Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyrzucanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy


Gość maniek129
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja primera zaczyna wyrzucać płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy,od czego to może zależeć??. Objawy te zaczynają występować przy dobrze nagrzanym silniku i przejechaniu ok. 50 km. gdy silnik pracuje na wysokich obrotach. Z góry dziękuje za podpowiedzi. Dodam jeszcze że jak wystygnie to z powrotem wciągnie sobie płyn do chłodnicy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś identyczny przypadek tylko że w Renault. Wydmuchało uszczelkę pod głowicą no i podczas pracy silnika w układzie chłodzenia dostawało się stopniowo ciśnienie i wypychało płyn chłodniczy właśnie prze zbiorniczek wyrównawczy.

Na 99% trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to wygląda to tak: silnik zimny płyn na min. silnik gorący bulgocze i płyn prawie po korek, i wiadomo dalsza jazda i coś zawsze wycieknie i znowu ostygnie i płyn wraca do chłodnicy, tylko że jak odkręce korek chłodnicy to jest mało płynu. I tak w kółko. Jeszcze jedno pytanie podobno są trzy grubości uszczelki pod głowice, ja mam z trzema wycięciami i taką samą kupiłem bo nie ma grubszej, i co będzie jeśli splanuje głowice czy to w czymś przeszkadza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie uszczelki pod glowica zawsze powinno sie planowac glowice. Powinno sie tez wygladzic blok ale niestety to sie wiarze z duzymi kostami i sie tego nie robi. Warto przy okazji wymianic uszczelniacze na zaworach.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas200sx

nieciekawa sprawa, przyczym multum od za duzo płynu, zabrudzen, kamienia w ukladzie do rozszczelnienia blok-glowica czyli uszczelka pod glowica, tylko w P 10 sie to nie zdaża , bynajmniej sporadycznie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może termostat - nie działa (jst w zamkniętym położeniu) i nie ma chłodzenia płynu który się zagotowuje - sam w to wątpię ale może

 

być może masz brudną chłodnicę (zakamienioną)

 

jaką masz temperaturę płynu na wskaźniku? czy włącza ci się wentylator od chłodnicy? i jak wtedy z temperaturą?

czy to wylewanie płynu jest tylko jak dobrze przygazujesz czy też jak normalnie (powiedzmy ok 3000rpm) będziesz jechał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na rozgrzanym silniku sprawdź czy masz twarde przewody od układu chłodzenia- poprostu ściśnij powinny sie ugiąć, jak twarde to uszczelka.

2. Jak masz masło w układzie chłodzenia - tez uszczelka.

3. Leca bąble w zbiorniczku wyrównawczym i wywala płyn - jw.

Podjechac do warsztatu zrobić test na zawartość spalin. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zbyt banalne ale ja bym zaczął od korka chłodnicy (zaworek nadciśnieniowy uszkodzony :?: ).

Dodam jeszcze że jak wystygnie to z powrotem wciągnie sobie płyn do chłodnicy.

Czyli zaworek podciśnieniowy w korku OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak ci podpowiadaja koledzy,ja mialem to samo.

Uszczelka pod glowica i niesprawny uklad chlodzenia.

Wez sie za to szybko bo ja troche na takich objawach pojezdzilem i sfaldowalo mi glowice,przegrzalem ja.

Pozdrawiam

 

aaa i termostat sprawdz,bo mi tez padl,ale uszczelka na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% głowica. Też tak miałem..jak mechanik rozebrał wszystko okazało sie że uszczelka oki tylko głowica już pogięta. Porażka jak do tego dochodziłem....cały układ chłodzenia prawie rozebraliśmy ze starszym :diabel:

radze szybko z tym zrobić bo będzie coraz gorzej

 

pozdr

ROLF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość maniek129

Witam, wreszcie sie doczekałem i zrobiłem: uszczelka pod głowice 180 zł., uszczelniacze na wałek rozrządu 40zł., uszczelka pod pokrywe zaworów 50zł., planowanie głowicy 30zł., robocizna 120zł. Razem: 420zł. Uszczelka była dobra tylko głowica skrzywiona, teraz jest ok. śmiga jak trzeba. Jak myślicie dużo to kosztowało czy w miare rozsądnie?

Zapomniałem dodać jeszcze termostat nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

cena bardzo dobra jak na taką robote naprawde, w maździe 323BG chyba drożej jest, mnie kosztowało właśnie w 323 1,7d 500zł ale po mega upuście w ASO, cena bez upustu to podobno koło 1000zł za uszczelke, planowanie, wymianę i jeszcze uszczelke od pokrywy zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde tanio dales jak mi poszla uszczelka pod glowica to za samo planowanie glowicy w Toruniu wzieli mi 350zł napelnienie zaworow i caly koszt tych uszczelek wszytskiego wyniosł mnie 800zł ale teraz smiga:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pytanie dotyczące samego zbiorniczka. Jakiś czas temu zauważyłem, że od góry w zbiorniczku jest mały otwór. Na pewno nie powstał w wyniku uszkodzenia i jestem pewien, że zrobił go poprzedni właściciel. Wydaje mi się, że zbiorniczek powinien być szczelny i oprócz otworu wlewowego nie powinno być innych "dziur". Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja kojarze to w mojej p10 1.6 zbiorniczek miał jakies odpowietrzenie i obecnie w p11.144 1.8 tez tak jest tzn.że tak nusi byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...