Gość SQ Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Mam kłopot z ABS w moim aucie. Pali się kontrolka. Dwaj mechanicy nie mogli zczytać błędu z komputera auta. Tzn. komp. w ogóle nie widzi układu ABS auta. W końcu ostatni (z Bosch Service) po ręcznym przetrzepaniu elektryki od ABS uznał, że czujniki ABS są sprawne, a co jest problemem to nie wie. Zasugierował awarię modułu. Takie cudo kosztuje 3500zł!!!!!!!!!!!!!!! Używanego nie znalazłem, a zresztą nawet gdyby to on nie dawał gwarancji że po wymianie modułu problem zniknie. Ma ktoś pomysł o co może chodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Napisane gdzieś to było "szukajcie ,a znajdziecie" nie za 3500, za 400 http://www.allegro.pl/item180457920_nissan..._abs_nowa_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Proponuję zdemontować moduł i spróbować nawiązać z nim komunikację bezpośrednio wpinając interfejs do złącza w module - jak nie zagada - do wymiany. Uwaga strownik ABS w almie ma inne wyprowadzenie niz standardowe moduły np. w grupie pancerwagen, sądzę, ze mechanicy wiedzieli co robią ale wszyscy na potęgę diagnozują audi VV i inne szwabskie a tam inny kabelek moze być porzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SQ Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 zadzwoniłem do typa, który sprzedał mi auto i się poskarżyłem, że tak poważna wada... załatwił mi używany moduł z pompą (podobno lepiej tego nie rozdzielać) za 300zł i z takim zastrzeżeniem, że jak problem nie zniknie to ja mu oddam urządzenie, a on mi kasę. dlatego tak, że nabrałem wątpliwości czy oni (moi mechanicy) potrafią skutecznie zidentyfikować problem. w końcu te problemy z podłączeniem się pod komuter auta musiały wzbudzić wątpliwości czy w ogóle potrafią... :027: ps. czy w moim aucie jest esp? bo jak wjeżdżam w zakręt z dużą prędkością to zaczyna migać kontrolka od ręcznego. ściągnąłem instrukcję obsługi z forum (moja była po włosku :zdziw: ) ale jest do aut po lifcie i kolejny problem - jeśli wiem że oprócz ABS mam EBD, ASR i coś tam jeszcze to czy ma znaczenie jaki moduł ABS mu wsadzę? w sensie że też od Almery ale nie znam wyposażenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 dużą prędkością to zaczyna migać kontrolka od ręcznego najprawdopodbniej masz za mało płynu hamulcowego, dolej powinno nie miagac. czy w moim aucie jest esp? raczej go nie ma. kolejny problem - jeśli wiem że oprócz ABS mam EBD, ASR i coś tam jeszcze to czy ma znaczenie jaki moduł ABS mu wsadzę? w sensie że też od Almery ale nie znam wyposażenia... mysle ze ma znaczenie, ale zastanawiam sie czy w ogole masz ASR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SQ Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Kurcze... nawet się nad tym nie zastanawiałem (w sensie ASR) dopiero teraz.... tak było napisane w ogłoszeniu o sprzedaży, a jeszcze nie wpadłem na pomysł żeby laczka spalić. :kosci: wtedy by się okazało jak jest :027: Co do ESP to raczej mam płyn hamulcowy, ale sprawdzę dla pewności i dam znać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 bo jak wjeżdżam w zakręt z dużą prędkością to zaczyna migać kontrolka od ręcznego. Ja raczej sprawdził bym stan zużycia klocków hamulcowych przed dolaniem płynu do zbiorniczka , bo po dolaniu stan płynu będzie ok , ale żeby się pózniej nie okazało że blachy będą tarły o tarcze. mam EBD, ASR i coś tam jeszcze Tych rzeczy na pewno nie masz Akuracik mam do czynienia co prawda z inną marką , choć sam jezdze Nissanem , sprawdził bym połączenie na wejściu wtyczki do modułu ABS i przyjrzał bym się dokładnie kabelkom na wtyczce . Zdarzyło mi się w mojej karierze że konektor nie kontaktował , że kabelek był przerwany we wtyczce lub też zgniły, że gdzieś na wiązce było przetarte lub też w skrzynce połączeń nie było zasilania lub też przejścia na zasilanie modułu ABS . Wymieniać części każdy głupi potrafi , ale znaleść problem to nie każdy potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SQ Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Tarcze i klocki są ok, bo mi właśnie w Boschu to sprawdzali. Zatem problem pozostaje otwarty... sprawdzę co z tym płynem. A co do wyposażenia w elektryczne wspomagacze to może go nie być, nie zależało mi na tym, ale jak już napisałem tak zamieszczono w ogłoszeniu o sprzedaży więc się zasugerowałem Natomiast uwaga co do stanu kabelków w module ABS to cenne spostrzeżenie... tylko ja się na tym nie znam, a ten co zasugerował wymianę przecież się nie przyzna, że się pomylił! Co z tym zrobić? ps. on coś przy tym module grzebał takimi kabelkami a nakońcu było taki urządzenie z monitorkiem i pokrętłem... (podobne do tego co się sprawdza ładowanie) i stwierdził że czujniki ok, prąd dochodzi do modułu, a potem gdzieś ginie i dlatego komuter diagnostyczny nie widzi układu ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojak_1 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Co z tym zrobić? Na odległość ciężko coś powiedzieć . Pojedz do serwisu i dogadaj się z elektrykiem prywatnie po za serwisem , niech zrobi na to luka swoim okiem . Na pewno będzie miał większe doświadczenie (chyba że trafisz na tumana ) bo ma to na co dzień . Do mnie też przyjezdzają jak inni nie mogą sobie z czymś poradzić . Musisz wiedzieć że każda marka samochodu ma swoje tz. haki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SQ Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Pojedz do serwisu i dogadaj się z elektrykiem prywatnie po za serwisem , niech zrobi na to luka swoim okiem . Na pewno będzie miał większe doświadczenie (chyba że trafisz na tumana ) bo ma to na co dzień . Do mnie też przyjezdzają jak inni nie mogą sobie z czymś poradzić . A skąd jesteś? Może bym zainstalował ten co mi przywiozą, jak będzie ok, to niech zostanie, a ten byś może sprawdził. Jak da się z nim coś zrobić to bym sprzedał [ Dodano: Sro 18 Kwi, 2007 10:25 ] Wymieniłem moduł i jest git. ABS działa, kontrolka się już nie pali. Po zmianie modułu i odpowietrzeniu hamulców stwierdzam również, że kontrolka od ręcznego przestała migotać w zakrętach, zatem był to jakiś problem z układem hamulcowym, a nie interwencja jakiegoś systemu. Po sprawdzeniu stwierdzam również, że da się zjarać oponę, zatem ASR nie występuje! Na szczęście dzięki za pomoc. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zarno Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 witam Ja proponuje sprawdzic czy modul abs ma zasilanie. Jezeli nie moze sie skomunikowac z kompem to moze nie ma zasilania. Bezpieczniki sprawdziles:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SQ Opublikowano 21 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2007 bezpieczniki były ok. problem jest już rozwiązany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.