Gość kolor Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Witam serdecznie, Jestem świeżo upieczonym właścicielem P10 2,0l - ..bardzo zadowolonym z nowego nabytku (lol), ale... - Kilka dni po zakupie udałem się do mechanika na standardowy przegląd - wymiana, płynów, świec, filtrów i tego co było zaniedbane przez poprzedniego właściciela (klocki, górne wahacze). Autko bardzo ładnie się teraz prowadzi, dobrze hamuje, jednak niestety mam wrażenie że straciło przyspieszenie. Tuż po odpaleniu (na zimnym silniku) zachowuje się poprawnie, ale gdy osiąga normalną temperaturę pracy traci dynamikę. Wiem że Primera ma wbudowany komputer.. Zastanawiam się czy może być tak, że komputer ignoruje inną - zdecydowanie większą przepustowość filtra powietrza i przez to wtrysk podaje zbyt ubogą mieszankę? Dodam jeszcze, że poprzedni filtr powietrza był straszliwie zakurzony (w życiu czegoś takiego nie widziałem). -- Pozdrawiam, Marek .:kolor:. Łódź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Wątpię, żeby to był problem komputera bo ten z tego co wiem nie wymaga żadnej regulacji po wymianie filtrów/świec. Napisz może coś więcej tzn. jakie świece, jaki filtr zamontował. Ale coś mi się zdaje, że to może być efekt psychologiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Efekt psychologiczny? Na pewno w jakimś zakresie odgrywa tu rolę bo do Primery 116Km przesiadłem się z 60Km Sunny - pierwszy "szok" już minął i wiadomo że do dobrego człek bardzo szybko się przyzwyczaja. Nie mniej wydaje mi się że przed wymianą filtra i świec samochód szybciej się zbierał szczególnie na wyższych biegach (3 i 4). Świece to NGK (symbolu nie znam), filtr Filtrona. Myślę że są ok bo mechanik który je zakładał serwisuje głównie tę markę i wygląda na takiego, który wie co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Możesz zrobić autodiagnostykę silnika - opis na stronie nissanklub.pl w dziale Zrób to sam. Odczytasz ewentualne kody błędów i zresetujesz komputer. Tyle że chwilowo link nie działa Inny sposób na zresetowanie komputera to odłączenie klemów od akumulatora na dłuższy czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel2000 Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Jak nie pomoże autodiagnostyka i odłączanie akumulatora to polecam jeśli masz klucz pod ręką wykręcenie jednej świecy i sprawdzenie na wszelki wypadek jakie ma oznaczenie i porównanie z katalogiem lub książką. To tylko 5 minut, a wiesz co masz. Ja już do sklepu nie chodzę z danymi samochodu tylko numerami katalogowymi tego co chcę kupić, bo już ze 3 razy zdarzało mi się, że musiałem wracać do sklepu (między innymi ze świecami do intercarsu) . Czasami to nie wiem skąd oni mają te swoje katalogi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Czy autodiagnostykę można przeprowadzić "w warunkach domowych", tj. bez specjalistycznych urządzeń? Gdzie można coś więcej na ten temat poczytać? Link do "Zrób to sam" na stronie głównej niestety nie działa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nobange Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 ..bardzo zadowolonym z nowego zabytku, ale... pierwsza zabytkowa Primera w klubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Czy autodiagnostykę można przeprowadzić "w warunkach domowych", tj. bez specjalistycznych urządzeń? Oczywiście, jedynym specjalistycznym urządzeniem które będzie potrzebne, to kilkucentymetrowy drucik Jak dział Zrób to sam znowu ruszy, to sam zobaczysz jakie to proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mehrer Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 wlasnie, a kiedy on ruszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 A może ktoś z was ma ów tutorial zachowany na dysku? nobange >> Freudowski błąd. Primerka jest prawie zabytkowa - rocznik 93. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 P10 osłabła po wymianie świec i filtra powietrza. Kiedyś się zetknąłem z takim przypadkiem. Wymieniacz zostawił szmatę w filtrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Rzecz wyjaśniła i naprawiła się mimochodem... Wyjąłem na noc akumulator do ładowania i przy okazji zresetował się komputer. Włożyłem na drugi dzień aku, poczekałem z uruchomionym silnikiem do załączenia wentylatora chłodnicy i w drogę. Mułowatość na wysokich obrotach jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.