Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Bierze olej - "wieje" - faluja obroty


Guest ROKI

Recommended Posts

Guest ROKI

Zuzucie oleju ok 1L 1000km :/ zauwazylem tez chcac dolac olej na wlaczonym silniku ze po odkreceniu korka "wieje" wydmuchy jakies - nie wiem jak to opisac, i spadaja obroty. Co moze byc tego przyczyna??? Mam zamiar wymieniac teraz olej - zalecano mi polsyntetyk, poprzedni wlasciciel zalal mineralnym. Jaki olej wlac i co jest nie tak z tym silnikiem ???

 

:/

 

 

Jeszcze jedno na zimnym silniku faluja obroty od ok 200-1000 na lpg jak i benzynie.

 

Jakas pechowa mi sie chyba trafila ta Primerka :/

 

Niech ktos mi pomoze i podpowie co to moze byc

Link to comment
Share on other sites

zauwazylem tez chcac dolac olej na wlaczonym silniku ze po odkreceniu korka "wieje" wydmuchy jakies - nie wiem jak to opisac, i spadaja obroty. Co moze byc tego przyczyna???

Wlewasz olej na włączonym silniku??? Czemu??? :zdziw:

PS: To normalnie ciśnienie jak masz włączony silnik!!! Kiedyś widziałem jak jeden zaryzykował jak Ty i dostał centralnie w czoło korkiem wlewu (tylko że to był Fiat 125p).

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli

Mozesz napisać jaki silnik i w ogóle jakie autko???Ile ma przebiegu???

Jesli tyle oleju bierze a nigdzie nie ma duzych wycieków to poprostu go spala :/ .

Czyli pierścionki padły.Tym bardziej że ma przedmuchy.A jak z rury wydechowej,kopci na niebiesko??

Link to comment
Share on other sites

Guest ROKI
Mozesz napisać jaki silnik i w ogóle jakie autko???Ile ma przebiegu???

Jesli tyle oleju bierze a nigdzie nie ma duzych wycieków to poprostu go spala :/ .

Czyli pierścionki padły.Tym bardziej że ma przedmuchy.A jak z rury wydechowej,kopci na niebiesko??

 

silnik 2,0 rok 95 LPG przebieg 190 tysi po wymianie łańcucha rozrzadu (jesli to istotne) na niebiesko nie kopci ale jak czasami dam "w rure" to zostawie troche dymy choc nie zawsze.

 

 

 

Jak odkrecałem korek w poprzedmin aucie nic sie nie dzialo (jak przyszli kupowac tez odkrcecali i patrzyli) dlatego i ja sobie odkrecilem i przy okazji chcialem dolac (ofiara ze mnie :P) no i z tamtego tak nie "wiało"

 

 

a taka wymiana pierscionkow oczywiscie orientacyjnie ile moze kosztowac??? razem z czeasciami

Link to comment
Share on other sites

Witam

Na początek wykręciłbym świece i zobaczył czy nie są przypadkiem w oleju. Jeśli są to do wymiany komplet uszczelek pod pokrywą zaworów dodatkowo musi być masa uszczelniająca pod wszystkie uszczelki. Tam jest tak śmiesznie zrobione, że wokół otworów na świece śa takie uszczelki w kształcoe koła. Jeśli tu jest wszystko ok to zobaczyłbym czy nic się nie dzieje przy misce olejowej. Może tam coś jest nie tak

 

Pozdrawiam Janusz

Link to comment
Share on other sites

silnik już zmęczony i tyle, standardowo polecam wymianę pierścieni tłokowych oraz uszczelniaczy zaworowych...

Link to comment
Share on other sites

Guest bullitt

a co do tego chlapania olejem z korka wlewu to akurat normalny objaw jest bo wałki rozrządu, krzywki i dźwigienki są smarowane rozbryzgowo więc zawsze jak odkręcisz to będzie tam chlapało.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest rostek

Na poczatek sprawdz swiece i kable.

 

Pozniej silniczek krokowy (tzw. regulator biegu jalowego).

 

Na koncu sprawdzalbym:

- czujnik polozenia walu

- sonda lambda

- przepustnica (ew. potencjometr przepustnicy)

- wtryskiwacze

Link to comment
Share on other sites

po czterech latach to pewnie sprawa już nie aktualna... :whistle:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...