Guest fanattyk Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Jaki silnik wybrac?Typy wszystkich silników w NX Witam, ponieważ nie znalazłem na forum jednego postu z konkretnymi informacjami jak poniżej proponuję wreszcie to zrobić. (chyba że przeoczyłem, to przepraszam) Oczywiście można wyszperać info z różnych tematów (w szczątkowych ilościach) ale taki post przyda się każdemu nowemu i staremu użytkownikowi; na pewno tym którzy zastanawiają się nad kupnem fajnej bryczki jak NX (np. ja:) ). Pozdrawiam PS. O ile są tu prawdziwi pasjonaci znający się na rzeczy, a nie ludzie piszący nie w temacie. Może was tym zdopinguje do wpisów:) Proponuje zachować następujący szablon: typ silnika: spalanie: przydatność do tuningu: wady: zalety: uwagi: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRZECHu Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Witamy Cie na forum. Pierwszy link z google po wpisaniu hasla 100nx +wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_NX W polsce spotkasz 100nx z silnikami: 1.6 na gazniku (GA16DS), ktorych jest najwiecej i wtrysku (GA16DE) oraz 2.0 czyli wersja GTI zdecydowanie szybsza niz 1.6tki. Oba silniki 1.6 i 2.0 daja duze mozliwosci co do tuningu. W tej chwili bez problemu chlopaki w 1.6 wyciagaja okolo 110konikow, silnik 2.0 jest opisany w setkach postow na forum wystarczy poszukac. 1.6 gaznik pali najwiecej i ma 90KM (dane producenta) w klubie sa takie co maja okolo 110KM 1.6 na wtrysku pali lekko mniej i sa takie ktore maja 105KM (wiecej spotkasz taki z ograniczona moca do 90KM - wymieniajac walek zrobisz z niego 105KM) 2.0 pali wprost proporcjonalnie do wrazen aaa i jeszcze najwazniejsze, czytam forum od 2 lat i nikt nigdy nie znalazl wady w 100nx ale za to setki zalet Link to comment Share on other sites More sharing options...
doc Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Dwulitrowy silnik w 100nx to kultowa jednostka SR20DE. Na forum, jak napisał GRZECHu, znajdziesz mnóstwo informacji na jego temat. Na początek polecam lekturę obowiązkową: SR20 odmiany i parametry Spalanie można średnio utrzymać przy ośmiu, ale zależnie od potrzeb i modyfikacji, możesz to pomnożyć śmiało razy 2 i więcej. Oczywiście przy większych modach spalanie jest rzeczą marginalną. przydatność do tuningu maksymalna. Tam gdzie wyżyłowane hondy przy modach przekręcają się, SR20de spokojnie daje radę. Podobno seryjny dół silnika znosi 350 koni. wady - za łatwo można go ulepszyć, więc strasznie wciąga czas i kapitał zalety w takich ilościach, że szkoda się rozpisywać w jednym poście, bo nikt nie doczyta do końca uwagi polecam gorąco cokolwiek, co ma w środku ten piękny motor [/code] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 fanattyk naprawdę jest dużo przydatych informacji na forum o tuningu silników występujących w NX'ach i o sprawach ekspolatacyjnych wiele zostało już powiedziane. Wystarczy porządnie poszukać a znajdzie się prawie wszystko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.