Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Osłabl po wymianie przeplywki


Gość kramar

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kramar

Z tydzien temu wymienilem przeplywke i moje auto dziwnie zaczelo sie zachowywac.

Zalozylem nowa oryginalna przeplywke boscha (zmieniony numer w boschu ale podana w ich katalogu jako zamiennik).

 

1. Co mnie najpierw zdziwilo to napiecia na niej, sa nizsze niz byly na starej. Stara miala w normie tylko przy niskich obrotach, przy wyzszych byly zbyt male. W nowej wszystkie sa ponizej normy. Przy 4000 obrotow mam ok 2 V.

 

2. Wskazowka obrotomierza chodzi o niebo lepiej, nie szarpie nie zrywa sie, jest stabilna i auto mi juz nie gasnie.

 

3. Przy recznym pomiarze przyspieszenia od 0 -100 bylo kolo 11 s czyli w normie

 

4. Jadac dzisiaj po autostradzie (niemcy) naprawde sporo sie nameczylem zeby wyciagnac 160 km/h !!! od 140 autko zrobilo sie naprawde mulowate.

 

5. Dolalem plyn do czyszczenia wtryskow wiec ona raczej odpadaja

 

Skad moze sie wziac taki spadek mocy??!!?? czemu zmiana przeplywki nie poprawila napiec, co moze miec jeszcze na to wplyw, bo wynika, ze problem nie lezal tylko w przelpywce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

A nie przypadkiem od niemieckiej wersji z ograniczeniem mocy?

W mazdzie 323 f byla srubka blokujaca przeplywke

wiec moze tutaj jest podobnie, jakies ograniczenie mocy czy cus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kramar

przed wymiana zdarzalo mu sie gasnac przy podjezdzaniu na swiatlach, raz mi stanal po dlugiej jezdzie na prawie godzine (kontrolka silnika oraz jego nierowna praca) i na niskich obrotach lekko sie przyduszal. Ostatnimi czasy jezdzilem na starej przeplywce nie wiecej niz 180 ale do tej predkosci nie bylo problemow wiec pewnie i do 200 by szedl (maks wyciagnalem 225). teraz powyzej 130 jest mulowaty przy 160 nie wspomne, nie mowiac ze nie udalo mi sie go bardziej rozpedzic (odcinek trasy tez nie jest za dlugi wiec moze na dluzszym by poszedl wiecej, wczesniej bez problemu sie rozpedzalem na nim do wiekszych predkosci)

albo mam jakies dziwne odczucie albo mi pedal gazu tez ciezej nieco chodzi przy wiekszych predkosciach

 

A z ta srubka to nie wiem, dzwonilem do serwisu boscha (w niemczech) podalem im numer swojej. kulturalnie mi powiedzieli, ze takich juz nie ma (Boschnummer ...025) i ze jest zamiennik (...096). wiec zalozylem, bo innych nigdzie w sieci nie znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

niekoniecznie srubka moze byc cos co zmniejsza przeplyw, w mazdzie byla blokadaprzeplywki mogla sie otwprzyc co najwyzej do okreslonego kąta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kramar

moze byc z ta przeplywka, musze sie o niej cos wiecej dowiedziec.

Pytanie jednak dlaczego napiecia sa takie niskie (max 2V przy 4000 obrotow, powinno byc ok. 4V) na starej byly niewiele wyzsze ale byly.

CO decyduje o napieciu na przeplywce, bo moze tutaj lezy problem???

Stara przeplywka puszczala mi wieksze predkosci az dostalem komunikat o bledzie i nie wiem czy lekko nie przegrzalem silnika (blad o za malej ilosci powietrza), nowa moze z powodu napiec ograniczac moc auta, wlasnie po to by go nie uszkodzic. Ale to tylko moja teoria ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam też miałem problemy z przepływomierzem jak przez własną głupotę sobie uszkodziłem czyszcząc drewienkiem :( . Długo nie mogłem się zdecydować nakupno nowej straszyli mnię cenami w serwisie od 2 do 2,5 tys. Ustaliłem że 1,8 i 2 litry ma ten sam wkład przepływomierza różnią się tylko obudową(czyli rurą w której są zamontowane. Więc ruszyłem na giełdę do Lubina tam kupiłem dwie przepływki (same bez rur za 200 zł jak się okazało od almery tino. Ryzyko ale opłaciło się u diagnostyka okazało się że jedna jest dobra druga padnięta. Przejechałem 40 tys i wszystko ok. Więc moja rada sprawdzać numery na wkładzie nie obudowie rury jak niektórzy koledzy to robią większe szanse że coś traficie niedrogo a dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kramar

ja przeplywke mam nowa, wiec nie sadze ze jest zla, nie mowiac ze praca auta jest zrownowazona, problemem jest tylko brak mocy przy wiekszych predkosciach i za niskie napiecia na samej przeplywce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wader11

kolego- jak masz za malo mocy to chyba cos nie tak z ta przeplywka- moze jest ona walnieta i cos nie tak chodzi0 ja mialem padnieta przeplywke i tez mialem takie objawy jak ty - po wymianie przeplywki auto ozylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...