hippi Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Witam. Czy moglby mi ktos podpowiedziec, gdzie na terenia Gdanska badz trojmiasta udac sie do dobrego elektryka. Ale takiego co powie prawde i nie zedrze z czlowieka niewiadomo jakich pieniedzy. Mam poprostu chyba problem z ladowaniem: bieg jalowy pod obciazeniem, swiatla, szyba wentylator na maxa = 13,3 i spada jak dodam gazu to leci do 13,7 - czasem 13,8 ... Pozdrawiam. PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Voala: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...hlight=gda%F1sk http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...hlight=gda%F1sk Szukajka się kłania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 13, 2007 Author Share Posted May 13, 2007 johny_fellow co ja bym bez Ciebie zrobil :one: PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Heh... pewnie całkiem sporo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 13, 2007 Author Share Posted May 13, 2007 Heh... pewnie całkiem sporo czy ja wiem, a tak w wogole to dzieki za pomoc a tak przy okazji do mnie tez idzie Motul 6100 Synegrie+ wiec niedlugo bedzie miodzio (swieczki juz na platynki zmienione , filterek wymieniony, kabelki tez - tak za jednym zamachem i autko odzylo :one: ). PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 a tak w wogole to dzieki za pomoc Spox do mnie tez idzie Motul 6100 Synegrie+ Ja narazie mam w domu ale niedługo będzie w silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radziej11 Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 A tak wogóle stary czego ty chcesz od tego ładowania według mnie i chyba nie tylko masz wszystko ok ja też przerabiałem ten temat także sporo się dowiedziałem na temat ładowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 14, 2007 Author Share Posted May 14, 2007 No wlasnie do konca jest chyba w porzadku. Bo co jade do jakiego kolwiek zakladu to mi mowia, ze prawdopodobnie regulator nie trzyma. Szczerze mowiac sam nie wiem co mam myslec. Do ASO nie jade bo tam to zaraz caly alternator by chetnie wymienili na nowy prawdopodobnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radziej11 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Tak jak ci juz pisałem juz przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i moje zdanie jest takie że masz wszystko jak najbardziej prawidłowo poszukaj na forum postów z ładowaniem to znajdziesz bardziej szczegółowe informacje mi się juz nie chce ponownie rozpisywać na ten temat zreszta robiłem pomiary w innych autach i tez jest podobnie takze nie kombinuj jak akumulator ci nie pada znaczy jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 Hmm co do akumulatora to mialem z nim problemy - mial 3 cele odkryte (dwie pierwsze i ostatnia liczac od plusa). Ladowalem go 3 noce, oczywiscie wode dolalem, i troche doszedl do siebie. Musze sprawdzic co go tak rozladowalo... Akumulator nie ma jeszcze roku i jak bylem na sprawdzeniu dwa dni temu to przeszedl wszystkie testy pozytywnie (pomiar pojemnosci i pradu). Ale poszukam jeszcze na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bullitt Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Właśnie mógł go tak załatwić brak elektrolitu w celach, ja niedługo po tym jak kupiłem primerke miałem taką sytuację że pewnego dnia rano nie dała rady nawet bujnąć rozrusznikiem, poprzedniego wieczora odstawiłem samochód i wszystko było ok, a rano taki klops, okazało się że w akumulatorze poprostu nie było elektrolitu, w sumie chyba ponad pół litra dolałem, potrzymałem 20 min na prostowniku i normalnie odpalił, pojechałem do pracy i zapomniałem o problemie a to już ponad 3 miesiące temu było. Teraz tylko pamiętam żeby przed zgaszeniem silnika wyłączyć światła, dmuchawe, radio coby nie obciążać go jak silnik nie pracuje i przy starcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 Teraz jestem zaopatrzony w areometr i srednio raz na tydzien zagladam czy jeszcze tam cos jest plynnego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Hehe a ja sobie kupuję akumulatory bezobsługowe i nie muszę się martwić poziomem elektrolitu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Skała Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Hehe a ja sobie kupuję akumulatory bezobsługowe i nie muszę się martwić poziomem elektrolitu Niestety nie jest tak cudownie jak myślisz-bezobsługowe to one są przez 1rok potem trzeba sprawdzić elektrolit.Dobrze też co jakiś czas podładować.I wtedy aku pożyje dłużej.To ważne szczególnie przy dieslach ale w benzynce też.I aku może żyć nawet ponad 8 lat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Niestety nie jest tak cudownie jak myślisz-bezobsługowe to one są przez 1rok Ja mam w Micrze BOSCH'a bezobsługowego od półtora roku i cyka jak zegarek nawet jak Micra tydzień stoi przy ogródku i robi za radyjko przez kilka godzin. Mam poprostu chyba problem z ladowaniem: bieg jalowy pod obciazeniem, swiatla, szyba wentylator na maxa = 13,3 i spada jak dodam gazu to leci do 13,7 - czasem 13,8 ... Sprawdziłem dzisiaj co nieco i powiem Ci, że masz za niskie napięcie ładowania. Jakiekolwiek wartości poniżej 13.9V i powyżej 14.5V powodują tzw. spływ mas czynnych i zniszczenie akumulatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radziej11 Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów. Tak jak już powiedziałem przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i nie tylko w moim aucie ale także w innych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 17, 2007 Author Share Posted May 17, 2007 Przy odrobinie wolnej chwili zrobie jeszcze raz pomiary i podziele sie wynikami. radziej11 - wlaczyc wszsytko wlacznie z klima, dlugimi i przeciwmgielnymi :?: nie bedzie to przypadkiem za duzo jak na wolne obroty... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów. No fakt, ja pisałem o ładowniu na biegu jałowym bez żadnych włączonych odbiorników prądu. Poprostu trochę byłem rozkojarzony jak to pisałem i cytowałem wytyczne producenta akumulatorów CENTRA. U mnie jak dzisiaj włączyłem wszystko na maxa to prąd ładowania był 13,45V a jak wszystko wyłączyłem to 14,27V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rak777 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów. Tak jak już powiedziałem przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i nie tylko w moim aucie ale także w innych. P11 2.0.Włączone wszystkie odbiorniki, wolne obroty 14,3V, podwyższone obr. 14,5V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted May 18, 2007 Author Share Posted May 18, 2007 A wiec tak - wolne obroty - : wlaczone swiatla mijania, dlugie, klima, wentylator na max, ogrzewanie tylniej szyby, radio, swiatelko w kabinie i mamy cale 12,30V i ma tendencje spadkowa. Przy samych swiatlach, wentylatorze i szybie jest jakies 14,3V. Przy dodawaniu gazu, przy wlaczonym wszsytkim napiecie ma tendencje wzrostowa. Pytanie do wszsytkich co maja (W)P11.144 czy u was po dluzszej jezdzie akumulator jest caly goracy :?: Bo zdaje mi sie ze moj nie jest przeladowywany ale grzeje go powietrze z chlodnicy... PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radziej11 Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Zobacz jeszcze czy jak troszkę przytrzymasz na wyższych obrotach przy pełnym obciążeniu alternatora czy napięcie dojdzie ci do wartości takich jak powinno być prawidłowo czyli około 13.9V jeżeli tak to masz prawidłowe ładowanie. Dodam jeszcze że zachowanie napięcia ładowania zależy od stopnia zużycia akumulatora czyli jeżeli akumulator zuzyty bardziej tym mniejsze skoki napięcia ładowania (długo by o tym pisać) i od rodzaju alternatora jak wiadomo są różne marki alternatorów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rubinio Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Witam Ostatnio po rozgrzaniu silnika spada mi ładowanie. Jak odpalę zimny silnik napięcie na klemach akumulatora 14,4 V. Po przejechaniu ok 15km i rozgrzaniu całej komory silnika napięcie ładowania 14,0 V. Czy odbiorniki włączone czy wyłączone jest tak samo.. Zauważyłem to jeżdżąc w gnieździe zapalniczki z takim diodowym wskaźnikiem ładowania. Oczywiście napięcia mierzone miernikiem. Co to może być, czy coś się kończy? Przede mną wakacyjny wyjazd i nie chciałbym gdzieś stanąć w drodze. Pozdrawiam Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Co to może być, czy coś się kończy? Przede mną wakacyjny wyjazd i nie chciałbym gdzieś stanąć w drodze. Witam!Z tego co wiem ładowanie nie powinno byc nizsze jak 14V i to niezaleznie od tego co mamy właczone.Kazde spadki ponizej tej wartości to niedoładowywanie akumulatora.Więc u Ciebie chyba jest dobrze.Czemu spada po rozgrzaniu nie wiem i to chyba nadaje się do elektryka ale mysle ze spokojnie mozesz jechać i nie bać się ze z takim ładowaniem braknie Ci gdzieś prądu. pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafek Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Witam , mam problem z ładowaniem!!Lampka kontrolna sie nie zapala jak by wszystko było oki ale po przejechaniu ok 5km i wyłączeniu silnika nie moge go ponownie uruchomic :029: nie iwem gdzie szukać przyczyny, może ktoś miał podobny problem???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radziej11 Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Pewnie w alternatorze :one: poszukaj na forum masa postów na ten temat nie ma sensu ponownie pisać tego samego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.