Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Skok sprzęgła


Gość Domin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące sprzęgła. W moim aucie sprzęgło "bierze" dopiero w ok połowie skoku. Wciśnięcie sprzęgła mniej niż do połowy nic nie powoduje. Nie wiem czy linka sprzęgła jest już wyciągnięta czy tarcza jest spalona i nadaje się do wymiany. Co o tym myślicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprzęgło "bierze" po środku to IMHO jest OK. Jak chcesz to zmienić to poreguluj na lince.

Jeżeli tarcza by była przypalona to odczułbyś to przy wyprzedzaniu na wysokich biegach lub przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajesz gazu, a auto nie za bardzo zabiera się do jazdy - obroty silnika rosną niewspółmiernie do przyspieszenia.

 

Ciężko wytłumaczyć,

 

może tak: silnik coraz głośniej pracuje a auto nie przyspiesza

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodajesz gazu, a auto nie za bardzo zabiera się do jazdy - obroty silnika rosną niewspółmiernie do przyspieszenia.

Raczej tak nie mam. Wciskam lekko gaz a on zapierd... jak przecinak.

 

jesteś pewien, że w Twoim samochodzie jest linka sprzęgła ?

 

A moze nie byc :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P11 jest sprzęgło hydrauliczne

U mnie jest linka

Raczej tak nie mam. Wciskam lekko gaz a on zapierd... jak przecinak.

Więc nie masz się czym martwić, a jak chcesz żeby sprzęgło wcześniej brało to popuść na lince - o ile masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pare dni temu podciagnalem linke. Teraz sprzeglo bierze juz na samym poczatku. Nie wiem jednak czy nie podciagnalem linki za mocno. Zauwazylem ze jak jade na 3 albo 4 i wciskam w miare energicznie ale rownomiernie pedal gazu to w pewnym momencie obroty szybko rosna (tak od 3 do 4 tys) a pozniej spadaja do ok 3.5tys. Czy sprzeglo moze byc przypalone. I ile moze kosztowac naprawa spalonego sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze jak jade na 3 albo 4 i wciskam w miare energicznie ale rownomiernie pedal gazu to w pewnym momencie obroty szybko rosna (tak od 3 do 4 tys) a pozniej spadaja do ok 3.5tys.

Wskazuje na przypalone sprzęgło

 

Naprawa to wymiana najlepiej kompletu (tarcza, łożysko, docisk) z wymianą ja płaciłem 2 lata temu około 800zł.

Ale jeżeli chcesz tylko tarcze to koszt wymiany będzie tu dość istotny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli chcesz tylko tarcze to koszt wymiany będzie tu dość istotny

 

Tzn jaki?

 

Czy mozna bez obawy jezdzic z takim sprzeglem? Czy przypalone sprzeglo ma na cos wplyw? Dodam ze wszystkie biegi wchodza bez problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja płaciłem za samą robociznę 150 zł także jeżeli po wymianie tarczy okazało by się za jakiś niedługi okres czasu , że np. łożysko się kończy to znów dochodzi ten sam koszt robocizny.

 

Czy przypalone sprzeglo ma na cos wplyw?

Na bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i w skrajnych sytuacjach kiedy trzeba nagle ruszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

to ja się podłączę do pytania.

 

W mojej P11 kombi (1.6) jak puszczam pedał sprzęgła to bierze na samym końcu,

do tego dosyć ciężko chodzi pedał sprzęgła, mechaniory powiedzieli, że ten typ tak ma,

ale jak to u nas mechaniory to mechaniory.

 

A teraz pytanie:

czy to znaczy wyciągniętą linkę, kończy się docisk, czy tarcze są cieńkie ?

co mogę zrobić samemu (podciągnąć linkę) ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andreyy

witam ja też sie podłącze ze swoim pytaniem mam p10 1,6 a pytanie to sprzegło bieże dorze tylko jak wciskam pedał to tak jakoś ciężko trudno to opisać ale nie czuć momentu wysprzęglenia a pedał wchodzi " jak w zimne masło" docisk sie kończy czy całe sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Jesli sprzeglo lapie wysoko, tzn. ze juz sie okladziny koncza, ale niekoniecznie musi to oznaczac wymiane tarczy badz calego sprzegla. Sprzeglo jak sie reguluje to im linke sie bardziej luzuje tym sprzeglo lapie nizej. Jak sie linke naciaga to sprzeglo lapie wyzej. Proponuje u Was poluzowac linke. Jesli linka jest calkowicie poluzowana i sprzeglo nadal lapie u samej gory to czas na wymiane sprzegla jesli zacznie sie slizgac.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jezeli bede mial hydrauliczne to jak mam poprawic jego skok

 

jest stoper do regulacji. Podaj wreszcie czym jeździsz ?

 

...możesz napisać coś więcej (mam p11.144 1,6)?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...