Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Olej silnikowy 2,2


Gość TWIN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w dci jest pasek a nie łańcuch

 

Jestes pewny? jesli tak to jutro jade zmienic lancuch na pasek bo mnie chyba oszukali ;)

 

Tyle, że Ty masz silnik Nissana a nie Renaulta ;)

2.2 dCi Nissana ma łańcuch rozrządu a 2.2 dCi Renaulta ma pasek. To są dwa różne silniki. Montowane w Nissanach silniki diesla Renaulta to 1.9 dCi i 1.5 dCi. I te również mają paski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
chwilunia, V10 i N16 maja takie same silniki i sa to silniku YD22DDT. silniki TDI sa glownie w samochodach VAG, te silnika sa zasilane w paliwo poprzez pompowtryskiwacze czego w Nissanach nie ma. reasumujac nie mozesz miec Tino z TDI no chyba, ze zafundowales sobie jakis gruby przeszczep.

 

Hmm myślałem, że w YD22DDT są pompowtryskiwacze, jest inaczej ?

Znalazłem na stronie motofakty.pl taki cytat

Na początku produkcji był to 2.2 Di/ 110 KM, czyli stara konstrukcja z pompą wtryskową sterowaną elektronicznie i zwykłymi wtryskiwaczami.

 

Jeszcze jedno, czy Shell Helix Diesel Plus będzie odpowiedni do tego silniczka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Vincent29

Miałem zalany Mobil i tak też zalałem, weszło 5.5l.

Oczywiście z wymianą filterków.

Przejechałem 6500 km i jak narazie bez problemu żadnych oznak

utraty oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell Helix Diesel Plus 10W-40 , ponad 5L wchodzi

j/w

Dokładnie ten sam :)

 

Ja do primery też go leje już 4 lata i wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Almerę 2,2DI kupiłem od pierwszego własciciela z niemiec przebieg 190. 000

Lany był od nowości olej Shell Helix Plus 5W-40 co 20.000

Pytanie czy pozostać nadal przy tym oleju i wymieniać co 20.000

Czy lepiej będzie zalać Castrol GTX Magnatex 10W40 i wymieniac co 15.000

Czytałem na forum że najlepiej silnik pracuje na półsyntetyku np Castrol GTX Magnatex 10W40

 

Świeżak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

piszę po raz pierwszy na tym forum.

głównie pytanie do "Krzysiek".

 

tydzień temu kupiłem P11 kombi 2.0 TD z 1998 roku, 215 tkm :030: .

sprzedający nie potrafił powiedzieć jaki olej zalał, powiedział tylko że Mobil :029: .

i tu pytanie. czy półsyntetyk 10W-40 będzie najbezpieczniejszy, bo słyszałem że mineralne są zabójstwem dla turbiny, natomiast syntetyczne zabójstwem dla silnika.

 

Napisałeś, że polecasz Shell dla diesli, czy stosowany był od nowości i co się poprawiło przy jego stosowaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Almerę 2,2DI kupiłem od pierwszego własciciela z niemiec przebieg 190. 000

Lany był od nowości olej Shell Helix Plus 5W-40 co 20.000

Pytanie czy pozostać nadal przy tym oleju i wymieniać co 20.000

Czy lepiej będzie zalać Castrol GTX Magnatex 10W40 i wymieniac co 15.000

Czytałem na forum że najlepiej silnik pracuje na półsyntetyku np Castrol GTX Magnatex 10W40

 

Jak Ci nie bierze oleju to po co zmieniać a polecam wymiane co 10 000, jeżeli szukasz czegoś do aut z większym brzebiegiem to polecam VALVOLINE MaxLife 5W40.

 

 

cześć

 

piszę po raz pierwszy na tym forum.

głównie pytanie do "Krzysiek".

 

tydzień temu kupiłem P11 kombi 2.0 TD z 1998 roku, 215 tkm :030: .

sprzedający nie potrafił powiedzieć jaki olej zalał, powiedział tylko że Mobil :029: .

i tu pytanie. czy półsyntetyk 10W-40 będzie najbezpieczniejszy, bo słyszałem że mineralne są zabójstwem dla turbiny, natomiast syntetyczne zabójstwem dla silnika.

 

Napisałeś, że polecasz Shell dla diesli, czy stosowany był od nowości i co się poprawiło przy jego stosowaniu ?

 

 

Jak nie wiesz co było lane to zalej VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 naprawde dobty olej, ja mam taki sam samochod jak Ty tylko 220 kk przejechane i leje VALVOLINE DIESEL TURBO 15W-40 ale to dlatego że wcześniej był lany 15 W40 a na 10W 40 Mobila mi sie rozklekotał więc nie eksperymentowałem u siebie już, ale Ty spróbuj 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiesz co było lane to zalej VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 naprawde dobty olej, ja mam taki sam samochod jak Ty tylko 220 kk przejechane i leje VALVOLINE DIESEL TURBO 15W-40 ale to dlatego że wcześniej był lany 15 W40 a na 10W 40 Mobila mi sie rozklekotał więc nie eksperymentowałem u siebie już, ale Ty spróbuj 10W40

 

dzisiaj kupiłem 5 ltr VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 (plus 1 litr na dolewki, żeby później nie rzeźbić z zakupem jakiś wynalazków na przydrożnej stacji).

wybrałem go po lekturze postów na temat olejów i skutków ich stosowania.

 

jutro jadę do kolegi i wymieniamy.

napiszę (za ok. 1 tydzień) o wrażeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wchodzi 4,7 L z filtrem, a jak będzie Ci go dużo brało to trzeba będzie przejść na 15w40. Ale Olej naprawdę 1 klasa, zresztą ostatnio sam sie przekonałem że Valvoline ma świetne preparaty do samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

piszę po raz pierwszy na tym forum.

głównie pytanie do "Krzysiek".

 

tydzień temu kupiłem P11 kombi 2.0 TD z 1998 roku, 215 tkm :030: .

sprzedający nie potrafił powiedzieć jaki olej zalał, powiedział tylko że Mobil :029: .

i tu pytanie. czy półsyntetyk 10W-40 będzie najbezpieczniejszy, bo słyszałem że mineralne są zabójstwem dla turbiny, natomiast syntetyczne zabójstwem dla silnika.

 

Napisałeś, że polecasz Shell dla diesli, czy stosowany był od nowości i co się poprawiło przy jego stosowaniu ?

 

Przepraszam, że tak późno odpisuje ale ostatnio troche zarobiony byłem i nie miałem czasu na forum.

 

Przy Twoim przebiegu zalałbym go półsyntetykiem, ja wybrałłem Shella gdyż od lat leje ten olej do silników, mam do niego zaufanie i wszystko jest OK. Od nowości leli texaco też 10w40. Ja kupiłem primere jako 3 letnią z przebiegiem lekko ponad 60 000km i postanowiłem zmienić na Shella. Co do oleju mineralnego.... to leje go do Golfa (też Shell) ale tam niewiem jaki jest przebieg mysle że ciutke ponad 300 000km i wszystko jest cacy ale golf to benzyniak. Na Twoim miejscu zalałbym Shellem 10w40 i myśle że będzie Ok.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kupiłem olej półsyntetyczny: 5 ltr VALVOLINE MaxLife Diesel 10W-40 plus 1 litr na dolewki.

 

Po wymianie wydaje mi się, że samochód trochę lepiej się zbiera.

Olej na bagnecie ma przyjemną bursztynową barwę :)

 

Najlepsze jest to, że poprzedni właściciel tak mocno przykręcił filtr oleju, że aż pofalował uszczelkę i wyciekał olej. Teraz jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ja leje Mobil 1, 5w/50,ale może być Mobil Super S 10w/40 też jest dobry. Wlewam 6 l i mam na max,jeżdżę 15 tyś i nie dolewam. Każdy z nas pewnie leje taki olej jaki był wcześniej wlewany i nie narzeka,więc sugerowanie jaki olej lać jest raczej zbędne,najlepiej poczytać inne opinie i samemu coś wybrać,a w razie jakichkolwiek problemów ze smarowaniem silnika ma się żal do siebie,a nie do kogoś kto polecał jakiś tam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sleepyhead
Tak jak w temacie. Jaki olej trza zalać do 2.2 Di? Jaka lepkość? Pół czy syntetyk? Ile go Wchodzi? Jakie marki macie u siebie?

 

Pozdrawiam

 

10W40 Shell Helix, ostatnio kupiłem 5l w Norauto za 125 zł

(filtr oleju ~40 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czterech latach odgrzewacie starego kotleta :P a może lepiej poszukać i nie powielać tematu tak na marginesie to silnika YD22DDT potrzeba wg instrukcji 5,2 a nie 5,7 litra oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak niektórzy mówią przepisy są po to żeby je łamać.instrukcje pewnie też.Miarka na bagnecie oleju jest po to żeby utrzymywać stan oleju od Min. do Max.Jak się zalewa nowy olej to tak żeby było pod Max (najczęściej to jest3/4,ale nie więcej niż Max) A, co do marki to niech każdy sam wybierze co mu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilosc oleju powinnabyc posrodku (jak wspomnial mi mechanik za duzy poziom szkodzi, a za amly slabo chodzi choc w tym przypaku jest chlodnica olejowa za silnikiem) stad wchodzi oleju pewnei z litre wiecej. W moim przypaku 6,0l z wymiana filtra.

A sam stosowalem Mobila S10W40 ale troche nei bylem zadowolony we wczesniejszym Fordzie wiec teraz zalalem zachwalany to ulej Valvoline 10W40.

 

[ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 11:09 ]

ups za duzy poziom szkodzi (na zawory czy cos podobnego), za mały poziom słabo chłodzi ..... (mialo byc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...