Guest kolor Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 Witam serdecznie, Jestem świeżo upieczonym właścicielem P10 2,0l - ..bardzo zadowolonym z nowego nabytku (lol), ale... - Kilka dni po zakupie udałem się do mechanika na standardowy przegląd - wymiana, płynów, świec, filtrów i tego co było zaniedbane przez poprzedniego właściciela (klocki, górne wahacze). Autko bardzo ładnie się teraz prowadzi, dobrze hamuje, jednak niestety mam wrażenie że straciło przyspieszenie. Tuż po odpaleniu (na zimnym silniku) zachowuje się poprawnie, ale gdy osiąga normalną temperaturę pracy traci dynamikę. Wiem że Primera ma wbudowany komputer.. Zastanawiam się czy może być tak, że komputer ignoruje inną - zdecydowanie większą przepustowość filtra powietrza i przez to wtrysk podaje zbyt ubogą mieszankę? Dodam jeszcze, że poprzedni filtr powietrza był straszliwie zakurzony (w życiu czegoś takiego nie widziałem). -- Pozdrawiam, Marek .:kolor:. Łódź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 Wątpię, żeby to był problem komputera bo ten z tego co wiem nie wymaga żadnej regulacji po wymianie filtrów/świec. Napisz może coś więcej tzn. jakie świece, jaki filtr zamontował. Ale coś mi się zdaje, że to może być efekt psychologiczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolor Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 Efekt psychologiczny? Na pewno w jakimś zakresie odgrywa tu rolę bo do Primery 116Km przesiadłem się z 60Km Sunny - pierwszy "szok" już minął i wiadomo że do dobrego człek bardzo szybko się przyzwyczaja. Nie mniej wydaje mi się że przed wymianą filtra i świec samochód szybciej się zbierał szczególnie na wyższych biegach (3 i 4). Świece to NGK (symbolu nie znam), filtr Filtrona. Myślę że są ok bo mechanik który je zakładał serwisuje głównie tę markę i wygląda na takiego, który wie co robi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Możesz zrobić autodiagnostykę silnika - opis na stronie nissanklub.pl w dziale Zrób to sam. Odczytasz ewentualne kody błędów i zresetujesz komputer. Tyle że chwilowo link nie działa Inny sposób na zresetowanie komputera to odłączenie klemów od akumulatora na dłuższy czas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Jak nie pomoże autodiagnostyka i odłączanie akumulatora to polecam jeśli masz klucz pod ręką wykręcenie jednej świecy i sprawdzenie na wszelki wypadek jakie ma oznaczenie i porównanie z katalogiem lub książką. To tylko 5 minut, a wiesz co masz. Ja już do sklepu nie chodzę z danymi samochodu tylko numerami katalogowymi tego co chcę kupić, bo już ze 3 razy zdarzało mi się, że musiałem wracać do sklepu (między innymi ze świecami do intercarsu) . Czasami to nie wiem skąd oni mają te swoje katalogi . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolor Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Czy autodiagnostykę można przeprowadzić "w warunkach domowych", tj. bez specjalistycznych urządzeń? Gdzie można coś więcej na ten temat poczytać? Link do "Zrób to sam" na stronie głównej niestety nie działa.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobange Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 ..bardzo zadowolonym z nowego zabytku, ale... pierwsza zabytkowa Primera w klubie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Czy autodiagnostykę można przeprowadzić "w warunkach domowych", tj. bez specjalistycznych urządzeń? Oczywiście, jedynym specjalistycznym urządzeniem które będzie potrzebne, to kilkucentymetrowy drucik Jak dział Zrób to sam znowu ruszy, to sam zobaczysz jakie to proste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mehrer Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 wlasnie, a kiedy on ruszy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolor Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 A może ktoś z was ma ów tutorial zachowany na dysku? nobange >> Freudowski błąd. Primerka jest prawie zabytkowa - rocznik 93. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 P10 osłabła po wymianie świec i filtra powietrza. Kiedyś się zetknąłem z takim przypadkiem. Wymieniacz zostawił szmatę w filtrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolor Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Rzecz wyjaśniła i naprawiła się mimochodem... Wyjąłem na noc akumulator do ładowania i przy okazji zresetował się komputer. Włożyłem na drugi dzień aku, poczekałem z uruchomionym silnikiem do załączenia wentylatora chłodnicy i w drogę. Mułowatość na wysokich obrotach jak ręką odjął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.