Guest marcinde Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 znajomy gorąco poleca mi zalanie mojej almerki czymś takim: http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=62 dodam, że jest to 1,5 dCi o przebiegu 40kkm. dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60. Proszę Was o podpowiedź, czy warto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 nie wiem jak to z diselkiem jest ale chyba jak od nowości masz 10w60 to powinno tak zostać,no chyba że już zmieniałeś oliwę na inną? ps ja jeżdzę na MOTUL 10W 50 ,jest odporny na złe warunki pracy[mam nieźle nadłubane pod maską-ale to benzynka,,,] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 co sądzicie o motulu 5W40? Witaj Tutaj masz jego szczegółowe dane : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...-cess_5W-40.pdf A tutaj Castrola EDGE 10W-60 : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr.../EDGE10W-60.pdf Poczytaj parametry i wybieraj. Decyzja należy do Waszmościa, ale jak zostało to już wyżej powiedziane na tym, i nie tylko, forum wyznawana jest generalnie zasada zmiany oleju dopiero wtedy gdy przysłowiowe coś z silnikiem samochodu jest nie tak. Jeżeli wszystko jest OK to nie zmieniajmy, bo lepsze może okazać się wrogiem dobrego. To tyle. Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcinde Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! Jeżeli są obawy o ewentualny stan silnika to może najpierw solidne płukanie układu smarowania ( Castrol EDGE 10W-60 podobno lubi zostawić sporo osadu, co można przeczytać w poście z 05 marca 2007 roku : Powinni napisać jeszcze ile syfu zostawia wewnątrz silnika - -- doczyśćić się kuźwa nie można z tego mazutu... Mam na myśli cały czas Castrol TWS. ), a następnie, po wymianie filtru oleju, inny dobry olej syntetyczny chyba najlepiej o klasyfikacji lepkościowej 10W-60 np. Shella.To tyle. Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcinde Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 taaa... shell... tyle że zastanawiałem się nad odejściem od oliwek rozlewanych w Polsce :/ a shell i castrol są rozlewane właśnie u nas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 No to może coś z tego : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf A jakby, nie to i nie Motul to zajrzyj tutaj, poczytaj i może olej silnikowy wybierzesz : http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wowek_L Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 A jaki olej zalala fabryka? Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur. Moze serwis leje jeden typ do wszystkigo aby nie miec klopotow z zbyt duzymi ubytkami w okresie gwarancyjnym, tak jak to jest dla niektorych benzyniakow. Taka praktyke widzialem tez w serwisie Hondy, Shell 10W-60 dla kogos kto jezdzi do odcinki ... to moze dobre rozwiazanie.. ale nie koniecznie dla starszego pana w Jazz 1,4.... szczegolnie w srodku mroznej zimy przy 5km dojazdach do pracy. Szef serwisu powiedzial ze odkad leja Racinga nie maja klopotow z klijentami ktorym znika olej, jak dla mnie marna troska o klienta, szczegolnie ze on za to wszystko placi podwojnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcinde Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Wowek_L napisał: "Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur" zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60 Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Witam To w końcu jaki olej w silniku, bo : następcą Castrol RS 10W-60 jest Castrol EDGE Sport 10W-60, następcą Castrol TWS 10W-60 jest Castrol EDGE 10W-60. Proszę zauważyć, iż Castrol EDGE 10W-60 to nie to samo co Castrol EDGE Sport 10W-60. Dane tego ostatniego tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...Sport10W-60.pdf To tyle. Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie, ale znalazłem tylki info., że jest to olej do motocykli. Możesz podać trochę danych o używanym przez Ciebie oleju. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! podobno edge jest od niedawna na rynku wiec jak mógł na nim jeździć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie Mi się wydaje, że lukas mógł się rąbnąć i zamiast 15 napisał 10. Na 100% jest olej MOTUL'a 15W50 seria 4100 Turbolight, wiem że używają go Coobcio i Greg76. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gre Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 znajomy gorąco poleca mi zalanie mojej almerki czymś takim: http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=62 dodam, że jest to 1,5 dCi o przebiegu 40kkm. dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60. Proszę Was o podpowiedź, czy warto? po co kupowac tak drogo jak t jest duuuuuuuuuuuuuużo taniej http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29425 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wowek_L Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Jesli moge cos zasugerowac to jest napewno doby olej na lato, kiedy nie ma klopotow z lepkoscia w niskich temperaturach. Na twoim miejscu poszukal bym oleju o bardziej uniwersalnych parametrach. Z pewnoscia olej typu 0W 40 lub 5W 40 beda ok. Fabryka raczej nie zalala "szajs'u" , napewni byl to jakis syntetyczny Castrol. zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy... W nowoczesnych Dieslach trzeba zworocic uwage szczegolnie na smarowanie turbiny, ale i w tym przypadku oleje typu xW-40 beda spelniac swoje zadanie. Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD), na pewno syntetyczny, do diesli, z odpowiednimi certyfikatami.. mozna sugerowac sie normami VW czy MB. Raczej nie ma sensu lac olei 10W-60 do codziennej eksploatacji. Jesli skusisz sie na zmiane oleju to mozesz skrucic okres pierwszej wymiany do np. 10tys, lub mniej jesli zauwazysz nadmierne zabrudzenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD) Błąd, bo : "liczba zasadowa TBN oleju" Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy." To tak dla wyjaśnienia. A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak : ELF EXCELLIUM LDX 5W40, którego dane są do znalezienia tutaj : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/diesel.htm a dobór olejów tutaj : http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak :ELF EXCELLIUM LDX 5W40 A dlaczego by nie do QG15 ? Na razie mi "nie bierze" :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 danstan napisał/a: A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak : ELF EXCELLIUM LDX 5W40 A dlaczego by nie do QG15 ? Na razie mi "nie bierze" :diabel2: Witam Jak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wowek_L Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC sorka Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu. Pozdrak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC sorka Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu. Co do pierwszego : it's OK ! Co do drugiego to zawsze można najpierw solidnie wypłukać silnik np. tym : http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=85 Pozdrawiam :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 UPS rzeczywiście walnołem się 15w 50 motul oczywiście zalewam.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 WitamJak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. Pozdrawiam :one: Pamięć masz dobrą :one: Gwarancja się skończyła, a po drugie - rozczarowanie Mobilem S :zly: Czas pokaże czy nie będę żałował :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Czas pokaże czy nie będę żałował :027: Witaj Oby nigdy nie pokazał. Życzę powodzenia i bezawaryjnej jazdy. Pozdrawiam :one: ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pumba Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027: Sęk w tym że nie wiem jak się za to zabrać tzn. co i w którą stronę odgiąć/przesunąć aby ściągnęło maskę. Boję się coś zmaścić :/ A coraz bardziej słychać :zly: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.