Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Jaki olej lać do skrzyni automatycznej?


Gość mruwasek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość johny_fellow

Zalecany to olej klasy DEXRON III, np.Castrol TQ DEXRON III lub elf Elfmatic.

 

Jak powiesz w sklepie, że chcesz olej do automatu klasy DEXRON III to na pewno coś dobrego Ci doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspolczucia dla tych co leja taki olej do cvt... w k11 cvt dextron to leje sie tylko do wspomagania kier.

 

ja leje plyn ns1-CVT przeznaczony tylko do przekladni cvt . ale nie leje oryginalu tylko odpowiednik taniszy o 2/3 .

 

 

olej wymieniam w autoryzowanej stacji obslugi automatów filia ,,samko,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  mrówa napisał:
ja leje plyn ns1-CVT przeznaczony tylko do przekladni cvt . ale nie leje oryginalu tylko odpowiednik taniszy o 2/3.

 

A czy mógłbyś podać jaki to płyn? Alternatywa do NS-1? Dzisiaj w ASO się pytałem to koszt 470 zł za 5 litrów! Trochę wydaje mi się dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość andy k11

Czy to może Matic fluid D?Gdzieś na forum przeczytalem że jedynym zamiennikiem ns-1 może być ENEOS CVT Fluid,Który nie ukrywa swoich parametrów.Podobny jest Mobil ATF DexronIII.CZY NS-1 JEST CZERWONY????Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  andy k11 napisał:
Czy to może Matic fluid D?Gdzieś na forum przeczytalem że jedynym zamiennikiem ns-1 może być ENEOS CVT Fluid,Który nie ukrywa swoich parametrów.Podobny jest Mobil ATF DexronIII.CZY NS-1 JEST CZERWONY????Pozdrawiam.

 

Zarówno Dextron III (AT-Matic D) i NS-1 jest czerwonawy. Dextron III jest bardziej różowy, natomiast NS-1 ma ciemniejszy odcień różowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchs podaje TITAN ATF 6000 SL lub TITAN ATF 5000 SL i wchodzi go 3,2 litra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy k11

Nissan do skrzyni n-cvt zaleca AT-MATIC D FLUID.Ns-1 do cvt z wyłączeniem n-cvt.Mam przed sobą butelkę atmatic (65zł/L) I JEST JAK NAJBARDZIEJ KOMPATIBILNY DEXTRON III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość trfdlgymnowr5en

Witam szanownych kolegów

Mam szybkie pytanie. Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku? Tradycyjnie na odpalonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  trfdlgymnowr5en napisał:
Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku?
W silniku? W skrzyni?

 

  trfdlgymnowr5en napisał:
Tradycyjnie na odpalonym silniku?
To chyba jakaś nowa tradycja by była? Na pewno nie na odpalonym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalrob.23
  mruwasek napisał:
Jaki olej wlewacie do skrzyni automatycznej w K11 ze skrzynią NCVT?

 

Producent NISSAN

Model Micra 1.0, 1.3 16V, -N CVT (K11)

Silnik P

Rok 1993 - 2002

 

Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)

Silnik (P) Dobry Magnatec 5W-40 C3 (p, r) 3.1

Dopuszczalny Magnatec 10W-40 A3/B3

Przekładnia ręczna Zalecany EPX 80W-90 (q) (d)

Dobry EP 80W

Dopuszczalny Dynadrive

Przekładnia automatyczna TQ DEXRON III (f, k) 3.2

Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów

Płyn chłodniczy (30%) Zalecany Produkt specjalny (m) 4.0

Dopuszczalny Antifreeze NF

Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Zalecany Nissan Part No. KPC 19-00025

Dopuszczalny LM

Płyn hamulcowy i do sprzęgła Zalecany Response DOT 4

Dobry SRF Racing Brake Fluid

Mechaniczny układ kierowniczy Zalecany EPX 80W-90

Dobry EP 80W

Dopuszczalny Dynadrive

Smar ogólnego zastosowania LMX Grease

Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Zalecany Transmax E

Dobry TQ DEXRON III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość trfdlgymnowr5en
  Domiss napisał:
  trfdlgymnowr5en napisał:
Gdzie sprawdza się poziom oleju w automacie w micrze 1.0 z 1994 roku?
W silniku? W skrzyni?

 

  trfdlgymnowr5en napisał:
Tradycyjnie na odpalonym silniku?
To chyba jakaś nowa tradycja by była? Na pewno nie na odpalonym...

W skrzyni. W praktycznie każdym aucie jakie znam olej w automatycznej skrzyni biegów sprawdza się przy pracującej pompie oleju czyli przy pracującym silniku. Chodzi mi o to, czy w nissanie jest bagnet (jeśli tak to gdzie) czy śruba lub jakiś inny patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trfdlgymnowr5en, Poziomn oleju w automacie naturalnie sprawdzasz na włączonym silniku. :) Micra ma bagnet który znajduje się mniej więcej w środkowo/prawej części pod maską (zaraz po lewej stronie akumulatora).

A i najpierw rozgrzej silnik i skrzynke do temp (niby polecają przejazd ze 4 km) a później sprawdzaj na "hot" .

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 kilometry to moze byc troche malo silnik osiagnie juz wlasciwa temperature pracy ale warto pamietac ze skrzynia jest troche z boku i nie pracuja w niej tloki z ktorych idzie wysoka temperatura... przy normalnej wielkosci skrzyni automatycznej(w wiekszych autach) rozgrzanie skrzyni podaja ze nastepuje nawet do 20 km wiec w przypadku micry powinno to byc kolo 10 km chociaz wskazanie nie powinno sie bardzo roznic jesli wogole by sie roznilo . z tego co sie orientuje wskazanie poziomu oleju sprawdza sie rownieZ na pozycji N

 

punkt moze dodac chyba tylko zalozyciel tematu...

 

[ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 12:05 ]

  mruwasek napisał:
Jaki olej wlewacie do skrzyni automatycznej w K11 ze skrzynią NCVT?

na stronie INTERCARSu podane sa nastepujace oleje

 

ATF TQ DEXRON III

TRANSMAX Z 70W80

SMX-S 75W85

TAF-X 75W90

 

mnie sprzedajacy zapewnial ze olej w skrzyni wymienil ale dla pewnosci dam do wymiany na TRANSMAXa Z bo chlopakowi zostalo takiego oleju z wymiany w Galancie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trfdlgymnowr5en, Nie ma problema :D

A jak to jest z CVT w micrze? NIby można lać DEXTRONA ale czy aby napewno nie NS1 do CVT? W Primerze niby tylko NS1 ale w instrukcji obsługi piszą ze DEXTRON. A jak z MIcrą?

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

LUDZIE nie piszcie bzdur! bo śmiecicie!

 sama nazwa mówi NCVT . 

Na opakowaniu musi być że do skrzyń bezstopniowych TZN CVT!! koniec kropka! żadnych dexów itp!

można sobie nawet mieszankę zrobić dolewając przekładniowego trochę np około 0,5 l tylko żeby nie było nad stan.. mogą pojawić się wycieki. stan sprawdzamy na uruchomionym silniku!!!!  najlepiej jak jest ciepły i na maxie.

 

Ja osobiście wlewam CVT firmy Ravenol. około 40 zł za l ale ile tego wchodzi. i na około 35k -45 k km wystarcza . wiec koszt chyba nie duży.

 PS bagnet jest przy połowieniu skrzyni z silnikiem jak ktoś napisał po lewej akumulatora


  W dniu 14.08.2007 o 20:32, kejno napisał:

A czy mógłbyś podać jaki to płyn? Alternatywa do NS-1? Dzisiaj w ASO się pytałem to koszt 470 zł za 5 litrów! Trochę wydaje mi się dużo.

http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/25-ravenol-fluid-cvt.html   

ja taki leję!!

Edytowane przez krs38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.09.2015 o 18:44, krs38 napisał:

  ja taki leję!!

Każda odpowiedź jest cenna nawet ta po 6 lub 8 latach!!! 

W tym czasie się trochę pewnie zmieniło więc odnowienie tematu jest wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...