Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Problem z pedałem przyśpieszenia w TD


Gość sparrow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sparrow

Witam wszystkich i przepraszam jeżeli się powtarzam (proszę o wyrozumiałość) ale moje wielogodzinne poszukiwania na forum zakończyły się niepowodzeniem.

 

Jestem od niedawna właścicielem Primery P11 z silnikiem turbodiesla 1997r (sedan) .

Problem jest następujący:

Silnik uruchamia się poprawnie, auto pracuje równo. Przy dłuższym jednostajnym trzymaniu pedału przyśpieszenia „pedał gazu blokuje się” lub ”po ściągnięciu nogi z gazu gwałtownie odbija” tzn:

Np. trzymam obroty na około 2000 rpm, po ściągnięciu nogi z gazu obroty zostają na tym poziomie, a czasem zapala się CHECK (około raz na jakieś 100 km). Po wciśnięciu gazu do oporu efekt ten znika auto chodzi poprawnie Jadąc dalej sytuacja się powtarza ,dodając i ujmując gazu czuć opór na pedale.

 

I jeszcze jedno zauważyłem że częściej zdarza się to na gorącym niż na zimnym silniku.

 

Co już zrobiłem:

- przesmarowanie i oczyszczenie mechanizmu gazu (WD-40)

- wymiana filtru powietrza i paliwa (pewnie bez znaczenia ale może???)

 

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

 

(może znacie koledzy jakiś dobry warsztat w południowej Wielkopolsce )

 

Pozdrawiam!

 

Ma ktos schemat demątarzu pedalu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego naprawa nie powinna przekroczyć 50 PLN w warsztacie. Należy zdemontować pedał gazu rozebrać go wyczyścić nałożyć świeżego smaru, wyregulować pedał tzn. jak załączy krańcówkę to potencjometr musi zwiększać sygnał. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sparrow

Dzięki Zetek.

 

Wyczyszczenie i świeży smar pomógł pedał chodzi jak nowy.

 

Co do CHECK-a narazie OK.

 

Pozdrawiam!

 

P.S.

A demontaż to wyższa szkoła jazdy :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podepnę się do tematu, posiadam P11 2.0 TD

 

mam takie objawy

 

przy przyspieszaniu w przedziale 1000-1500 obr szarpie autem (ma to miejsce na 2, 3 i 4 biegu) natomiast powyżej tego przedziału jest "spokój", do tego zapala się CHECK

 

w serwisie boscha stwierdzili błąd potencjometru pedału gazu i zalecili wymianę, w ASO koszt 2400, z używkami w Szczecinie problem, bo nie można nigdzie znaleźć

 

i moje pytanie, czy możliwa jest jakakolwiek "regeneracja" takiego potencjometru? czy elektromechanik jest w stanie coś w tym temacie podziałać?

 

dziękuję z góry za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowym użytkownikiem i nowym właścicielem Primery 2.0 TD wiec pozdrawiam... ;)

jeśli chodzi o pedał gazu ( zakładam ograniczniki prędkości elektroniczne w autach ciężarowych) narozbierałem się trochę takich pedałów i powiem tak , nie ma tam nic elektroniki działa na zasadzie rezystora ( trimelka ) mogą być 2 potencjometry czyli po rozebraniu 4 ścieżki wystarczy rozebranie przemycie pedała benzyną ext. styków oraz ścieżek i to ma pomóc. Pedał jest tylko inf. dla komputera, sterowanie jest napięciowe w zależności od złożenia pedała podaje wartość napięcia do kompa. Jeśli przyczyna jest pedał gazu to musi pomóc. pozdrawiam

Jak zrobisz daj odpowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt tego nie zrobi tylko i wyłącznie możesz liczyć na siebie... Przestań szukać prosta sprawa przerabiałem sprintery renault małe auta i pedał wyglądał tak samo z tego co patrzyłem u siebie... (są u góry 4 przewody) tylko tak przypatrzyłem czyli na jednym z nich powinno być 5V lub jedna masa i 2 razy 5V... popatrz dobrze jeśli nie ma napięcia jakiegoś daj znać a powiem Ci co zrobić.. Napięcie powinno sie pojawić po przekręceniu kluczyka ;)

POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mariusz2706

Witam Wszystkich. Też mam ten problem z pedałem gazu, oglądałem go ale bałem się tam grzebać, lecz skoro baku69 pisze, że to nic wielkiego a widać doskonale zna temat, więc zabieram się do pracy. Dzięki baku69. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...