Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Lampy od anglika


Guest tuptus
 Share

Recommended Posts

Guest tuptus

Muszę wymienić przednią prawą lampę, mam teraz zamiennik depo i jest to taki shit,że nie wiem jak dostał homologacje.

 

Moge kupić oryginalną lampę od wersji angielskiej - ale - czy da się ją tak przestawić ,żeby świeciła "po europejsku" - na prawo stronny ruch ??

 

Lampa do P11 przed liftingiem

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Tylko nie z "Angola" :!: bo beda swieci "wszedzie" tylko nie na droge zastanow sie przecierz tam jedzisz po drugiej stronie hehehehe nie wiem jak ludzie cos takiego sprzedaja i jeszce sa na to chetni

pozdr

Link to comment
Share on other sites

mam angielską lampe w corolli ...dobrze że lewą to mi symetrycznie oswietla mocno drogę :D

i tych co jadą z naprzeciwka dobrze widać :fuckyou2:

Link to comment
Share on other sites

Guest tuptus

Dlatego też pytam. Słyszałem ,że wystarczy przestawić odblask , ale to chyba jednak bajka....

No nic poszukam więc czegoś normalnego "europejskiego"

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow
No nic poszukam więc czegoś normalnego "europejskiego"

 

I to będzie najlepsze wyjście.

 

Angielska lampa będzie skutecznie oślepiać wszystkich jadących z naprzeciwka tak jak Twoja prawa oświetla Ci pobocze.

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83

Mam lampe depo i swieci dobrze przez minimum 8 lat.Nie podskakuje na dziurach.Musze zmienic dwie bo mam wyjarane odblysniki.Nowy oryginal pewnie kosztuje 500 zlotych :D Mam racje?

Link to comment
Share on other sites

Mam lampe depo i swieci dobrze przez minimum 8 lat.Nie podskakuje na dziurach.Musze zmienic dwie bo mam wyjarane odblysniki.Nowy oryginal pewnie kosztuje 500 zlotych :D Mam racje?

 

są różne wrażenia po lamapch Depo..

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikitaki
spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

 

Można coś bliżej na ten temat?

Właśnie reanimuję swoją primę i zakupiłem ksenony i mam obawę, że są one właśnie od angola a z tego co wiem to są one montowane "na sztywno" i reguluje się położenie pionowe i poziome jakimiś pokrętłami. Więc czy tymi pokrętłami można ustawić na "cywilizowaną" wersję czy chodzi o coś jeszcze innego ?

Link to comment
Share on other sites

Tikitaki, koleszko nie da rady wyregulować tam jest ruch lewostronny lampy są asymetryczne w DRUGĄ STRONĘ w ODWROTNĄ niz u nas a mianowicie są inne klosze lewe światło daje bardziej na pobocze a prawe mniej na ulice na odwrut niż u nas

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikitaki

Dzięki za odpowiedź, ale jakby ktoś jeszcze mógłby mi powiedzieć czy w p11.144 są lampy uniwersalne to będę już spał spokojnie.

Niestety sam nie mogę sprawdzić bo auto stoi aktualnie u blacharza...

Link to comment
Share on other sites

spokojnie lampy do angoli czesto sa do ruchu obustronnego,

Oznaczenie w postaci strzalek jak ma groty w lewo i prawo to chodzi w lewym i prawym ruchu, kwestia przestawienia jak tuptus wspomnial odblysnika (tam jest jakas dzwigienka co to przestawia

To o czym piszesz dotyczy lamp okraglych (dawny Polonez, Golf I i II). Tam da sie obrocic odblysnik. W lampach zespolonych (tak jak w naszych Nissanakach) Nic sie nie da obrocic. Pozatym nie odblysnik jest problemem, tylko szklo reflektora.

Nie wiem natomiast jak to wyglada w lampach zespolonych gładkoszybowych, gdzie chyba tez sie nie da przestawic odblysnika.

Link to comment
Share on other sites

qwinto, to albo w AŚ leća w kulki, albo Ty masz jakies złe infomacje

Link to comment
Share on other sites

w AŚ leća w kulki
:D Być może przecież to taki motobrukowiec. Ja nie spotkałem reflektorów uniwersalnych dla ruchu prawo i lewostronnego, ale być może takie cuda istnieją na pewno nie w primerach. Słyszałem kiedyś, że zasłanie się część reflektora specjalną przesłoną.

Podaje do poczytania "Wybierając się samochodem do Wielkiej Brytanii trzeba przestawić reflektory na ruch lewostronny. Reflektory dostosowane do ruchu prawostronnego emitują asymetryczny strumień światła doświetlający prawą stronę drogi. W warunkach ruchu lewostronnego powoduje to oślepianie kierowców jadących z przeciwka.

W reflektorach starszego typu na szybach znajdują się wzory optyczne, w tym także specjalnie oznaczone pole, które trzeba zakleić czarną folią. W nowoczesnych reflektorach gładkoszybowych też trzeba nakleić folię.

 

1561961reflektorzv2.jpg

 

Problem polega na tym, że na szybie nie ma wytłoczonego wzoru optycznego. Folię taką można nabyć w sklepach z akcesoriami, a wskazówki co do sposobu i precyzyjnego miejsca naklejenia znajduje się w instrukcji obsługi. W razie wątpliwości pomocą powinien służyć autoryzowany serwis danej marki.

W niektórych reflektorach ksenonowych i biksenonowych w module projektorowym umieszczona jest mała dźwigienka dostępna po zdjęciu tylnej obudowy lampy. Przesunięcie tej dźwigienki powoduje podniesienie mikroprzesłony w projektorze i zmianę strumienia światła na symetryczny."

Pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

qwinto, to albo w AŚ leća w kulki, albo Ty masz jakies złe infomacje

AŚ podał poprawną informację, ale nie dotyczy ona wszystkich lamp. Zauważ, że na zamieszczonym przez Ciebie skanie widać w dolnym lewym rogu fragment reflektora o okrągłym kształcie (Golf I, II, ale prawdopodobnie BMW). Przeczytaj uważnie pierwsze zdanie tego akapitu:"Są reflektory (zwykle okrągłe), które da się przestawić na ruch lewo- lub prawostronny.".

Ale wracając do tematu. Jeśli mamy reflektory np zespolone z wytłoczonym na szkle "wzorze" to nie ma szans na ich obrócenie. Dlaczego obrócenie? Ponieważ w ruchu prawostronnym nasze auta święcą więcej na pobocze(po prawej stronie). W ruchu lewostronnym oświetla się lewe pobocze. U nas wygląda to tak:

regulacja_reflektorow.png

a u dajmy na to Anglików tak:

regulacja_reflektorow.en.png

Nie wiem natomiast jak to wygląda w przypadku lamp gładko szybowych. Tam wiązka światła generowana jest przez odbłyśnik. Ale chyba nie ma tam zbyt wielkiego pola manewru. Mam nadzieje że wyjaśniłem nieco ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikitaki

Cholercia to chyba pozostaje mi się modlić aby te reflektorki były od "europejczyka", bo inaczej to wsadzone pieniądze psu w d...

Link to comment
Share on other sites

Cholercia to chyba pozostaje mi się modlić aby te reflektorki były od "europejczyka", bo inaczej to wsadzone pieniądze psu w d...

 

niekoniecznie zamawiając z internetu lampy najlepiej ugadać się tak że te 5 zł więcej zapłacisz za przesyłkę ale przy odbiorze możesz sobie otworzyć paczkę i zobaczyć czy ci odpowiada i przyjąć możesz bądź zwrócić

Link to comment
Share on other sites

Guest Tikitaki

No niby tak ale ja kupiłem te lampy dawno temu.

Po prostu nie składało się jakoś żeby samochód do blacharza zaprowadzić, bo jeździł.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

nadal mam nadzieję, że będą dobre.

Z resztą kupowałem od gościa, który sprzedawał tylko lampy i tylko tym się zajmował, więc może w kulki nie poleciał. A z resztą zobaczymy. Jak coś to napiszę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

mam podobny problem i po przeczytaniu was juz sam nie wiem..

 

mam zamiar kupić reflektory od primery ( p11 przed liftem)

i te strzałki na reflektorach to maja być w strone lewą skierowane zeby można było na nich jezdzic po europie ?? w lewą strone oczywiscie patrząc na leflektor z przodu, szkłem do siebie, miałęm tak w starych lampach i było dobrze ??? wiec jak to jest z tymi strzałkami??

pytam zeby nie strzelic gapy i kupic lampy do du..

dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Bodzió

hey puchacz_2008 kolega vulture30 już umieścił skana z opisem w jaką stronę musi być strzałka aby pasował do ruchu prawostronnego poczytaj sobie :D

pozdrawiam

:diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Guest rav1975

do użytkowników P11.144

jak już kupiliście lampę od angola, a ze starej lampy została wam soczewka, to w zakładach naprawiających reflektory może wymienią samą blaszkę z wnętrza reflektora (znajduje się między soczewką a lustrem). By wyjąć soczewkę trzeba zdjąć klosz

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest bartosz_P11

REASUMUJAC

 

jezeli posiadamy lampe starego typu (porforacja na kloszu - p11 przed liftem) i z jakichs powodow mamy uszkodzone bebechy (przgrzane luszczace sie lustro itp.),

wystarczy przelozyc klosz ze starej "europejskiej" na bebechy z angola i gotowe!

 

czy sie myle???

 

 

P.S.

nie kupujcie tego szajsu DEPO nie moge sobie z tym poradzic,

co jakis czas musze naginac drut podtrzymujacy zarowke bo po nagrzeniu odgina sie i zarowka lata (koszmar) kto to dopuscil do sprzedazy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...