Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem jakąś też niewymiarową półośkę, zadzwoniłem do kolesia z Radomia (teraz ma warsztat pod Radomiem), kazał przysłać, a za kilka dni odesłał nówkę sztukę która idealnie pasowała. Znalazłem link do jego strony http://www.jurseb.pl/jest też na alegro po 120zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jakąś też niewymiarową półośkę, zadzwoniłem do kolesia z Radomia (teraz ma warsztat pod Radomiem), kazał przysłać, a za kilka dni odesłał nówkę sztukę która idealnie pasowała. Znalazłem link do jego strony http://www.jurseb.pl/jest też na alegro po 120zł. 

 

No tak ale na allegro to sam wałek a jak dobrać przeguby?

Edytowane przez kielbasa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub od strony skrzyni bardzo łatwo zdjąć z wałka, od koła trzeba złapać wałek w mocne imadło i jednym dobrym strzałem młota zbijasz przegub z wałka. Po zmierzeniu samego wałka czyli długości, średnic i ilości zębów dzwonisz do kolesia z podanego linku i jeżeli wałek jest w jednym z typowych wymiarów dla nissana to za kilak dni dostaniesz idealnie pasujący, jak twój wałek będzie w nietypowym wymiarze (u mnie tak było, koleś po ilości zębów wie czy rozmiar jest typowy czy nie) to najlepiej jak wyślesz wałek to wieloklin będzie dorobiony na wzór oryginalnego, bo wiadomo że tu setne części mm mają znaczenie. Ja dorabiałem u niego wałek i pasował idealnie, auto śmiga już kilka lat i wszystko gra. 

Edytowane przez hansrpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety z GSP nie zdołali załatwic więc kupiłem na allegro (za 260zł z przesyłką), juz zamontowana, zdziwiło mnie to ze ja nie mam kontrolki ABS na desce, a zamontowali mi półoś z ABSem i stwierdzili że jest ABS (ostatnio jak hamowałem na mokrym to nie czułem żeby był).Pozatym półośka jest bez tłumika drgań-zabezpieczyc ją czymś??

Zauważyłem że gwint półosi wchodzący w koło cos duzo wystaje (nawet mechanik to zauważył, ale stwierdził że jakby to nie była półos do tego modelu to by wcale nie weszła), czy to jest normalne? poza tym lekko mnie ściąga na lewo, dodam że dzisiaj jeżdziłem specjalnie wywazac koła, co  o tym myślicie?

Edytowane przez kielbasa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety z GSP nie zdołali załatwic więc kupiłem na allegro (za 260zł z przesyłką), juz zamontowana, zdziwiło mnie to ze ja nie mam kontrolki ABS na desce, a zamontowali mi półoś z ABSem i stwierdzili że jest ABS (ostatnio jak hamowałem na mokrym to nie czułem żeby był).Pozatym półośka jest bez tłumika drgań-zabezpieczyc ją czymś??

Zauważyłem że gwint półosi wchodzący w koło cos duzo wystaje (nawet mechanik to zauważył, ale stwierdził że jakby to nie była półos do tego modelu to by wcale nie weszła), czy to jest normalne? poza tym lekko mnie ściąga na lewo, dodam że dzisiaj jeżdziłem specjalnie wywazac koła, co  o tym myślicie?

Mówisz o kompletnej półosi razem z przegubem zewnętrznym. Ten z ABS różni się grzebieniem do ABSu. Może też być dłuższy gwint, bo w zwrotnicy z ABS jest jeszcze miejsce na czujnik. U Ciebie pewnie nie ma skoro fura bez ABS. Półosie bez tych tłumików są lepsze. Woda i sól itp pod nie zawsze wchodzi, później ruda i łatwiej sie urywają. same ośki powinny być posmarowane jakimś srodkiem antykorozyjnym. Ściągać może wtedy jeśli na końcowkach drążka bylo coś kombinowane. Żeby wyjąć przegub czy tez cała półoś trzeba albo odkręcic kóńcówkę od zwrotnicy i ją wybić lub użyć ściągacza albo jeśli nie da się jej wyciągnąć to odkręca się ją od drążka. Przy skręcaniu wszystkiego do kupy ciężko idealnie utrafić z i lością obrotów i kątem dokręcenia końcówki i zbieżność jest nieprawidłowa. Dlatego ściąga . Najlepsze laserowe ustawienie.

 

U mnie wczoraj prawa półoś zdechła. 193002Km przebieg. Przy wrzucaniu 2 przy 6000rpm. Zamówiony już kpl. na 2 strony bez tłumików. Teraz pytanie czy mogło stać się coś ze skrzynią przy takich dość esktremalnych (albo raczej głupich) warunkach pracy? Przewaznie przegub urywa moment ze skrzyni przy ruszaniu. Tutaj brawura zrobiła swoje, może i lepiej , ze stalo się to przy 60kmph i pustej drodze niż wiadomo kiedy...  Skrzynie posprawdzałem po swojemu, na 1 zachowuje sie ok, dyfer kręci jak trzeba, ale na 2 juz nie sprawdzałem tylko wziąłem się za demontaż osiek. Mogła się np zblokować skrzynia na tej 2ce i przez predkosc z koła urwało oś ? Czy to raczej skrajne przypadki?

Edytowane przez howard512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wczoraj prawa półoś zdechła. 193002Km przebieg. Przy wrzucaniu 2 przy 6000rpm. Zamówiony już kpl. na 2 strony bez tłumików. Teraz pytanie czy mogło stać się coś ze skrzynią przy takich dość esktremalnych (albo raczej głupich) warunkach pracy? Przeważnie przegub urywa moment ze skrzyni przy ruszaniu. 

U mnie ruszyłem dość leniwie, wrzuciłem 2 przy 3 tys.obr i po 10-20 metrach poszło więc to nie ma reguły że przy mocnym ruszaniu. Co do skrzyni to raczej nic jej nie jest, bo jak poszła półoś to dyfer przeniósł na nią obroty i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie mogło być tak jak mówisz i oby! Ale mogł tez przyblokowac sie dyfer i to moment z koła które się caly czas kręciło urwał półoś , która "chciała " się zatrzymać razem ze skrzynią. Takie rzeczy dzieją się raczej na wyścigach jak na prawdę skrzynie dostają baty. Myślę że gydyby u mnie tak się stało to silnik by od razu też zgasł, tak się nie stało. Kawałki skrzyni z olejem nie wylatywały więc jestem dobrej myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o kompletnej półosi razem z przegubem zewnętrznym. Ten z ABS różni się grzebieniem do ABSu. Może też być dłuższy gwint, bo w zwrotnicy z ABS jest jeszcze miejsce na czujnik. U Ciebie pewnie nie ma skoro fura bez ABS. Półosie bez tych tłumików są lepsze. Woda i sól itp pod nie zawsze wchodzi, później ruda i łatwiej sie urywają. same ośki powinny być posmarowane jakimś srodkiem antykorozyjnym. Ściągać może wtedy jeśli na końcowkach drążka bylo coś kombinowane. Żeby wyjąć przegub czy tez cała półoś trzeba albo odkręcic kóńcówkę od zwrotnicy i ją wybić lub użyć ściągacza albo jeśli nie da się jej wyciągnąć to odkręca się ją od drążka. Przy skręcaniu wszystkiego do kupy ciężko idealnie utrafić z i lością obrotów i kątem dokręcenia końcówki i zbieżność jest nieprawidłowa. Dlatego ściąga . Najlepsze laserowe ustawienie.

 

U mnie wczoraj prawa półoś zdechła. 193002Km przebieg. Przy wrzucaniu 2 przy 6000rpm. Zamówiony już kpl. na 2 strony bez tłumików. Teraz pytanie czy mogło stać się coś ze skrzynią przy takich dość esktremalnych (albo raczej głupich) warunkach pracy? Przewaznie przegub urywa moment ze skrzyni przy ruszaniu. Tutaj brawura zrobiła swoje, może i lepiej , ze stalo się to przy 60kmph i pustej drodze niż wiadomo kiedy...  Skrzynie posprawdzałem po swojemu, na 1 zachowuje sie ok, dyfer kręci jak trzeba, ale na 2 juz nie sprawdzałem tylko wziąłem się za demontaż osiek. Mogła się np zblokować skrzynia na tej 2ce i przez predkosc z koła urwało oś ? Czy to raczej skrajne przypadki?

 

 

Witamy w klubie ukręconej półośki:)

Czyli kolego proponujesz zeby pojechac i zrobic zbiezność?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie sam zrobiłem :D  ale dlatego, że wcześniej sam kombinowałem z 1 końcówką i tylko nią później kręciłem co 500m aż jadąc prosto mialem kierownice prosto i nie ściągało. Polecam jednak na profesjonalnej maszynie w dobrym warsztacie to zrobić. Podkreślam DOBRYM. Są tacy co ustawiają za 30zł po 3 razy i nic to nie daje. 80zł z wydrukiem w porządnej firmie mnie kosztowało jak w Almerze kombinowałem. Jak wyjdą np. przy okazji kąty złe i fachowcy będą wmawiać , że w nissanach nie ma na tym regulacji i zmień pan piastę, zwrotnicę, bo krzywa to lepiej od razu im podziękować. Zawsze minimalnie na mocowaniu tulei wahaczy można pomanipulować na śrubach, ale przeważnie " fachoFcom" sie nie chce i tylko końcowkami się bawią ustawiając samą zbieżność. To tak na marginesie, miejmy nadzieję, że tylko zbieżność się trochę rozjechała. Przy takich operacjach jak wymiana zwrotnicy czy pólosi żeby nie utracić zbieżności najlepiej końcówki wybić ze zwrotnicy, albo ultra dokładnie zrobić sobie znaki np. korektorem.

 

Lepiej to ustawić dobrze, przy złej zbieżności jak kierownica zaczyna drżeć to  obrywają łożyska kół, w Almerze padło właśnie do tego. Samochód rodziców, czasem gdzieś się nim przelecę to powiem w domu co jest nie tak. Ojciec coś piszczy , chyba guma wahacza prawego.  - Oj tam  zrobi sie kiedys i tak mało jeżdzę. Pojechał na ryby, od gumy padla zbieznosc , i było później : coś ściąga a potem cos wyje niesamowicie. Guma-->zbieżność->łożysko. Przed ustawianiem zbieżności powinno się na szarpaki wjechać i popatrzeć na te gumy od spodu też czy są ok. Ustawianie zbieżności na rozwalonych mija się z celem.


Jeszcze takie pytanie ode mnie. Dorwałem półosie Drive Shaft'a bez tych tłumików nieszczęsnych, ale z drugiej strony to po coś one były w ori. tzn wiadomo-żeby w jakimś stopniu drgania pochłaniały. Czy jeśli na gołych "drutach" będą połączone przeguby i cala reszta to czy nie dostaną one bardziej po d.... ?  DSC_0396.jpgDSC_0394.jpg

Edytowane przez howard512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja mam pytanie Panowie. Moja Primka ma 202k. z wpisów wynika że półoś może dogorywać i może mnie równiez spotkac ta niemiła sytuacja wzywania lawety. Czy ktoś może podrzucić zdjęcie gdzie znajduje się ten tłumik drgań? Sprawdził bymn u siebie jak to wygląda i czy nie jest wskazana wymiana elementu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłumik drgań skrętnych jest to ten element gumowy , który jest montowany mniej więcej na środku półosi . Jak sama nazwa mówi ma on za zadanie tłumienie drgań powstałych w półosi i jest on montowany w miejscu gdzie te drgania najbardziej występują badane jest to u producenta. Jak ktoś nie wie co to są drgania skrętne . to np . wkręcamy jeden brzeg półosi w imadło a na drugim końcu montujemy ramię o jakiejś tam długości , na końcu tego ramienia montujemy jakiś tam ciężar na sztywno , uderzamy młotkiem na końcu ramienia i wtedy ramię zaczyna drgać góra dół a co za tym idzie półoś skręca się w lewo i w prawo kilka razy i właśnie to sprężynowanie ma tłumić ten tłumik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Już wykryłem go.
Jest pokryty rdzą ale po ostukaniu młotkiem nie wynika z odgłosu aby był zjedzony. Wg mnie jeszcze posłuży. Lewy jest praktycznie jak nowy-zero rdzy na obrzeżach.

Z prawego odpadła czarna farba i trochę powierzchniowej rdzy było ale zdarłem ją i pomalowałem. Tłumika drgań nie da sie zdjąć aby ocenić miejsce mocowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też wyglądał całkiem ładnie ale pod nim nie było 1/3 półośki więc nie patrz na niego z zewnątrz tylko albo przesuń albo wytnij i jeździj bez, auto raczej nic się nie stanie, a Ty będziesz wiedział czym jeździsz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nahsrpg dobrze gada. Moje też wyglądały powierzchniowo całkiem ok, a widać co się stało. Nie malowałem tych nowych, zastanawiam się w sumie nad tym. 1 rzecz przy montazu przeoczyłem, mysłałem że prawy drążek jest symetryczny i bez różnicy którą stroną go zamontuję. Jednak nie , zwężenie na osłonę gumową jest o ok 1cm przesunięte od końca i teraz zewnętrzna guma przy maksymalnym skręcie trochę mocniej się napręża. Chyba po za tym to nic złego nie powinno się stać. Brak tych tlumików jest troszkę odczuwalny w kabinie podczas jazdy w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efekt powinien być taki, że sól i woda nie będą się kisić pod tą gumą i nie będą miejscowo zjadać wałka. Drgania znikome jakby furę sztywniej czuć w trasie, albo po prostu mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal te tłumiki drgań ja już w drugiej primce wywaliłem to dziadostwo i braku efektu ukręconej półosi .

Ja szlifierka pozbyłem się dziadów ,ale u mnie akurat zero wżerów w drugiej primce pod tłumikami  a w pierwszej jak pamiętam były wżery .

Ja żadnych skutków ubocznych z wywalenia tego nie dostrzegłem a dodatkowo ile osób wymieniało półosie na nowe które nie mają tłumika drgań jak w oryginale .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...