Guest rycerek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Mam założoną sekwencyjną instalację gazową w Almerce N15 (BIGAS), ostatnio zauważyłem gdy jeżdżę na paliwe w zakresie 2000-3500 obrotów strasznie mi dławi, nie przyspiesza, odczucie tak jabky coś było przytkane. Może ktoś z kolegów wie co to może być?? dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klajgus Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 czemu piszesz podwójnie?? radze wyrzucić szybko jeden temat bo jak admin to zobaczy to...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 rycerek, a od kiedy masz założoną sekwencję? Jeśli od niedawna i 1-szy raz to zauważyłeś to dość możliwe jest że lpg rozjechał Ci mapę benzyny. Oczywiście to tylko jedna z opcji, ale stosunkowo łatwa do samodzielnego potwierdzenia. Musisz zresetować ECU, ponownie je zadoptować i zobaczyć czy efekt ustąpi czy nie. Jeśli tak, to trzeba będzie gnębić gaziarza o lepsze ustawienie mapy lpg .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rycerek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 instalacje mam już dwa lata a gaziora nie dawno ustawiałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 a problem z Pb pojawił się przed czy po ostatniej regulacji lpg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rycerek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 dławienie zaczęło narastać juz od dłuższego czasu, ale na pewno zaczęło ją dławić około rok temu, jeżeli wejdzie powyżej 3500 obr. to zaczyna być ok; nie wiem czy to sonda czy przepływomierz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 to zmienia postać rzeczy, lpg raczej winy nie ponosi. Przyczyn oczywiście może być wiele: - sonda - MAF - brudna przepustnica - brudny MAF - brudne wtryski (to trochę wina lpg) - brudny EGR (w każdym razie coś takiego wyczytałem na forum Pulsara - tzn australijska Almera ) - zakłócony sygnał MAF (to też z f. pulsara) tzn zbyt duży spadek napięcia na kabelku z maf do ECU - nieszczelności w dolocie Moja Almerka też jest trochę mułowata w zakresie 2000-3000, ale to pp przez rozjechanie mapy przez lpg (mam od miesiąca), u mnie skrócone są czasy wtrysku. Sondę i MAF można sprawdzić interfejsem, resztę niestety musi ocenić dobry mechanik ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rycerek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 wielkie dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 wielkie dzięki ... już naprawiłeś . Poważniej jak dojdziesz co to jest to daj znać na forum. Sprawdzenie sondy jest opisane w "Zrób to sam", aczkolwiek z tego testu niewiele będziesz wiedział o wartościach stanu niskiego i wysokiego (powinno być c.a 0.1-0.8V) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rycerek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 a może kolega się znaju troszkę na tym to bym podjechał i podumamy razem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 zerknij na pw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.