Guest kinimoD Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Szperałem na forum i znalazłem trochę info na ten temat ale jednak chcę się upewnić i poradzić fachowców. Otóż mam mały problem ze sprzęgłem - przy szybkim puszczaniu / sportowej jeździe szarpie mi strasznie. popękana tarcza czy docisk nie trzyma ? Poza tym tłucze się łożysko i teraz pytanie które? Na wciśniętym sprzęgle jest ok. Tłucze się i rzęzi dopiero po puszczeniu pedału. Dodam że już niedługo 200 tyś, pierwsze sprzęgło/komplet/ było wymienione po 90 tyś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pancin_007 Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 odnosnie sprzegla...ani nie pekniete ani docisk zwalony jak by tak bylo to by ci sie slizgalo a tym bardziej nie szarpalo.Na tarczy sprzegla masz cos takiego jak tlumiki drgan czyli 4 sprezynki i to one odpowiadaja za w miare plynne przenoszenie momentu przy gwaltownym puszczaniu sprzegla, wiec tarcza do wymiany a jesli i slychac szum przy wcisnietym sprzegle to i lozysko od razu, polecam valeo niedroge a dobre na swoim juz 60 tys przejechalem i spoki jest...pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczetke Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 a ja valeo niepolecam po wymianie 3tys mam luz na frezie i zaczyna mi szarpać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Jak masz popękane okładziny w sprzęgle to efekt masz taki że poszarpuje ale dzięki temu przeniesie znacznie większy moment obrotowy - mocniej łapie. Co do tego: Co do chałasu Na wciśniętym sprzęgle jest ok. Tłucze się i rzęzi dopiero po puszczeniu pedału. to także może być że ze skrzynią biegów jest nie najlepiej (choć to rzadko się zdarza), przy okazji wymiany kompletnego sprzęgła wymień olej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pancin_007 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 do kolegi "szczetke" chyba na hama wbijales skrzynie w ta tarcze ze ci frez uszkodzilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczetke Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 skrzynia wlazła gładko chyba felerna tarcz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kinimoD Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Dzięki za info. Zapomniałem o tych cholernych sprężynkach :/. Już niedługo remoncik zobaczymy co w trawie piszczy. Olej obowiązkowo wymienię. A teraz jakie sprzęgło polecacie. Z tego co wyczytałem na forum wynika że nie mam wielkiego wyboru. Asin sie sypie Luka też nie polecają pozostaje chyba NKK. Z kolei w komplecie NKK na allegro jest łożysko JC na tą firmę też najeżdżano więć co wybrać? 1. NKK z lepszym łożyskiem 2. Valeo z lepszym łożyskiem 3. Sachs Dzisiaj kolejna zagadka ale to już inny temat by się przydał. Zaglądam do gniazdka OBD2(2000r) a tam nie ma lini K ani L :zdziw: . Czyli protokoły iso idpadają. Na pinie 2 i 10 pracuje SAE 1850 i tez zdziwienie bo u mnie nie ma pinu 2 jest tylko 10 /lipa/ PWM korzysta 2i10 a VPW z 2 jeszce ciekawiej. Czy ktos się piznal i pozamieniał kable sam już nie wiem jutro pomierze napęcia na poszczególnych liniach może coś więcej sie dowiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Witam! Mam od kupna samochodu taki problem że czasem przy puszczaniu sprzęgła i przy redukcji szarpie samochodem. Czasem bo nie zawsze. W związku z tym mam pytanie czy to na bank sprzęgło do wymiany? Wymieniał już ktoś sprzęgło w silniku TD CD20T ? Jeżeli tak to proszę o jakieś info jakiej firmy, może gdzie kupić i jakie są koszty. Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi. Bart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.