Gość darek1120 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Mam Almere 1.5 2001 przejechane 96000km (na pewno oryginalny) i mam pytanko. Albo mi sie wydaje albo jest strasznie zamulona. Jak sie daje gaz do deski samochód powinien ruszyc do przodu podczas gdy moja almera zachowuje sie tak jakbys delikatnie dodał gazu. Przy wyprzedzaniu trzeba redukowac nawet o 2 biegi. Czy to jest normalne? Wydaje mi sie ze nie bo jeżdziłem miesiac xsara 1.4 i tam jak dałem gaz w deske to ten samochód szedł (nie piorunująco bo to tylko 75KM ale czuc było takie odejscie do przodu). Opórcz tego czasem (ale dosc rzadko) jak dojerzdzam do skrzyzowania i wciskam sprzegło lub wyrzycam na luz, obroty na jakąs sekunde-dwie spadają tak do 500obr/min (słabnie wspomaganie itp...), czy ktos ma lub miał podobne problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Almer Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 spadające obroty mogą być spowodowane: 1) brudną przepustnicą 2) zabrudzonym przepływomierzem. Radzę wyczyścić przepustnicę (wraz z silniczkiem krokowym) Jeżeli to nie pomoże to trzeba się zastanowić nad sprawdzeniem błędów w komputerze: Najlepiej to zrobić w Nissanie (ok. 100PLN), byłem w zwykłym warsztacie i niewiele pomogło a skasowali 50 PLN. Almery mają bardzo zamulony komp. dostosowują się do zabrudzających się elementów, ale po wyczyszczeniu, albo wymianie trzeba zrobić dostosowanie bo same tego nie zrobią i komputer będzie pracował jak ze starymi i brudnymi częściami. Jakie masz spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek1120 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Spalanie ok, przy bardzo dynamicznej jeżdzie 9-10 litrów (ale gaz w podłodze prawie cały czas) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbig99 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Mam to samo Bogowie forum już mnie poinstruowali o konieczności korzstania z wyszukiwarki ( ile godzin można dzieńnie spędzać na wyszukiwaniu) , ale te objawy może powodować każdy czynnik (część ) w silniku samochodu jestem na etapie prób i błedów jak będę coś wiedział więcej to odpiszę. Pozdrawiam Bogów Forum AVE CEZAR :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darek1120 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 dowiedziałem sie przypadkiem w serwisie ze mam uszkodzony przepływomierz i ze to przez to, jak wymienie to dam znac czy cos to dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flejka Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 moja ALMA tez jest mulowata, ale tylko przy nizszych obr. pow. 3,5 tys... WARIAT! :028: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joana Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Witam, Czy można i jak można sprawdzić poprawność działania przepływomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Czy można i jak można sprawdzić poprawność działania przepływomierza. Witam W odpowiedzi do poczytania taki post z forum AC Nissan Club : "Wiadomość nadesłana przez: foxtrade (29.04.2004 00:01) Tytuł: Uwaga do wszystkich posiadaczy Almer z silnikiem QG1,5 na gwarancji Treść: W Almerkach z silnikiem 1,5 a być może i 1,8 zainstalowany jest czujnik przepływu powietrza (nr 226805U400, w 1,5), który się zużywa. Objawy są następujące wraz z ilością przejechanych kilometrów wzrasta lub maleje średnie zużycie paliwa. Wdawać by się mogło, że do szczęściarzy należą ci, którym maleje, ale to nie prawda. Po prostu błędne wskazania powodują, że mieszanka jest za bogata lub za uboga tak źle i tak niedobrze. Proponuję wam, jeżeli wasze autko przejechało już 60000 byście zażądali podczas każdego przeglądu serwisowego wydruk o stanie tego czujnika jest to wykres w postaci prostej wyskalowany od 50 do, 150% na którym w zakresie od 90 - 110% zaznaczony jest zakres pracy prawidłowej czujnika oraz gdzieś aktualne wskazanie, jeżeli powyżej 110% mieszanka za bogata poniżej 90% mieszanka za uboga w zakresie 90 - 110% mieszanka prawidłowa. Ja o tym fakcie dowiedziałem się przypadkowo, gdy kiedyś zauważyłem, że sonda lambda cały czas wskazuje za bogatą mieszankę na wolnych obrotach. Jak się później okazało mój czujnik wskazywał, 134% ale to nie było takie bolesne bardziej zabolała mnie cena 2800 niestety moje autko było już wtedy po gwarancji? Bosch podaje, że nie jest określona żywotność tego czujnika może wynosić ona, od 10000 bo były już takie przypadki, że po 10000 był do wymiany, ale to skrajny przypadek." To tyle w kwestii odpowiedzi na postawione na wstępie pytanie. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbig99 Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Witam Wymieniłem przeływkę za 200zł ( oryginał BOSCH) w Katowicach , a w Chorzowie oferowali za 380 zł ( ul. Zielony Zaułek) , pewne objawy ustąpiły , mianowicie dziura przy 4,5 tys obr. ale pozostałe bolączki zostały( szarpanie miedzy 2 - 3 tys obr) jednak myślę że to zespół chorobowy. Działam dalej AVE :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morto Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Tytuł: Uwaga do wszystkich posiadaczy Almer z silnikiem QG1,5 na gwarancji Treść: W Almerkach z silnikiem 1,5 a być może i 1,8 zainstalowany jest czujnik przepływu powietrza (nr 226805U400, w 1,5), który się zużywa. Rozumiem że chodzi tylko o almery po lf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Rozumiem że chodzi tylko o almery po lf Witam Wg mojej skądinąd skromnej wiedzy tych przed FL także. Chyba przypadek Waćpana najlepiej o tym świadczy : No i po kłopocie wczoraj pojechałem do T&T i sprawdzili autko na komputerze okazało się że mam padnięty przepływomierz, od ręki wymienili i autko śmiga jak nowe. A oto koszty:Przepływomierz 400 zł diagnostyka+ robocizna 122 zł w sumie całość 522 zł wymiana trwała ok 20 minut. trochę bolało ale wolałem mieć to z głowy od ręki Ale, ale zwróć uwagę na datę cytowanego postu - 2004 rok. Przepływki ulegają zużyciu niezależnie od modelu N16 :029: , dlatego, dla zainteresowanych, podałem ten post z innego forum, w którym opisany jest przypadek modelu z przepływomierzem o oznaczeniu nr 226805U400, w silniku 1,5. Badanie na komputerze pokazuje od razu stan przepływomierza. W mojej Almie po przebiegu > 55 kkm komputer określił stan przepływki na 101 %. Czyli jest OK ! To tyle w kwestii wyjaśnienia. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morto Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Dzięki za wyjaśnienie, teraz dopiero zobaczyłem że zadałem pytanie niezbyt inteligentne aż się zaczerwieniłem :oops: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Dzięki za wyjaśnienie, teraz dopiero zobaczyłem że zadałem pytanie niezbyt inteligentne aż się zaczerwieniłem :oops: Pozdrawiam No problem. Jak tylko potrafię to zawsze chętnie wyjaśnię lub pomogę. Pozdrawiam, życząc już dalszej bezawaryjnej jazdy :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.