Guest Domin Posted April 1, 2007 Share Posted April 1, 2007 Mam pytanie dotyczące sprzęgła. W moim aucie sprzęgło "bierze" dopiero w ok połowie skoku. Wciśnięcie sprzęgła mniej niż do połowy nic nie powoduje. Nie wiem czy linka sprzęgła jest już wyciągnięta czy tarcza jest spalona i nadaje się do wymiany. Co o tym myślicie :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Jeżeli sprzęgło "bierze" po środku to IMHO jest OK. Jak chcesz to zmienić to poreguluj na lince. Jeżeli tarcza by była przypalona to odczułbyś to przy wyprzedzaniu na wysokich biegach lub przy ruszaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 odczułbyś to przy wyprzedzaniu na wysokich biegach lub przy ruszaniu. A konkretnie w jaki sposob bedzie sie to objawiac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Dodajesz gazu, a auto nie za bardzo zabiera się do jazdy - obroty silnika rosną niewspółmiernie do przyspieszenia. Ciężko wytłumaczyć, może tak: silnik coraz głośniej pracuje a auto nie przyspiesza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Nie wiem czy linka sprzęgła jest już wyciągnięta czy tarcza jest spalona i nadaje się do wymiany. jesteś pewien, że w Twoim samochodzie jest linka sprzęgła ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Dodajesz gazu, a auto nie za bardzo zabiera się do jazdy - obroty silnika rosną niewspółmiernie do przyspieszenia. Raczej tak nie mam. Wciskam lekko gaz a on zapierd... jak przecinak. jesteś pewien, że w Twoim samochodzie jest linka sprzęgła ? A moze nie byc :?: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 jesteś pewien, że w Twoim samochodzie jest linka sprzęgła ? A moze nie byc :?: :?: w P11 jest sprzęgło hydrauliczne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 w P11 jest sprzęgło hydrauliczne U mnie jest linka Raczej tak nie mam. Wciskam lekko gaz a on zapierd... jak przecinak. Więc nie masz się czym martwić, a jak chcesz żeby sprzęgło wcześniej brało to popuść na lince - o ile masz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 A jezeli bede mial hydrauliczne to jak mam poprawic jego skok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 A jezeli bede mial hydrauliczne to jak mam poprawic jego skok jest stoper do regulacji. Podaj wreszcie czym jeździsz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 Mam Primere P11 2.0i SRi 97 rok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted April 2, 2007 Share Posted April 2, 2007 zatem ja Ci nie pomogę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Pare dni temu podciagnalem linke. Teraz sprzeglo bierze juz na samym poczatku. Nie wiem jednak czy nie podciagnalem linki za mocno. Zauwazylem ze jak jade na 3 albo 4 i wciskam w miare energicznie ale rownomiernie pedal gazu to w pewnym momencie obroty szybko rosna (tak od 3 do 4 tys) a pozniej spadaja do ok 3.5tys. Czy sprzeglo moze byc przypalone. I ile moze kosztowac naprawa spalonego sprzegla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Zauwazylem ze jak jade na 3 albo 4 i wciskam w miare energicznie ale rownomiernie pedal gazu to w pewnym momencie obroty szybko rosna (tak od 3 do 4 tys) a pozniej spadaja do ok 3.5tys. Wskazuje na przypalone sprzęgło Naprawa to wymiana najlepiej kompletu (tarcza, łożysko, docisk) z wymianą ja płaciłem 2 lata temu około 800zł. Ale jeżeli chcesz tylko tarcze to koszt wymiany będzie tu dość istotny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Ale jeżeli chcesz tylko tarcze to koszt wymiany będzie tu dość istotny Tzn jaki? Czy mozna bez obawy jezdzic z takim sprzeglem? Czy przypalone sprzeglo ma na cos wplyw? Dodam ze wszystkie biegi wchodza bez problemow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 ja płaciłem za samą robociznę 150 zł także jeżeli po wymianie tarczy okazało by się za jakiś niedługi okres czasu , że np. łożysko się kończy to znów dochodzi ten sam koszt robocizny. Czy przypalone sprzeglo ma na cos wplyw? Na bezpieczeństwo podczas wyprzedzania i w skrajnych sytuacjach kiedy trzeba nagle ruszyć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 A czy ma wplyw mechaniczny na jakies inne czesci? ( tak jak nie zmieniony pasek na czas wiadomo czym sie konczy). Czy ze sprzeglem tez tak jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 Nie, ale pewnego dnia nie ruszysz pod góre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bullitt Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 spróbuj troche popuścić linke zanim spalisz je do końca, może jeszcze troche na nim polatasz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maki Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Witam. to ja się podłączę do pytania. W mojej P11 kombi (1.6) jak puszczam pedał sprzęgła to bierze na samym końcu, do tego dosyć ciężko chodzi pedał sprzęgła, mechaniory powiedzieli, że ten typ tak ma, ale jak to u nas mechaniory to mechaniory. A teraz pytanie: czy to znaczy wyciągniętą linkę, kończy się docisk, czy tarcze są cieńkie ? co mogę zrobić samemu (podciągnąć linkę) ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andreyy Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 witam ja też sie podłącze ze swoim pytaniem mam p10 1,6 a pytanie to sprzegło bieże dorze tylko jak wciskam pedał to tak jakoś ciężko trudno to opisać ale nie czuć momentu wysprzęglenia a pedał wchodzi " jak w zimne masło" docisk sie kończy czy całe sprzęgło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Jesli sprzeglo lapie wysoko, tzn. ze juz sie okladziny koncza, ale niekoniecznie musi to oznaczac wymiane tarczy badz calego sprzegla. Sprzeglo jak sie reguluje to im linke sie bardziej luzuje tym sprzeglo lapie nizej. Jak sie linke naciaga to sprzeglo lapie wyzej. Proponuje u Was poluzowac linke. Jesli linka jest calkowicie poluzowana i sprzeglo nadal lapie u samej gory to czas na wymiane sprzegla jesli zacznie sie slizgac. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maki Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 no i to jest fachowa odpowiedź dla laika, zaraz będę szukał jak tą linkę popuścić Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _PM_ Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 A jezeli bede mial hydrauliczne to jak mam poprawic jego skok jest stoper do regulacji. Podaj wreszcie czym jeździsz ? ...możesz napisać coś więcej (mam p11.144 1,6)?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 ...możesz napisać coś więcej (mam p11.144 1,6)?? o czym konkretnie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.