Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka i komunikat "lo oil" przy starcie silnik


crensch
 Share

Recommended Posts

mruga kontrolka oleju a na kompie pokazuje sie komunikat

co ciekawe na bagnecie olej siega maxa

po jakims czasie objaw znika

 

kiedys na trasie do krakowa mi sie to przydarzylo..zajechalem wiec do aso a tam po prostu zresetowali kompa (odlaczenie akumulatora) i stwierdzili ze to normalne

 

chyba nie za bardzo normalne,,,

Link to comment
Share on other sites

Z twojego postu nie wynika czy max poziom oleju jest na zimnym silniku.

Jeżeli mimo wszysko poziom oleju jest w normie to może być wynikiem błędów w kompie, potrzeba wizyty w ASO i kasowanie błędów. Może być również wadliwy czyjnik oleju, tez wizyta w aso. Uszkodzona pompa oleju, wizyta w aso wystarczy wkręcić czujnik i juz wiadomo. We wszyskich przypadkach w ciągu 5 min. będziesz wiedział jak jest przyczyna.

Link to comment
Share on other sites

musi chwilę potrwać zanim olej zostanie rozprowadzony do całego silnika.

ten blad pojawia sie na cieplym silniku. po 1-5 min postoju

We wszyskich przypadkach w ciągu 5 min. będziesz wiedział jak jest przyczyna.

nie doczytales ze bylem w aso gdzie rada na to byl restart kompa i tekst : "zdarza sie"

Link to comment
Share on other sites

Guest Krathor

Ja miałem to samo wczoraj. Dokładnie tj. to opisał crensch. Po chwilowym postoju zapalił się komunikat choć oleju mam 3/4 stanu. Na razie będę obserwował czy się pojawi ponownie, a jeśli tak będzie to jadę do ASO i nie przyjmę odpowiedzi "Zdarza się". :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Crensch , Zmieniałeś olej?

no 2 razy juz: 1 po tym jak silnik wybuchl byl :) a 2 po tym jak sie okazalo ze filtr oleju byl prze magikow co to silnik montowali krzywo wkrecony i zaczal olej leciec

Link to comment
Share on other sites

A może magicy wlali ojej o zbyt małej lepkości i przy mocniejszych obciążeniach silnika i przy wyższej temeperaturze otoczenia jest jak woda i czujnik ma problemy :(: i pompa oleju tyż.

 

Miałem tak kiedyś w innym samochodzie po ostrej jeździe do Pragi. Oleju było max , ale ściekał po bagnecie jak woda, a paliła sie kontrolka ciśnienia oleju. :<

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałeś turbię? Mogą wystapić podobne objawy.

Mój znajomy miał podobne objawy w Passacie 1.8 T. Co ciekawe w serwisie powiedzieli to samo co Tobie, sugerowali tez ewentualną awarię czujnika. Wczoraj znajomy zawiózł turbinę do naprawy, padła. To była celowa robota serwisu vw, ponieważ kończyła mu się gwarancja :kosci:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wczoraj wymieniałem olej (w porządnym warsztacie) i po zalaniu silnika na nowo, 1/2 miarki na bagnecie to samo: zapalam, za chwilę Lo Oil i tak przez minutę a potem zgasło.

Dolali oleju do 3/4... i to samo.

Potem jeszcze troszkę, jest trochę poniżej max... i to samo.

 

A potem samo mu przeszło jak trochę przejechałem. Wygląda mi to jakby czujnik dostał info o problemie z olejem (zaciąganie do nowego filtra, może ostry przechył w waszym przypadku) i trzymał to info przez jakiś czas, niezależnie już od tego czy olej już jest czy nie. Coś jakby: raz się wydarzyło to zmuszę kierowcę żeby się bał i podjedzie do serwisu.

 

Miałem coś podobnego w lagunie, tam to nawet odmawiało odpalić silnika jak stał na ostrzejszym przechyle a oleju było mało.

 

Trzeba wierzyć temu co na bagnecie i basta, elektronika to tylko może podpowiadać, ale nie ma co na tym polegać ostatecznie.

Link to comment
Share on other sites

zbliza mi sie teoretyczny przeglad po 30k (teoretyczny bo silnik ma jakies 22k :) )

i teraz juz przy kazdym uruchomieniu silnika pokazuje sie lo oil i gasnie dopiero kiedy sie ruszy

i na bagnecie przy zimnym silniku oleju jest ponad max!

Link to comment
Share on other sites

Ponad max to też niedobrze - może przez to głupieje??

Link to comment
Share on other sites

cholera juz wczesniej tak bylo...po ostatniej wizycie wyrownali z tego co pamietam

dzisiaj jestem umowiony na przeglad 30k (bo w przyszlym tygodniu z 2k peknie a nie chce wracac na lawecie) to sprawdzic to maja...

Link to comment
Share on other sites

ok przeglad wykryl jakies 2 awarie na gwarancji do zrobienia ale dotyczyly zawieszenia itp

co do oleju to jedyne co zrobili po zmianie oleju to reset czujnika i to ma pomoc..

teraz bede sprawdzal czesciej poziom oleju i zobacze czy rosnie.

na razie kontrolka sie nie zapala a mam wrazenie ze bryczka o wiele plynniej chodzi na nowym oleju

oczywiscie wielkie podziekowania dla MISKA

Link to comment
Share on other sites

crensch - ja też po wymianie (międzyprzeglądowej) mam wrażenie że lepiej mi autko myka, ale to dopiero pierwsza wymiana więc ten fabryczny olej startowy mógł być jakiś inny.

I zużycie mi troszkę spadło.

Link to comment
Share on other sites

dobijam do 20tys

 

Spaliłem już ponad 2 tys litrów ON emitując przy okazji 5,5kg CO2 :)

 

A właśnie mija pół roku od zakupu. Jak tak dalej pójdzie to przy sprzedaży będzie ponad 200 tys km :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

2 tys litrów ON emitując przy okazji 5,5kg CO2

???? ja od czasu wpisywania spalilem 1k l i zapodalem prawie 3t c02 wiec jakos dziwnie...

no mi peklo 30k w dwa lata (no chyba zebym doliczyl lawety i bryki zastepcze :) to by km wyszlo sporo wiecej :)

Link to comment
Share on other sites

hmm, na chemię chodziłem ale żeby 5,5 tony to miało być??

Link to comment
Share on other sites

Jak tak dalej pójdzie to przy sprzedaży...

Ciekaw jestem, czy gdy byś teraz sprzedał na fakturę zwolniona z vat (biorąc pod uwagę odpis amortyzacyjny) byłbyś na "-" czy "+" ?

Link to comment
Share on other sites

szczerze mówiąc nie liczę tak, bo prawdopodobnie zostanie na służbie na więcej niż 5 lat, no chyba że wypuszczą nowy model z silnikiem 250KM i będzie odpis vatu, to się zastanowię :)

Link to comment
Share on other sites

1l Ropy = 0,84 kg

no to dalej 5 kilo nie bedzie tylko przy 2k dalej kole 2t

ze sprintmotora wychodzi okolo 2,63 z litra :)

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim emisja CO2 chyba zależy od ilości spalonego paliwa a nie przejechanych kilometrów (no ew. w funkcji kilometrów), bo przecież jak stoję na światłach to też "emituję" CO2!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...