Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja auto i manualna


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wydajnością klimy na postoju. Przed wczoraj byłem w serwisie wymiana osuszacza i czynnika i wymiana filtra przeciwpyłkowego i przy okazji pasek od kompresora bo się śżlizgał, układ jest szczelny itp. Ten sam problem był przed serwisowaniem. Podczas jazdy klima mrozi nawet w upały, temp do 4 stopni a na postoju na ciepłym silniku skacze nawet do 12 stopni. Dodam że to tylko właśnie występuje na rozgrzanym silniku, jak jest zimny to klima mrozi i na postoju. Wydaję mi się że te wiatraki nie wyrabiają, działają oba zasuwają jak głupie, tylko że to ciepło od silnika strasznie wali, myślę żeby dołożyć wentylator który służył by jako wentylator nadmuchowy. Skraplacz myłem nic nie zmienia się ciśnienia mierzyli i są ok,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie stwierdzono brak czynnika ponieważ uciekł przez chłodnice która się rozczelniła ;/ nie ma ktoś prawie nowej na sprzedanie? oryginalne mnie nie interesują bo też już są wiekowe a ceny nowych w okolicach 400 zł mnie lekko zniechęcają do nabycia takowej;/

Edytowane przez Chicco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że rozwiązałem problem, dziś zakupiłem wentylator i jak się dowiedziałem są dwa typy montowane w primerze: z czterama lub sześcioma łopatkami nie wiedziałem jaki jest u mnie ale wziąłem ten z sześcioma, i się okazało że jeden mam z sześcioma łopatkami a drugi z czterema i wywaliłem ten z czterema a zamontowałem ten z sześcioma, ten z czterema kręcił się strasznie wolno a ten z sześcioma teraz zasuwa że mało się nie urwie tak jak tamten drugi, teraz nie czuje spadku wydajności klimy przy zagrzanym silniku.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się dołączyć do tematu, gdyż mam kilka pytań robi się ciepło a klima nie dmucha, a więc pogoniło mi cały czynnik w zeszłym roku jak się przybrałem to znalazłem rurkę, która przetarła się na poduszce skrzyni http://moto.allegro....2325498345.html (to ta na samej górze) nieszczelność sprawdzałem sprężareczką do kół czego podobno robić nie wolno ale robiłem to zanim o tym wiedziałem i co w związku z tym powinienem teraz zrobić już po poskładaniu klimy do kupy?? Aa i będe wymieniał osuszacz i czy to jest ten: http://moto.allegro....2281691288.html ?? bo nie widzę w nim otworu na ten jakiś czujnik czy wykręca się tą jedną z którychś śrubek, które tam są??

Znalazłem jeszcze taką stronkę z osuszaczami i nie jestem pewny czy ten switch port jest otworem na ten czujnik, dobrze rozumuję??http://czesci.4cars.pl/samochodowe/NISSAN,PRIMERA,PRIMERA_P11,all,9438,Uklad_chlodzenia,Uklad_klimatyzacji,Osuszacz,0.php Auto tak wogóle PII 2.0 po lifcie

Edytowane przez P11 rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poskładaniu jedziesz do nabijaczy i robią solidną próżnię i nabijają. O osuszacz do primery jest naprawdę trudno ja się naszukałem aż w końcu odpuściłem i złożyłem ze starym który był otwarty 3 lata, po złożeniu działa juz 1.5 roku bez zarzutu, a to były nie z tej strony mocowania rurek, albo za małe otwory na rurki albo brak miejsca na czujnik ciśnienia i na tych 3 osuszaczach skończyła się oferta IC. W serwisie z ciekawości spytałem to tylko 860zł :) Podobno można dobrać u "nabijaczy" odpowiedni osuszacz.

 

Pamiętaj o nowych oringach, bo przez niechlujstwo będziesz leciał znów za rok nabijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się, że trudno kupić osuszacz do P11 - mi zajęło to za 1 razem - 4 dni, za 2 razem 45 minut... i nie kupowałem w tym samym sklepie :whistle: Zawór rozprężny to dopiero jest ciężko dostać :angry:

Do P11rulez: Dobrze sobie obejrzyj od góry osuszacz, bo występowało kilka typów - różnią się rozstawem otworów - ja się nie przyjrzałem i teraz mam jeden na zbyciu ( http://forum.nissank...91-primera-p11/ ); Jeśli to nie ten, to chociażby w Intercarsie mają spory wybór - ja ten drugi kupiłem bodajże NRF 33137 i pasował bez zarzutu:

NRF33137 lub NISSENS 95325 (OEM: 921319F500 lub 921319F700 lub 921312J966) wygląda tak:

post-41293-0-51144900-1336507320_thumb.jpg

 

a NISSENS 95191 lub NRF 33122 (OEM: 921312F000 lub 921312F011 lub 921312F600 lub 921312F611) wygląda tak:

 

post-41293-0-57753100-1336507556_thumb.jpg

Ceny: od 50 do 100 zł można juz swobodnie kupić;

 

Ps. Czujnik wkręca się w otwór zaślepiony śrubką - jak już kupisz i będziesz zmieniał to będziesz wiedział którą wykręcić - analogicznie jak w osuszaczu który miałeś zamontowany; I jeszcze jedno - koniecznie przed wymianą osuczacza przepłucz sobie układ - samo próżniowanie i powtórne nabicie nie zawsze wystarczy ( u mnie niestety nie wystarczyło)

Edytowane przez smoliszcze
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sugestię. Rurka została już pospawana, osuszacz już dotarł i jest taki jaki byc powinien koszt 58zl, ale powiedz mi Smoliszcze jak przepłukać ten układ?? na czym ta czynność polega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sugestię. Rurka została już pospawana, osuszacz już dotarł i jest taki jaki byc powinien koszt 58zl, ale powiedz mi Smoliszcze jak przepłukać ten układ?? na czym ta czynność polega?

Można przedmuchać AZOTEM - gdzieś o tym pisał kolega and_pec. Niech Cię Ręka Boska broni przed przedmuchiwaniem powietrzem ze sprężarki jak to robią w niektórych "specjalistycznych" zakładach - bo nowy osuszacz będziesz miał do wyrzucenia (z powietrzem wdmuchuje się w układ dużo wilgoci, układ się zawodni i masz pozamiatane - u znajomego speca od napraw klimy stały już ostatnio 3 fury do naprawy po przedmuchaniu powietrzem).

W moim przypadku w klimie zawiódł osuszacz i zawór rozprężny - układ był próżniowany, przedmuchiwany azotem, a po demontażu zaworu i tak wylało się bardzo dużo oleistej mazi z parownika...

Edytowane przez smoliszcze
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam takie pytanie: czy zakładanie klimy, używanej z jakiegoś dawcy, ma sens? Jaki to może być koszt? Może lepiej poszukać samochodu z klimą fabryczną? Choć z drugiej strony znam ten samochód, a nowy-stary może być zagadką, bo nie wiadomo jaki stan mechaniczny się trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim nissanie dziś pokusiłem się o dopełnienie klimatyzacji , gdyż wg mnie działała słabo. Okazało się że na 600 ml<g?> czynnika było tylko 190 , temperatura na wyjściu 6.5 C . Ciekawi mnie czy w przeciągu roku jest możliwe aby uciekło tyle czynnika ??

Bo wg mnie freon z klimy albo powinien uciekać albo nie a poprzedni właściciel podobno "konserwował" klimatyzację równy rok temu..

Edytowane przez demano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj wszelkie łączenia czy nie ma na nich tłustych plam, może któryś oring puszcza lekko, miałem tak w tino i tyle samo schodziło przez rok. Za wczasu obejrzyj jeszcze rurkę w okolicy aku, czy nie grozi jej przetarcie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się właśnie czy wymieniać osuszacz. Wy co ile go wymieniacie ?

Rozumiem ze jak by co to do mojego modelu ten będzie pasował : http://moto.allegro.pl/osuszacz-nissan-primera-p11-99-02-nowe-1jakosc-i2348037255.html

Autko (z podpisu) mam od 2 lat. I jak dotąd uzupełniałem tylko czynnik, wymieniałem filtr kabinowy i odgrzybiałem układ. Ogólnie klima działa i nie chciałbym przedobrzyć z tym jej dopieszczaniem.

Z tego co wyczytałem to osuszacz powinno sie niby co 2 lata wymieniać albo przy każdym rozczelnieniu : http://www.laser-sin...e-klimatyzacji/

 

Moj osuszacz ma napewno więcej niez 2 lata i tak wygląda:

IMAG0415.jpg

 

IMAG0391.jpg

Edytowane przez voyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voyo, jeśli klima dobrze działa i nie była rozszczelniona, to nie ruszaj; Gdzieś czytałem, że powinno się osuszacz wymienić co jakieś 4-5 lat... a znam samochód z 1996 r (audiA4), w którym nigdy osuszacz nie był wymieniany, a klima ostatni raz była nabijana około 2002 r. - i działa bez żadnych zastrzeżeń; Jeśli koniecznie chcesz wymienić, sprawdź rozstaw przewodów, np. na rysunkach kilka postów wyżej, ale wydaje mi się że to będzie taki osuszacz, jaki mam u siebie- czyli NRF33137 lub NISSENS 95325 - mogę się mylić, bo nie zamieściłeś zdjęcia osuszacza od góry

Edytowane przez smoliszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek90 ty masz diesla, a tam chyba właśnie powinny być obydwa wiatraki z sześcioma łopatkami, w 2L benzynie w jedym wiatraku są cztery a w drugim pięć łopatek, nie wiem czemu tak jest. Ale ciekawy jestem czy w benzyniaku możnaby zastosować wiatraki od diesla, skoro jest taka różnica w wydajności chłodzenia, to warto byłoby taką podmiankę zastosować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voyo, jeśli klima dobrze działa i nie była rozszczelniona, to nie ruszaj; Gdzieś czytałem, że powinno się osuszacz wymienić co jakieś 4-5 lat... a znam samochód z 1996 r (audiA4), w którym nigdy osuszacz nie był wymieniany, a klima ostatni raz była nabijana około 2002 r. - i działa bez żadnych zastrzeżeń; Jeśli koniecznie chcesz wymienić, sprawdź rozstaw przewodów, np. na rysunkach kilka postów wyżej, ale wydaje mi się że to będzie taki osuszacz, jaki mam u siebie- czyli NRF33137 lub NISSENS 95325 - mogę się mylić, bo nie zamieściłeś zdjęcia osuszacza od góry

 

 

W sumie to mam aktualnie jeszcze bardziej sensowne wydatki wiec chyba faktycznie sie z tym osuszczem wstrzymam i tylko podjade uzupelnic czynnik chlodzacy.

A powiedzcie mi którędy jest zasysane powietrze do dmuchawy ? Czyscilem ostatnio parownik przy wymianie filtra kabinowaego i sporo tam bylo takich malych listkow i innego smiecia, chcialbym przeczyscic samo miejsce zasysania powietrza do ukladu wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy nie wiecie gdzie można zdobyć rurke od klimy tą co idzie do osuszacza pod akumulatorem przetarła sie dosyc mocno i raczej chyba nie da sie tego naprawić model P11 2.0 16v 97r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mam aktualnie jeszcze bardziej sensowne wydatki wiec chyba faktycznie sie z tym osuszczem wstrzymam i tylko podjade uzupelnic czynnik chlodzacy.

A powiedzcie mi którędy jest zasysane powietrze do dmuchawy ? Czyscilem ostatnio parownik przy wymianie filtra kabinowaego i sporo tam bylo takich malych listkow i innego smiecia, chcialbym przeczyscic samo miejsce zasysania powietrza do ukladu wentylacji.

Wlot jest na podszybiu

Edytowane przez smoliszcze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie czy nie wiecie gdzie można zdobyć rurke od klimy tą co idzie do osuszacza pod akumulatorem przetarła sie dosyc mocno i raczej chyba nie da sie tego naprawić model P11 2.0 16v 97r

 

Podjedź do zakładu który zajmuje się naprawami układu klimatyzacji , spokojnie wytną i wspawają kawałek rurki jeśli nie można pospawać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,co jest z tymi osuszaczami???

W jakim celu chcecie je wymieniać co jakiś czas?

Układ chłodniczy szczelny-znaczy ma nadciśnienie,to żadna wilgoć tam nie wlazła!!!

Nawet jak wlazła to po usunięciu nieszczelności i próbie ciśnieniowej osuszyć pompą prózniową przez dwie doby,napełnić R-134-A(w P-11 600 gr.)

i gotowe:)

Mariusz.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak wymiana wiatraka nie dużo dała, dziś 33 stopnie i z nawiewów szło 15 stopni na postoju podczas jazdy 5 stopni, ale z drugiej strony nie ma się co dziwić na wlocie powietrza mierzyłem i było 50stopni, co ciekawe klima na postoju staje się nie wydajna przy ciepłym silniku.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś też zrobiłem test. 31*C na dworze, na postoju z nawiewów ok 7-8*C, w czasie jazdy 4-5*C. WP11 SR20DE.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzisiaj 36 stopni, podczas jazdy 3,5 stopnia a na postoju 16stopni, sam nie wiem o co z tym chodzi i występuje to tylko na ciepłym silniku, ale z drugiej strony dawała dobrze cały czas było zimno w aucie. Pytanie do posiadaczy TD czy wasze primy też tak "trzyma" klima? Ja czuje jakbym jechał na rozwalonej przepływce jak mam klimę włączoną, a do 1600 obr. nie ma mowy o przyśpieszaniu.

 

U mnie dzisiaj 36 stopni, podczas jazdy 3,5 stopnia a na postoju 16stopni, sam nie wiem o co z tym chodzi i występuje to tylko na ciepłym silniku, ale z drugiej strony dawała dobrze cały czas było zimno w aucie. Pytanie do posiadaczy TD czy wasze primy też tak "trzyma" klima? Ja czuje jakbym jechał na rozwalonej przepływce jak mam klimę włączoną, a do 1600 obr. nie ma mowy o przyśpieszaniu.

Dziś to w ogóle tragedia podczas jazdy ok. 7-8 stopni a na postoju kompletny zanik klimy, daje 23stopnie, dopiero poprawia się jak jadę, dziś taka sama temp. była, dodam że na obiegu zamkniętym podczas jazdy jest 2-4 stopnie a na postoju do 9stopni, możliwe że czerpie zbyt ciepłe powietrze na postoju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie strasznie czuć. Pogłębia się turbodziura do tego stopnia że jak ruszam pod górkę z niskich obrotów, na jedynce, to mam wrażenie że zaraz zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...