Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paląca sie Primerka


Gość RolF
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym przedstawić tutaj moją niedawną przygode:

 

Jade sobie moją P10 w dluższą trase. Naraz zaczyna przerywac. Jade jednak dalej. Na skrzyzowaniu zgasła. Próbuje zapali i nic :/ Wychodze z samochodu i otwieram maske....patrze a tam OGIEŃ :zly: Zamykam maske i biegne do bagażnika po gaśnice...wracam i chce otworzyć klape...nieda sie...coś sie stało. Szybki tel na 998. Byli w 1,5 min :) otworzyli maske i zagasili pożar. Okazało sie że moja rurka EGR była przyczepiona do boku silnika blaszką która przechodziła pod kapturkiem głównego przewodu zapłonowego. Blaszka sie nagrzała i zapaliła cały przewód i kostke którą wpina sie do aparatu zapłonowego :/ i co tu zrobić w obcym mieście....Dzielna straż poradziła mi isc do elektryka niedaleko. Oczywiście długi weekend...niema elektryka :zly2: poszedlem do jednego sklepu: niema przewodow, drugi- niema, w trzecim napotkałem sie na Pana który zawiózł mnie na drugi koniec miasta ( po drodze miał :) ) ...niestety tez nie było. Wpadłem na pomysł żeby kupic kable do .....MALACZA :P (12 PLN) lekko obiciolem konowke i założylem. Jeszze jeden problem....czy kostka działa...podłązylem wszystko....i GRA :one: :one: :one:

 

Dojechałem do domku i założyłem stary przewód ( oryginalny ) bo BOSCHA sie spalił.

 

Oto cała historia.

 

P.S. Jeśli ktoś ma dojście do P10 1,6 16V gaźnik na czesci to prosze na priv bo musze skombinowac jeszcze tą wtyczke. Niewiem ile pojezdze na lekko przytopionej.

 

Pozdrawiam i zalecam usunąć EGR który śmiga bezpośrednio pod aparatem zapłonowym

 

RoLF

 

 

P.S Maska nie chciała sie otworzyć bo z paniki otwierałem bagażnik :diabel: :diabel: :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe niezła przygoda na szczęście ze nic poważniejszego się nie stało ja ostatnio próbowałem wywalić ERG i poddałem się :( słyszałem że trzeba 2grosze włożyć po włożeniu jego nie mogłem zakręcić tej nakrętki która jest na tej rurce i mówię chyba 1 grosz wkładam 1 grosz i to samo w końcu się wkurzyłem i chciałem zakręcić bez przerabiania tego ERG i na końcu się okazało że na nakrętce gwint już się zjechał i nie dało się zakręcić :( więc brecha i klucz i jakoś udało się to zakręcić :/ i odpuściłem sobie to już bo jak odkręcę to już całkowicie nie zakręcę :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robo_c

to odepnij przewod podcisnienia od zaworu EGR taka puszko wygladajaca jak UFO, ja w W10 zaslepilem grosikami i dla pewnosci odpialem jeszcze przewod podcisnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BART55940

No to dobrze ze wszystko sie skonczylo szczesliwie!Taka rada od strazaka:nastepnym razem jak ci sie zapali cos pod macha to nie otwieraj jej calkiem,tylko uchyl tak zebys mogl gasinice skierowac na plomienie,otwierajac maske dostarczysz tlenu i buchaja plomienie.

 

Gratuluje pomyslu z tymi przewodami!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe niezła przygoda na szczęście ze nic poważniejszego się nie stało ja ostatnio próbowałem wywalić ERG i poddałem się słyszałem że trzeba 2grosze włożyć po włożeniu jego nie mogłem zakręcić tej nakrętki która jest na tej rurce i mówię chyba 1 grosz wkładam 1 grosz i to samo w końcu się wkurzyłem i chciałem zakręcić bez przerabiania tego ERG i na końcu się okazało że na nakrętce gwint już się zjechał i nie dało się zakręcić więc brecha i klucz i jakoś udało się to zakręcić i odpuściłem sobie to już bo jak odkręcę to już całkowicie nie zakręcę

 

Masz chyba ten sam silnik co ja. Na gaźniku. Miałem ten sam problem. Włożylem 20gr i nie moglem zakrecic bo nakrętka za mało wchodziła. Jak jechałem w nocy to wypadło 20gr :diabel: tylko po ciemku i z gorącym silnikiem cieżko wkłada sie 10gr w kolektor :kosci:

 

Dlatego przykleiłem do nakrętki 10gr ( kropelka ) i dopiero wkręciłem bo inaczej sie nie dało. A jechac tym bardziej bo chodził jak malacz :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe niezła przygoda na szczęście ze nic poważniejszego się nie stało ja ostatnio próbowałem wywalić ERG i poddałem się słyszałem że trzeba 2grosze włożyć po włożeniu jego nie mogłem zakręcić tej nakrętki która jest na tej rurce i mówię chyba 1 grosz wkładam 1 grosz i to samo w końcu się wkurzyłem i chciałem zakręcić bez przerabiania tego ERG i na końcu się okazało że na nakrętce gwint już się zjechał i nie dało się zakręcić więc brecha i klucz i jakoś udało się to zakręcić i odpuściłem sobie to już bo jak odkręcę to już całkowicie nie zakręcę

 

Masz chyba ten sam silnik co ja. Na gaźniku. Miałem ten sam problem. Włożylem 20gr i nie moglem zakrecic bo nakrętka za mało wchodziła. Jak jechałem w nocy to wypadło 20gr :diabel: tylko po ciemku i z gorącym silnikiem cieżko wkłada sie 10gr w kolektor :kosci:

 

Dlatego przykleiłem do nakrętki 10gr ( kropelka ) i dopiero wkręciłem bo inaczej sie nie dało. A jechac tym bardziej bo chodził jak malacz :028:

 

tak tak mam gaźnika :) ja już ochłonąłem z tym tematem , ale może jeszcze kiedyś do tego wrócę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie też mam silnik 1,6 primerkę na gażniku p-10 ale z zaślepieniem nie miałem kłopotu,odkreciłem metalowy przewód bezpośrednio przy zaworze EGR jest trochę ciasno ale można podejść z płaskim kluczem 24 lub 27( teraz niepamiętam),odkręcam dużą nakrętke i włożyłem 2 grosze które wpadły w narętke aż po rure dokręciłem nakrętkie z czuciem.Pierwsze wrażenie po jeżdże więcej mocy szczególnie na niższych przełożeniach ale gazu zaczął łykać więcej ale i na to jest rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie też mam silnik 1,6 primerkę na gażniku p-10 ale z zaślepieniem nie miałem kłopotu,odkreciłem metalowy przewód bezpośrednio przy zaworze EGR jest trochę ciasno ale można podejść z płaskim kluczem 24 lub 27( teraz niepamiętam),odkręcam dużą nakrętke i włożyłem 2 grosze które wpadły w narętke aż po rure dokręciłem nakrętkie z czuciem.Pierwsze wrażenie po jeżdże więcej mocy szczególnie na niższych przełożeniach ale gazu zaczął łykać więcej ale i na to jest rada.

 

możliwe ale ja miałem zapieczone to :./ i bach.. po nakrętce.. i te 2 grosze się nie dało zakręcić.. też tak myślałem ze kosztem tego zamknięcia zwiększy się spalanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja zaslepiłem blaszką aluminiową!Aluminium jest miękkie i bardzo dobrze się układa w nakrętce, wystarczy wyciąć nawet kawałek z puszki po pivie:) i juz gotowe!!!Kilka razy juz wywalałem znajomym EGR i zamiast 2 groszy blaszka sprawdziła sie w 100% zresztą sam mam taki patent :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...