Gość marcinde Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 znajomy gorąco poleca mi zalanie mojej almerki czymś takim: http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=62 dodam, że jest to 1,5 dCi o przebiegu 40kkm. dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60. Proszę Was o podpowiedź, czy warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 nie wiem jak to z diselkiem jest ale chyba jak od nowości masz 10w60 to powinno tak zostać,no chyba że już zmieniałeś oliwę na inną? ps ja jeżdzę na MOTUL 10W 50 ,jest odporny na złe warunki pracy[mam nieźle nadłubane pod maską-ale to benzynka,,,] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 co sądzicie o motulu 5W40? Witaj Tutaj masz jego szczegółowe dane : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...-cess_5W-40.pdf A tutaj Castrola EDGE 10W-60 : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr.../EDGE10W-60.pdf Poczytaj parametry i wybieraj. Decyzja należy do Waszmościa, ale jak zostało to już wyżej powiedziane na tym, i nie tylko, forum wyznawana jest generalnie zasada zmiany oleju dopiero wtedy gdy przysłowiowe coś z silnikiem samochodu jest nie tak. Jeżeli wszystko jest OK to nie zmieniajmy, bo lepsze może okazać się wrogiem dobrego. To tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! Jeżeli są obawy o ewentualny stan silnika to może najpierw solidne płukanie układu smarowania ( Castrol EDGE 10W-60 podobno lubi zostawić sporo osadu, co można przeczytać w poście z 05 marca 2007 roku : Powinni napisać jeszcze ile syfu zostawia wewnątrz silnika - -- doczyśćić się kuźwa nie można z tego mazutu... Mam na myśli cały czas Castrol TWS. ), a następnie, po wymianie filtru oleju, inny dobry olej syntetyczny chyba najlepiej o klasyfikacji lepkościowej 10W-60 np. Shella.To tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 taaa... shell... tyle że zastanawiałem się nad odejściem od oliwek rozlewanych w Polsce :/ a shell i castrol są rozlewane właśnie u nas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 No to może coś z tego : http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf A jakby, nie to i nie Motul to zajrzyj tutaj, poczytaj i może olej silnikowy wybierzesz : http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 A jaki olej zalala fabryka? Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur. Moze serwis leje jeden typ do wszystkigo aby nie miec klopotow z zbyt duzymi ubytkami w okresie gwarancyjnym, tak jak to jest dla niektorych benzyniakow. Taka praktyke widzialem tez w serwisie Hondy, Shell 10W-60 dla kogos kto jezdzi do odcinki ... to moze dobre rozwiazanie.. ale nie koniecznie dla starszego pana w Jazz 1,4.... szczegolnie w srodku mroznej zimy przy 5km dojazdach do pracy. Szef serwisu powiedzial ze odkad leja Racinga nie maja klopotow z klijentami ktorym znika olej, jak dla mnie marna troska o klienta, szczegolnie ze on za to wszystko placi podwojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcinde Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Wowek_L napisał: "Zdaje mis ie ze 10W-60 to dobry olej do wysokich temperatur" zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60 Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Witam To w końcu jaki olej w silniku, bo : następcą Castrol RS 10W-60 jest Castrol EDGE Sport 10W-60, następcą Castrol TWS 10W-60 jest Castrol EDGE 10W-60. Proszę zauważyć, iż Castrol EDGE 10W-60 to nie to samo co Castrol EDGE Sport 10W-60. Dane tego ostatniego tutaj : http://www.opieoils.co.uk/performance_lubr...Sport10W-60.pdf To tyle. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie, ale znalazłem tylki info., że jest to olej do motocykli. Możesz podać trochę danych o używanym przez Ciebie oleju. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 teoretycznie jedno i drugie to full syntetyk, ale nie wiem... ale ten znajomy właśnie opowiadał mi, jak podczas przeglądu swojego saaba oglądał rozebrany silnik 9-5, która jeździła na castrolu edge, podobno dramat. więc nie wiem, czy warto jeździć aż coś się skrzaczy - tak porządnie! podobno edge jest od niedawna na rynku wiec jak mógł na nim jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Lukas. Zainteresowały mnie bardzo parametry używanego przez Ciebie oleju. 10W50 Motul szukałem w internecie Mi się wydaje, że lukas mógł się rąbnąć i zamiast 15 napisał 10. Na 100% jest olej MOTUL'a 15W50 seria 4100 Turbolight, wiem że używają go Coobcio i Greg76. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gre Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 znajomy gorąco poleca mi zalanie mojej almerki czymś takim: http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=62 dodam, że jest to 1,5 dCi o przebiegu 40kkm. dotychczas jeżdżę na castrolu EDGE 10W60. Proszę Was o podpowiedź, czy warto? po co kupowac tak drogo jak t jest duuuuuuuuuuuuuużo taniej http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=29425 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 fabryka zalała pewnie jakiś szajs, więc powiedzieli, że po 1000km mam przyjechać na zalanie "dobrym" olejem. Polecili shella 10W60. Przy następnej wymianie, tj 15kkm już shella odradzili, a polecali castrola rs 10W60... Jesli moge cos zasugerowac to jest napewno doby olej na lato, kiedy nie ma klopotow z lepkoscia w niskich temperaturach. Na twoim miejscu poszukal bym oleju o bardziej uniwersalnych parametrach. Z pewnoscia olej typu 0W 40 lub 5W 40 beda ok. Fabryka raczej nie zalala "szajs'u" , napewni byl to jakis syntetyczny Castrol. zgadza się, to jest olej do wysokich temperatur; użytkujemy nasze samochody także w dość dużym mrozie. z tego co słyszałem, to ten olej się nie nadaje do tego typu temperatur... poza tym silnik 1,5 dCi almery do wyżyłowanych nie należy... W nowoczesnych Dieslach trzeba zworocic uwage szczegolnie na smarowanie turbiny, ale i w tym przypadku oleje typu xW-40 beda spelniac swoje zadanie. Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD), na pewno syntetyczny, do diesli, z odpowiednimi certyfikatami.. mozna sugerowac sie normami VW czy MB. Raczej nie ma sensu lac olei 10W-60 do codziennej eksploatacji. Jesli skusisz sie na zmiane oleju to mozesz skrucic okres pierwszej wymiany do np. 10tys, lub mniej jesli zauwazysz nadmierne zabrudzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Moja sugestia to: wybranie oleju o nie wiekszej zawartosci srodkow myjacych ( to jest liczba THD) Błąd, bo : "liczba zasadowa TBN oleju" Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) to parametr charakteryzujący zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (silników diesla) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy." To tak dla wyjaśnienia. A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak : ELF EXCELLIUM LDX 5W40, którego dane są do znalezienia tutaj : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/diesel.htm a dobór olejów tutaj : http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak :ELF EXCELLIUM LDX 5W40 A dlaczego by nie do QG15 ? Na razie mi "nie bierze" :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 danstan napisał/a: A do tego silnika Renaulta ( bo to 1,5 dci ) to może tak : ELF EXCELLIUM LDX 5W40 A dlaczego by nie do QG15 ? Na razie mi "nie bierze" :diabel2: Witam Jak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC sorka Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu. Pozdrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Przyznaje sie przekrecilem skrot TBN..na THD!!! to wszystko przez to THC sorka Chodzilo mi o to zeby nowy olej zbytnio nie wymyl silnika z istniejacych osadow, bo wtedy nalezalo by go wymienic po mniejszym przebiegu. Co do pierwszego : it's OK ! Co do drugiego to zawsze można najpierw solidnie wypłukać silnik np. tym : http://motul.orfika.net/catalog/product_in...;products_id=85 Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 UPS rzeczywiście walnołem się 15w 50 motul oczywiście zalewam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 WitamJak pamiętam to byłeś Waszmość zagorzałym zwolennikiem ( bo tak kazało ASO ) zalewania silnika benzynowego QG olejem półsyntetycznym o klasyfikacji lepkościowej 10W-40. Czyżby coś się zmieniło ? No cóż jeżeli tak to jak masz taką wolę i ochotę to lej podawany powyżej olej silnikowy - wyciszający podobno hydraulikę w silnikach. Twoje auto, Twój silnik, Twój olej, Twój wybór, Twoje wydatki. Pozdrawiam :one: Pamięć masz dobrą :one: Gwarancja się skończyła, a po drugie - rozczarowanie Mobilem S :zly: Czas pokaże czy nie będę żałował :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Czas pokaże czy nie będę żałował :027: Witaj Oby nigdy nie pokazał. Życzę powodzenia i bezawaryjnej jazdy. Pozdrawiam :one: ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 ps. a zamek i odboje pokrywy maski Waszmość ustawiłeś, żeby nie stukała ? :027: Sęk w tym że nie wiem jak się za to zabrać tzn. co i w którą stronę odgiąć/przesunąć aby ściągnęło maskę. Boję się coś zmaścić :/ A coraz bardziej słychać :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.