parpol Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Jaki olej stosować do Nissan Almera 2,2 dci '03 90tys.? Syntetyk czy pól-syntetyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 (edytowane) Ogólna zasada to "trzymać ciągłość dotychczasowego zalewania", choć jak ktoś, gdzieś na początku strzeli w płot, i zaleje niezbyt własciwym, to oczywiście zmiana jest może byc jak najbardziej pożądana. A jak już kombinować ze zmianami, to z tego co wyczytałem, i nabrałem przekonania, główne determinanty to wiek silnika i styl jazdy, i na moją prostą makówkę: - nówka samochód, i do ok 5lat, to syntetyk, - powyżej 5lat, do 8lat, dynamiczna jazda to syntetyk - powyżej 8lat i wiecej, dynamiczna jazda półsyntetyk - powyżej 5lat, spokojna jazda półsyntetyk nie wyrobiłem sobie zdania co do przejścia z półsyntetyka na mineralny, i sam jeździłbym "do końca" na półsyntetyku, choć jeśli jakiś spec od silników wskazałby mi konieczność przejścia na minerał, to nie stwarzałbym oporów. Ze względu na koszta syntetyków, i dobre właściwości półsyntetyków, co niektórzy właściciele aut wybierają półsyntetyki, zdaje się, że tak było w przypadku mojego auta (benzyniaczek), we wskazaniach producenta zalecany syntetyk 10W60, ale jest i odnośnik, że 10W40 też spełnia wymagania, no i od wyjazdu z salonu poprzedni właściciel zalewał cały czas 10W40. Jak gdzieś wyczytałem, chociaż 10W40 ma na zbiorniczkach zapis że jest syntetyk, to faktycznie jest to już półsyntetyk. I tyle z przemyśleń laika. Konkrety, zwłaszcza w kwestii disel'a podpowiedzą Ci koledzy, albo wskaza gdzie tych konkretów szukać. Pozdrawiam Edytowane 1 Października 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 W dniu 1.10.2009 o 12:28, parpol napisał: Jaki olej stosować do Nissan Almera 2,2 dci '03 90tys.? Syntetyk czy pól-syntetyk? Witaj Generalną zasadą jest, że jeździmy dalej na tym co było poprzednio. Jeżeli silnik zalany był olejem syntetycznym i tego oleju nie bierze, a z silnika nie ma wycieków to dalej należy kontynuować zalewanie olejem syntetycznym, który zawsze lepiej chroni i smaruje silnik niż półsyntetyk lub olej mineralny. Przebieg samochodu, gdy silnik jest w doskonałym stanie nie ma najmniejszego znaczenia. Na tym forum wiele jest wypowiedzi o samochodach z przebiegami dobrze powyżej 100 kkm w których silniki smarowane są olejami syntetycznym. Pozdrawiam życząc bezawaryjnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kl3szczurek Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Witam (odrazu uprzedze ze to moj pierwszy post) Posiadam almere z 2000r 3d z silnikiem 2.2di 110km (175000km). Po zakupie zostal zalany olej mobil super 10w40 i tak sobie jezdzil 9tys bez najmniejszego problemu palil dobrze na zimnym jaki i na cieplym, w silniku nie bylo sluchac zadnego popychacza ani nierownej pracy wszystko bylo ok (samochod 15l). Po przeczytaniu o olejach przeszedlem na valvoline max 5w40 bo niby w zime lepiej kreci i tylko zmienia sie wspolczynnik zimowy letni jest taki sam, i tu nagle lipa na zimnym silniku slychac szmery w silniku nierowna praca, delikatne falowanie obrotami (bardzo brzydka praca jak by silnik przygasal i znowu odpalal). Moje pytania to: 1 dlaczego silnik pracuje brzydko na zimnym jak i na cieplym ?? (lancuch jest luzny i kola sie mijaja ??) 2 znalalem instrukcje od almery wczesniej ktos wklejal i producent nie zaleca nawet oleju 5w40 ewentualenie 10w40 co ciekawe dlaczego na oleju 5w30 mozna jezdzic ponizej 0 stopni a na oleju 10w30 juz do +20 a na oleju 10w40 mozna jezdzic do +30 a na 15w40 powyzej +40 jak wspolczynnik letni jest 40 ?? Pozdrawiam Edytowane 6 Października 2015 przez kl3szczurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Szczurek źle interpretujesz oznaczenia oleju, 2 człon bez W(Winter) to klasa lepkościowa a nie temperaturowa i olejem 5W30 możesz jeździć poniżej 0 stopni i przy 40 stopniach jak i olejem 15W40. z drugiej strony przejście na rzadszy olej w silniku diesel 15 letnim z przebiegiem szybciej 300 tyś. niż 175tyś jest ryzykowne i bezsensowne. Ty powinieneś jeździć na oleju 10W40 i nie inwestować w jakieś syntetyki tylko w sprawne hamulce i zawieszenie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kl3szczurek Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Spoko jeżeli zle interpretuje to oznacza ze nie ja a producent zeby nie byc goloslowny wklejam zdjecie. A olej zmieniłem na 5w40 bo mieszkam na Podlasiu i nie raz widziałem temp -33 i balem sie ze w zimę 10w40 moze sie zrobic jak kisiel i może nie odpalać jak widać mój błąd. Edytowane 7 Października 2015 przez kl3szczurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.