Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

opierasz coś mocnego np. mały młotek o przegub przy samym wałku i drugim większym napieprzasz aż zejdzie. najlepiej ścisnąć wałek w imadle czy jakoś inaczej go trzymać.

 

...ale od strony koła, czyli przy przegubie zewnętrznym ten ring zabezpieczający jest schowany, więc jak go zdjąłeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. dzięki jakoś sobie poradziłem przegub zdjęty piwo wypite, teraz tylko czekam na ośke i druga część roboty... zastanawiam sie czy dużo bede musiał rozkręcać żeby założyć nową półośke, z tego co czytam to różnie to robicie jedni nic nie rozkręcają a inni nawet klocki hamulcowe, amortyzator itp..

 

...ale od strony koła, czyli przy przegubie zewnętrznym ten ring zabezpieczający jest schowany, więc jak go zdjąłeś??

 

ten wiekszy (grubszy) ring zdjąłem, a ten cienki wiadomo sie zniszczył przy wybijaniu przegubu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi dzisiaj ukręciła się prawa półoś, zaraz za wieloklinem. Sęk w tym, że miała dwa lata. Stara była fabryczna i sie ukręciła pod tłumikiem gumowym. a nowa poprostu jebła po dwoch latach. Ręce załamane! Czy ktoś słyszał o ukręceniu nowej pół ośki bez tłumika drgań?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka to była półośka i za ile ja kupiłeś? ja wczoraj dostałem swoją i szczerze mówiąc nie jestem zadowolony (z allegro za 160zl.) tak troche tandetnie wyglada, Miejmy nadzieje ze wytrzyma długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

no i strzelił wałek prawej półośki - przebieg 310000. Objawy - jadę i nagle przestaje hehe, zginały biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

też jestem po wymianie obu wałków, 190000 lewa strona za ok 400zł z wymianą i teraz 230000 prawa strona, zamawiana w Toruniu cała półoś 800zł z wymianą. W obu przypadkach była laweta z asistance, oraz oba przypadki na mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Półośki dosyć często strzelają! po prostu przegniwają w jednym felernym miejscu. Ja u siebie wymieniłem z Lewej strony (przy przebiegu ~224tyś) jak narazie- najczęściej strzelają. Mam gościa w Warszawie który ma je po dobrej cenie i jest po mojej stronie miasta. Jak coś to pisać dam namiary.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość paczek61

Ja własnie wymieniłęm prawą półoske tylko nie iwem gdzei sie dolewa oleju do skrzynie moze ktos wie?? A i jeszcze mi kapie olej ze skrzyni po wymianie półośki wie ktos jaki tego jest powod? Mogłem uszkodzic uszczelke gdy wkładałem polos i teraz kapie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest korek od boku czy przodu skrzyni na kwadrat 1/2 jeśli dobrze pamiętam, albo możesz dolać przez ślimak do napędzania licznika.

jeśli kapie to mogłeś uszkodzić simering w skrzyni i będzie trzeba wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

p11.144 przebieg 185tyś. Prawa półoś pod tłumikiem drgań pęka... Czy da rade zmienić ją nie wywalając przegubów?? Znaczy pod samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie prawa półoś jest dzielona na dwie części, to jak mam ją rozłączyć?? BO tam jest podwieszenie, ona jest skręcona czy jak??



Półoś zmieniona:) Dwie godzinki pracy i zimne piwko jako nagroda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam :) Posiadam Primera 1.6 16V, 90 KM  INVITATION z 1996  - czytająć wszystkie posty postanowiłem zajrzeć pod te gumowe opaski na wałkach - no i okazało się że rdza taka że wydłubuje duże kawałki skorodowanego metalu z pod tej opaski. Chciałbym uprzedzić ukręcenie tych półosiek dlatego postanowiłem zdjąć te tłumiki drgań a jak będzie tragedia to wymienić na nowe wałki. Problem polega na tym że ten tłumik drgań to nie zwykła guma a jakaś metalowa tuleja oblana gumą ! wyciąłem gumę na brzegach tego tłumika ale dalej jest jakiś metal oblany gumą i za cholere nie wiem jak mam to sciągnąć - da się to jakoś przeciąć żeby zdjąć ? półośka jeszcze cała więc zsunąć nie ma jak - zaraz idę do garażu  walczyć z tym dalej ale boje się że poszarpie ją i nie zdejmę.  I tak na koniec może ktoś wymieniał z tego roku półośki i wie ile ma być zebów i jaka długość niby na 1 stronie napisane jest 

1,616V B MAN/AUT 410//22/32 LEWA

ale czytając inne fora ludzie różnie piszą , poza tym nie ma słowa o prawej :) 

 

Zamieszczam 2 zdjecia - widać na nich że jest wałek a w tym tlumiku w srodku wyglada jakby tam bylo znacznie grubiej niż na reszcie wałka , jakby naspawane a pozniej na to zalozona ta metalowa tuleja - srubokretem udaje mi sie wyskrobywać kawałki tego nadmiarowego metalu który znajduje sie miedzy wałkiem a tym tłumikiem drgań - kruszy się - dziwnie to wygląda - tylko użycie szlifierki pozwoli zdjąć ten tłumik bo ta tuleja to kawał metalu oblany gumą, prawdopodobnie zapieczone na amen  - nie wiem co robić -ciąć czy zostawić :P

 

http://img22.otofotki.pl/obrazki/ir297_1.jpg

 

http://img22.otofotki.pl/obrazki/es851_2.jpg

 

Pozdrawiam :) 

Edytowane przez tojamarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nastał dziś dzień, kiedy i ja dołączyłem do klubu urwanej półośki. Strzeliła prawa, przebieg niemal 300 tys.

Ile orientacyjnie kosztuje wymiana półosi (robocizna)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile orientacyjnie kosztuje wymiana półosi (robocizna)?

około 100, zależy od warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i w piatek ja dołaczyłem do urwanych ,prawa strona 214tyś. dzien przed wyjazdem na urlop,dobrze że pod domem a nie wtrasie.Ale mam małe pytanie ,mam już wszystko rozebrane,chociaz nie chciała mi wyjść reszta pol ośki z przegubu wewnetrznego ,więc wypiolem ta gumową osłone i szarpnołem wyszło te łożysko z reszta ośki z tej poszki przegubu tak to wyglada,teraz nabije lożysko na nową oske i do srodka wbije te lożysko dobrze rozumuje ,ale moje pytanie jest takie co bedzie powodowało naped jak zacznie sie to obracac skoro jest tam łożysko do stożka,to kulki musza wejśc w odpowiednie bruzdy w tym wewnetrznym przegubie,niech ktos mnie poprawi jak jest coś nie tak,to czekam na porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w piatek ja dołaczyłem do urwanych ,prawa strona 214tyś. dzien przed wyjazdem na urlop,dobrze że pod domem a nie wtrasie.Ale mam małe pytanie ,mam już wszystko rozebrane,chociaz nie chciała mi wyjść reszta pol ośki z przegubu wewnetrznego ,więc wypiolem ta gumową osłone i szarpnołem wyszło te łożysko z reszta ośki z tej poszki przegubu tak to wyglada,teraz nabije lożysko na nową oske i do srodka wbije te lożysko dobrze rozumuje ,ale moje pytanie jest takie co bedzie powodowało naped jak zacznie sie to obracac skoro jest tam łożysko do stożka,to kulki musza wejśc w odpowiednie bruzdy w tym wewnetrznym przegubie,niech ktos mnie poprawi jak jest coś nie tak,to czekam na porady

 

efej1 jest właśnie tak jak mówisz. W puszce która została u Ciebie na samochodzie są wyżłobienia na kulki. Na półośkę z kolei jest nabita taka jakby gwiazdka. Gwiazdkę zbijasz i przekładasz na nową półośkę i mocno smarujesz. Następnie w wyżłobienia w tej gwiazdce wkładasz kulki, powinny się trzymać przyklejone smarem. Całość wsuwasz w puszkę, kulki wchodzą w wyżłobienia w środku puszki i dowalasz jeszcze smaru. Nie zapomnij tylko wcześniej naciągnąć na półoś obu osłon przegubu.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz,jutro ma byc pol oska wszystko jest juz rozkręcone,a jeszcze jedno  nrb jak mozesz to poradz abym miał pewnosc ,jak zbijałem z tej ośki te łożysko z kulkami to zapomniałem zrobic zdiecie jak to wygladało,te łożysko jest do stozka i ta węższa strona stożka wchodzi do puszki pierwsz,bo tak mi to wygląda że puszka tez idzie w klin a musi sie to w środku przesuwac ,dobrze rozumuję?Nawet osłone zamówiłem aby póżniej znowu nie rozbierac,i na lewą strone też już zamówilem w razie w :wave: P.S.paski tez wymieniłem ,ale ten od pompy ten węższy mnie pokonał,nie mam pojecia jak odkręcic tą długa srube na klucz 12,i przez to nie moge zluzowac paska,od strony alternatora poszlo sprawnie  tu jest analogicznie ,no ale trudniej,nawet kupiłem nowy klucz oczkowy 12 ,którego obciałem ,aby tam dojsc ,niestety lipa.Może jest na to jekiś patent  od dolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, robiłem to już u siebie dawno i nie pamiętam w którą stronę jest skierowany stożek na łożysku. No ale tak na chłopski rozum to musi się zwężać w stronę skrzyni bo inaczej chyba nie wejdzie.

 

Co do paska to mi się jakoś udało podejść. Co prawda nie zdejmowałem paska, ale kluczem dałem radę naciągnąć go jak się ślizgał, to z całkowitym odkręceniem też nie powinno być problemu. Robiłem to normalnym kluczem oczkowym giętym, od góry. Od dołu chyba nie da rady. Fakt że nie jest to proste, ale wiem na pewno że się da :-) tak na forum trudno wytłumaczyć gdzie dokładnie go wcisnąć. Pamiętam tylko że trzeba odgiąć na bok przewód od wspomagania i zablokować go śrubokrętem żeby nie przeszkadzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz są dobre inf. fakt podejscie jest lipne,spróbuje jeszcze raz,na pół oskę jeszcze czekam ma dziś byc ,a muszę to ogarnąć,jutro wyjazd na urlop,który i tak  przesunąłem o 4 dni z powodu tej awari,dzięki za zainteresowanie się problemem,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podbijam, jak wygląda jakość półosi z tej firmy z Radomia? Pasują bez problemu czy nadal ciasno? Brał ktoś ostatnio? Ew skąd bierzecie wałki? Da się taniej niż motomax?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 kupowałem obie ,wyglądaja dobrze ,15min.pilnikowania  prawej reszta weszlo elegancko, lewa bedzie wymieniana  w sobote,no i cena spoko,260zl. z wysylka za obie wiec dla mnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jak wszyscy to i ja się pochwale- dzisiaj stałem sie szczęśliwym posiadaczem ukręconej półośki. Ukręciła się oczywiście pod tą cudowną gumą/tłumikiem drgań czy jak tam inaczej to cholerstwo sie nazywa. Samochód "pojechał" do mechaniora i tu zaczyna się problem bo na miejscu (Rzeszów) gość nigdzie nie znalazł półosi do takiego nissan i trzeba będzie ściągać. Tu moje pytanko czy nadal polecacie np. tą firme z Torunia- widziałem na ich stronie że mają takie pół osie gotowe do wysyłki. A może ktoś zna gdzieś bliżej jakieś miejsce (mówie tu o Rzeszowie albo chociaż o Podkarpaciu) gdzie można by tą półośke skołować jutro?-wiem że jutro weekend ale może jednak?

 

 

 

P.S. przebieg 174 tys.

Edytowane przez drone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...