stoneface Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 wymień jeszcze filtr kabinowy - stary napewno jest niezle zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 W P10 nie było filtru kabinowego. Chyba, że jakaś dziwna wersja. Jak ktoś chce to mam numer fabryczny filtru kabinowego do P10. Jak go pokazałem w ASO to zrobili wielkie oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Repo Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Filtru kabinowego na pewno nie mam, tak jak pisałem wcześniej, jedna rurka jest delikatnie zimna, druga ciepła, szczelność mam, wentylatory chodzą, kompresor chodzi, tak jakby nie było obiegu, jakby nie tłoczyło czynnika... Ale to są tylko moje teorie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Może parownik jest zawalony syfem? To, że jedna rurka jest ciepła a druga chłodna to jest norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Ten parownik nazywa sie zaworem rozprężnym fachowo , mniejsza o nazwę, jest umieszczony przed chłodnicą w kokpicie, tą chłodnicą która chłodzi wnętrze samochodu, jest umieszczony na tej ciepłej rurce czyli tłoczącej sprężony gaz ze sprężarki, bardzo łatwo go sprawdzić czy jest sprawny,otóż przed zaworem przewód jest ciepły, za zaworem od razu ma być lodowaty, w zaworze jest sitko (filtr gazu) które się zapycha syfem, to jest powód niedomagań. Zawór do wymiany jeżeli jest z rurkami to co piszę, kilka takich już wywaliliśmy kosztują do 150 zł nowe, a używki do 30zl 50zł jak wie co to jest kierownik szrotu w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Repo Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Dzięki jeszcze raz, puki co nie mam nawet kiedy tego sprawdzić, praca i praca, ale w wolnym dniu sprawdzę u mechanika i od razu dam znać, czy to było to jak coś, będę się odzywał, dzięki jeszcze raz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Mam pytanie odnośnie klimatyzacji automatycznej w WP11.144 Czy klimatyzacja ma też funkcję grzania? Jeśli tak to jak można sprawdzić czy działa prawidłowo? Wiem, że po jeździe i nagrzaniu silnika przy klimie można ustawić ciepłe powietrze ale mi chodzi o okres w którym silnik jest zimny i nie dolatuje ciepło silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Nie klima nie będzie grzała jeśli silnik jest zimny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Nie klima nie będzie grzała jeśli silnik jest zimny. Dzięki za odpowiedź Szkoda, bo na pewno lepiej by było w zimę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Klima nie grzeje tylko chłodzi Nawet jak silnik jest zimny to klima będzie chłodzić - od tego jest. Od ogrzewania jest nagrzewnica. Jesli silnik choć trochę złapie temperaturę to już będzie dmuchać ciepełkiem :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Klima nie grzeje tylko chłodzi Nawet jak silnik jest zimny to klima będzie chłodzić - od tego jest. Od ogrzewania jest nagrzewnica. Jesli silnik choć trochę złapie temperaturę to już będzie dmuchać ciepełkiem :] Wiem wiem, ale tu chodzi o to, że klima też dmucha ciepłym powietrzem a nie tylko zimnym. Tzn że zimą można jej używać do osuszania wnętrza (żeby szyby nie parowały), a nie do chłodzenia. Grzeje wtedy tak jak nagrzewnica, ale dodatkowo osusza powietrze A mi chodziło tylko o to czy ma funkcję grzania przy zimnym silniku, na co dostałem odpowiedź, że nie Edytowane 22 Stycznia 2014 przez mnichboos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Nie, nie, nie! Klimatyzacja wykorzystuje przemianę izochoryczną i prawo Charlesa - szkoła średnia i przemiany gazowe. Sprężony gaz przez kompresor rozpręża się w parowniku na skutek czego następuje jego gwałtowne ochłodzenie. Klimatyzacja w drugą stronę nie będzie działać! Osuszanie powietrza jak najbardziej tak - tu chodzi o wykraplanie wody z atmosfery gazowej na skutej jej ochładzania. Woda wykrapla się na parowniku klimatyzacji. W ten sposób mamy powietrze pozbawione w znacznej częsci wody. Edytowane 22 Stycznia 2014 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Nie, nie, nie! Klimatyzacja wykorzystuje przemianę izochoryczną i prawo Charlesa - szkoła średnia i przemiany gazowe. Sprężony gaz przez kompresor rozpręża się w parowniku na skutek czego następuje jego gwałtowne ochłodzenie. Klimatyzacja w drugą stronę nie będzie działać! Osuszanie powietrza jak najbardziej tak - tu chodzi o wykraplanie wody z atmosfery gazowej na skutej jej ochładzania. Woda wykrapla się na parowniku klimatyzacji. W ten sposób mamy powietrze pozbawione w znacznej częsci wody. Ta klimatyzacja nie grzeje, ale są takie, które grzeją np. Citroen C5 (wiem z doświadczenia). Tamte mają funkcję grzania. Jest tam taka funkcja odszraniania, która uruchamia funkcję grzania klimatyzacji Pracuję przy przeglądach klimatyzacji w budynkach i wiem, że tam są różne funkcje, w tym funkcja grzania I też jest czynnik chłodniczy, który zamiast chłodzić ogrzewa, a sprężarka zamiast wydmuchiwać ciepłe powietrze wydmuchuje zimne (na zewnątrz budynku) Nie będę się spierać co do tego czy ta klima chłodzi i grzeje czy nie, bo nie o to mi chodziło Myślałem, że klimatyzacja w Primerce wykorzystuje ciepło z nagrzewnicy do ogrzania auta i osuszenie go A post mój dotyczył tego czy klima w Primerce ma tą funkcję grzania co np ta klima w Citroenie C5, że będzie ogrzewać przy zimnym silniku, ale wiem już, że nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Wydaje mi się że trochę się tu mylą pojęcia i każdy używa terminu "klimatyzacja" w nieco innym znaczeniu... zgadza się mnichboos, przy zimnym silniku Primera nie ma funkcji dmuchania ciepłym powietrzem, jakkolwiek ten układ byśmy nazwali. Natomiast żeby trochę to uporządkować, bo sam jestem ciekawy czy dobrze rozumiem - Janusz_lublin może się wypowiesz? Przy wyłączonym A/C: - gdy silnik jest zimny, dmucha ciepłym powietrzem (o wilgotności otoczenia) - gdy silnik jest ciepły, dmucha ciepłym (o wilgotności otoczenia) Przy włączonym A/C: - gdy silnik jest zimny, dmucha zimnym powietrzem, osuszonym - czy kompresor wtedy pracuje? - gdy silnik jest ciepły, może dmuchać zarówno zimnym (używając klimatyzacji właściwej, z kompresorem) jak i ciepłym (gdy kompresor nie pracuje) ale zawsze osuszonym czy to się zgadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Klimatyzacja w samochodzie działa na zasadzie przemiany izochorycznej. Mamy pewną objętość gazu w układzie. Czyli V=const. Zgodnie z prawem Charlesa p/T=const. (p-ciśnienie, T-temperatura).Teraz kompresor służy do sprężania gazu. Zwiększając ciśnienie gazu zwiększa się jego temperatura - trzeba to jakoś wychłodzić. Od tego jest chłodnica umieszczona przed chłodnicą wody. I dlatego po załączeniu klimy włączają się wiatraki na chłodnicy. Teraz mamy sprężony gaz. Jest on transportowany do parownika w kabinie, gdzie jest gwałtownie rozprężany. Rozprężanie z definicji to zmiana ciśnienia. Gwałtownie obniżając ciśnienie gazu spada jego temperatura - prawo Charlesa. I od działanie klimatyzacji w samochodzie. Tak samo działa lodówka! Jeszcze lepsza analogia - dezodorant - zauważcie, że po użyciu dysza jest zimna. Silnik spalinowy, zwłaszcza benzyniak ma niską sprawność, tak więc większość idzie w ciepło. Płyn chłodniczy je odbiera. Przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnicę nie jest warunkowany termostatem, tak więc nieznaczne ogrzanie się płynu chłodniczego będzie powodować nadmuch ciepłego powietrza. Nagrzewnica oraz parownik klimatyzacji to są dwa niezależne elementy, które mogą są połączone ze sobą tylko obudową. Pierwszy jest parownik od klimatyzacji, następnie jest przesłona, która steruje ruchem powietrza - czy ma iść przez nagrzewnicę czy też od razu przez kratki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Czyli w zimne dni lepiej dawać sam nadmuch powietrza bez klimy, żeby szybciej się nagrzał? A klime potem użyć do odparowania szyb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Powiedzmy sobie tak: w P10 i P11.144 jak się włącza nadmuch na szybę to z automatu włącza się klima :] Para dużo szybciej schodzi z szyby. Nagrzewać się będzie tak samo szybko. Z klimą nawet szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Powiedzmy sobie tak: w P10 i P11.144 jak się włącza nadmuch na szybę to z automatu włącza się klima :] Para dużo szybciej schodzi z szyby. Nagrzewać się będzie tak samo szybko. Z klimą nawet szybciej To dziękuję za odpowiedź I przepraszam za takie kłócenie się ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Moja propozycja jest taka - poczytajcie najpierw jak coś działa i jakie wykorzystuje zjawiska, a dopiero później piszcie cokolwiek na dany temat. Czytanie i szukanie informacji nie boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 To w takim razie klimatyzacja w samochodzie z funkcją grzania posiada osobną nagrzewnicę elektryczną? Tak bym zrozumiał teraz ich funkcję grzania. Nie wykorzystywana jest nagrzewnica auta tylko nagrzewnica elektryczna w układzie klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Albo samochód jest wyposażony w Webasto :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oneb Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 moje pytanie jest następujące w primerze P11 klimatronic nie dziala otwieranie-zamykanie klapką ciepłego powietrza wyjąłęm urządzonko sterujące tą klapką/koło pedalu gazu / sam silnik jest sprawny po wpięciu tego urządzenia otwiera na maksa cipełe powietrze i nie raeguje na żadne zmainy ustawianej teperatyry reszta jakby dziala klima jest nabita i jesli tylko zamkne recznie tą klape to nawet chłodzi /ale to chyba juz nie klimatronic tylko manualna jesli sobie musze samemu przestawiac klapy:) / za wszelkie wskazówki bede wdzieczny . w tym sterowniku co go wyjąłeś padła ci końcówka mocy.15zł kosztuje i wszystko gra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Nie ma to jak odgrzać kotleta po 7-miu latach..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Panowie nie znalazłem w temacie jak sprawdzić (zmierzyć) czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji ten który jest zamontowany w osuszaczu. Może ktoś przerabiał temat i zna parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Mi ostatnio hałasowało w komorze silnika jakby pompa wspom czy turbo.Aż zaczęło dymem mi śmierdzi na parkingu i był w komorze silnika.Okazało się łożysko napinacza klimy.Koszt na szczęście nie duży 22zł,łożysko zamówione .Jak ktoś by chciał nr to jest 6203 .silnik 2.o td osprzęt bosch. Na razie jeżdżę bez paska klimy i już jest cisza jak powinna być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.