Gość al_rami Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Witam! Przy okazji diagnostyki zawieszenia w P11, z racji przyszłej wymiany amortyzatorów z tyłu, panowie mechanicy stwierdzili, że do wymiany nadają się również dwa łożyska po prawej stronie z przodu. Stwierdzili, że robota jest na wczoraj, a jak tego nie zrobię to do wymiany będzie piasta. Z tego co czytam na forum to uszkodzeniu może ulec raczej zwrotnica. Tylko zastanawiam sie jak oni to stwierdzili, skoro jak żadnych stuków, szumów ani żadnych niepokojących dźwięków z przodu nie słyszę. Dla mnie, jako laika, raczej jest OK, ale ... jak mówię jestem laikiem. Czy ma ktoś pomysł na to? Zmieniać te łożyska czy dać sobie spokój? Wycenili na 100 części + 200 robota, jakoś coś dużo. Proszę o poradę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Wydaje się, że Panowie chcą dorobić. Jeżeli łożyska zwrotnicy to podjedź na stacje gdzie robią przeglądy i tam sprawdzą za free. Jeżeli to łożyska w "kołach" to powinno być słyszalne podczas jazdy ze stałą prędkością, w momencie jazdy jakby "zygzakiem" jeżeli wtedy będzie słychać szum to znaczy że panowie mówią prawde. Choć w Mazdzie łożyska mi tak chrobotały, że nawet podczas jazdy na wprost czułem jak coś w podłodze drga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość al_rami Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Jutro mam zamiar podjechać na stację diagnostyczną to zobaczę co i jak, tak jak radzisz. Też mi się coś nie podoba w podejściu panów do sprawy. Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blady Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 I panowie maja rację. Zakładam że wymieniłeś górne wachacze, jesli nie zrobisz łożysk zwrotnicy za jakies 1000-2000km będziesz wymieniał z powrotem te wachacze. Jak jest luz wachacz nie chodzi idealnie w górę tylko wyrabia lekki skos. Koszt robocizny w wawie 100 pln a łożyska 50pln - tylko nie jedź do ASO. Pozdrawiam [ Dodano: Wto 22 Maj, 2007 22:34 ] Małe powinny być 6203 / 2rs duże 62/28zz/5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość al_rami Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Faktycznie niedawno wymieniałem wahacze górne. Jednak podjadę do innego mechanika porównać raz diagnozę, dwa cenę za usługę. Dzięki za radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Faktycznie niedawno wymieniałem wahacze górne. Jednak podjadę do innego mechanika porównać raz diagnozę, dwa cenę za usługę.Dzięki za radę. Na te łożyska warto uważać. U mnie poprzedni właściciel długo śmigał na zużytych i wybił mi się sworzeń na zwrotnicy. Wymieniłem ją. Na szczęście znalazłem w super stanie za 180zł. Skonsultuj się z drugim mechanikiem niech oceni stopień zużycia. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość al_rami Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Witam ponownie, Po konsultacjach z innymi mechanikami doszedłem do wniosku, że łożysk nie potrzeba na razie ruszać. Zobaczymy co dalej. Amortyzatory z tyłu wymieniłem na Sachs. Jest inaczej, znaczy lepiej:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brodacz Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Kolego, zanim zawierzysz mechanikowi to weź zdejmij koło i poruszaj zwrotnicą swoimi łapskami. Wszystko widać gołym okiem. Ale najciekawiej jest jak zdejmiesz z góry ten kapturek osłaniający, wtedy widać pięknie jak sworzeń zwrotnicy przemieszcza sie w zależności od stopnia zużycia łożysk. U mnie było ok. 2mm luzu na łożysku górnym, tylko przy ruszaniu zwrotnicą. Na całym kole to już pewnie ze 3 cm były lub więcej. W trakcie jazdy też nic nie stukało, ale samochód kiepsko trzymał kierunek jazdy i jakby przepływał przez koleiny. Po wymianie diametralna zmiana, aż miło. Auto jak brzytwa, pięknie reaguje na każdy ruch kierownicą. Koszt wymiany 60 zł części i 100 robocizna z ustawieniem zbieżności. WARTO Acha i nie warto zwlekać, dociąganie mocniej też nic nie da. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość al_rami Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 Wymieniłem łożyska i .... faktycznie auto lepiej się prowadzi:) Ukłony dla mechaników z serwisu z amortyzatorami i dla szanownych użytkowników Forum za cenne rady. Pozdrawiam [ Dodano: Pią 30 Lis, 2007 20:36 ] Witam ponownie, Dzisiaj wymieniłem łożyska z lewej strony, objawy: stukanie przy hamowaniu i ruszaniu (nie zawsze) i podczas jazdy po nierównościach, dodatkowo dziwne zachowanie auta na drodze. Po naprawie lepiej, znacznie lepiej. Może trzeba było od razu z obu stron wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.