Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Ostanio złapałem doła bo nie mogłem upach u Siebie pod maske sporej turbiny T3, dziś troche pogłówkowałem i wykreciłem jeden (z dwóch) wentylatorów chlodznicy oraz OIL CACHERa i nagle moim oczą ukazała sie wielka przestrzeń do wykorzystania. TAk więc do roboty Plan wyglada następująco: 1) demontarz seryjnego kolektora wydechowego, dwu rurki oraz tlumika srodkowego 2) przerobienie rurki od klimatyzacji tak by można było ją puścić inna drogą 3) montaż większych wtrysków paliwa (z 200sx juz je posaidam) 4) zrobienie na zamowienie kolektora wydechowego 5) przerobienie trubosprerzarki (czesci wydechowej celem uzyskania lepszego przeplywu) 6) dorobienie flanszy na strone wydechową 7) układ wydechowy od trubiny aż za tłumik srodkowy o średnicy 63,5mm by EL-TEC 8) demontarz akumulatora i seryjengo dolotu 9) doprowadzenie z czujnika cisnienia oleju, oleju do turbosprerzarki 10) zrobienei odprowadzenia z trubosprerzki do miski olejowej 11) dolot do trubiny z duzym stozkowym fitlrem zamieszczonym w nadkolu (za zderzakiem, bedzie tam zimno) by EL-TEC 12) cześć od trubiny do kolektora ssacego o średnicy 63,5mm by EL-TEC 13) montaż BLOV OFFA na rure opisana punkt wyżej 14) Odpalenie i regulacja westgata tak aby doładowanie usatwić na poziomie ok. 0,3 bara Myśle ze zrealizuje to w ok miesiać do półtora, chodzi o kwestie kasiory jak zwasze :x Silnik powinien sie legitymować mocą ok 180 koni i 240Nm, przy tak małym doładowaniu nawet nie będe montować intercoolera bo to strasznie komplikuje i zwiększa koszty, ponadto w takiej konfiguracji nie trzeba odpręzać silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Po paru godzinach udalo mi się rozkręcić turbinę na części pierwsze, cześć wydechowa na ktorej jest zamontrwany westgate powędrowałą do tokaza gdzie zostanie powiekszony wylot spalin z 53mm na 63,5mm dziki temu turbinie nie będzie spadało doladowanie w górnej parti obrotów. Następna cześć która zlecilem tokazowi to dorobienei dwujnika pod czujnik oleju bo własnie z tego miejsca będzie doporwadzenie oleju cienkim przewodem do mojej Turbinki, a wygladac to bedzei miej wiecej tak: Dalej w kolejce czeka kupno stożkowego filtra poweitrza i demontarz obecnego ukladu wydechowgo do mniej wiecej wysokości tyłka kierwocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 no Kuba tej turbinki to Ci zazdroszcze a i jeszcze raz dzieki za plyte :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 z płyta nie ma prboelmu... Ps. Mam nadzieje ze jak podkrece ten silnik tak na 200 koni to powinno mnie to zaspokoic na pare miechów. Po wakacjach plan turbo poszerze o montaż Intercoolera i zmeinię muszle wraz z wirnikiem w trubinei z A/R 42 na A/R 60 i bede walić ze 0,8 bara. Tak 250 - 280koni powinno wystarczyć w normalnym ruchu ulicznym :wink: Jak będzie malo to sie zmieni walki, pompe oleju i paliwa, wtryski pliwa, tloki i korby, w turbinie sie da cześć kompresora na AR/70 i bedzi sie smigać na doladowaniu pond 1bar tak jakies 300 paredzięsiąt koni :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 gdzies w necie znalazlem calibre 2.0 turbo podkrecona nawet na 600 z hakiem tylko ze to 4x4. ale spoko 300 i tak wyyypas :!: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Już kolekotr ssacy rozebrany, wypoleruje jego kanly i dopasuje względem połówek ale najważniejsze ze wtrsyki na listwie zmienine z 270cc/min(serja) na 380cc/min (200SX S14) Moj silniczek po dobraniu sie do listwy wtryskowej Porówanie po lewej seryjny wtrsyk a po prawiej większy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Po wakacjach plan turbo poszerze o montaż Intercoolera i zmeinię muszle wraz z wirnikiem w trubinei z A/R 42 na A/R 60 i bede walić ze 0,8 bara. Tak 250 - 280koni powinno wystarczyć w normalnym ruchu ulicznym :wink: : ech a jeszcze niedawno mowiels mi ze 180 hp Ci starczy,ech zycze powodzenia i 400hp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 29 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2005 Coobcio, dajesz!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 30 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 z płyta nie ma prboelmu...Ps. Mam nadzieje ze jak podkrece ten silnik tak na 200 koni to powinno mnie to zaspokoic na pare miechów. Po wakacjach plan turbo poszerze o montaż Intercoolera i zmeinię muszle wraz z wirnikiem w trubinei z A/R 42 na A/R 60 i bede walić ze 0,8 bara. Tak 250 - 280koni powinno wystarczyć w normalnym ruchu ulicznym :wink: Jak będzie malo to sie zmieni walki, pompe oleju i paliwa, wtryski pliwa, tloki i korby, w turbinie sie da cześć kompresora na AR/70 i bedzi sie smigać na doladowaniu pond 1bar tak jakies 300 paredzięsiąt koni :twisted: Coobcio, mysle ze Twoja wiedza w kwestiach technicznych jest na tyle duza, ze zdajesz sobie sprawe, ze 1 bar doladowania to juz nie jest `` soft`cik `` tylko naprawde spory przyrost mocy, jak sie probuje wyciagnac ponad 140 koni z litra pojemnosci, niestety, co zapewne wiesz, trzeba juz myslec nad praca z podzespolami silnika ( tloki, korby ) tymbardziej ,ze stopien sprezania w naszych silnikach wynosi 10.5 : 1 ,a jak chcesz wtloczyc tam 1 bar`a , to musisz zejsc do 8:1. Zapewniam Cie, ze sama uszczelka odprezajaca Ci sie to nie uda (nawet jesli bedzie kryta miedzia obustronnie ), nie zejdziesz to takiego stopnia sprezania. Jesli chcesz pojezdzic swoim Nismo jeszcze troche , to pamietaj o Rozsadku, a nie udowadnianiu ``ze sie da`` Pozdrawiam . :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2005 wspominlame juz o kwesji wyminy tłoków i korbo na modele pochodzace z GTI-R... Ps. nasze silniki mają seryjnie kompresje 10:1 i do tego zeby nie przecholować można dmuchać maksymalnie 0,5 bara w przeciwnym razie bedzie spalanie stukowe i kaplica dla silnika... Seryjni silnik SR20DE na doładowaniu 0,5 bara osiaga 220KM@6500obr.min i 270Nm@5500obr.min Mój silnik niestety miał planowaną głowice i doladowanie ustawie mu na poziomie 0,4 bara nie więcej, myśle ze powionno być coś ok 200koni Kwestja dróga to montarz intercoolera - bez tego przy takich dużych stopniach sprężania się nie obejdzie :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 31 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2005 Dzisaj zamontowałem listwe wraz z nowymi wiydajniejszymi o 40% wtryskami... W pewnym momęcie byłem załamany okazalo się ze w baku nie było wachy a ja juz zacząłem diagnozowac elktronike itd, takżę myślalem ze to moze wtrsyki jakos nie współgrają z moja listwą jednak 10,5litra ULITIME 98 wlane do baku rozwaiło wsyztkie wątpliwości Na zimnym silniku minimalnie sie silnik ksztusi ale po rozgrzniu perfect :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2005 Ale sie dzisaj najezdzilem zeby znaleść miejsce gdzie mi wysapwają profesjonalny kolekotr pod turbo no i znalazlełem, firma nazywa sięTRAX RACING. zobaczymy co z tego wyjdzie. Cena za kolektor kształtuje sie następująco: - 10sztuk kolanek nierdzewka fi 42mm 120zł - flansze znajomy tokaż dorobi za pół litra - robota TRAX RACING w wyspwanie tego do kupu to 400zł Plan rozpoczęcia tej operacji rozpocznie sie w przyszylym tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2005 no akcja jest jak narazie wstrzymana, powod to wyjazd na dzialkę w sobotę. stary kolekotr wydechowy i częśćwydechowa turbiny została dana ojcu klegi który zrobi mi flansze jak dobrze pojdzie to na poniedzialek będą gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slayder Opublikowano 8 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 coobciu czy to jest cena calego kolektora 4-2-1 robionego od poczatku. interesuje mnie kolektor do almery n 16 czy cena bedzie tez tak atrakcyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2005 Robiony indywidualnie kolektor pod turbine kosztuje w TRAXIE 800zł, cena maleje jak sie im dostarczy własne flansze - od glowicy i od wejścia do turbiny. Ja Flansze prawdopodobnie bede mieć w ten piątek a w poniedzialek ruszam z robotą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 no wreszcie robota ruszyła, już dotarł do mnie Intercooler z Iveco, jutro jade go montować i demontować moj wydech, przy okazji porobie pare fotu i tu zamieszcze. jutro chyba bedize lucky day ponieważ moj tokaż powinien wykonać daną mu robote czyli wreszczei przetoczy mi część wydechową do turbiny którą to niose dalej do gościa co mi ze stali nierdzewenj dorobi do niej flansze... No więc do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przemo78 Opublikowano 24 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2005 Powodzenia w takim razie w lucky dayu :wink: czyli dziś Coobciu wyrobisz się na modlin ?? Nie wiem czy ne zrobie OT ale napewno kojarzycie czerwoną Honde Civic która w klasie mini plus zdobyła w mistrzostwach polski złoto, znajomy ją sprzedaje i chce za nią około 30000 tys. także Coobciu zobacz jak zrobsz swoją Nyskę to ile na wartości wzrośnie , szkoda tylko że bedzie problem z jej sprzedażą, choć w sumie to zapewne ten samochód zostanie na dobre i złe z Toba i tego Ci życze, żeby sprawiał Cię jeszcze więcej radości i miłych chwil i oczywiście satysfakcji z jego modowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 no i tak mi to wyszlo, do drobnej porpawki ale grunt ze siedzi Mocowania solidnie przyspawane, sróby od dolu, banalny montarz i demontarz Tutaj zderzak na swoim miejscu - ciolem go ze 1,5 godizny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greg76 Opublikowano 25 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 rozmiar robi wrazenie no i jak sie dowiedzialem z czego pochodz coolerek no nie ma bata, nie bedzie na to w Polsce Primiery :!: pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 25 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 sledze postepy z ogromna ciekawoscia, mysle ze MUSI to jechac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2005 intercoolerek ten spokojnie schlodzi poweitrze sprężone nawet do 1,5 bara, jak się zrobi ciepło to jedynie bede musial powiekszyc otwór zeby bylo go widac prawie w calej okazałości Dziękuje za zainteresowanie! Ps. szykuje sie kolejna uturbiona Nysa - Almerka GTI Lukasza z wrocławia (GRE) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Aktualny cennik: - 11 kolanek nierdzewka fi 48mm 182zł - 3 kolanka fi 52x1,5mm 60zł - 8 kolanek nierdzewka (bezszwowych) fi 63,5mm 306.31zł - 0,5m rury fi 48,3x2mm 20,80zł - 0,5m rury fi 10x1mm 7,02zł - 2m rurki miedzianej fi 6mm 10,80zł - 3m rury nierdzewki fi 63,5x1,5mm 142,74zł - łącznik elastyczny do wydechu fi 63,5mm z IC 82zł - 1,5m rury nierdzewki fi 52mm od koelgi 30zł - 2 stożeki (redukacja) z 63,5mm na 57mm 56zł - flansza miedzy kolektor a glwoice by Grabowski 200zł -- flansze do doprowadzenia oleju do turbo FREE - miedizana rurka do doprowadzania oliej do turbiny z końcówkami 35zł - rurka odprowadzająca olej od trubiny do miski 25zł - filtr sożkowy z adapterem 140zł - Bov z fiata Croma FREE - turbo z fiata Croma FREE - kpl. wtrysków paliwa z 200SX 370cc/min 300zł - pompa paliwa z 200sx 170zł - Intercooler 200zł - kolanko + wszytkie łączniki gumowe 2,5& 50zł - 8 cybantów (2x30mm, 1x25mm, 4x70mm, 1x90mm) 8zł ................................................................................ ...................... Wymienione graty to wydatek 2225,67zł Do tego dochodzi koszt robocizny (1650zł) w skład tego wchodzi: - zrobienie kolektora wydechowego - obie przylgnie do turbiny - przerobienie przewodu od turbiny (inną drogą będzie iść) - zrobienie wydechu do 3/4 długości auta - downpipe z mocowaniem na sonde lambda - przerobienie wylotu z Intercoolera na większe - pospawanie Intercoolera (drobne nieszczelności) - wykonanie wspornika pod turbo ktory to dodatkowo będzie je trzymać - wykonanie części łączącej turbinę z intercooelrem - wykonanie części łączącej intercooler z przepustnicą gazu - wykonanie dwójnika do czujnika ciśnienia oleju - przerobienie actuatora (puszka kontrolująca westgate) Oraz ceny pozostałe: - 4 tarcze do cięcia nierdzewni BOSCH 115mm 24zł - drut nierdzewny 1,8kg 100zł - gaz argon 5KG 38zł - 2 tarcze z papierem sciernym 40 12zł Koszt całej inwestycji to 3849,67zł Turbosprężarka (GARRETT T3 AR .48/.42) oraz bov to prezent pochodzący z Fiata Croma'88 który szedł do kasacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 to przez to wynikały takie opóznienia w pracy - rozfrezowanie wyjścia trubo z 53mm na 60mm - teraz można poleciec downpipe na 2,5" Pare gratów które zalegały moj pokój wlocik do turbinki: Oto nierdzewne kolanko oraz górna część puszki zbiorczej: tak będzie wyglądała moja puszka zbiorcza: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 No spoko to wyglada. Ciekawe jak bedzie jezdzic :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 8 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2005 NO ŁADNIE ŁADNIE:p CIEKAW SAM TEZ JESTE JAK PRIMKA BEDZIE SIE BOOOOJAĆ:d::d::d:d CIEKAWE KIEDY KONIEC PRAC BO MOJE COŚ SIE OPOZNIAJĄ((( MOZE W CZWARTEK WSADZE SWE AUTKO DO EMIKSÓW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.