Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie


hippi
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Czy moglby mi ktos podpowiedziec, gdzie na terenia Gdanska badz trojmiasta udac sie do dobrego elektryka. Ale takiego co powie prawde i nie zedrze z czlowieka niewiadomo jakich pieniedzy. Mam poprostu chyba problem z ladowaniem: bieg jalowy pod obciazeniem, swiatla, szyba wentylator na maxa = 13,3 i spada jak dodam gazu to leci do 13,7 - czasem 13,8 ...

 

Pozdrawiam.

PL

Link to comment
Share on other sites

johny_fellow co ja bym bez Ciebie zrobil :one:

 

PL

Link to comment
Share on other sites

Heh... pewnie całkiem sporo :D:P

 

czy ja wiem, a tak w wogole to dzieki za pomoc :D

 

a tak przy okazji do mnie tez idzie Motul 6100 Synegrie+ wiec niedlugo bedzie miodzio (swieczki juz na platynki zmienione :D, filterek wymieniony, kabelki tez - tak za jednym zamachem i autko odzylo :one: ).

 

PL

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow
a tak w wogole to dzieki za pomoc

Spox :)

 

do mnie tez idzie Motul 6100 Synegrie+

Ja narazie mam w domu ale niedługo będzie w silniku :D

Link to comment
Share on other sites

Guest radziej11

A tak wogóle stary czego ty chcesz od tego ładowania według mnie i chyba nie tylko masz wszystko ok ja też przerabiałem ten temat także sporo się dowiedziałem na temat ładowania.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie do konca jest chyba w porzadku. Bo co jade do jakiego kolwiek zakladu to mi mowia, ze prawdopodobnie regulator nie trzyma. Szczerze mowiac sam nie wiem co mam myslec. Do ASO nie jade bo tam to zaraz caly alternator by chetnie wymienili na nowy prawdopodobnie ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest radziej11

Tak jak ci juz pisałem juz przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i moje zdanie jest takie że masz wszystko jak najbardziej prawidłowo poszukaj na forum postów z ładowaniem to znajdziesz bardziej szczegółowe informacje mi się juz nie chce ponownie rozpisywać na ten temat zreszta robiłem pomiary w innych autach i tez jest podobnie takze nie kombinuj jak akumulator ci nie pada znaczy jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Hmm co do akumulatora to mialem z nim problemy - mial 3 cele odkryte (dwie pierwsze i ostatnia liczac od plusa). Ladowalem go 3 noce, oczywiscie wode dolalem, i troche doszedl do siebie. Musze sprawdzic co go tak rozladowalo...

Akumulator nie ma jeszcze roku i jak bylem na sprawdzeniu dwa dni temu to przeszedl wszystkie testy pozytywnie (pomiar pojemnosci i pradu).

 

Ale poszukam jeszcze na forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

Właśnie mógł go tak załatwić brak elektrolitu w celach, ja niedługo po tym jak kupiłem primerke miałem taką sytuację że pewnego dnia rano nie dała rady nawet bujnąć rozrusznikiem, poprzedniego wieczora odstawiłem samochód i wszystko było ok, a rano taki klops, okazało się że w akumulatorze poprostu nie było elektrolitu, w sumie chyba ponad pół litra dolałem, potrzymałem 20 min na prostowniku i normalnie odpalił, pojechałem do pracy i zapomniałem o problemie a to już ponad 3 miesiące temu było. Teraz tylko pamiętam żeby przed zgaszeniem silnika wyłączyć światła, dmuchawe, radio coby nie obciążać go jak silnik nie pracuje i przy starcie.

Link to comment
Share on other sites

Teraz jestem zaopatrzony w areometr i srednio raz na tydzien zagladam czy jeszcze tam cos jest plynnego ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Skała
Hehe a ja sobie kupuję akumulatory bezobsługowe i nie muszę się martwić poziomem elektrolitu :D
Niestety nie jest tak cudownie jak myślisz-bezobsługowe to one są przez 1rok potem trzeba sprawdzić elektrolit.Dobrze też co jakiś czas podładować.I wtedy aku pożyje dłużej.To ważne szczególnie przy dieslach ale w benzynce też.I aku może żyć nawet ponad 8 lat
Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow
Niestety nie jest tak cudownie jak myślisz-bezobsługowe to one są przez 1rok

Ja mam w Micrze BOSCH'a bezobsługowego od półtora roku i cyka jak zegarek nawet jak Micra tydzień stoi przy ogródku i robi za radyjko przez kilka godzin.

 

Mam poprostu chyba problem z ladowaniem: bieg jalowy pod obciazeniem, swiatla, szyba wentylator na maxa = 13,3 i spada jak dodam gazu to leci do 13,7 - czasem 13,8 ...

Sprawdziłem dzisiaj co nieco i powiem Ci, że masz za niskie napięcie ładowania.

Jakiekolwiek wartości poniżej 13.9V i powyżej 14.5V powodują tzw. spływ mas czynnych i zniszczenie akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Guest radziej11

Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów. Tak jak już powiedziałem przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i nie tylko w moim aucie ale także w innych.

Link to comment
Share on other sites

Przy odrobinie wolnej chwili zrobie jeszcze raz pomiary i podziele sie wynikami. radziej11 - wlaczyc wszsytko wlacznie z klima, dlugimi i przeciwmgielnymi :?: nie bedzie to przypadkiem za duzo jak na wolne obroty...

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow
Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów.

No fakt, ja pisałem o ładowniu na biegu jałowym bez żadnych włączonych odbiorników prądu. Poprostu trochę byłem rozkojarzony jak to pisałem i cytowałem wytyczne producenta akumulatorów CENTRA. :)

U mnie jak dzisiaj włączyłem wszystko na maxa to prąd ładowania był 13,45V a jak wszystko wyłączyłem to 14,27V.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rak777
Absolutnie nie zgadzam się z kolegą johny_fellow włącz sobie wszystkie odbiorniki w aucie jakie masz i dopiero dokonaj pomiarów. Tak jak już powiedziałem przerabiałem ten temat w szerokim zakresie i nie tylko w moim aucie ale także w innych.

P11 2.0.Włączone wszystkie odbiorniki, wolne obroty 14,3V, podwyższone obr. 14,5V.

Link to comment
Share on other sites

A wiec tak - wolne obroty - : wlaczone swiatla mijania, dlugie, klima, wentylator na max, ogrzewanie tylniej szyby, radio, swiatelko w kabinie i mamy cale 12,30V i ma tendencje spadkowa. Przy samych swiatlach, wentylatorze i szybie jest jakies 14,3V. Przy dodawaniu gazu, przy wlaczonym wszsytkim napiecie ma tendencje wzrostowa.

 

Pytanie do wszsytkich co maja (W)P11.144 czy u was po dluzszej jezdzie akumulator jest caly goracy :?: Bo zdaje mi sie ze moj nie jest przeladowywany ale grzeje go powietrze z chlodnicy...

 

PL

Link to comment
Share on other sites

Guest radziej11

Zobacz jeszcze czy jak troszkę przytrzymasz na wyższych obrotach przy pełnym obciążeniu alternatora czy napięcie dojdzie ci do wartości takich jak powinno być prawidłowo czyli około 13.9V jeżeli tak to masz prawidłowe ładowanie.

Dodam jeszcze że zachowanie napięcia ładowania zależy od stopnia zużycia akumulatora czyli jeżeli akumulator zuzyty bardziej tym mniejsze skoki napięcia ładowania (długo by o tym pisać) i od rodzaju alternatora jak wiadomo są różne marki alternatorów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Rubinio

Witam

 

Ostatnio po rozgrzaniu silnika spada mi ładowanie.

 

Jak odpalę zimny silnik napięcie na klemach akumulatora 14,4 V.

Po przejechaniu ok 15km i rozgrzaniu całej komory silnika napięcie ładowania 14,0 V.

Czy odbiorniki włączone czy wyłączone jest tak samo..

 

Zauważyłem to jeżdżąc w gnieździe zapalniczki z takim diodowym wskaźnikiem ładowania.

Oczywiście napięcia mierzone miernikiem.

 

Co to może być, czy coś się kończy? Przede mną wakacyjny wyjazd i nie chciałbym gdzieś stanąć w drodze.

 

Pozdrawiam

Robert

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli
Co to może być, czy coś się kończy? Przede mną wakacyjny wyjazd i nie chciałbym gdzieś stanąć w drodze.

Witam!Z tego co wiem ładowanie nie powinno byc nizsze jak 14V i to niezaleznie od tego co mamy właczone.Kazde spadki ponizej tej wartości to niedoładowywanie akumulatora.Więc u Ciebie chyba jest dobrze.Czemu spada po rozgrzaniu nie wiem i to chyba nadaje się do elektryka ale mysle ze spokojnie mozesz jechać i nie bać się ze z takim ładowaniem braknie Ci gdzieś prądu. :) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam , mam problem z ładowaniem!!Lampka kontrolna sie nie zapala jak by wszystko było oki ale po przejechaniu ok 5km i wyłączeniu silnika nie moge go ponownie uruchomic :029: nie iwem gdzie szukać przyczyny, może ktoś miał podobny problem????

Link to comment
Share on other sites

Guest radziej11

Pewnie w alternatorze :one: poszukaj na forum masa postów na ten temat nie ma sensu ponownie pisać tego samego.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...