Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wachlowanie obrotów w silniku p 11.144


Krzysztof48

Recommended Posts

Kiedyś na tym forum dużo dyskutowano o nierównomiernej pracy silników primery na biegu jałowym. Generalnie za ten fakt, co udało mi się stwierdzić doświadczalnie, odpowiada przepływomierz powietrza. Oczywiście, przepustnica i filtr powietrza również w tym defekcie mają swój udział, ale - uważam - że znacznie mniejszy.

 

Po wymianie przepływomierza i dokładnym ustawieniu komputerowym nierównomierna praca silnika trochę zmalała. Wachlowanie, jak to nazywam, czyli wędrowanie wskazówki obrotomierza w górę i dół w okolicach 1000 obrotów, ma miejsce szczególnie przy wytracaniu prędkości przy jednoczesnej zmianie biegów na luz.

 

Niedawno miałem okazję tankować włoską, i austriacką benzynę i o dziwo! tegoż WACHLOWANIE po zatankowaniu nie było. Po prostu silnik pracował, jak nigdy dotąd.

Gdy wjechałem do Polski i musiałem już zatankować objaw wachlowania powrócił.

 

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją. Postanowiłem uporczywie zwalczyć ten defekt i szukam dobrych porad co dalej, bo tankowanie w Austrii nie wydaje się opłacalne ze wszech miar.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk

Aż tak by benzyna wpływała na pracę silnika ?

Tankowałeś pewnie w PL-u na różnych stacjach :?: Tak :?:

 

A czy wymieniony przepływomierz był nowy, jeżeli nie to czy był wyczyszvczony?

Link to comment
Share on other sites

Lewego powietrza - nie bierze. Wszystko dokładnie sprawdziłem w asyście dobrego mechanika. Przepływomierz był regenerowany przez ASO Nissan. Filtry zostały wymienione, przepustnica jest czysta. Mam nowe kbale wysokiego napięcia, mam nowe świece.

 

Mnie również wydaje się to dziwne, że benzyna może mieć wpływ na to wachlowanie.

Ale przecież jestem zdrowy przy zmysłach i wiem co widziałem :)))

Link to comment
Share on other sites

Silniczek krokowy - również został przemyty. Prawdopodobnie na stacjach Shell można zatankować dobrą benzynę. Spróbuję to zrobić. Zobaczymy co z tego wyniknie.

 

[ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 11:57 ]

tak, jak wspominałem wyżej o tankowaniu 100 oktanowej, tak też zrobiłem i co się okazało?

Otóż, zwykle na jednym baku mogłem przejechać około 550 km do chwili sygnalizowania przez komputer konieczności tankowania. Teraz zrobiłem 620 km na 50 litrach benzyny 100 oktanowej. Obecne zużycie paliwa wg wskazań komputera podaje wartość około 9 litrów na 100 km.

Wydaje mi się, że wysoka cena za paliwo zwraca się w dodatkowej ilości przejechanych km, a ponadto w super pracy silnika. Spodziewam się też, że paliwo jest czyste, dzięki czemu mogę - chyba - liczyć na czystość w całym układzie paliwowym.

 

Co Wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...