Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podkladka miedzy kolektor ssasy a silnik


Lobo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Coobcio masz juz ta podkladke??

jak sie sprawdza?? jaka jest jej grubosc tej podkladki?

A swoja droga ok 200pln to chyba nie tak drogo, nie?

P.S. widze ze temat ciekawy, mam nadzieje ze proby tez beda owocne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skąd jeszcze nawet nie wysłana ze stanów ale spoko jak będe ją mieć w rekach to będzie wiadomo co i jak :)

Przy jej montażu odrazu na lusterko wypoleruje i przeportuje kolektor ssący i dowalę przepustnicę fi 66mm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No niestety w GA16DE nie ma sensu robić takiej podkładki. Woda płynie z czujnika do przepustnicy a tam reguluje otwarcie przepustnicy na ssaniu. Dalej wraca do kolektora i płynie przy wtryskiwaczach z powrotem do czujnika. Czyli kolektor i tak będzie się grzał od płynu chłodzącego :< .

Myślę że taka podkładka nadaje się tylko do 2l silników skoro takie są do kupienia.

Ktoś już zamontował taką podkładkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
teflon odpada bo calkiem niezle przewodzi cieplo - masz go na patelniach :P hehe

 

Teflon był by świetny. Jest bardzo elastyczny i wysoce odporny na temperature.

 

Oj Panowie... usmiałem sie....musze sie wypowiedzieć w kwestii TEFLONU jesli chcecie go zastosować jako podkładkę.

1. teflon bardzo słabo przwodzi ciepło ale powyzej 190st może zrobić sie niestabilny fizycznie, raczej górna granice określił bym na 185st. C.

2.Teflon na pewnie nie jest elastyczny .. ;)

3. To moze być wazne, teflon po obrobce mechanicznej nigdy nie bedzie gładki ( ma specyficzna "włóknistą" budowę ). Nie nadaje sie jako material do wykonania gwintu ale jako podkladka dzielnie bedzie znosił naprezenia mechaniczne i drgania.. na bank nie pęknie!.

3.Nie starzeje sie, jest odporny na rożne chemiczne świństwa (benzyna mu nie zaszkodzi),

 

Na dowód prosze, płyta 1cm teflonu po obróbce frezarka CNC... spelnia funkcje podlkadki do komory niskocisnieniowej plazmy azotowej. Na tym zdjeciu smazyła sie 10minut przy 600W na katodzie.. ..teflon wszystko wytrzyma ;)

eb1305a875c38a00m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. teflon bardzo słabo przwodzi ciepło ale powyzej 190st może zrobić sie niestabilny fizycznie, raczej górna granice określił bym na 185st. C.

Temperatura głowicy wątpie żeby przkroczyła 100*C w miejscu zastosowania takiej przekładki termicznej... raz że chłodzi ją woda a dwa przepływające powietrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie w pracy uzywa sie uszczelnien teflonowych na wtryskarkach w mnie ktorych jej podzespolach-maks 500stC. Zgadzam sie z przedmowca na temat struktury teflonu.

Sprobuje poszukac tego artykulu o tej podkladce moze tam sie wiecej dowiemy

Pozdr

 

[ Dodano: Sob 21 Lip, 2007 17:51 ]

wlasnie cos tam znalazlem:

"Uszczelka pod kolektor ssący wykonana ze specjalnego plastiku. Jej celem jest izolowanie kolektora ssącego od głowicy

 

(aby wysoka temperatura głowicy nie przechodziła na kolektor ssący)

 

.Uszczelkę Hondata można używać kilkakrotnie.

 

Zastępuje seryjną uszczelkę i zapewnia izolacje termiczną kolektora ssącego co może dać nam wzrost mocy do 5 %..

 

Z wzrostem temperatury o każde 3.3`C gęstość powietrza spada o 1%.

 

Testy wykazały że obniżenie temperatury o 10`C zwiększa moc o ok. 3%."

 

 

To jest ze strony cytat.

Sa tez zdjecia ale nie wiem jak je przekleic

 

[ Dodano: Sob 21 Lip, 2007 17:58 ]

Z wykresu wynika ze maks temperatura to ok 70st, po zastosowaniu uszczelki spada do maks ok 40st.

Pisza tez ze to da przyrost mocy o ok 5%

Mysle ze warto by byo to sprawdzic, ale chyba robia tylko do hond...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem do nich maila czy zrobia do sr20, normalna do hondy 350pln, ciekawe ile do naszych....

w przyszlym tygodni lpg przerabian na sekwencje......

Pewno bedzie kolektor zdejmowal do moze poczekam?

Ile taka podkladka bedzie Cie kosztowac Coobciu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350zł... ufff, mysle ze to nie jest taka technologia ktorej nie wykona sie samemu. Tu wystarczy wzór..czyli uszczelka pod kolektor, materiał ( teflon , lub... POM by sie nadal ) i frezarka CNC. Można zrobić zamoiniegrupowe .. jak wyjdzie 100zł to chyba max...

 

W poniedzialek dowiem sie konkretna cene za material( teflon, POM....czyli polyoxymethylene ...

z tego co widzialem na kamerze termowizyjnej POM wytrzymuje spokojnie 140st na powierzchi, jesli wiec Coobcio deklaruje 120 na glowicy to bedzie dzialac a chyba jest tansze i łatwiejsze do obrobki niz teflon) tylko jaka grubość? 5mm ?8mm ?wystarczy?

 

[ Dodano: Nie 22 Lip, 2007 00:27 ]

Jeszcze 1 pytanie ... co ze śrubami? NIe potrzena ich wymienic na dluższe?

Pozdraki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertss

Witam, jestem zainteresowany taką uszczelką. Jak ktoś opracuje technologie i cena spadnie poniżej 100 zl to myślę , że znajdzie sie paru chętnych. Sam wiem z doświadczenia co daje obniżenie temp powietrza( zimny dolot i taśma termoizolacyjna na kolektorze wydechowym= wyraźnie chlodniej pod maską)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja bym poczekal na Coobcia i jakies wymierne pomiary na hamowni.... Tak dla bajeru to nawet 100 pln szkoda wywalic :) ale mysle ze cos bedzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertss, do ciebie będzie inna uszczlka bo masz silnik HIGH port z tego co pamietam...

 

[ Dodano: Pon 23 Lip, 2007 00:19 ]

a bym poczekal na Coobcia i jakies wymierne pomiary na hamowni....

Na hamowni to nie przyniesie żadnych rezultatów bowiem na hamowni jest za***ista wentylacja i przed pomiarem ostatecznym silnik parę razy dokręca się do odcinki żeby przepływające przez niego powietrze schłodziło kolekotr i cały dolot...

Jak prosto z drogi wjedzie się na rolki to często bywa tak że jest 2-3% mniej mocy i momentu niż przy2 pomiarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by pomyśleć nad splanowaniem kolektora im więcej się splanuje tym grubsza podkładka wejdzie (tylko ile jest bezpiecznie ? ) no i po splanowaniu gruba podkładka nie wydłuży nam tak mocno kanałów dolotowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dorwałem w necie zestaw podkłądek termicznych do kolektora (miedzy łep a kolektor, miedzy połowki kolektora oraz miedzy kolektor a przepustnicę gazu) wiecej na ten temat tutaj: http://www.nissanperformancemag.com/january04/outlaw/

 

Ps. coś strasznie optymistyczne te przrosty podają :)

 

A i co do tego z czego wykonane to jest jest wzmianka "are made from heat blocking phenolic laminate " Dobrze by było jakby wielki wac nam to przetłumaczył :D

 

[ Dodano: Czw 02 Sie, 2007 11:50 ]

a no ni rzecz jasna dłóższe śróbki są w komplecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość spawacz1111

hm mnie rowniez ten temat zainteresowal.wkoncu wydech mam pod dolotem to moze pomoc. szczegolnie w korku jak stoje to temperatura daje o sobie wspomniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...