Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bierze olej - "wieje" - faluja obroty


Gość ROKI

Rekomendowane odpowiedzi

Zuzucie oleju ok 1L 1000km :/ zauwazylem tez chcac dolac olej na wlaczonym silniku ze po odkreceniu korka "wieje" wydmuchy jakies - nie wiem jak to opisac, i spadaja obroty. Co moze byc tego przyczyna??? Mam zamiar wymieniac teraz olej - zalecano mi polsyntetyk, poprzedni wlasciciel zalal mineralnym. Jaki olej wlac i co jest nie tak z tym silnikiem ???

 

:/

 

 

Jeszcze jedno na zimnym silniku faluja obroty od ok 200-1000 na lpg jak i benzynie.

 

Jakas pechowa mi sie chyba trafila ta Primerka :/

 

Niech ktos mi pomoze i podpowie co to moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem tez chcac dolac olej na wlaczonym silniku ze po odkreceniu korka "wieje" wydmuchy jakies - nie wiem jak to opisac, i spadaja obroty. Co moze byc tego przyczyna???

Wlewasz olej na włączonym silniku??? Czemu??? :zdziw:

PS: To normalnie ciśnienie jak masz włączony silnik!!! Kiedyś widziałem jak jeden zaryzykował jak Ty i dostał centralnie w czoło korkiem wlewu (tylko że to był Fiat 125p).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz napisać jaki silnik i w ogóle jakie autko???Ile ma przebiegu???

Jesli tyle oleju bierze a nigdzie nie ma duzych wycieków to poprostu go spala :/ .

Czyli pierścionki padły.Tym bardziej że ma przedmuchy.A jak z rury wydechowej,kopci na niebiesko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz napisać jaki silnik i w ogóle jakie autko???Ile ma przebiegu???

Jesli tyle oleju bierze a nigdzie nie ma duzych wycieków to poprostu go spala :/ .

Czyli pierścionki padły.Tym bardziej że ma przedmuchy.A jak z rury wydechowej,kopci na niebiesko??

 

silnik 2,0 rok 95 LPG przebieg 190 tysi po wymianie łańcucha rozrzadu (jesli to istotne) na niebiesko nie kopci ale jak czasami dam "w rure" to zostawie troche dymy choc nie zawsze.

 

 

 

Jak odkrecałem korek w poprzedmin aucie nic sie nie dzialo (jak przyszli kupowac tez odkrcecali i patrzyli) dlatego i ja sobie odkrecilem i przy okazji chcialem dolac (ofiara ze mnie :P) no i z tamtego tak nie "wiało"

 

 

a taka wymiana pierscionkow oczywiscie orientacyjnie ile moze kosztowac??? razem z czeasciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początek wykręciłbym świece i zobaczył czy nie są przypadkiem w oleju. Jeśli są to do wymiany komplet uszczelek pod pokrywą zaworów dodatkowo musi być masa uszczelniająca pod wszystkie uszczelki. Tam jest tak śmiesznie zrobione, że wokół otworów na świece śa takie uszczelki w kształcoe koła. Jeśli tu jest wszystko ok to zobaczyłbym czy nic się nie dzieje przy misce olejowej. Może tam coś jest nie tak

 

Pozdrawiam Janusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik już zmęczony i tyle, standardowo polecam wymianę pierścieni tłokowych oraz uszczelniaczy zaworowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do tego chlapania olejem z korka wlewu to akurat normalny objaw jest bo wałki rozrządu, krzywki i dźwigienki są smarowane rozbryzgowo więc zawsze jak odkręcisz to będzie tam chlapało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Na poczatek sprawdz swiece i kable.

 

Pozniej silniczek krokowy (tzw. regulator biegu jalowego).

 

Na koncu sprawdzalbym:

- czujnik polozenia walu

- sonda lambda

- przepustnica (ew. potencjometr przepustnicy)

- wtryskiwacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...