Gość jardiv Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Nissan Primera P11, 2.0 16V (140KM) 2000r. 65 000 km. Mam problem z wolnymi obrotami. Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają prawie do zera i z reguły silnik gaśnie. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie co jest przyczyną. Wykluczm filtry, wymieniłem filtr paliwa oraz powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Czy samochód jest z instalacją gazową, a jeżeli tak - czy problem występuje na benzynie i na gazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardiv Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Zapomniałem dodać. Auto nie posiada instalacji gazowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość march Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Mam identyczne objawy z tym, że Primerka jest z instalacją gazową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaroW Opublikowano 21 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2005 Sprawdź silniczek krokowy od wolnych obrotów. I oby to nie było to, bo bardzo drogie. pzdr m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 21 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2005 Ja tak miałem w dwóch autach: 1. W Mitsubishi - przyczyną była brudna przepustnica. Po jej wyczyszczeniu i ponownym wyregulowaniu obrotów na jałowym biegu, problem zniknął jak ręką odjął. 2. W Almerce - taki efekt pojawił mi się po wymianie filtra powietrza. Okazało się, że stary był tak zapchany, że puszczał mniej powietrza i po dostarczeniu dużej dawki powietrza mieszanka zrobiła się zbyt uboga i silnik gasł. Sprawdź, czy gdzieś Ci bokiem powietrza nie zasysa, może jakaś dziura w obudowie filtra powietrza? pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardiv Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra Taka moja uwaga. Ja pojechałbym jeszcze do innego mechanika. Już kiedyś pisaliśmy o tym, że przepływomierz jest dla wielu mechaników rozwiązaniem wszystkich problemów. Ale często to mydlenie oczu. Sprawdziłbym u elektryka sondę lambda, przewody WN i rzeczywiście silniczek krokowy. Daje dokładnie takie same objawy. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darecki Opublikowano 28 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2005 Zgadzam się z przedmówcą, dodał bym jeszcze do spr. kopułkę i palec. Jeżeli się okaże, że to przepływomierz to bym szukał w używanych, a jak nowy to w Servisach Boscha bym zamówil - będzie taniej :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardiv Opublikowano 2 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Zgodnie z radami sprawdziłem przewody wysokiego, kopułka itp - wszystko OK. Zająłem sie jednak przepływonierzem. Po delikatnym przemyciu takim preparatem do czyszczenia głowic w magnetowidach (akurat to było pod reką) i przedmuchaniu powietrzem wszystko jest OK. Jeżdżę drugi dzień i nie mam żadnych uwag. Jutro wyjeżdżam, mam do przejechania ok 700 km to myślę że taki test wystarczy. W sobotę napiszę jak to wygląda. Pozdrawiam Jarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardiv Opublikowano 12 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2005 No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej. Pozdrawiam Jarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kramar Opublikowano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2005 No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej.Pozdrawiam Jarek. Mam ten sam problem, jutro biore sie za czyszczenie i zobacze jaki bedzie tego skutek. Mam nadzieje ze taki jak u ciebie PS. Dzieki za wskazowki, bo mam Primerke od 3 dni i to gasniecie mnie najbardziej martwi, a teraz chociaz wiem gdzie szukac i co podejrzewac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima262 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wjck Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr. Miałem wczoraj to samo po regeneracji rozrusznika. Pojechałem na katowicką, 150-160 na IV biegu, wystarczyło kilkanaście km i jak ręką odjął. Obroty w każdym bądź razie dochodziły do 6 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima262 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2008 No raczej to niewiem co wspólnego miała regeneracja rozrusznika, ale ja nie jerzdzę do 3000 tys. i nastepny bieg tylko troche dynamiczniej, zostaje mi tylko obwodnica trojmiasta ale tam do 110 mozna smigac pare radarow stoii no ale zobaczymy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buczek666 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Mam ten sam problem z nie równą pracą silnika na wolnych obrotach. W serwisie Nissana w Lublinie powiedzieli że to przepływomierz i za nowy zażyczyli sobie 2500zł. Na szczęście znalazłem taki sam na allegro za 350 zł. Dla zaiterosowanych podaje strone: http://allegro.pl/item434615708_przeplywom...nowy_bosch.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stivengti Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 (edytowane) Witam mam ten problem na gazie i na benzynie wymienilem cala kompletna przepustnice na uzywaną niby dobra i prawie to samo sie dzieje powiedzcie mi cos o tej regulacji obrotów na biegu jałowym oco w tym chodzi moze to pomoże czy to nie chodzi o taką jak by sróbke średnicy 0,5 cm plastikową i nią sie ustawia??bo tak dziwne sa te obroty 400 950 500 1100 jak sie nagrzeje to 400 pomocy bo juz opadam z sił i zostanie mi go spalic tylko a no i nie kiedy dosłownie WYBCHA obudowa od filtra wystrzela z zatrzesków jak sie zadusza tak jak by POMOCY Edytowane 8 Listopada 2010 przez stivengti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 (edytowane) Witam, mam dokładnie taki sam problem jak poprzednicy na zimnym jest OK. Lecz po rozgrzaniu jak zdejmuję nogę z gazu spada poniżej 500 obr/min i czasem gaśnie a czasem przyksztusi się i wchodzi na 800 rpm. czyściłem przepływkę i mierzyłem wszystkie parametry trzyma w normie. Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia przepustnicy ale nie wiem jak go zdiagnozować może ktoś już to robił i wie co i jak ? Primera 2.0 SR20DE WP11.144 Edytowane 12 Marca 2011 przez LOTREBOR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 Dla silnika 2.0 opor czujnika polozenia przepustnicy (skrzynia manualna ) przepustnica zamknieta 2000 omow, czesciowo otwarta 2000 do 11000omow , calkowicie otwarta 11000 omow. Zlacze jest 3 pinowe i mierzysz miedzy 1 i 2 pinem. Ktory to pierwszy to sobie znajdziesz . Silnik nie chodzi . zaplon nie wlaczony . Sciagasz wtyczke z czujnika i nie na wtyczce tylko w gniezdzie w czujniku mierzysz opor na 1 i 2 pinie. Tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Krzysiek dzięki za poradę tylko w moim przypadku nie wiele to dało u mnie są dwie wtyczki po 3 piny i za diabła nie mogę dojść do ładu. Jedna jest brązowa i wychodzą z niej trzy przewody druga jest szara i wychodzą dwa przewody mimo że gniazdo jest 3 pinowe. Jeśli możesz to pomóż bo już nie wiem o co biega z tymi wolnymi obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Ta druga wtyczka 2 przewodowa to bedzie do czujnika spalania stukowego. Pomierz na tej 3 przewodowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 ok. Problem rozwiązany okazało się że przewody w kostce od alternatora były strasznie zaśniedziałe i to powodowało wariowanie napięć i przy okazji spadek obrotów nieregularny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.