Guest eLmOnjeLoCo Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Witam, Znalazłem kilka tematów opisujących podobny kłopot jednak mój problem z uruchomieniem Almery chyba trochę inny. Dwa tygodnie temu wsadzili mi noge w gips i od tamtej pory nie jeżdzę autem. Samochód stoim sobie grzecznie pod blokiem. Wczoraj musiałem coś wyciągnąć ze skrytki i przy okazji postanowiłem go odpalić - w końcu 2 tygodnie stał bezczynnie. Przekręcam kluczyki w stacyjce. Samochód zaczyna kręcić ale nie zaskakuje. Próbuje jeszcze raz patrząc przy okazji jak wyglądają diody - pali się akumulator. No cóż ma prawo, w końcu jest od 6 lat od nowości nieruszony i mogła wybić jego godzina. Skorzystałem z uprzejmości kumpla i kupiłem dzisiaj nowy akumulator, tym razem o większej pojemości i bezopsługowy. Założyłem go na swoje miejsce i zasiadam za kółkiem szczęśliwy, że jest ok. Próbuje opdalić, samochód kręci i lekko się dławi i nic. Jeszcze jedna próba tym razem z kontrolą lampek kontrolnych. Wszystkie zapalają się we właściwym momencie, cześć która ma zgasnąć po czasie gasnie. Kręcę dalej do zapłonu i znowu auto kręci ale nie odpala. Kontrolka prądu tym razem nie świeci tylko czemu auto nie chce odpalić. Próbowałem jeszcze raz z lekkim gazem ale również bez skutku. Almera 2001 N16 1,5 benzyna. Spotkaliście się może z czymś podobnym? Ps. Wiem, że wieczorem spróbuję z pomocą kumpla sprawdzić czy pompa paliwowa chodzi (może ją usłyszę). Jak się da to zobaczę czy mam iskrę na przy odpalaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak_1 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Sprawdz konektory na impulsatorze czy przypadkiem nie zaśniedziały oraz zmierz oporność . Ja bym zaczoł od tego właśnie w pierwszej kolejności . W manualu znajdziesz dokładne ich położenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Sprawdz konektory na impulsatorze czy przypadkiem nie zaśniedziały oraz zmierz oporność . Ja bym zaczoł od tego właśnie w pierwszej kolejności . W manualu znajdziesz dokładne ich położenie impulsatorze ?????????cos mial na mysli ? [ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 22:08 ] Witam, Znalazłem kilka tematów opisujących podobny kłopot jednak mój problem z uruchomieniem Almery chyba trochę inny. Dwa tygodnie temu wsadzili mi noge w gips i od tamtej pory nie jeżdzę autem. Samochód stoim sobie grzecznie pod blokiem. Wczoraj musiałem coś wyciągnąć ze skrytki i przy okazji postanowiłem go odpalić - w końcu 2 tygodnie stał bezczynnie. Przekręcam kluczyki w stacyjce. Samochód zaczyna kręcić ale nie zaskakuje. Próbuje jeszcze raz patrząc przy okazji jak wyglądają diody - pali się akumulator. No cóż ma prawo, w końcu jest od 6 lat od nowości nieruszony i mogła wybić jego godzina. Skorzystałem z uprzejmości kumpla i kupiłem dzisiaj nowy akumulator, tym razem o większej pojemości i bezopsługowy. Założyłem go na swoje miejsce i zasiadam za kółkiem szczęśliwy, że jest ok. Próbuje opdalić, samochód kręci i lekko się dławi i nic. Jeszcze jedna próba tym razem z kontrolą lampek kontrolnych. Wszystkie zapalają się we właściwym momencie, cześć która ma zgasnąć po czasie gasnie. Kręcę dalej do zapłonu i znowu auto kręci ale nie odpala. Kontrolka prądu tym razem nie świeci tylko czemu auto nie chce odpalić. Próbowałem jeszcze raz z lekkim gazem ale również bez skutku. Almera 2001 N16 1,5 benzyna. Spotkaliście się może z czymś podobnym? Ps. Wiem, że wieczorem spróbuję z pomocą kumpla sprawdzić czy pompa paliwowa chodzi (może ją usłyszę). Jak się da to zobaczę czy mam iskrę na przy odpalaniu. IMO kontrolka AKU ma prawo sie swiecic a nawet obowiazek bo nie ma ladowania!!!! wiec AKU jesli krecil to byl ok sprawdz czy startuje pompa paliwa! przysluchaj sie czy jest charakterystyczny start pompy przy przekreceniu na stacyjki acc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak_1 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 impulsatorze ?????????cos mial na mysli ? Napiszę bardziej zrozumiale impulsator to inaczej Czujnk położenia wału i odpowiedzialny jest on za zbieranie informacji z koła zamachowego i przekazywanie tych że informacji do bloku wtrysku ( zwanego również potocznie przez wszystkich komputerem ) o pozycji wału korbowego i jaką, poszczególne cylindry wykonują prace tz. ssanie ,spręzanie , praca czy wydech . Kiedyś te urządzenie nazwali byśmy zwykłym aparatem zapłonowym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 impulsatorze ?????????cos mial na mysli ? Napiszę bardziej zrozumiale impulsator to inaczej Czujnk położenia wału i odpowiedzialny jest on za zbieranie informacji z koła zamachowego i przekazywanie tych że informacji do bloku wtrysku ( zwanego również potocznie przez wszystkich komputerem ) o pozycji wału korbowego i jaką, poszczególne cylindry wykonują prace tz. ssanie ,spręzanie , praca czy wydech . Kiedyś te urządzenie nazwali byśmy zwykłym aparatem zapłonowym nie wymadrzaj sie trzeba było napisać czujnik pol wala / kow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eLmOnjeLoCo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Problem rozwiązany - samochód stał dość długo i zawilgotniały mu trochę świece. Wykręciłem je i przetarłem. Przy odpalaniu wcisnąłem nieco mocniej gazu i zaskoczył. Swoją drogą dziwna sprawa, że świece, chyba dość mocno chronione w Almerze, złapały wilogoć. Dzięki za zainteresowanie i wszelkie sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.