Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dławiąca się Almerka


Guest rycerek
 Share

Recommended Posts

Guest rycerek

Mam założoną sekwencyjną instalację gazową w Almerce N15 (BIGAS), ostatnio zauważyłem gdy jeżdżę na paliwe w zakresie 2000-3500 obrotów strasznie mi dławi, nie przyspiesza, odczucie tak jabky coś było przytkane.

Może ktoś z kolegów wie co to może być??

dzięki

Link to comment
Share on other sites

rycerek, a od kiedy masz założoną sekwencję? Jeśli od niedawna i 1-szy raz to zauważyłeś to dość możliwe jest że lpg rozjechał Ci mapę benzyny. Oczywiście to tylko jedna z opcji, ale stosunkowo łatwa do samodzielnego potwierdzenia. Musisz zresetować ECU, ponownie je zadoptować i zobaczyć czy efekt ustąpi czy nie. Jeśli tak, to trzeba będzie gnębić gaziarza o lepsze ustawienie mapy lpg ....

Link to comment
Share on other sites

a problem z Pb pojawił się przed czy po ostatniej regulacji lpg?

Link to comment
Share on other sites

Guest rycerek

dławienie zaczęło narastać juz od dłuższego czasu, ale na pewno zaczęło ją dławić około rok temu, jeżeli wejdzie powyżej 3500 obr. to zaczyna być ok;

nie wiem czy to sonda czy przepływomierz

Link to comment
Share on other sites

to zmienia postać rzeczy, lpg raczej winy nie ponosi. Przyczyn oczywiście może być wiele:
- sonda
- MAF
- brudna przepustnica
- brudny MAF
- brudne wtryski (to trochę wina lpg)
- brudny EGR (w każdym razie coś takiego wyczytałem na forum Pulsara - tzn australijska Almera )
- zakłócony sygnał MAF (to też z f. pulsara) tzn zbyt duży spadek napięcia na kabelku z maf do ECU
- nieszczelności w dolocie

Moja Almerka też jest trochę mułowata w zakresie 2000-3000, ale to pp przez rozjechanie mapy przez lpg (mam od miesiąca), u mnie skrócone są czasy wtrysku.
Sondę i MAF można sprawdzić interfejsem, resztę niestety musi ocenić dobry mechanik ...
Link to comment
Share on other sites

wielkie dzięki

 

... już naprawiłeś :D . Poważniej jak dojdziesz co to jest to daj znać na forum. Sprawdzenie sondy jest opisane w "Zrób to sam", aczkolwiek z tego testu niewiele będziesz wiedział o wartościach stanu niskiego i wysokiego (powinno być c.a 0.1-0.8V)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...