Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Strasznie duże branie oleju...


Guest khavior
 Share

Recommended Posts

Guest khavior

witam wszystkich nissanmaniakow

Sprawa jest dosyc dziwna. Kupilem moja Primerke P11-144 (2001, 1.8, 16V) pod koniec stycznia od znajomego. Miala wtedy przejechane jakies 127 tys. km. Z racji, ze duzo podrozuje na trasie Polska-Holandia, Holandia-Polska od stycznia nabilem na Nissana kolejne 13 tysiakow dochodzac do ponad 140tys. km w chwili obecnej.

Podczas zakupu znajomy zapewnial ze samochod pali jakies 0,5 litra, gora litr oleju na 10 tys km (Shell Helix Ultra 5W40). A jednak od tamtego czasu musialem wlac do auta prawie 3 litry oleju. Moj mechanik mowil mi, ze ten model jest dosc czuly na olej i, ze bagnet pokazuje "gorny" litr z danych bodajze 3 i troche. Tak wiec jesli na bagnecie jest "pusto" to znaczy, ze litr juz ubyl. No i tak tez bylo. :/

Troche mnie to przeraza. Samochod ktory pali litr oleju co mniej wiecej 5tys km?? przy takim przebiegu?? Pomijam juz w ogole fakt, ze ten samochod odziwo 1.8 nie ma kompletnie, ale to nic z kopa. Na autostradzie w Niemczech, zeby wyprzedzic cokolwiek to musialem do trojki redukowac, zeby z jakas w miare normalna predkoscia wymijac "dojczasow". Tlumacze to sobie tym, ze ten hatchback wazy 1300kg i moze to dlatego...

Sam nie wiem co o tym wszystkim myslec. Mocy nie ma, oleju ubywa, a jak wlacze klime to cala buda mi sie trzesie i obroty spadaja dramatycznie.

Pomocy?!!? :zdziw:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma kopa i tak Ci olej pije to pierścionki do wymiany. Popatrz też czy ostro Ci kopci z rury jak przygazujesz. Także wydech będzie cały czarny i tłusty od oleju. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Skoro tak Ci pije olej to mogą być panewki, uszczelniacze, pierścienie, uszczelka pod głowica, wiec nie dowiesz się jak nie zajrzysz tam. Co do kopcenia to najpierw rozgrzej silnik i dopiero przegazuj to ze kapie nie oznacza od razu ze musi to byc olej bo w wydechu skrapla sie woda i po odpaleniu czesto sie tak dzieje. Podjedź do warsztatu i sprawdź go na kompresji a potem dalej bedziesz dochodził co jest nie hallo!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja bym się taką konsumpcją oleju nie przejmował to standard w tych 1,8...

 

Mój regularnie odmulany (kręcony do czerwonego pola) 1,6 na LPG przy przebiegu 300 tyś km brał nie wiele mniej tzn ok. 0,6-0,8L na 10.000km...

 

PS. w przypadku Twojego QG18DE na pewno pomoże zmiana oleju na mieszankę tzn: 2 doktory + 2,5L najtańszego oleju do skrzyń biegów klasy GL5 85w90 :D

Link to comment
Share on other sites

nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś się do tego zastosuje :D

Link to comment
Share on other sites

Oj tam czepiasz się...

Chłopaki jak sprzedają wozy na słomce to tak robią i jakoś to przechodzi... do tylnych mostów sypie się np. wiórów aluminiowych coby ciszej chodziły i takie tam sztuczki dobrego handlarza :D

Link to comment
Share on other sites

takie tam sztuczki dobrego handlarza :D

 

Albo ślepa rurka na miarkę oleju, a wniej oczywiście czyściutki olej, no i przedmuchów zero jak się wyjmie miarkę.

Link to comment
Share on other sites

oooo tego nie słyszałem - bardzo dobra opcja.

To kolega khavior już wie jak może pomóc swojemu silnikowi ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest khavior

hehe :) dzieki wielkie za wszelkie sugestie jakiekolwiek by one nie byly :> we wtorek jade na przeglad po 140tys km i pierwsze co zrobie to zasugeruje zmiane oleju. zobacze zreszta sam co mi tam powiedza... wiecie co - dotychczas jezdzilem zlota, niesmiertelna toyota carina II. w tym 15letnim cudzie nie trzeba bylo nic dolewac nigdy. mam nadzieje ze nie bede zalowal wyboru nissana :P

 

ach - co do kopcenia, to tego akurat nie ma. to jedyna rzecz ktora mnie w tym wszystkim pociesza :D

Link to comment
Share on other sites

ach - co do kopcenia, to tego akurat nie ma. to jedyna rzecz ktora mnie w tym wszystkim pociesza

Niech ktoś za Tobą stanie i rusz energicznie wozem zakręcają go do odcinki na I biegu, jak nie puści dumku to przyczyna brania oleju występuje gdzieś po stronie nieszczlności i olej gdzieś sobie wypływa - można to sprawdzić po przez podstawienie czystej tektury pod silnikiem, po nocy z rańca zobaczyć czy nie ma na niej jakiś plam...

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
Niech ktoś za Tobą stanie i rusz energicznie wozem zakręcają go do odcinki na I biegu, jak nie puści dumku to przyczyna brania
Lol,chyba kazde z naszych aut by puscilo choc troche :)
Link to comment
Share on other sites

e tam no nie mówcie że jest tak źle z waszymi wozami :D ??

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
e tam no nie mówcie że jest tak źle z waszymi wozami :D ??
Chyba kazda P10 ma przejechane minimum 200 tys. :D Mysle ze przy takich przebiegach,to juz musi zakopcic.Chociaz ta P11.144 ma 127 tys. :|
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...