maius Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 (edytowane) Ja od zeszłej soboty jeżdżę już na półosiach z firmy z Radomia. Montował mi je kolega mechanik, bo bałem się, że sobie mogę nie dać rady sam. Kwestia spasowania - bez problemów, ciasno, ale kolega nie namęczył się przy montażu, nie było żadnego pilnikowania, szlifowania. Grubość nowych półosi - 26mm, stara lewa nie byłą zła (23mm, ale sporo korozji), prawa jak widać poniżej (łatana po zerwaniu, poprzedni mechanik się porządził bez mojej wiedzy): Dopiszę jeszcze wymiary nowych półosi: lewa 390mm/32/32 i prawa 435mm/32/32. Edytowane 7 Września 2013 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Noi stało się, 90 kilometrów od domu chrupneła sobie lewa, oczywiście pod tą śmieszną gumą... Ale najlepsze jest to, że po wymontowaniu ewidentnie było widać bardzo stare "natrzaśnięcie" na półosi. Wychodzi na to, że przez dłuższy czas jeździłem z taką napęknietą co w sumie trzymała się na połowie swojego przekroju. Koszt 210 półoś, 10 zł smar grafitowy i 30 zeta wymiana u koleżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys2424 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Witam wczoraj padła lewa urwała sie przy 217000 he teraz to już chyba pojeżdzi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 chyba że walnie prawa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 dokładni tak jak nowak mówi,wymięń obie ,ja tak zrobiłem i mam spokuj,a przez tydzien śmigałem i zastanawiałem sie na ktorym skrzyzowani pęknie druga bedąc 500 km od domu a teraz jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mostoviak Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Obie? Po co wymieniać obie? Mi lewa poszła przy ok. 295 000 km, kupiłem na Allegro od firmy V-MAXX za 316 zł, obecnie mam zrobione 317 000 km i prawa ani myśli się ukręcać, a uwierzcie że nie raz ostro dałem buta... Swoją drogą taka ciekawostka że półoś z allegro od V-MAXX miała ładną metaliczną powierzchnię a po jednej zimie jest cała ruda. Tak wygląda ukręcona lewa półos. Pękła przy ruszaniu z 1 biegu puszczenie sprzęgła z ok. 4000 obr/min. Wiem, że to nierozsądne, do szybkiego startu wystarcza szybko puścić z 2000 obr/min. Edytowane 24 Listopada 2013 przez Mostoviak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 No tak ,ale tego nigdy nie wiesz znam przypadki jak urywaly sie jedna po drugiej w oddstepach 2tygodni,a mozna to zrobic za jedna robotą a nic trudnego taka zabawa czasochłłona tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras117 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam mi też walneła prawa przy 250tys a lewą wymieniłem też odrazu za jednym postojem po rozięciu gumy z lewej osi było widoczne zmniejsze. osie kupiłem na allegro od gościa co dorabiał takie osie bez gum 150zł za szt robocizna 0zł. Chodzi idealnie nic nie bije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Cześć, po wielu latach użytkowania urwała mi sie prawa półoś. Samochód WP11.144 silnik 1.8. Pech chciał, że trafiłem na jakiś bardzo nietypowy model. Przegub wewnętrzny ilość zębów 25 Przegub zewnętrzny ilość zębów 27 a półoś z jednej strony posiada 23 zęby. Na domiar tego wszystkiego, nie można wyjąć od strony zewnętrznej walka, więc nie mogę tego w prosty sposób naprawić i policzyć ile zębów posiada. Krótko mówiąc niezła masakra. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 150 zł koszt u mnie ośki z moim rabatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
primerka... Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) ja tez kiedyś miałem takie zdarzenie ale z lewej strony i wymieniłem i jak narazie jest git już z półtora roku chodzi i jest tak jak było na początku a tamta stara tez ukręciła sie obok tej gumy .. to chyba często się zdarza w p11 a no i przebieg był około 200tys Edytowane 29 Stycznia 2014 przez primerka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zylozbindugi Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Nie wiem czy już ktoś podrzucił taki temat, ale ja na przykład u tokarza ślusarza naprawiłem urwaną półoś... policzył mi za to 120 zł i śmigam dalej. ma odpowiedni sprzęt, wywarzył ośkę i zespawał na sztywno. polecam taki zabieg, jeżeli ktoś nie ufa tanim zamiennikom bez tego tłumika drgań. moim zdaniem regeneracja w ten sposób oryginału to dobra opcja (i nie droga!). Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 ja kiedyś robiłem coś podobnego. Nadal na tym jeżdżę i jest ok. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/28841-p11wp11-ukrecona-poloska-p11/page-10?do=findComment&comment=763473 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DonBulus Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Ja tez już wymieniłem obie jedna przy przebiegu 221kk a druga przy 228kk. Z racji iż przeguby miałem w idealnym stanie wymieniłem same walki półosi na niby hartowane... Myślę ze długo pośmigam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafallos Opublikowano 15 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2014 (edytowane) Kolejna primerka dołączyła do grona tych, z ukręconymi półosiami- przebieg 241000. Ruszanie z 4 tys. obrotów to nie był dobry pomysł. Czy lewa półoś SR20De to 390/32/32? Edytowane 15 Marca 2014 przez rafallos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek81 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Dziś przy parkowaniu poszła prawa przy tej gumie co jest na niej przebieg 207 tys. Wymieniam od razu oby dwie będzie spokój to samo miałem w P10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisF3 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Ja polecam firmę ARMON Technika (można ją znaleźćna allegro) . Z przesyłką nowa półoś z przegubami za niecałe 300zł to naprawdę dobra opcja. cześć mógłbyś mi powiedzieć ile km zrobiłeś już na tej półośce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 zrobiłem jakieś 40 tys. km, 3 lata ją mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olokogz Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Zainteresowałem się półośkami w swojej primerce i o ile nie ma znaków korozji to niepokoi mnie to że lewa ma trochę luzu i przy szarpaniu ręką czuć go wyraźnie, do tego dochodzi metaliczny stukot podczas jazdy właśnie z tego koła(który cichnie przy postoju). Pytanie jest teraz takie czy da się to dokręcić albo coś czy jest do wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 dziwna sprawa ,nie powinienes czuc luzu z lewej strony poł ośki ona wchodzi w przegub w wieloklin,a nie masz czasami już padniętego przegubu ,skrec koła na maksa i jedż po parkingu h jak chrobocze ,przegub do wymiany.Jak dalej coś nie tak to będziemy myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olokogz Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 przeguby są ok, rzeczywiście kiedyś było tak że chrobotało ale podjechałem do mechanika i była ta guma pęknięta, manszeta czy jakoś tak, po wymianie przestało i do dnia dzisiejszego jest ok ( przed chwilą sprawdzałem na podwórku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filip1990 Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Na początku Witam wszystkich Moją primiere kupiłem całkiem niedawno od starszego Pana auto zadbane ale podczas wyjazdu ok 500 km od domu ukręciła się półoś dokładnie na tym stabilizatorze. Z powodu braku części pewien majster wprasował na pęknietą ośkę tulejkę pospawał na tokarce oraz usunoł nadmiar materiału żeby była wyważona i nie dostawała drgań. Za usługę zapłaciłem 50 zł i jest wszystko jak narazie po przebyciu 1000 km jest git. Czy na dalszą metę może mieć to jakieś skutki uboczne ? przeguby ? mocowanie w skrzyni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eRGy Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Witam! Dzisiaj odhaczyłem kolejny podpunkt na liście usterek w Primerach. Ukręcona półoś i to prawa. Mam więc pytanie; Czy są różne wersje półosiek tzn. długości i liczby ząbków wieloklinu ? Czy można zamawiać w ciemno, czy lepiej zdemontować na wzór? No i jakiej firmy kupić? Z góry Dziękuję !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RamboTZN Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Mam pytanko podczas zmiany biegu np. z 1 na 2 pojawia się dochodzący dzwięk "stuk" z prawej strony od strony pasażera a podczas cofania kiedy kołą są na maksa skręcone w lewo dźwięk jak by jakaś sprężyna była naciągnięta do granić możliwości wymieniałem już przegub zewnętrzny i nie wiem czy to może teraz wewnętrzny czy też półoś daję znaki lub jak ktoś już pisał o jakimś tłumiku drgań ? czy coś takiego proszę o odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielbasa Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Cześć Dzisiaj i mi strzeliła półośka (lewy przód) o tyle dobrze że pod domem,proponują mi w sklepie półośke firmy JPN lub GSP wiecie czy warto to zakładać. Nie bardzo chcę zakładać ze szrotu używkę.Oznacza że to jest słaby punkt tych samochodów, bo mechanik sie zdziwił że półoś oberwana na poczatku obstawiał sam przegub. Mi strzelił przy przebiegu 198 tys (przebieg oryginalny).Silnik 1.6, 16V 99km, jaka u mnie idzie półoś? Mam też do wymiany tarcze przód i klocki i też mi polecaja JPN-warto?? Jak wyrzucę ten tłumik drgań to zabezpieczyć jakos to miejsce?? Dzisiaj wyciagnął mechanik półoś-ukrecona pod tłumikiem drgań, najgorsze że w hurtowni w której moge mieć zniżke nie maja na razie, to sobie Nissan postoi i poczeka, a może ktoś ma niedrogo razem z przegubami- z jednej strony 25 z drugiej 27 zębów, długosc nie znam Edytowane 24 Października 2014 przez kielbasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.