Gość Incas Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Wycieraczka przednia (jedna) zatrzymała się w trakcie jazdy. Felernie ta po mojej stronie i musiałem wrócić do domu. W Kielcach burza W garażu sprawdziłem można nią normalnie ruszać. Zdjąłem kapturek i dokręciłem nakrętkę ale nie pomogło. Podejrzewam że spadła jakaś linka lub pasek ew. cięgno. Jak myślicie da się to zrobić samemu? Nie mam w tym wprawy a pewnie trzeba zdjąć plastki pod szybą. Jak to się robi? PZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Podejrzewam że spadła jakaś linka lub pasek ew. cięgno. Zgadza się. Trzeba zdjąć osłonę podszybia. Cięgła są mocowane na zasadzie przegubów kulowych. 'Miseczka' w cięgnie wyrobiła się i cięgło spada. Pogrzeb trochę na forum, to było ćwiczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gondor Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 To i tak masz fuksa, mi jak kiedyś jedna stanęła zaraz druga ją złapała poplątały się powyrywały pokrzywiły, wszystko do wymiany....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Incas Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Na szczęście doznała super erekcji i stanęła na maksymalnym wychyleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Na szczęście doznała super erekcji i stanęła na maksymalnym wychyleniu Dajcie spokój....mi jak sie to porobiło to nie wiedziałem co sie dzieje :diabel: wyminął mnie tir a tu nagle z wycieraczek na szybie zrobił się X...jeju nic nie widać,ja w szoku dziewczyna moja też...no ale jakos bezpiecznie wyhamowałem i było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RaV Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Na szczęście doznała super erekcji i stanęła na maksymalnym wychyleniu Dwa dni temu miałem to samo. Jak B12 pisał dostałem sie do cięgien (dźwigni) bo wypadło z przegubu. Miseczka nabrała wody i kula zardzewiała, wyrobiła się bez smarowania i wypadła. Powtórne nakładanie nic nie dało więc przewierciłem miseczke na wylot, a w kuli nagwintowałem otwór (ona ma fragment płaski) oczywiście po wyjęciu całego mechanizmu dźwigni. Skręciłem przegub i przy okazji przesmarowałem sworznie i powymieniałem niektóre zardzewiałe śruby. Pod osłoną znalazłem też wiele piachu, kamieni i liści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Incas Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Dzięki za patent RaV jutro w takim razie podłubię przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RaV Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Tu jeszcze pare przydatnych info i zdjęć: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...gub+wycieraczek a nagwintowłem otwór i połączyłem śrubą przegub bo właśnie nie chciałem kupywać ani dorabiać tej teflonowej miseczki. Tylko nagwintowałem i dobrałem taką śrubkę żeby przegub miał luzy ( w końcu to kiedyś był przegub kulowy ). Ma luzy ale nie spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Incas Opublikowano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2007 Rozebrałem mechanizm - albo kula albo miseczka jest wyrobiona. Japoński patent aby cięgno wycieraczki od strony kierowcy bylo zakładane od spodu jest idiotycznym pomysłem. Jak się wyrobi - zawsze spadnie ;( Gdyby było tak jak to od strony pasażera - zakładane od góry to by było OK. Nie będę tego chyba robił tylko poszukam gotowego mechanizmu. Można coś takiego kupić - nie wiecie? Chodzi mi o nowe. Jeśli sie nie da to pozostaje chyba tylko serwis : Póki co mam auto wyłącznie na słoneczną pogodę :kosci: :kosci: :kosci: Jakbyście znali adresy jakiś sklepów wysyłkowych albo sklepów zwykłych gdzie można kupić taki mechenaizm w okolicach Kielc - dajcie znać Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Nadejszla wiekopomna chwila....i trzeba bylo zrobić to na 100% pewnie.Za pierwszym razem poszedłem na łatwizne i tylko przełożylem ramię.Teraz owszem nie spadło z przełozonego ale z silniczka(kulka jest poziomo). Wiem że było opisywane wiele sposobów,ale podam po kolei swój,moze sie przyda komuś. Co jest potrzebne -migomat -gwóźdź bodjaze 2,5"(taki zeby mial 3mm srednicy) -wiertarka,wiertła itp -podkladka 6 lub 5(zalezy jaki lepek gwozdzia jest) Działamy: Rozbieramy ustrojstwo.W zależności co padło wyjmujemy dzwignie z kulka i jej wspołpracujace ramie z gniazdem. Wiercimy elegancko w srodku otwór wiertłem 3,5 przez cała kulke. W gniezdzie(tym plastikowym)wiercimy wiertłem 5lub 5,5 tez staramy sie w srodeczku. Ważne Wieksze dlatego żeby jak wsadzimy gwozdzia był luz zeby kulka pracowala. Kompletujemy wszystko,wsadzamy gwozdzia z podkladka a z drugiej strony ucinamy go tak by zostało ok 3-4 mm. Rozbieramy.smarujemy zestaw.Znów skladamy i migomatem delikatnie obspawujemy wystajacy gwózdz. Sprawdzamy czy sie rusza i czy jest ok. Zadowoleni montujemy wszystko. Każdy może robic na swój sposób ale naprawde ten jest bardzo szybki a zarazem 100% pewny. Aha ja dalem pod łebek gwozdzia podkladki tapicerskie(metalowe) nie musialem ich przyspawywac do łepka bo maja maly otwór a są sporawe. Przy zwykłych może byc potrzebne delikatnie "pykniecie" spawem coby podkladka nie latała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2008 Mialem kiedys to samo w P10.Zatrzymala sie jakos w polowie drogi i druga w nia uderzyla kilka razy,bo mialem wlaczony najwyzszy bieg.Na szczescie nic sie nie stalo.Mechanik mi to jakos zrobil i dziala juz jakies 7 lat.Nie wiem co on tam zrobil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Witam, Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj. Chciałem się pytnąć, jak zdemontować tą czarną obudowę (wlot powietrza) na podszybiu, która osłania mechanizm wycieraczek? Muszę się tam dostać, a nie chcę niczego urwać drąc to na chama;) Rozchodzi się oczywiście o P10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ściągasz ramiona wycieraczek,potem odkrecasz chyba 1 wkret ,jest z góry od strony kierowcy(nie pamietam czy od pasażera tez jest) potem przy otwartej masce sciagasz uszczelke gumowa maski od strony podszybia i potem wychodzi Ci to do góry. Jak sciagniesz uszczelke to toto trzyma sie na takich zapinkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A w jaki sposób można ściągnąć ramiona wycieraczek? Znalazłem manual ale do p11, a tam są zdziebko inne mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 A w jaki sposób można ściągnąć ramiona wycieraczek? Jak odkręcisz nakretki ,ramiona Ci zejda normalnie.Reka je sciagniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość caMaro Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 No ale nie ma tan tych nakrętek, u mnie wygląda to jak na załączonym linku do aukcji:L I N K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Są nakrętki ale pod tymi osłonkami.To się ściąga. Jak je sciagniesz to bedą widoczne.Przyjrzyj się tam dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Jestem właśnie po wymianie tulei na nowe, oryginalne. W końcu wycieraczki działają normalnie. Przy okazji rozmontowania mechanizmu przesmarowałem wszystkie przeguby i tu pojawia się pewne ale... do smarowania użyłem wazeliny technicznej i mam obawy, że jak trochę słońce przygrzeje to wazelina się wytopi. Czy moje obawy są słuszne? Jeżeli tak, to czym to najlepiej przesmarować :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macig7 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Czy dobrze zrozumiałem ,że chcąc zdjąć wycieraczkę żeby dostać się do tej słynnej tulei , trzeba i tak zdjąć osłonę z podszybia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Czy dobrze zrozumiałem ,że chcąc zdjąć wycieraczkę żeby dostać się do tej słynnej tulei , trzeba i tak zdjąć osłonę z podszybia? trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.