Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Co jest z wskażnikiem temperatury?


Gość robert_fk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robert_fk

Czy to normalne że w mojej nagrzanej k11 wskaznik temperatury silnika jest w połowie licznika . Natomiast jak ruszam i jade ok 80 km/h lub włączam nagrzewnice spada w dół . Jak jest w waszych autach ? Czy wskażnik powinien wznieśc sie na pewien poziom czy jak u mnie podnosic sie i opadac ? Jak cos w mojej k11 jest nietak to co wymienic ? :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne że w mojej nagrzanej k11 wskaznik temperatury silnika jest w połowie licznika
Tak!!!. Ale nie zauważyłem, aby u mnie próbował opadać w dół w trakcie pracy silnika... Moim zdaniem wygląda to tak, jakby termostat się u Ciebie nie zamykał/domykał (był stale przynajmniej częściowo otwarty. W jakim stanie masz płyn chłodniczy - bardzo brudny?

Moim zdaniem powinieneś zacząć od kontroli (ew. wymiany) płyny chłodniczego, a potem ewentualnej wymiany termostatu (to pewnie jeszcze zależy m.in. od tego, ile Ci ta wskazówka opada...). Ale poczekaj jeszcze, na pewno koleżanki/koledzy coś mądrzejszego dopiszą ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiekszosci samochodow tak jest ze podczas jazdy w trasie opada temp. silnika. A czemu? Bo przy wyzszej predkosci jazdy niz "miejska" ped powietrza chłodzi silnik. Pytanie tylko jak bardzo u Ciebie spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli wskazówka temperatury jest w połowie skali (a nie wyżej), to to jest właśnie optymalna temperatura pracy silnika K11 i niezależnie od tego co robimy, to przy pracującym silniku temperatura nie powinna opadać (być może pomijając jakieś ekstremalnie ekstremalne warunki, które u nas nie występują).

Jeśli natomiast w trakcie jazdy miejskiej temperatura jest zbyt wysoka, to powinien się włączać wentylator chłodnicy i obniżyć temperaturę do optymalnej... i to prędzej tu można by było zauważyć wahania wskazówki (bo przy włączonym wentylatorze temperatura trochę opada - konkretnie do poziomu wyłączenia wentylatora, a przy wyłączonym podnosi się do poziomu jego załączenia - tylko tego jakoś nikt nie zaobserwował ;) ).

Co więcej kolega robert_fk napisał, że wskazówka jest już w połowie skali, gdy coś zaczyna się dziać... jedyne wytłumaczenia to:

1) silnik się nagrzał, potem został wyłączony, po jakimś czasie załączony znowu. Przez chwilę wskazówka jest w połowie skali, ale po gwałtownym odebraniu ciepła z układu chłodzenia temperatura opada (tak naprawdę musi się dogrzać cały układ chłodzenia - cały płyn). Zauważcie, że chłodnica oddaje ciepło znacznie szybciej, niż silnik...

2) praktycznie to samo, co wyżej, ale bez wyłączania silnika, tzn. silnik się nagrzał, ale termostat się jeszcze nie otwierał, po jego otwarciu silnik trochę się ochładza - ale czegoś takiego u siebie jeszcze nigdy nie zaobserwowałem...

3) coś jest (przynajmniej częściowo) uszkodzone/niesprawne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert_fk

Wymienie chyba ten termostat cos z nim jest nie tak . Powiem tak moja k11 nigdy niema wskazówki temperatury na środku licznika no chyba że jest 2 km korek i nigdy u mnie nie włączył się wentylator chłodnicy . Jak jadę ok 15 km spokojną jazdą to wskażnik jest na 20% skali . Niewiem czy to czasem niejest uszkodzony jakis czujnik . :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
W wiekszosci samochodow tak jest ze podczas jazdy w trasie opada temp. silnika. A czemu? Bo przy wyzszej predkosci jazdy niz "miejska" ped powietrza chłodzi silnik.

No tak ale wtedy poprostu rzadziej włącza się wentylator a wskaźnik temperatury praktycznie stoi w miejcu.

 

Powiem tak moja k11 nigdy niema wskazówki temperatury na środku licznika no chyba że jest 2 km korek i nigdy u mnie nie włączył się wentylator chłodnicy . Jak jadę ok 15 km spokojną jazdą to wskażnik jest na 20% skali .

Naprawdę dziwne jakieś zachowanie. Sprawdź termostat bo pewnie tak jak pisze Domiss jest on cały czas otwarty. Koszt termostatu to ok.30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert_fk

Zaobserwowałem że po uruchpmieniu zimnego silnika mam od razu gorącą chlodnicę powiedzcie prosze jak sprawdzic pompe wody bo termostat jestem pewien ze trzeba wymienic . :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej78

sam zastanawiam się nad moim wskaźnikiem,u mnie wygląda to w sposób następujący. Gdy jest ciepły dzień ( np. jak tydzień temu ) to podczas jazdy wskaźnik stoi idealnie na środku skali, nie opada nawet na mm na dół. Nie ma wtedy znaczenia z jaką jadę prędkością, czy stoję w korku lub jadę na luzie 500m z górki.

Lecz zimą lub gdy jest tak jak dzisiaj ( 10 - 15 stopni ) to wskaźnik połówkę skali trzyma tylko w mieście albo jak jadę mniej więcej 100km/h. Gdy tylko zmniejszę prędkość, np. 60 - 70 km/h ( najczęściej jadąc przez wioskę i nie redukując na IV - wiem, że przekraczam wtedy prędkość :) ) lub jadąc na luzie wskaźnik opada około 1 cm. Gdy przyspieszę i jadę 90 km/h podnosi się, jednak przy takiej prędkości nie dochodzi idealnie do połowy skali, jest minimalnie pod nią. Myślałem, że w Micrach to normalne ( ojciec ma tak w citroenie xasra) teraz po Waszych wpisach zastanawiam się, czy to napewno normalne :). Płyn mam wymieniony w maju 2006r. jeszcze przez poprzednią właścicielkę w niemczech i jest w idealnym stanie. Może termostat nie domyka się całkowicie i to jest przyczyną niewielkich skoków temp. ? Autko stało sierpień i wrzesień nie odpalane i mógł się, że tak to nazwę "zastać".Dodaję, że wskaźnik nigdy nie przekroczył połowy skali, nawet gdy resetowałem kompa i czekałem do załączenia wentylatora.

Jak sprawa ze wskaźnikiem wygląda w Waszych Micrach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawlo1030

Kolego najpewniej wszystko jest ok. z twoją micrą. Powiem ci jak to wygląda u mnie a wszystko jest srawne. Podczas nprmalnej pracy wskazówka stoi w połowie wysokości wskaźnika. Jeśli masz zamknięte ogrzewanie i maksymalnie otworzysz je to wskazówka opoadnie do 1/4 wysokości wskaźnika.Jest to spowodowane tym że jakaś iloś płynu w nagrzewnicy (nie wiem ile dokładnie) jest wyłączona z obiegu (przy zamkniętym ogrzewaniu) I ten płyn jest zimny.Jeśli otwierasz ogrzewanie to zimny płyn miesza się ciepłym i wtedy czujnik wskazuje niższą temperaturę. Po kilku minutach Temperatura się wyrówna i wskazówka wraca na połowę.Micra ma doś czuły czujnik temperatury i dlatego można zobaczy jak wskazówka opada.Tak więc jeśli przy normalnej pracy silnika pokazuje połowę wskaźnika temperatury to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 lata później...

Odswieżę temat.

 

Zalatwilem sobie chlodnicę i było to zimą. Nie widzialem jak wzrosla temperatura i bum!

 

Ściągnąłem inną.

 

To jakiś rok temu. Nie pamietam jak ostatnie lato przejeżdziłem, ale coś nie halo było z wiatrakiem.

 

Wziąłem się teraz przed latem za naprawę.

 

Mam pytanko.

 

Zdjąłem tą dwu pinową kostkę z czujnika temp. Ona podaje masę. Zwieram ją .Wiatrak stoi.

 

Przekażnik sprawny. Jak w podstawie przekażnika podam masę ,tam gdzie jak sądzę przychodzi z czujnika to jest OK.Pracuje.

 

Mikra 97.

 

Cos jest między przekażnikiem a czujnikiem?

 

Ktos w temacie.Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie być ECU w 1997? Nigdy pod kierownicę nie zaglądalem :)

 

Rozgladalem się za tym "komputerkiem" pod maską po lewj stronie znalazlem "pudelko".

 

Okazalo się ,że 3 z 6 wsuwek byly mocno zaśniedziałe.

 

Aktualnie ze zdjętą wtyczką z czujnika tem. wentylator zasuwa non stop po uruchomieniu silnika.

 

Pali się też "Check Ingine". Tą lampkę to spróbuję zdjąć masę 10sek. !

 

CDN...

 

zdjęcie klemy "-" na 10 sek. nie zmieniło sprawy.

 

Wcisnąlem wtyczkę / przy wyjmowaniu niestety ja rozprułem:( .Od nagrzenego silnika chyba temp. zlapała i lekko stopiła./

 

Problemy sie skończyły.:))

 

Chyba obwód nie zamykał przez czujnik. W takim razie czujnik przy zadziałaniu jest NO/ otwiera/ ?

 

Pozdr. dla mikrusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...