Guest daniellus Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Jak w temacie. Po załączeniu klimatyzacji temperatura silnika niepokojąco rośnie. Gdy wyłączę klimę to wraca do normalnego poziomu. Co może być przyczyną ew. jak zabrać się do zdiagnozowania przyczyny?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtek.t Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Witam !! Właśnie się zarejestrowałem w celu przedstawienia identycznego problemu a tu proszę, daniellus mnie ubiegł. Mogę jeszcze dodać że u mnie zjawisko pojawia się jeżeli temp. otoczenia jest wysoka tzn. upał jakiś ewentualnie jazda w korku. Tak po kilku, czasem kilkunastu minutach. Klima sprawdzona, napełniona, płyn w ukł. chłodzenia silnika jest. Przy wyłączonej klimie i upale niemiłosiernym temp. silnika nawet nie drgnie. Tzn. wskazówka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Witam Jezeli silnik zaczyna sie grzac, oznacza to iz po wlaczeniu klimatyzacji napotyka opor w jej ukladzie, i w zwiazku z tym pracuje pod wiekszym obciazeniem. Nie jestem ekspertem w tej dziedzine (raczej probuje dokonywac selekcji negatywnej), ale pierwsza rzecza ktora przychodzi mi do glowy jest uszkodzenie w obrebie sprezarki. Mysle konkretnie o dwoch przyczynach: 1. Zapieczony lub zabrudzony walek sprezarki do obrotu ktorego silnik musi uzyc wiekszej mocy. 2. Zawor rozprezny przed parownikiem. Moze byc zanieczyszczony i aby przepchnac plyn silnik musi uzyc wiekszej mocy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 a wentylator przy chłodnicy pracuje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest daniellus Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 wentylatory pracują. sytuację dogłębnie opisał wojtek.t, u mnie jest identycznie Mysle konkretnie o dwoch przyczynach: 1. Zapieczony lub zabrudzony walek sprezarki do obrotu ktorego silnik musi uzyc wiekszej mocy. 2. Zawor rozprezny przed parownikiem. Moze byc zanieczyszczony i aby przepchnac plyn silnik musi uzyc wiekszej mocy. Jak samemuto zweryfikować? Pewnie bez fachowca się nieobejdzie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtek.t Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 U mnie też pracują. Snując sobie różne domniemania zastanawiam się czy przyczyną może być zużyta chłodnica. Przy dużych temperaturach + dodatkowe ciepło ze skraplacza klimy który jest obok może już sobie nie radzi z odprowadzaniem ciepła. Czy taka teoria ma sens??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Ja tez mam ten problem wiec sie podlacze Tyle ze u mnie wentylatory nie startuja - a powinny oba chyba ? Czy moge miec malo czynnika chlodzacego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danek95 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 ja wczoraj miałem dokładnie to samo, cały dzień było dobrze, dopiero koło 16 w korku zauwazyłem wzrost temp. silnika, wyłaczyłem klime i temperatura płynnie spadła do normalnego poziomu. dodam ze samochód na klimie nie miał wogóle siły na jazdę.... dzisiaj od rana jeżdże na klimie i jest wszystko ok, oby to była jednorazowa "zawieszka" ale miło było by wiedzieć jaka jest przyczyna jesli to mi sie powtórzy [ Dodano: Pon 21 Maj, 2007 18:10 ] dajcie znac jak sie uporacie z problemem bo u mnie powrócił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wojtek.t Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Mi pomogła wymiana chłodnicy wody, była mocno zużyta a częściowo jej "nie było" nawet. Radiatorów znaczy się. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest daniellus Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Na chwilę obecną problem mam rozwiązany. Okazało się, że mam strasznie zasyfiony skraplacz i niestety nie odprowadza ciepła jak należy. Przeczyściłem go myjką ciśnieniową z owadzich trupków i całego bałaganu. Teraz wszystko działa jak należy tzn: nie wzrasta temp. płynu chłodniczego, samochód nie ma takiego muła przy załączonej klimie, no i poprawnie chłodzi wnętrze auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.