Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przegubów. K10


Guest NEB Wojtek
 Share

Recommended Posts

Guest NEB Wojtek

Witam pilnie musze wymienić przegubu u siebie w autku. Chcę to zrobić sam bo na mechanika brak kasy, prosze o info czy do zdjecia przegubów potrzeba jakiś specjalnych narzedzi? czy trzeba wyjąć półośkie ze szkrzyni, jezeli tak to jak ją wyjąć. Sorki ze pytam o takie rzeczy ale ostatnio to wymieniałem przeguby w maluchu :D a tam wszystko było inaczej.

Link to comment
Share on other sites

Guest majsterus

klucz nasadowy (rurkowy) duży nie pamiętam rozmiaru do odkręcenia śruby przy piaście, ściągacz do sworzni - drązków kierowniczych, 2 klucze nr 17 (chyba?) do odkręcenia śrub amortyzatora i czyba to wszystko młotek, szmaty i zapał:)

aa i klucz do kół bo nie zaczniesz roboty bez tego+podnośnik i kilka cegieł do podstawienia.

przegub wypycha sie przez odchylenie piasty na zewnątrz pod odkreceniu amorka i drążka, przegub kulowy (sworzeń dolny zostaje nie odkręcany). Potem wali przez drewienko ażeby spadł z ewolwenty, ale żeby półoś nie wypadła ze skrzyni !!! w sumie możesz rąbać młotkiem bezpośrednio bo masz nowy :D

Link to comment
Share on other sites

Żeby wyjąć półoś to odkręcasz półoś z piasty i sworzeń zwrotniczy od wahacza. NIC WIĘCEJ!!! Nie odkręcasz amorków ani sworznia kierowniczego. Jedyny potrzebujesz jakiejś długiej brechy aby wyjąć sworzeń zwrotniczy z tej całej piasty. po odkręceniu tego i odłączenia wahacza amorek ładnie ci odejdzie a półoś wyjdzie z piasty Póżniej tylko płaskim śrubokrętem wypychasz półosie ze skrzyni. tylko pierw podstaw miskę bo ci wyleci trochę oleju ze skrzyni no ale tego ci nie muszę chyba mówić skoro wymieniałeś półosie w bąku :D

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

No własnie nie mam nowego przegubu, mam drugą micre i z niej chce przeguby wyjąć i przełożyć do tej co obecnie jeżdze. A i jeszce jedno czyli drązki kierownicze też trzeba odłączyć? Tak? I czy trzeba bedzie na nowo zbieżność ustawiać?

Link to comment
Share on other sites

powiem ci nawet że mamy nawet micry z tego samego rocznika :D też mam dwie z 1987 i 1988 :D

 

[ Dodano: Wto 22 Maj, 2007 22:02 ]

i też jedną jeżdzie a drugą mam na części :D 1987 jeżdzię a 1988 na części

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

ja jeżdze 88r tak jak mówisz to nie wydaje sie trudne, jutro sie biore za to i chyba przełożę przeguby od razu z półośkami z jednej do drugiej bedzie szybciej i mniej zabawy. Te półoski wyjda łatwo ze skrzyni trzeba troche je wyszarpać?

Link to comment
Share on other sites

mi wyszły one bez problemu.Szarpałem się tylko z tym dolnym sworzniem zwrotniczym co jest na wahaczu. ojjjj tak tam było co robić.trzeba uważąć by nie uszkodzić gwintu od wahacza ale lepiej to niż ustawiać zbierzność ;)

 

[ Dodano: Wto 22 Maj, 2007 22:39 ]

znaczy sie gwintu od sworznia dolnego na wahaczu

Link to comment
Share on other sites

Z amortyzatorami jak i drążkiem kierowniczym się absolutnie nic nie robi !!!!! Odkęca siękołą i dwie nakrętki o półosie są wyjęte

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

No wymieniłem przeguby razem z półoskami. Geniula1 miał racje wystarczy odkręcic dwie sruby, amorka i drazka kierownicy nie trzeba nawet ruszać. jak na pierszy rasz to nawet łatwo poszło.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...