Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Jaki olej lać do skrzyni automatycznej?


Guest mruwasek
 Share

Recommended Posts

Guest johny_fellow

Zalecany to olej klasy DEXRON III, np.Castrol TQ DEXRON III lub elf Elfmatic.

 

Jak powiesz w sklepie, że chcesz olej do automatu klasy DEXRON III to na pewno coś dobrego Ci doradzą.

Link to comment
Share on other sites

Guest mruwasek

samą operacje wlewania oleju przeprowadziłem przez dziurkę od bagneta którym sprawdza się poziom oleju. Ale tak na marginesie ile wchodzi wogóle oleju do skrzyni :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest mrówa

wspolczucia dla tych co leja taki olej do cvt... w k11 cvt dextron to leje sie tylko do wspomagania kier.

 

ja leje plyn ns1-CVT przeznaczony tylko do przekladni cvt . ale nie leje oryginalu tylko odpowiednik taniszy o 2/3 .

 

 

olej wymieniam w autoryzowanej stacji obslugi automatów filia ,,samko,,

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
ja leje plyn ns1-CVT przeznaczony tylko do przekladni cvt . ale nie leje oryginalu tylko odpowiednik taniszy o 2/3.

 

A czy mógłbyś podać jaki to płyn? Alternatywa do NS-1? Dzisiaj w ASO się pytałem to koszt 470 zł za 5 litrów! Trochę wydaje mi się dużo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest andy k11

Czy to może Matic fluid D?Gdzieś na forum przeczytalem że jedynym zamiennikiem ns-1 może być ENEOS CVT Fluid,Który nie ukrywa swoich parametrów.Podobny jest Mobil ATF DexronIII.CZY NS-1 JEST CZERWONY????Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Czy to może Matic fluid D?Gdzieś na forum przeczytalem że jedynym zamiennikiem ns-1 może być ENEOS CVT Fluid,Który nie ukrywa swoich parametrów.Podobny jest Mobil ATF DexronIII.CZY NS-1 JEST CZERWONY????Pozdrawiam.

 

Zarówno Dextron III (AT-Matic D) i NS-1 jest czerwonawy. Dextron III jest bardziej różowy, natomiast NS-1 ma ciemniejszy odcień różowego.

Link to comment
Share on other sites

Fuchs podaje TITAN ATF 6000 SL lub TITAN ATF 5000 SL i wchodzi go 3,2 litra

Link to comment
Share on other sites

Guest andy k11

Nissan do skrzyni n-cvt zaleca AT-MATIC D FLUID.Ns-1 do cvt z wyłączeniem n-cvt.Mam przed sobą butelkę atmatic (65zł/L) I JEST JAK NAJBARDZIEJ KOMPATIBILNY DEXTRON III.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest trfdlgymnowr5en

Witam szanownych kolegów

Mam szybkie pytanie. Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku? Tradycyjnie na odpalonym silniku?

Link to comment
Share on other sites

Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku?
W silniku? W skrzyni?

 

Tradycyjnie na odpalonym silniku?
To chyba jakaś nowa tradycja by była? Na pewno nie na odpalonym...
Link to comment
Share on other sites

Guest michalrob.23
Jaki olej wlewacie do skrzyni automatycznej w K11 ze skrzynią NCVT?

 

Producent NISSAN

Model Micra 1.0, 1.3 16V, -N CVT (K11)

Silnik P

Rok 1993 - 2002

 

Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)

Silnik (P) Dobry Magnatec 5W-40 C3 (p, r) 3.1

Dopuszczalny Magnatec 10W-40 A3/B3

Przekładnia ręczna Zalecany EPX 80W-90 (q) (d)

Dobry EP 80W

Dopuszczalny Dynadrive

Przekładnia automatyczna TQ DEXRON III (f, k) 3.2

Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów

Płyn chłodniczy (30%) Zalecany Produkt specjalny (m) 4.0

Dopuszczalny Antifreeze NF

Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Zalecany Nissan Part No. KPC 19-00025

Dopuszczalny LM

Płyn hamulcowy i do sprzęgła Zalecany Response DOT 4

Dobry SRF Racing Brake Fluid

Mechaniczny układ kierowniczy Zalecany EPX 80W-90

Dobry EP 80W

Dopuszczalny Dynadrive

Smar ogólnego zastosowania LMX Grease

Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Zalecany Transmax E

Dobry TQ DEXRON III

Link to comment
Share on other sites

Guest trfdlgymnowr5en
Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku?
W silniku? W skrzyni?

 

Tradycyjnie na odpalonym silniku?
To chyba jakaś nowa tradycja by była? Na pewno nie na odpalonym...

W skrzyni. W praktycznie każdym aucie jakie znam olej w automatycznej skrzyni biegów sprawdza się przy pracującej pompie oleju czyli przy pracującym silniku. Chodzi mi o to, czy w nissanie jest bagnet (jeśli tak to gdzie) czy śruba lub jakiś inny patent?

Link to comment
Share on other sites

trfdlgymnowr5en, Poziomn oleju w automacie naturalnie sprawdzasz na włączonym silniku. :) Micra ma bagnet który znajduje się mniej więcej w środkowo/prawej części pod maską (zaraz po lewej stronie akumulatora).

A i najpierw rozgrzej silnik i skrzynke do temp (niby polecają przejazd ze 4 km) a później sprawdzaj na "hot" .

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Guest Martii

4 kilometry to moze byc troche malo silnik osiagnie juz wlasciwa temperature pracy ale warto pamietac ze skrzynia jest troche z boku i nie pracuja w niej tloki z ktorych idzie wysoka temperatura... przy normalnej wielkosci skrzyni automatycznej(w wiekszych autach) rozgrzanie skrzyni podaja ze nastepuje nawet do 20 km wiec w przypadku micry powinno to byc kolo 10 km chociaz wskazanie nie powinno sie bardzo roznic jesli wogole by sie roznilo . z tego co sie orientuje wskazanie poziomu oleju sprawdza sie rownieZ na pozycji N

 

punkt moze dodac chyba tylko zalozyciel tematu...

 

[ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 12:05 ]

Jaki olej wlewacie do skrzyni automatycznej w K11 ze skrzynią NCVT?

na stronie INTERCARSu podane sa nastepujace oleje

 

ATF TQ DEXRON III

TRANSMAX Z 70W80

SMX-S 75W85

TAF-X 75W90

 

mnie sprzedajacy zapewnial ze olej w skrzyni wymienil ale dla pewnosci dam do wymiany na TRANSMAXa Z bo chlopakowi zostalo takiego oleju z wymiany w Galancie...

Link to comment
Share on other sites

trfdlgymnowr5en, Nie ma problema :D

A jak to jest z CVT w micrze? NIby można lać DEXTRONA ale czy aby napewno nie NS1 do CVT? W Primerze niby tylko NS1 ale w instrukcji obsługi piszą ze DEXTRON. A jak z MIcrą?

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

LUDZIE nie piszcie bzdur! bo śmiecicie!

 sama nazwa mówi NCVT . 

Na opakowaniu musi być że do skrzyń bezstopniowych TZN CVT!! koniec kropka! żadnych dexów itp!

można sobie nawet mieszankę zrobić dolewając przekładniowego trochę np około 0,5 l tylko żeby nie było nad stan.. mogą pojawić się wycieki. stan sprawdzamy na uruchomionym silniku!!!!  najlepiej jak jest ciepły i na maxie.

 

Ja osobiście wlewam CVT firmy Ravenol. około 40 zł za l ale ile tego wchodzi. i na około 35k -45 k km wystarcza . wiec koszt chyba nie duży.

 PS bagnet jest przy połowieniu skrzyni z silnikiem jak ktoś napisał po lewej akumulatora


A czy mógłbyś podać jaki to płyn? Alternatywa do NS-1? Dzisiaj w ASO się pytałem to koszt 470 zł za 5 litrów! Trochę wydaje mi się dużo.

http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/25-ravenol-fluid-cvt.html   

ja taki leję!!

Edited by krs38
Link to comment
Share on other sites

  ja taki leję!!

Każda odpowiedź jest cenna nawet ta po 6 lub 8 latach!!! 

W tym czasie się trochę pewnie zmieniło więc odnowienie tematu jest wskazane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...