Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja auto i manualna


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić czujnik ciśnienia czynnika od klimy na osuszaczu  , połamał się sam , już zamówiłem . Czy uda się wymienić sam czujnik bez spuszczania czynnika , dodam że czujnik na 3 piny . Klima dobrze działała ., czynnik jest w układzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem z czujnikiem tyle, że nie znalazłem niczego w zamienniku :( a w ASO aż boję się zapytać. Mam czujnik 4-pinowy. Ktoś podpowie czy można dostać go poza ASO?

Edytowane przez galun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 

Podepnę się trochę pod temat. 

Co może być w moim przypadku. 

W czwartek klima raz chodziła raz nie, pomyślałem że za mało czynnika. Byłem dziś na serwisie, uzupełniono mi czynnik sprawdzono szczelność i klima nie działa. 

Co to za przewód może to właśnie jest ten problem, bo właśnie w czwartek myłem auto, może od wilgoci?? 

Co to za przewód, gdzie szukać przyczyny. Za foto będę wdzięczny :) 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Potrzebuje pomocy przy mojej klimatyzacji, mianowicie. Wczoraj nabiłem klimę i na luzie czy też pierwszym biegu występuje metaliczny dźwięk z okolic prawej strony poparty gwałtownym spadkiem obrotów i tak kilka razy jak by się dusił po czym się uspokaja i co jakiś czas powtarza, dodam, że takie zjawisko występuje tylko przy włączonej klimie na wyłączonej wszystko jest ok. W czym może tkwić problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się że cyklicznie, ale nie powinno być takich objawów poza zmianą obrotów. Mnie to wygląda na padające łożysko kompresora. Lepiej zrób to jak najszybciej - któregoś dnia wracając z pracy minąłem dymiącą się primerkę na poboczu, okazało się że gościowi zatarło się właśnie to łożysko. Jak tylko włączał klimę rozgrzewało się do czerwoności i nie było jazdy. Dziwne tylko że zbiegło się to z wymianą czynnika, może coś tam grzebali - podjechałbym najpierw do tamtych fachowców, może się przyznają co zepsuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. 

Czujnik podesłał mi Niedział

Dzięki kolego. 

Okazuje się, że w moim pęknięty był ten plastik, który trzyma wtyczkę. Wkręcą nowy i będzie chłodziło. 

Tak to jest jak się nie ma wiedzy. 

I mówię w tej chwili nie tylko o sobie  :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie koledzy mam nastepujace pytakno.

Jestem w posiadaniu primerki p11 1.6 ktora posiada na wyposażeniu klimatyzacje niestety została ów klimatyzacja przez kogoś zdekompletowana i brakuje nagrzewnicy klimatyzacji czy jak to sie to nazywa chodzi o ta mala chlodniczke ktora jest montpwana w zespole dmuchawy. A pytanie jest nastepujace, jakie sa szanse na to ze po zamontowaniu brakujacego elementu nabiciu itd. klimatyzacja bedzie dzialac, czy moze sa elementy ktore na pewno w tym wypadku trzeba zmienic na nowe? Czy tez po prostu szukac drugiej kompletnej instalacji, ja jestem w posiadaniu autka ok 4 lata i nie mam zielonego pojecia kiedy instalacja zostala zdekompletowana juz taka kupilem ale zawsze brakowalo czasu i funduszy na to. z gory dziekuje za pomoc i przepraszam za brak polskich znakow ale pisze na telefonie i tak jest szybciej a godzina juz pozna.

Edytowane przez Marpop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z nawiewem. Primera P11 po lifcie 2001 r. Nawiew i klima dziala tylko na maksymalnej mocy. przy wlaczaniu klimy zalacza sie sprezarka wiatraczek dziala slychac charakterystyczne pstrykniecie ale nawiew dziala tylko przy maksymalnej mocy. co to moze byc?. Wydaje mi sie ze to zrobilo po najechaniu na dziure bo tego dnia przestalo dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z nawiewem. Primera P11 po lifcie 2001 r. Nawiew i klima dziala tylko na maksymalnej mocy. przy wlaczaniu klimy zalacza sie sprezarka wiatraczek dziala slychac charakterystyczne pstrykniecie ale nawiew dziala tylko przy maksymalnej mocy. co to moze byc?. Wydaje mi sie ze to zrobilo po najechaniu na dziure bo tego dnia przestalo dzialac.

rezystor wentylatora, poszukaj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku przy obsludze wtopilo mi 300 z 600ml czynnika w klimie.. Klimatyzacji uzywam caly rok na okretke. Co sadzicie? Obecnie pare tygodniu po nabiciu dziala jak nalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku przy obsludze wtopilo mi 300 z 600ml czynnika w klimie.. Klimatyzacji uzywam caly rok na okretke. Co sadzicie? Obecnie pare tygodniu po nabiciu dziala jak nalezy.

 

No co tu można powiedzieć? ubywa i tyle. Mi przez 2 lata jeżdżenia Primerą nie ubyło zupełnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam nieszczelnosc. Choc dziwie sie ze maszyna tego nie wykryla, ew. nie wywalilo calego czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też przez trzy lata uciekło troszkę czynnika ale klima cały czas chłodziła . Stare oringi mogą gdzieś bardzo delikatnie puszczać a maszyna od klimy wykryje tylko większe nieszczelności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co poczytałem oraz pytałem to zawsze ubywa troche czynnika z "szczelnej" instalacji. Natomiast tych małych nieszczelności combajn nie wychwyci! Jedynym sposobem jest wpuszczenie "kontrastu/barwnuka" i szukanie przy pomocy lampy ultrafioletowej.

Natomiast mam pytanie. Czy ktoś z was wymieniał sam osuszacz klimy? Oczywiście kolega odzyska mi współczynnik żeby nie poszedł do nieba :-) CHodzi mi o to by konkretnie mi wskazać jaki kupić-gdzie? Na co zwrucić uwage przy wymianie i jak tam najlepiej podejść? Nie wygląda to fajnie, dlatego chcą 100pln za wymiane. A ja chciał bym to zaoszczędzić na inne drobne bilączki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej daj 100 za wymianę bo jak przewody będą zapieczone w osuszaczu będzie ciężko bez uszkodzenia wymontować rurki a później będzie trzeba spawać .

Ja kupiłem coś za około 40 zł w intercarsie osuszacz, a  wymieniałem dla tego że niechcący uszkodziłem czujnik klimy a skończyło się na spawaniu rurek i mi na samą robotę poszło więcej kasy niż 100 zł .

Ja dobrałem wg. katalogu nissana znalazłem nr katalogowy oryginału a w  intercarsie dobrałem  po nr części oryginalnej .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nice-wawa- zdaje sobie z tego sprawe. Lecz nie takie żeczy się dłubało ;-) Więc chcę podjąć się walki. Z tego co dojżałem to rurki są bodaj wciskane z uszczelką? Bo przy rurce jest stopka z śróbką. Tylko czujnik jest wkręcany na gwint bezpośrednio do osuszacza- tak? Jeżeli tak,to wystarczy wykonać sobie coś w rodzaju mostka skręcanego, który zablokuje rurki a zarazem je usztywni/zablokuje. W środku mostka śróba która zadziała jak ściągacz przy wkręcaniu. Mylę się? Pozatym 40zeta za osuszacz to chyba jakiś zamiennik azjstycki? Bo przrglądając net to naprawde średnia cena to 85pln. Wole dać deko drożej a mieć coś konkretnego. Pytanie brzmi jakiej firmy kupić i czy nie mylę się co do sposobu "bezpiecznego" zdemontowania!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakiś azjatycki ale tylko taki mieli od reki w intercarsie . Rurki są na oringach uszczelnione  , więc u mnie nowe oringi bo palnikiem trzeba było traktować żeby wymontować z osuszacza rurki. .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki.Zobacze jak bedzie wychodziło, jak do d...to dam za wygraną. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

posiadam Primerę P11 r. 99 (przed liftem), na postoju - na zimnym silniku mam następujące temperatury z nawiewów (mierzone multimetrem - czujnik wkładany do wnętrza nawiewu):

 

- od kierowcy: 14st C

- środek: 16st C

- pasażer: 16st C

 

Klima jest manualna - nawiew ustawiony na najniższą temperaturę i najwyższą moc. Tempreatura powietrza na zewnątrz - 22st C.

Oba wiatraki pracują.

 

 

Dodam, że kilma nie była używana przez poprzedniego właściciela od co najmniej dwóch lat. Pojechałem z nią tydzień temu do "fachowca" i wykonał:

- czyszczenie kilmatyzacji z odgrzybianiem chemicznym i ozonem

- uzupełnienie czynnika R134 500g

- (zapomniałem dodać) sprawdzana była też szczelność układu, ale nie wiem w jaki sposób

 

Co mogę jeszcze sprawdzić jako laik? Czy ktoś może polecić jakiś porządny zakład we Wrocławiu?

 

[Aktualizacja]
Wróciłem do zakładu, który wykonywał serwis klimy - mechanik stwierdził, że musiały być jakieś mikroubytki, więc dodał do układu środek uszczelniający, dobił czynnik i póki co jest 5-9st na wyjściu z tuneli - klima chłodzi super.
 

Pytanie na jak długo, bo jednocześnie mechanik stwierdził, że osuszacz jest do wymiany. Ale tego nie zrobi, bo może będzie działać tak, jak jest teraz... ja w tym za bardzo logiki nie widzę, ale gość był oporny na jakiekolwiek argumenty, może ktoś miał podobną sytuację?

Edytowane przez tmk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niedawno zostałem oby szczęśliwym posiadaczem primery p11, w której powinna być klimatyzacja, ale niestety któryś z poprzednich właścicieli zdecydował się ją zdekompletować i mam tutaj prośbę o mniej więcej listę brakujących części i orientacyjne ceny używanych/nowych. Zdjęcia poniżej:

 

http://imgur.com/a/t6kzL

 

Dziekuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lassista może była po dzwonie, bo kto dekompletuje element konfortu. Na zdjęciach nie zobaczy wszystkich elementów klimy które powinny być, a jeżeli są-to czy sprawne? Najlepszym wyjściem dla Ciebie jest podjechać do zakładu/serwisu klimatyzacji i wszystko wybadają co brak. Lub dorwij "bliźniaka" i prześledz instalacje. Raczej nastaw się na używki!(n.p. za nową spręrzarkę, to kupisz cały 2wóz ;-)

 

tmk1 Bo byłeś u gościa który kupił sobie kombajn do klimy i trzepie dodatkowo kase(palant i małpa by to obsłużyła). Szczelność sprawdza podciśnieniowo, natomiast osuszacz wykazuje po zbyt dużym oporze przy(bodaj) uzupełnianiu. Skoro Ci go wykazało to wymień czym prędzej- zatkany może uszkodzić układ klimatyzacji i wtedy dopiero koszta(wymieniać powinno się go srednio/teoretycznie/ co 2lata). Osuszacz dobry w miare to od ok.70/150 za robote biorą ok.100, z tym że może znowu dopłacisz za uzupełnienie odczynnika.(aby wymienić, trzeba najpierw odzyskać odczynnik by nie poszedł do nieba ;-) )

Prawidłowa(z tego co wiem) praca klimy to 9/10'C na wylocie z kanału.

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwypadek to nie jest na 100%, ale geometrię trzyma :) Bardzo możliwe że dostał w lewy bok. Wiem że brakuje skraplacza i jakiejś rurki, dokładnej listy nie mam części (warsztat w któym robiłem serwis pozakupowy filtrowopłynnoolejowy) nie robi klimy i tylko na oko mi mówił mechanik. Sprężarka jest, na chłodnicy mam dwa wentylatory.

 

Skraplacz=Osuszacz? Nie znam terminologii dokładnej, ale to można chyba dość tanio nowe kupić. Co do reszty nastawiam się na używane ze względu na ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz tak jak pisałem w.w.poscie, dobry od ok.70pln. Z reszta gratów-jakie to tak jak pisałem;zakład, zobaczyć w innym. Widze że rej. masz jeszcze z dzielnicy wawa wawer ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...