Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Wolne obroty spadaja prawie do zera


Gość jardiv
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan Primera P11, 2.0 16V (140KM) 2000r. 65 000 km. Mam problem z wolnymi obrotami. Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają prawie do zera i z reguły silnik gaśnie. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie co jest przyczyną. Wykluczm filtry, wymieniłem filtr paliwa oraz powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem w dwóch autach:

1. W Mitsubishi - przyczyną była brudna przepustnica. Po jej wyczyszczeniu i ponownym wyregulowaniu obrotów na jałowym biegu, problem zniknął jak ręką odjął.

2. W Almerce - taki efekt pojawił mi się po wymianie filtra powietrza. Okazało się, że stary był tak zapchany, że puszczał mniej powietrza i po dostarczeniu dużej dawki powietrza mieszanka zrobiła się zbyt uboga i silnik gasł. Sprawdź, czy gdzieś Ci bokiem powietrza nie zasysa, może jakaś dziura w obudowie filtra powietrza?

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra

 

Taka moja uwaga. Ja pojechałbym jeszcze do innego mechanika. Już kiedyś pisaliśmy o tym, że przepływomierz jest dla wielu mechaników rozwiązaniem wszystkich problemów. Ale często to mydlenie oczu. Sprawdziłbym u elektryka sondę lambda, przewody WN i rzeczywiście silniczek krokowy. Daje dokładnie takie same objawy.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą, dodał bym jeszcze do spr. kopułkę i palec.

Jeżeli się okaże, że to przepływomierz to bym szukał w używanych, a jak nowy to w Servisach Boscha bym zamówil - będzie taniej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radami sprawdziłem przewody wysokiego, kopułka itp - wszystko OK. Zająłem sie jednak przepływonierzem. Po delikatnym przemyciu takim preparatem do czyszczenia głowic w magnetowidach (akurat to było pod reką) i przedmuchaniu powietrzem wszystko jest OK. Jeżdżę drugi dzień i nie mam żadnych uwag. Jutro wyjeżdżam, mam do przejechania ok 700 km to myślę że taki test wystarczy. W sobotę napiszę jak to wygląda.

Pozdrawiam Jarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej.

Pozdrawiam Jarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej.

Pozdrawiam Jarek.

 

Mam ten sam problem, jutro biore sie za czyszczenie i zobacze jaki bedzie tego skutek. Mam nadzieje ze taki jak u ciebie ;)

 

PS. Dzieki za wskazowki, bo mam Primerke od 3 dni i to gasniecie mnie najbardziej martwi, a teraz chociaz wiem gdzie szukac i co podejrzewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość maxima262

Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr.

 

Miałem wczoraj to samo po regeneracji rozrusznika. Pojechałem na katowicką, 150-160 na IV biegu, wystarczyło kilkanaście km i jak ręką odjął. Obroty w każdym bądź razie dochodziły do 6 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maxima262

No raczej to niewiem co wspólnego miała regeneracja rozrusznika, ale ja nie jerzdzę do 3000 tys. i nastepny bieg tylko troche dynamiczniej, zostaje mi tylko obwodnica trojmiasta ale tam do 110 mozna smigac pare radarow stoii no ale zobaczymy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam problem z nie równą pracą silnika na wolnych obrotach. W serwisie Nissana w Lublinie powiedzieli że to przepływomierz i za nowy zażyczyli sobie 2500zł. Na szczęście znalazłem taki sam na allegro za 350 zł. Dla zaiterosowanych podaje strone: http://allegro.pl/item434615708_przeplywom...nowy_bosch.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam mam ten problem na gazie i na benzynie wymienilem cala kompletna przepustnice na uzywaną niby dobra i prawie to samo sie dzieje powiedzcie mi cos o tej regulacji obrotów na biegu jałowym oco w tym chodzi moze to pomoże czy to nie chodzi o taką jak by sróbke średnicy 0,5 cm plastikową i nią sie ustawia??bo tak dziwne sa te obroty 400 950 500 1100 jak sie nagrzeje to 400 pomocy bo juz opadam z sił i zostanie mi go spalic tylko a no i nie kiedy dosłownie WYBCHA obudowa od filtra wystrzela z zatrzesków jak sie zadusza tak jak by POMOCY

Edytowane przez stivengti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, mam dokładnie taki sam problem jak poprzednicy na zimnym jest OK. Lecz po rozgrzaniu jak zdejmuję nogę z gazu spada poniżej 500 obr/min i czasem gaśnie a czasem przyksztusi się i wchodzi na 800 rpm. czyściłem przepływkę i mierzyłem wszystkie parametry trzyma w normie. Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia przepustnicy ale nie wiem jak go zdiagnozować może ktoś już to robił i wie co i jak ? Primera 2.0 SR20DE WP11.144

Edytowane przez LOTREBOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika 2.0 opor czujnika polozenia przepustnicy (skrzynia manualna ) przepustnica zamknieta 2000 omow, czesciowo otwarta 2000 do 11000omow , calkowicie otwarta 11000 omow. Zlacze jest 3 pinowe i mierzysz miedzy 1 i 2 pinem. Ktory to pierwszy to sobie znajdziesz . Silnik nie chodzi . zaplon nie wlaczony . Sciagasz wtyczke z czujnika i nie na wtyczce tylko w gniezdzie w czujniku mierzysz opor na 1 i 2 pinie. Tyle.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek dzięki za poradę tylko w moim przypadku nie wiele to dało u mnie są dwie wtyczki po 3 piny i za diabła nie mogę dojść do ładu. Jedna jest brązowa i wychodzą z niej trzy przewody druga jest szara i wychodzą dwa przewody mimo że gniazdo jest 3 pinowe. Jeśli możesz to pomóż bo już nie wiem o co biega z tymi wolnymi obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta druga wtyczka 2 przewodowa to bedzie do czujnika spalania stukowego. Pomierz na tej 3 przewodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Problem rozwiązany okazało się że przewody w kostce od alternatora były strasznie zaśniedziałe i to powodowało wariowanie napięć i przy okazji spadek obrotów nieregularny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...