Guest Premislauer Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Witam, mam taki problem i staje sie on juz dosc uciazliwy. Jakis czas temu kupilem almerke 97. Od poczatku drzala kierownica przy hamowaniu. Rok temu, na zime wymienilem opony i drzenie wyraznie sie zmniejszylo. Przyszla wiosna wymienilem tarcze i klocki ale juz na opony kasy nie starczylo i zalozylem te stare. Spokoj byl przez ok 2-3 miesiace i znowu pojawily sie drgania przy hamowaniu. Nastala kolejna zima i po zmianie opon znow drzenie wyraznie sie zmniejszylo. Pomyslalem, ze to jednak wina opon. W tym roku, po zimie kupilem nowe letnie oponki i drzenie znow zaczelo narastac. Mechanik stwierdzil, ze nie widzi, zeby bylo cos nie tak. Rozmawialem ze znajomym z serwisu toyoty i powiedzial on, ze gdy w corollach sie tak dzialo to wymieniali uklad kierowniczy(?). Ma ktos pomysl co moze byc przyczyna? pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Witam, mam taki problem i staje sie on juz dosc uciazliwy. Jakis czas temu kupilem almerke 97. Od poczatku drzala kierownica przy hamowaniu. Rok temu, na zime wymienilem opony i drzenie wyraznie sie zmniejszylo. Przyszla wiosna wymienilem tarcze i klocki ale juz na opony kasy nie starczylo i zalozylem te stare. Spokoj byl przez ok 2-3 miesiace i znowu pojawily sie drgania przy hamowaniu. Nastala kolejna zima i po zmianie opon znow drzenie wyraznie sie zmniejszylo. Pomyslalem, ze to jednak wina opon. W tym roku, po zimie kupilem nowe letnie oponki i drzenie znow zaczelo narastac. Mechanik stwierdzil, ze nie widzi, zeby bylo cos nie tak. Rozmawialem ze znajomym z serwisu toyoty i powiedzial on, ze gdy w corollach sie tak dzialo to wymieniali uklad kierowniczy(?). Ma ktos pomysl co moze byc przyczyna? pozdrawiam. bardzo dużo w Twoim mailu sprzecznych informacji. W żaden sposób nie mozna powiązać jednej z drugą. Mechanik nie widzi, bo bicia tarcz się nie widzi tylko się mierzy. Znajomy z Toyoty jakby miał nieco pojęcia to zauważyłby, że problem układu kierowniczego nie objawia się tylko w czasie hamowania. sugeruję wizytę w PORZĄDNYM warsztacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak_1 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Ja osobiście obstawiał bym mimo wszystko tarcze hamulcowe . Jeśli nie ma luzów w układzie kierowniczym tz. na sworzniach , końcówkach , drążkach kierowniczych , łożysku piasty , felgi są proste , a koła wyważone i drgania występują wyłącznie podczas hamowania , znaczyło by to na słabą jakość materiałową tarcz hamulcowych . Jeśli tarcza hamulcowa została wykonana ze słabej jakości stali to w tym momencie hamowanie plus przejazd przez kałuże i przy hamowanie odkształci tarcze ( hamowanie czyli rozhartowanie tarcza się nagrzewa , przejazd przez kałuże hartowanie czyli nagłe chłodzenie i przy okazji odkształcenie tarczy) Jak by się wrzuciło taką tarcze na jakąś wyważarkę , tokarkę lub coś w tym stylu to zapewne było by widać czy bije tarcza czy też nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Jeśli tarcza hamulcowa została wykonana ze słabej jakości stali ... tarcze nie są wykonywane ze stali a z żeliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Premislauer Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 teraz mam tarcze nipparts. jakie byly wczesniej tego nie wiem. dziwilo mnie tylko to, ze na zimowych oponach drgania byly wyraznie mniejsze. moze sprobuje przetoczyc te tarcze? nie zmniejszy to sily hamowania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 moze sprobuje przetoczyc te tarcze? nie zmniejszy to sily hamowania? siła hamowania NIE ZALEŻY od grubości tarcz, pod warunkiem, że ich grubość mieści się w granicach tolerancji ustalonej przez producenta nadal sugeruję wizytę w dobrym warsztacie (po co wydawać pieniądze na przetaczanie tarcz, jak nie one mogą być przyczyną zachowań, o których piszesz ?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek N16 2,2 Di Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 tarcze nie są wykonywane ze stali a z żeliwa. Jest to żeliwo stopowe o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie czyli materiał twardy i zarazem kruchy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 wymień tarcze nawet na te z JC bo to ta sama "klasa" co nipparts załóż nowe klocki raczej miękkie broń boże kashiyama bo są za twarde. jak teraz masz kashiyamy to masz gotową odpowiedź dlaczego tarcze biją. prawdopodobnie za krótko "układałeś" tarcze i dlatego teraz biją. przerabiałem to już teraz mam wszędzie bosha tarcze i klocki i zero problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Premislauer Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Nie pamietam producenta ale klocki sa ponoc miekkie i na pewno nie kashiyama. A jak niby mam "ukladac" tarcze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojak_1 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 tarcze nie są wykonywane ze stali a z żeliwa. Najmocniej przepraszam kolegę za złe określenie materiału do produkcji tarcz . Moja wina i przejęzyczenie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 A jak niby mam "ukladac" tarcze? przez pierwsze kilkaset kilometrów po wymianie tarcz nie hamować na maxa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.