paweleknowakowski Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 opierasz coś mocnego np. mały młotek o przegub przy samym wałku i drugim większym napieprzasz aż zejdzie. najlepiej ścisnąć wałek w imadle czy jakoś inaczej go trzymać. ...ale od strony koła, czyli przy przegubie zewnętrznym ten ring zabezpieczający jest schowany, więc jak go zdjąłeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reddragon Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ok. dzięki jakoś sobie poradziłem przegub zdjęty piwo wypite, teraz tylko czekam na ośke i druga część roboty... zastanawiam sie czy dużo bede musiał rozkręcać żeby założyć nową półośke, z tego co czytam to różnie to robicie jedni nic nie rozkręcają a inni nawet klocki hamulcowe, amortyzator itp.. ...ale od strony koła, czyli przy przegubie zewnętrznym ten ring zabezpieczający jest schowany, więc jak go zdjąłeś?? ten wiekszy (grubszy) ring zdjąłem, a ten cienki wiadomo sie zniszczył przy wybijaniu przegubu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michau00 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 A mi dzisiaj ukręciła się prawa półoś, zaraz za wieloklinem. Sęk w tym, że miała dwa lata. Stara była fabryczna i sie ukręciła pod tłumikiem gumowym. a nowa poprostu jebła po dwoch latach. Ręce załamane! Czy ktoś słyszał o ukręceniu nowej pół ośki bez tłumika drgań? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reddragon Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 a jaka to była półośka i za ile ja kupiłeś? ja wczoraj dostałem swoją i szczerze mówiąc nie jestem zadowolony (z allegro za 160zl.) tak troche tandetnie wyglada, Miejmy nadzieje ze wytrzyma długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michau00 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 tez dałem niecałe 200 zł, wyglądała całkiem ok. A tu d*pa, tez byla z allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmaxxx Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 no i strzelił wałek prawej półośki - przebieg 310000. Objawy - jadę i nagle przestaje hehe, zginały biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezarycezary Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 też jestem po wymianie obu wałków, 190000 lewa strona za ok 400zł z wymianą i teraz 230000 prawa strona, zamawiana w Toruniu cała półoś 800zł z wymianą. W obu przypadkach była laweta z asistance, oraz oba przypadki na mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2424 Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam. U mnie urwała się prawa prz przebiegu 203tyś lewa jeszcze siedzi a przebieg już 212tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Półośki dosyć często strzelają! po prostu przegniwają w jednym felernym miejscu. Ja u siebie wymieniłem z Lewej strony (przy przebiegu ~224tyś) jak narazie- najczęściej strzelają. Mam gościa w Warszawie który ma je po dobrej cenie i jest po mojej stronie miasta. Jak coś to pisać dam namiary. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paczek61 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja własnie wymieniłęm prawą półoske tylko nie iwem gdzei sie dolewa oleju do skrzynie moze ktos wie?? A i jeszcze mi kapie olej ze skrzyni po wymianie półośki wie ktos jaki tego jest powod? Mogłem uszkodzic uszczelke gdy wkładałem polos i teraz kapie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 jest korek od boku czy przodu skrzyni na kwadrat 1/2 jeśli dobrze pamiętam, albo możesz dolać przez ślimak do napędzania licznika. jeśli kapie to mogłeś uszkodzić simering w skrzyni i będzie trzeba wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 p11.144 przebieg 185tyś. Prawa półoś pod tłumikiem drgań pęka... Czy da rade zmienić ją nie wywalając przegubów?? Znaczy pod samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 trzeba wyciągnąć na wierzch, bo zabezpieczeń na przegubach nie zdejmiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek9410 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 U mnie prawa półoś jest dzielona na dwie części, to jak mam ją rozłączyć?? BO tam jest podwieszenie, ona jest skręcona czy jak?? Półoś zmieniona:) Dwie godzinki pracy i zimne piwko jako nagroda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tojamarcin Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) Witam Posiadam Primera 1.6 16V, 90 KM INVITATION z 1996 - czytająć wszystkie posty postanowiłem zajrzeć pod te gumowe opaski na wałkach - no i okazało się że rdza taka że wydłubuje duże kawałki skorodowanego metalu z pod tej opaski. Chciałbym uprzedzić ukręcenie tych półosiek dlatego postanowiłem zdjąć te tłumiki drgań a jak będzie tragedia to wymienić na nowe wałki. Problem polega na tym że ten tłumik drgań to nie zwykła guma a jakaś metalowa tuleja oblana gumą ! wyciąłem gumę na brzegach tego tłumika ale dalej jest jakiś metal oblany gumą i za cholere nie wiem jak mam to sciągnąć - da się to jakoś przeciąć żeby zdjąć ? półośka jeszcze cała więc zsunąć nie ma jak - zaraz idę do garażu walczyć z tym dalej ale boje się że poszarpie ją i nie zdejmę. I tak na koniec może ktoś wymieniał z tego roku półośki i wie ile ma być zebów i jaka długość niby na 1 stronie napisane jest 1,616V B MAN/AUT 410//22/32 LEWA ale czytając inne fora ludzie różnie piszą , poza tym nie ma słowa o prawej Zamieszczam 2 zdjecia - widać na nich że jest wałek a w tym tlumiku w srodku wyglada jakby tam bylo znacznie grubiej niż na reszcie wałka , jakby naspawane a pozniej na to zalozona ta metalowa tuleja - srubokretem udaje mi sie wyskrobywać kawałki tego nadmiarowego metalu który znajduje sie miedzy wałkiem a tym tłumikiem drgań - kruszy się - dziwnie to wygląda - tylko użycie szlifierki pozwoli zdjąć ten tłumik bo ta tuleja to kawał metalu oblany gumą, prawdopodobnie zapieczone na amen - nie wiem co robić -ciąć czy zostawić http://img22.otofotki.pl/obrazki/ir297_1.jpg http://img22.otofotki.pl/obrazki/es851_2.jpg Pozdrawiam Edytowane 3 Maja 2013 przez tojamarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Nastał dziś dzień, kiedy i ja dołączyłem do klubu urwanej półośki. Strzeliła prawa, przebieg niemal 300 tys. Ile orientacyjnie kosztuje wymiana półosi (robocizna)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Ile orientacyjnie kosztuje wymiana półosi (robocizna)? około 100, zależy od warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 21 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 No i w piatek ja dołaczyłem do urwanych ,prawa strona 214tyś. dzien przed wyjazdem na urlop,dobrze że pod domem a nie wtrasie.Ale mam małe pytanie ,mam już wszystko rozebrane,chociaz nie chciała mi wyjść reszta pol ośki z przegubu wewnetrznego ,więc wypiolem ta gumową osłone i szarpnołem wyszło te łożysko z reszta ośki z tej poszki przegubu tak to wyglada,teraz nabije lożysko na nową oske i do srodka wbije te lożysko dobrze rozumuje ,ale moje pytanie jest takie co bedzie powodowało naped jak zacznie sie to obracac skoro jest tam łożysko do stożka,to kulki musza wejśc w odpowiednie bruzdy w tym wewnetrznym przegubie,niech ktos mnie poprawi jak jest coś nie tak,to czekam na porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 (edytowane) No i w piatek ja dołaczyłem do urwanych ,prawa strona 214tyś. dzien przed wyjazdem na urlop,dobrze że pod domem a nie wtrasie.Ale mam małe pytanie ,mam już wszystko rozebrane,chociaz nie chciała mi wyjść reszta pol ośki z przegubu wewnetrznego ,więc wypiolem ta gumową osłone i szarpnołem wyszło te łożysko z reszta ośki z tej poszki przegubu tak to wyglada,teraz nabije lożysko na nową oske i do srodka wbije te lożysko dobrze rozumuje ,ale moje pytanie jest takie co bedzie powodowało naped jak zacznie sie to obracac skoro jest tam łożysko do stożka,to kulki musza wejśc w odpowiednie bruzdy w tym wewnetrznym przegubie,niech ktos mnie poprawi jak jest coś nie tak,to czekam na porady efej1 jest właśnie tak jak mówisz. W puszce która została u Ciebie na samochodzie są wyżłobienia na kulki. Na półośkę z kolei jest nabita taka jakby gwiazdka. Gwiazdkę zbijasz i przekładasz na nową półośkę i mocno smarujesz. Następnie w wyżłobienia w tej gwiazdce wkładasz kulki, powinny się trzymać przyklejone smarem. Całość wsuwasz w puszkę, kulki wchodzą w wyżłobienia w środku puszki i dowalasz jeszcze smaru. Nie zapomnij tylko wcześniej naciągnąć na półoś obu osłon przegubu. Edytowane 22 Lipca 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 22 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 dzieki za odpowiedz,jutro ma byc pol oska wszystko jest juz rozkręcone,a jeszcze jedno nrb jak mozesz to poradz abym miał pewnosc ,jak zbijałem z tej ośki te łożysko z kulkami to zapomniałem zrobic zdiecie jak to wygladało,te łożysko jest do stozka i ta węższa strona stożka wchodzi do puszki pierwsz,bo tak mi to wygląda że puszka tez idzie w klin a musi sie to w środku przesuwac ,dobrze rozumuję?Nawet osłone zamówiłem aby póżniej znowu nie rozbierac,i na lewą strone też już zamówilem w razie w P.S.paski tez wymieniłem ,ale ten od pompy ten węższy mnie pokonał,nie mam pojecia jak odkręcic tą długa srube na klucz 12,i przez to nie moge zluzowac paska,od strony alternatora poszlo sprawnie tu jest analogicznie ,no ale trudniej,nawet kupiłem nowy klucz oczkowy 12 ,którego obciałem ,aby tam dojsc ,niestety lipa.Może jest na to jekiś patent od dolu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 Wiesz co, robiłem to już u siebie dawno i nie pamiętam w którą stronę jest skierowany stożek na łożysku. No ale tak na chłopski rozum to musi się zwężać w stronę skrzyni bo inaczej chyba nie wejdzie. Co do paska to mi się jakoś udało podejść. Co prawda nie zdejmowałem paska, ale kluczem dałem radę naciągnąć go jak się ślizgał, to z całkowitym odkręceniem też nie powinno być problemu. Robiłem to normalnym kluczem oczkowym giętym, od góry. Od dołu chyba nie da rady. Fakt że nie jest to proste, ale wiem na pewno że się da :-) tak na forum trudno wytłumaczyć gdzie dokładnie go wcisnąć. Pamiętam tylko że trzeba odgiąć na bok przewód od wspomagania i zablokować go śrubokrętem żeby nie przeszkadzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 23 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2013 to juz są dobre inf. fakt podejscie jest lipne,spróbuje jeszcze raz,na pół oskę jeszcze czekam ma dziś byc ,a muszę to ogarnąć,jutro wyjazd na urlop,który i tak przesunąłem o 4 dni z powodu tej awari,dzięki za zainteresowanie się problemem,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Podbijam, jak wygląda jakość półosi z tej firmy z Radomia? Pasują bez problemu czy nadal ciasno? Brał ktoś ostatnio? Ew skąd bierzecie wałki? Da się taniej niż motomax? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 kupowałem obie ,wyglądaja dobrze ,15min.pilnikowania prawej reszta weszlo elegancko, lewa bedzie wymieniana w sobote,no i cena spoko,260zl. z wysylka za obie wiec dla mnie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drone Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 (edytowane) Witam, jak wszyscy to i ja się pochwale- dzisiaj stałem sie szczęśliwym posiadaczem ukręconej półośki. Ukręciła się oczywiście pod tą cudowną gumą/tłumikiem drgań czy jak tam inaczej to cholerstwo sie nazywa. Samochód "pojechał" do mechaniora i tu zaczyna się problem bo na miejscu (Rzeszów) gość nigdzie nie znalazł półosi do takiego nissan i trzeba będzie ściągać. Tu moje pytanko czy nadal polecacie np. tą firme z Torunia- widziałem na ich stronie że mają takie pół osie gotowe do wysyłki. A może ktoś zna gdzieś bliżej jakieś miejsce (mówie tu o Rzeszowie albo chociaż o Podkarpaciu) gdzie można by tą półośke skołować jutro?-wiem że jutro weekend ale może jednak? P.S. przebieg 174 tys. Edytowane 6 Września 2013 przez drone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.