Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

co sądzicie o motulu 5W40?


Gość marcinde
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak to z diselkiem jest ale chyba jak od nowości masz 10w60 to powinno tak zostać,no chyba że już zmieniałeś oliwę na inną?

 

ps ja jeżdzę na MOTUL 10W 50 ,jest odporny na złe warunki pracy[mam nieźle nadłubane pod maską-ale to benzynka,,,]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
co sądzicie o motulu 5W40?

Witaj

Tutaj masz jego szczegółowe dane :

http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...-cess_5W-40.pdf

A tutaj Castrola EDGE 10W-60 :

http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr.../EDGE10W-60.pdf

Poczytaj parametry i wybieraj. Decyzja należy do Waszmościa, ale jak zostało to już wyżej powiedziane na tym, i nie tylko, forum wyznawana jest generalnie zasada zmiany oleju dopiero wtedy gdy przysłowiowe coś z silnikiem samochodu jest nie tak. Jeżeli wszystko jest OK to nie zmieniajmy, bo lepsze może okazać się wrogiem dobrego.

To tyle. Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie!

Jeżeli są obawy o ewentualny stan silnika to może najpierw solidne płukanie układu smarowania ( Castrol EDGE 10W-60 podobno lubi zostawić sporo osadu, co można przeczytać w poście z 05 marca 2007 roku :

Powinni napisać jeszcze ile syfu zostawia wewnątrz silnika - -- doczyśćić się kuźwa nie można z tego mazutu... Mam na myśli cały czas Castrol TWS.
), a następnie, po wymianie filtru oleju, inny dobry olej syntetyczny chyba najlepiej o klasyfikacji lepkościowej 10W-60 np. Shella.

To tyle. Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L

A jaki olej zalala fabryka?

 

Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur.

Moze serwis leje jeden typ do wszystkigo aby nie miec klopotow z zbyt duzymi ubytkami w okresie gwarancyjnym, tak jak to jest dla niektorych benzyniakow.

 

Taka praktyke widzialem tez w serwisie Hondy, Shell 10W-60 dla kogos kto jezdzi do odcinki ... to moze dobre rozwiazanie.. ale nie koniecznie dla starszego pana w Jazz 1,4.... szczegolnie w srodku mroznej zimy przy 5km dojazdach do pracy.

Szef serwisu powiedzial ze odkad leja Racinga nie maja klopotow z klijentami ktorym znika olej, jak dla mnie marna troska o klienta, szczegolnie ze on za to wszystko placi podwojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinde

fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60...

 

Wowek_L napisał:

"Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur"

 

zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60
Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60...

Witam

To w końcu jaki olej w silniku, bo :

następcą Castrol RS 10W-60 jest Castrol EDGE Sport 10W-60,

następcą Castrol TWS 10W-60 jest Castrol EDGE 10W-60.

Proszę zauważyć, iż Castrol EDGE 10W-60 to nie to samo co Castrol EDGE Sport 10W-60. Dane tego ostatniego tutaj :

http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...Sport10W-60.pdf

To tyle. Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie, ale znalazłem tylki info., że jest to olej do motocykli. Możesz podać trochę danych o używanym przez Ciebie oleju. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie!

podobno edge jest od niedawna na rynku wiec jak mógł na nim jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie

Mi się wydaje, że lukas mógł się rąbnąć i zamiast 15 napisał 10.

Na 100% jest olej MOTUL'a 15W50 seria 4100 Turbolight, wiem że używają go Coobcio i Greg76.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy gorąco poleca mi zalanie mojej almerki czymś takim:

 

http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=62

 

dodam, że jest to 1,5 dCi o przebiegu 40kkm. dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60. Proszę Was o podpowiedź, czy warto?

po co kupowac tak drogo jak t jest duuuuuuuuuuuuuużo taniej :)

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29425

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L
fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60...

 

Jesli moge cos zasugerowac to jest napewno doby olej na lato, kiedy nie ma klopotow z lepkoscia w niskich temperaturach. Na twoim miejscu poszukal bym oleju o bardziej uniwersalnych parametrach. Z pewnoscia olej typu 0W 40 lub 5W 40 beda ok.

Fabryka raczej nie zalala "szajs'u" , napewni byl to jakis syntetyczny Castrol.

 

zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy...

 

W nowoczesnych Dieslach trzeba zworocic uwage szczegolnie na smarowanie turbiny, ale i w tym przypadku oleje typu xW-40 beda spelniac swoje zadanie.

 

Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD), na pewno syntetyczny, do diesli, z odpowiednimi certyfikatami.. mozna sugerowac sie normami VW czy MB.

Raczej nie ma sensu lac olei 10W-60 do codziennej eksploatacji.

Jesli skusisz sie na zmiane oleju to mozesz skrucic okres pierwszej wymiany do np. 10tys, lub mniej jesli zauwazysz nadmierne zabrudzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD)

 

Błąd, bo : "liczba zasadowa TBN oleju"

Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy."

To tak dla wyjaśnienia. A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak :

ELF EXCELLIUM LDX 5W40, którego dane są do znalezienia tutaj :

http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/diesel.htm

a dobór olejów tutaj :

http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
danstan napisał/a:

 

A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak :

ELF EXCELLIUM LDX 5W40

 

 

A dlaczego by nie do QG15 ? Na razie mi "nie bierze" :diabel2:

Witam

Jak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? :D No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. ;)

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wowek_L

Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC ;) sorka

 

Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu.

 

Pozdrak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC ;) sorka

 

Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu.

Co do pierwszego : it's OK ! :)

Co do drugiego to zawsze można najpierw solidnie wypłukać silnik np. tym :

http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=85

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? :D No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. ;)

Pozdrawiam :one:

 

Pamięć masz dobrą :one:

Gwarancja się skończyła, a po drugie - rozczarowanie Mobilem S :zly:

Czas pokaże czy nie będę żałował :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość danstan
Czas pokaże czy nie będę żałował :027:

Witaj

Oby nigdy nie pokazał. Życzę powodzenia i bezawaryjnej jazdy. Pozdrawiam :one:

ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027:

 

Sęk w tym że nie wiem jak się za to zabrać tzn. co i w którą stronę odgiąć/przesunąć aby ściągnęło maskę. Boję się coś zmaścić :/

A coraz bardziej słychać :zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...