Gość sparrow Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Witam wszystkich i przepraszam jeżeli się powtarzam (proszę o wyrozumiałość) ale moje wielogodzinne poszukiwania na forum zakończyły się niepowodzeniem. Jestem od niedawna właścicielem Primery P11 z silnikiem turbodiesla 1997r (sedan) . Problem jest następujący: Silnik uruchamia się poprawnie, auto pracuje równo. Przy dłuższym jednostajnym trzymaniu pedału przyśpieszenia „pedał gazu blokuje się” lub ”po ściągnięciu nogi z gazu gwałtownie odbija” tzn: Np. trzymam obroty na około 2000 rpm, po ściągnięciu nogi z gazu obroty zostają na tym poziomie, a czasem zapala się CHECK (około raz na jakieś 100 km). Po wciśnięciu gazu do oporu efekt ten znika auto chodzi poprawnie Jadąc dalej sytuacja się powtarza ,dodając i ujmując gazu czuć opór na pedale. I jeszcze jedno zauważyłem że częściej zdarza się to na gorącym niż na zimnym silniku. Co już zrobiłem: - przesmarowanie i oczyszczenie mechanizmu gazu (WD-40) - wymiana filtru powietrza i paliwa (pewnie bez znaczenia ale może???) Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. (może znacie koledzy jakiś dobry warsztat w południowej Wielkopolsce ) Pozdrawiam! Ma ktos schemat demątarzu pedalu gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Kolego naprawa nie powinna przekroczyć 50 PLN w warsztacie. Należy zdemontować pedał gazu rozebrać go wyczyścić nałożyć świeżego smaru, wyregulować pedał tzn. jak załączy krańcówkę to potencjometr musi zwiększać sygnał. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sparrow Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Dzięki Zetek. Wyczyszczenie i świeży smar pomógł pedał chodzi jak nowy. Co do CHECK-a narazie OK. Pozdrawiam! P.S. A demontaż to wyższa szkoła jazdy :kosci: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zetek Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 No trzeba troszkę się wygiąć, żeby wykręcić ten pedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas78 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 podepnę się do tematu, posiadam P11 2.0 TD mam takie objawy przy przyspieszaniu w przedziale 1000-1500 obr szarpie autem (ma to miejsce na 2, 3 i 4 biegu) natomiast powyżej tego przedziału jest "spokój", do tego zapala się CHECK w serwisie boscha stwierdzili błąd potencjometru pedału gazu i zalecili wymianę, w ASO koszt 2400, z używkami w Szczecinie problem, bo nie można nigdzie znaleźć i moje pytanie, czy możliwa jest jakakolwiek "regeneracja" takiego potencjometru? czy elektromechanik jest w stanie coś w tym temacie podziałać? dziękuję z góry za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baku69 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Jestem nowym użytkownikiem i nowym właścicielem Primery 2.0 TD wiec pozdrawiam... jeśli chodzi o pedał gazu ( zakładam ograniczniki prędkości elektroniczne w autach ciężarowych) narozbierałem się trochę takich pedałów i powiem tak , nie ma tam nic elektroniki działa na zasadzie rezystora ( trimelka ) mogą być 2 potencjometry czyli po rozebraniu 4 ścieżki wystarczy rozebranie przemycie pedała benzyną ext. styków oraz ścieżek i to ma pomóc. Pedał jest tylko inf. dla komputera, sterowanie jest napięciowe w zależności od złożenia pedała podaje wartość napięcia do kompa. Jeśli przyczyna jest pedał gazu to musi pomóc. pozdrawiam Jak zrobisz daj odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas78 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 dzięki za odzew zatem muszę przyatakować jakiegoś mechaniora, ewentualnie samemu pogrzebać pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baku69 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 nikt tego nie zrobi tylko i wyłącznie możesz liczyć na siebie... Przestań szukać prosta sprawa przerabiałem sprintery renault małe auta i pedał wyglądał tak samo z tego co patrzyłem u siebie... (są u góry 4 przewody) tylko tak przypatrzyłem czyli na jednym z nich powinno być 5V lub jedna masa i 2 razy 5V... popatrz dobrze jeśli nie ma napięcia jakiegoś daj znać a powiem Ci co zrobić.. Napięcie powinno sie pojawić po przekręceniu kluczyka POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas78 Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 dzięki za wskazówki, jak zajrzę to się odezwę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusz2706 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Witam Wszystkich. Też mam ten problem z pedałem gazu, oglądałem go ale bałem się tam grzebać, lecz skoro baku69 pisze, że to nic wielkiego a widać doskonale zna temat, więc zabieram się do pracy. Dzięki baku69. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.