Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co się zepsuło w mojej P 10 pomiędzy 145 tys - 215 kkm !!!


Gość lukas200sx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukas200sx

Witam!

 

chce się z wami podzielić co sie popsuło i co musiałem wymieniać w mojej P 10 1.6 gażnik rocznik 93, 1.6 16V 90 KM. kupiłem P 10 jak miala 145 tys. km, teraz ma 215 tys. km, przez 3 lata zrobiłem 70 tys.km o to co mi padło i musiałem wymienić :

podaje ceny wraz z robocizną :

 

- 2 wahacze przednie górne koszt z wymianą 450 zł

- amortyzatory tył + łączniki stabilizatora , koszt 600 zł

- 2 przewody hamulcowe przednie, 200 zł

- 2 sforzenie wahacza przednie, 120 zł

- 2 razy okładziny szczęk bębnowych tylnych 160 zł

- bębny tylne nowe nissana , obydwa 400 zł

-2 tłoczki hamulców tylne 250 zł

- 2 przegyby przednie - 500 zł

- 2 tłumiki 200 zł

- rozrusznik , bendyks, tulejki,szczotki 150 zł

- zestaw naprawczy do hamulców bębnowych spręzynki itd - 60 zł

materiały eksploatacyjne :

- płyn hamulcowy 50zł

-olej silnik co 15 tys x 4 razy, przez 70 kkm = 480 zł Mobil 10W 40

- płyn w chłodnicy cały nowy - 60 zł

- klocki hamuclowe, oryg japan 120 zł trzymają do dziś!! 70 tys. najechane mają

 

łączny koszt napraw przez 3 lata, bez materiałów eksploatacyjnych 70 tys. km = 3200 zł!

 

Czekam na wasze opinie ? silnik cały czas bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red orange

Ja zrobiłem moją P10 w 17miesięcy 60tyś km i wymieniłem:

łożysko wraz z piastą 480zł

przewody hamulcowe przód 200

przegub zewnętrzny półosi i regenaracja wewnętrznego 180 i 300 (dwa lata gwarancji na regeneracje bez limitu km)

4x olej liquy molly z MOS2 + filtry 130zł/5L filtr około 30

4x filtr powietrza

1x świece DENSO

1x filtr powietrza

2x żarówka H4 i tylnie pozycyjne

4 opony zimowe dębica frigo

4 opony nokian NRHi (lato) + 4 alu

Przebieg licznikowo 170tyś moja ocena 200-250km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem P 10 jak miala 145 tys. km

 

taki przebieg a wymiana przegubow(chyba dostawaly po pizdz...) tylne cylinderki i bebny.... nie wierze zeby po 200tys wymieniac te czesci, bebny to chyba ze niewiem przegrzane byly a cylinderki hamulcowe to chyba zerwane odpowitrzacze sie ukrecily

moze miala juz 245tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

chce się z wami podzielić co sie popsuło i co musiałem wymieniać w mojej P 10 1.6 gażnik rocznik 93, 1.6 16V 90 KM. kupiłem P 10 jak miala 145 tys. km, teraz ma 215 tys. km, przez 3 lata zrobiłem 70 tys.km o to co mi padło i musiałem wymienić :

podaje ceny wraz z robocizną :

 

- 2 wahacze przednie górne koszt z wymianą 450 zł

- amortyzatory tył + łączniki stabilizatora , koszt 600 zł

- 2 przewody hamulcowe przednie, 200 zł

- 2 sforzenie wahacza przednie, 120 zł

- 2 razy okładziny szczęk bębnowych tylnych 160 zł

- bębny tylne nowe nissana , obydwa 400 zł

-2 tłoczki hamulców tylne 250 zł

- 2 przegyby przednie - 500 zł

- 2 tłumiki 200 zł

- rozrusznik , bendyks, tulejki,szczotki 150 zł

- zestaw naprawczy do hamulców bębnowych spręzynki itd - 60 zł

materiały eksploatacyjne :

- płyn hamulcowy 50zł

-olej silnik co 15 tys x 4 razy, przez 70 kkm = 480 zł Mobil 10W 40

- płyn w chłodnicy cały nowy - 60 zł

- klocki hamuclowe, oryg japan 120 zł trzymają do dziś!! 70 tys. najechane mają

 

łączny koszt napraw przez 3 lata, bez materiałów eksploatacyjnych 70 tys. km = 3200 zł!

 

Czekam na wasze opinie ? silnik cały czas bezawaryjnie.

 

 

Skad takie ceny????? Wszystko w ASO naprawiales?????

- wahacze gorne - koszt 2 szt. to góra 300 zł, a wymiana najwyżej to 50 zł za jeden (450-400=50 zł. zaoszczedzone)

- amortyzatory+łączniki - tu przyznam ze tanio

- 2 przewody przednie - ktos ostatnio pisal na forum, ze cena jednego to 40zł, za wymiane nie powinni policzyć więcej jak 70 zł za obydwa (40+40+70=150 -> zaoszczedzone 50zł)

- sworznie wahaczy-tu chyba podales cene bez robocizny

- okladziny tylne - az 2 razy????? A czy ta osoba co je wymianiala to dobrze nastawila, wyczyscila i zadbala o stan samoregulacji? Nie wiezez, ze tak szybko by poleciały.

- bebny tylne, po co kupowales oryginalne?Jesli bys kupil inne i nawet dobrej firmy to 200 zł. prawdopodobnie zostałoby w kieszeni/portfelu

- 2 tłoczki hamulców tylnych (rozumiem, ze chodzi tu o ceylinderki) nie wypowiem sie w tym temacie bo ja u siebie jak i u rodzicow w Primerce mam tarcze

- przeguby przednie - jeden dobry to koszt nie wiecej jak 150zł*2=300+robocizna 100 = 400 - stówka w kieszeni/portfelu

- co do tlumikow to tez sie nie wypowiem, bo z tym stycznosci jeszcze nie mialem ale chyba tanio zaplaciles

- co do rozrusznika to chyba tez nie duzo zaplaciles

- płyn hamulcowy 50 zł?????Co to jest za płyn?????

- reszta w miare ok.

 

 

Ogólnie utrzymanie samochodu kosztuje sporo - nie ma sie czemu dziwic. Wiele rzeczy mozna zrobic samemu zaoszczedzajac pieniadze i miec satysfakcje ze sie cos zrobilo przy swoim samochodzie. Moja rada - poszukaj tanszego i chyba lepszego mechanika.

Nie ma sie co zloscic. Na naszych drogach niestety zawieszenie przezywa katorge.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
tylne cylinderki i bebny.... nie wierze zeby po 200tys wymieniac te czesci, bebny to chyba ze niewiem przegrzane byly a cylinderki hamulcowe to chyba zerwane odpowitrzacze sie ukrecily

 

No bębny może nie ale cylinderki w mojej Micrze padły przy 20kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

 

 

Skad takie ceny????? Wszystko w ASO naprawiales?????

- wahacze gorne - koszt 2 szt. to góra 300 zł' date=' a wymiana najwyżej to 50 zł za jeden (450-400=50 zł. zaoszczedzone)

- amortyzatory+łączniki - tu przyznam ze tanio

- 2 przewody przednie - ktos ostatnio pisal na forum, ze cena jednego to 40zł, za wymiane nie powinni policzyć więcej jak 70 zł za obydwa (40+40+70=150 -> zaoszczedzone 50zł)

- sworznie wahaczy-tu chyba podales cene bez robocizny

- okladziny tylne - az 2 razy????? A czy ta osoba co je wymianiala to dobrze nastawila, wyczyscila i zadbala o stan samoregulacji? Nie wiezez, ze tak szybko by poleciały.

- bebny tylne, po co kupowales oryginalne?Jesli bys kupil inne i nawet dobrej firmy to 200 zł. prawdopodobnie zostałoby w kieszeni/portfelu

- 2 tłoczki hamulców tylnych (rozumiem, ze chodzi tu o ceylinderki) nie wypowiem sie w tym temacie bo ja u siebie jak i u rodzicow w Primerce mam tarcze

- przeguby przednie - jeden dobry to koszt nie wiecej jak 150zł*2=300+robocizna 100 = 400 - stówka w kieszeni/portfelu

- co do tlumikow to tez sie nie wypowiem, bo z tym stycznosci jeszcze nie mialem ale chyba tanio zaplaciles

- co do rozrusznika to chyba tez nie duzo zaplaciles

- płyn hamulcowy 50 zł?????Co to jest za płyn?????

- reszta w miare ok.

 

 

Ogólnie utrzymanie samochodu kosztuje sporo - nie ma sie czemu dziwic. Wiele rzeczy mozna zrobic samemu zaoszczedzajac pieniadze i miec satysfakcje ze sie cos zrobilo przy swoim samochodzie. Moja rada - poszukaj tanszego i chyba lepszego mechanika.

Nie ma sie co zloscic. Na naszych drogach niestety zawieszenie przezywa katorge.

 

 

POZDRAWIAM.....[/quote'] Witam:) Wszystkie ceny które podałem są z robocizną! co do płynu hamulcowego, to była wymiana z odpowietrzeniem w całym układzie 4 kół - łącznie 50 zł- plun gdzies 17 złociszy :D , przeguby tak = 400 zł, a nie 500 tu była pomylka, płaciłem 145 zł za sztuke. co do okładzin to sam jestem zdziwiony... auto była zaniedbane jak bylo kupowane, ja je tylko uzytkuje. co do bębnów to byly zniszczone, komus sie wyczeila sprezynka, badz zla regulacja dlatego wymiana - zdarte. Czemu drugi raz wymiana szczek tylnych - zła wymiana przez fachowca, wypadniecie sprezynki i porysowanie bębnów. Z regułu okładziny powinny wytrzymać 100 tys. km bez liku, oryg. co do bębnów , lubie mieć dobry towar i sprawny ręczny :diabel: Pozdrawiam:) Ps. a co do naprawiania aut, z reguły nie mam warunków, czasu i narzędzi porządnych, stąd wizyta u mechanika. Z wszystkim poradziłbym sobie sam, jestem zaplancem spraw mechanicznych itd:)

 

[ Dodano: Sob 21 Kwi, 2007 10:33 ]

Ja zrobiłem moją P10 w 17miesięcy 60tyś km i wymieniłem:

łożysko wraz z piastą 480zł

przewody hamulcowe przód 200

przegub zewnętrzny półosi i regenaracja wewnętrznego 180 i 300 (dwa lata gwarancji na regeneracje bez limitu km)

4x olej liquy molly z MOS2 + filtry 130zł/5L filtr około 30

4x filtr powietrza

1x świece DENSO

1x filtr powietrza

2x żarówka H4 i tylnie pozycyjne

4 opony zimowe dębica frigo

4 opony nokian NRHi (lato) + 4 alu

Przebieg licznikowo 170tyś moja ocena 200-250km

Do nissana to świece NGk najlepiej :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TERAZ PRZEJECHANE 154230TYŚ

 

[ Dodano: Sob 21 Kwi, 2007 11:45 ]

Witam. Co prawda to P11 ale może kogoś zaciekawi. Częśći które wymieniał poprzedni właściciel belg jak kupiłem miała 151276km wydruk dostałem z komputera serwisu gdzie był serwisowany bez cen.OLEJ CO 7500KM, 2 RAZY OLEJ W SKRZYNI,KLOCKI 3 RAZY PRZÓD, DWA RAZY TYŁ, NA GWARANCJI WYMIENIONA CAŁA MAGLOWNICA I KOŃCÓWKI, PRZY 114560 LEWY PRZEGÓB, TARCZE PRZÓD X 3 TARCZE TYŁ X 2,GŁOŚNIK PRAWY TYLNY,ŚWIECE CO 15000TYŚ PRZEWODY JESZCZE ORGINALNE,GORNE WACHACZE OBA PRZY 110300TYŚ,AMORTYZATORY WCZORAJ WYMIENIŁEM TYŁ BYŁY OD NOWOŚCI PRZÓD JESZCZE TRZYMA. NIE PISZE O PŁYNACH.MOŻE COŚ ŻLE PRZECZYTAŁEM ALE RACZEJ NIE MA BŁĘDU.PITER

 

[ Dodano: Sob 21 Kwi, 2007 15:09 ]

NISSAN PRIMERA 1.6SLX 1998.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak na podstawie tych danych oceniacie awaryjnosc Primer P 10 ?
auto była zaniedbane jak bylo kupowane, ja je tylko uzytkuje

 

Oceniam tak: w zaniedbanej P10, Alfie Romeo, Mercedesie "beczka", (dowolna marka) przy przebiegu 215 tyś. km należy wymienić pewne części ekploatacyjne, co właśnie uczyniłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 2 wahacze przednie ale tylko tulejki teflonowe wymieniałem

- amortyzatory tył okolo 50% jeszcze łączniki stabilizatora wymieniłem 50 zł.

- 2 przewody hamulcowe przednie,również wymieniłem

- 2 sforzenie wahacza przednie,-jeszcze dobre

- 2 razy okładziny szczęk bębnowych tylnych- również

- bębny tylne cały czas te same

-1 cylinderek hamulcowy ciekł

- 1 przegłub lewa strona hałasował

- rura wydechowa wymieniona od katalizatora do tłumika koncowego

- rozrusznik , bendyks, tulejki,szczotki-równiez ale nie za 150 zyli przestan

 

materiały eksploatacyjne :

- płyn hamulcowy -również wiem na czym jeżdze

-olej silnik co 15 tys x 4 razy, przez 70 kkm = 480 zł Mobil 10W 40- ja leje 20W40 mobila

- płyn w chłodnicy cały nowy - również

- klocki hamuclowe, 2 komplet zjeżdzam

i mam tą samą primere p-10 z 94r tyle że wszystko robie sam smarowóz jescze jej nie widział,z tym że gdy ją kupowałe na budziku maiła 137000 a teraz ma trochę ponad 200000 i cały czas na LPG z gażnikem pod maska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...