie ma tam zbyt wielkiego pola manewru. Mam nadzieje że wyjaśniłem nieco ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholercia to chyba pozostaje mi się modlić aby te reflektorki były od "europejczyka", bo inaczej to wsadzone pieniądze psu w d...

 

niekoniecznie zamawiając z internetu lampy najlepiej ugadać się tak że te 5 zł więcej zapłacisz za przesyłkę ale przy odbiorze możesz sobie otworzyć paczkę i zobaczyć czy ci odpowiada i przyjąć możesz bądź zwrócić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak ale ja kupiłem te lampy dawno temu.

Po prostu nie składało się jakoś żeby samochód do blacharza zaprowadzić, bo jeździł.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

nadal mam nadzieję, że będą dobre.

Z resztą kupowałem od gościa, który sprzedawał tylko lampy i tylko tym się zajmował, więc może w kulki nie poleciał. A z resztą zobaczymy. Jak coś to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej

mam podobny problem i po przeczytaniu was juz sam nie wiem..

 

mam zamiar kupić reflektory od primery ( p11 przed liftem)

i te strzałki na reflektorach to maja być w strone lewą skierowane zeby można było na nich jezdzic po europie ?? w lewą strone oczywiscie patrząc na leflektor z przodu, szkłem do siebie, miałęm tak w starych lampach i było dobrze ??? wiec jak to jest z tymi strzałkami??

pytam zeby nie strzelic gapy i kupic lampy do du..

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodzió

hey puchacz_2008 kolega vulture30 już umieścił skana z opisem w jaką stronę musi być strzałka aby pasował do ruchu prawostronnego poczytaj sobie :D

pozdrawiam

:diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rav1975

do użytkowników P11.144

jak już kupiliście lampę od angola, a ze starej lampy została wam soczewka, to w zakładach naprawiających reflektory może wymienią samą blaszkę z wnętrza reflektora (znajduje się między soczewką a lustrem). By wyjąć soczewkę trzeba zdjąć klosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość bartosz_P11

REASUMUJAC

 

jezeli posiadamy lampe starego typu (porforacja na kloszu - p11 przed liftem) i z jakichs powodow mamy uszkodzone bebechy (przgrzane luszczace sie lustro itp.),

wystarczy przelozyc klosz ze starej "europejskiej" na bebechy z angola i gotowe!

 

czy sie myle???

 

 

P.S.

nie kupujcie tego szajsu DEPO nie moge sobie z tym poradzic,

co jakis czas musze naginac drut podtrzymujacy zarowke bo po nagrzeniu odgina sie i zarowka lata (koszmar) kto to dopuscil do sprzedazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...