Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

STARANIA! o jedna z najmocniejszych Primer P11 N/A w Polsce?


Guest rossi20
 Share

Recommended Posts

Guest rossi20

Witam serdecznie. W kwietniu biezacego roku zakupilem Nissana Priemre P11 GT kupiona w salonie w Warszawie u Ballauna , 2 wlascicieli , serwisowna u Ballauna i bardzo dobrze utrzymana. Oczywscie standartowe wyposazenie jak w GT , wszystko dzialajace , kupiona od pana po 40 jezdzace 15 lat nissanami. Samochod nie wy,agal wlozenia nawet zlotowki , wymienione wszystko co trzbea wiec zaczelm sie cieszyc jazda tym przyjemnym samochodzikiem. wygodny , ladnie trzyma sie drogi , atrakcyjny wyglad , wiec co wiecej potrzeba zapisalme sie od razu do Nissan klubu , ale od razu wchodzilem w dzial Nissan Power Team. i tak naprawde tu jzu zostalem i raczej nie przemieszczam sie po innych dzialach ;-) zaczelo sie od czytania wszystkiego. Postanowilem sprawdzic ile wogole samochod ma mocy , ale zanium to zrobilem od razu wycialem jeden katalizator tak dla zasady ;-) , zoorganizowalismy spotkanie na hamowni u Grabowskiego i czekaem na swoja kolejke. Przy okazji poznalem paru chłopakow , przynajmniej wiedzialem jak niekotrzy wygladaja ;-). Wczesniej sie zapyatlem ile samochod moze miec , otrzymalem odpowiedz od Kuby ze jak jest zdrowa i ok to ok 142-145 KM. no to ok poczekamy i sie okaze, samochod wjechal na rolki i wyplulo cos takeigo ;-)

 

http://s189.photobucket.com/albums/z135/ro...nt=DSCN0022.jpg

 

150 koni i 185 NM - ksiazka jak nic :)

 

Ucieszylem sie gdy dodatkowo uslyszlaem ze jest to jedna z najmocniejszcy seryjnych Gt w klubie. Pomsylalem ze super i wystarczy mi to, niesety nie na dlugo ;-) ruszyly prace, w moemncie kiedy dostalem mocne baty civica VTI , ktorgo ciezko mi bylo dogonic ;-) wiec na poczatek poszedl dolot typu CAI , robiony oczywiscie u nadwornego tunera Kuby ;-) do ktorego okazalo sie ze mam 2 minuty drogi samochdem ;-)

 

podczas montazu:

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0031.jpg

 

i jak juz wszystko gotowe:

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0040.jpg

 

Oczywiscie poprawils ie dzwiek i wrazenia wlasne co do jazdy ale zadnych pomiarow po jeszcze nie bylo. 5 czerwca samochod wjezdza do El-Tecu na 2.5 cala po calosci , wtedy pojade go shamowac do Grabowskiego i pokaze wykres. nie bede obliczal na oko ile jest ;-) . dalsze prace bede w toku , generlanie pomysl projektu powstal niedawno a i tak idzie to bardzo szybko bo juz po2 tygodniach od decyzji bedzie CAI + wydech 2.5 cala by El-Tec , a jeszcze w tym miesiacu wjedzie nastepna rzecz ,ale pwoiem to dopiero jak sie uda zakonczyc rozmowy i dojdzie do finalizacji. Chodz dwie osoby z klubu juz wiedza co to jest ;-) mam nadzieje ze do konca czerwca samochod bedzie juz zrobiony mechanicznie do konca zostanie tylko strojenie za pomocy SMT6 lub Ecumaster - nadal nie jestem zdecydowany :< zalozenie bylo takie zeby projekt zrobic w miesiac gora dwa , a nie bujac sie z tym 2 lata , wiec mam andzieje ze sie uda wszystko. narazie tyle , wszystko bedzie na biezaco podawane , pozdrawiam i dziekuej Kubie za patronat nad projektem :one: :P

 

a tak jak wyglada GT w calosci :

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0017.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest DINO P10GT

Niezły wymiatacz sie szykuje, a czy juz orientujesz sie ile kosztuje zrobienie takiego wydechu?, pytam bo sam sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem.

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

tak. koszt na 2 tlumikach srodkowy(przelotowy) , koncowy (komorow-przelotowy) ok 1700 zlotych , na jednym tlumiku ok 1500 , pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Co do shamowania serii bez kata to wynik naprawdę piękny wyszedł, choć seria jak to seria powyżej 6000 umiera w tempie natychmiastowym, ciekawe co wniesie CAI w połączeniu z wydechem 2,5" - mam nadzieję że się niedługo przekonamy.

 

Jak chcesz mieć procedurę startową i flat shifta (bicie biegów bez puszczania nogi z gazu) to wsadzimy EcuMastera, jak z czasem zapragniesz zabawy z Nitro to nie ma to jak sprawdzony SMT6...

 

A i coś pomyśl z tymi hamulcami bo jest naprawdę kiepściutko na tym co masz...

Na początek komplet klocków Ferodo Premier załatwi sprawę ew. BREAK (nie pamiętam jak się to pisze - takie w żółtym opakowaniu - niemieckie)

 

Ps. co do P11 to do pobicia masz 163KM by Greg76, 160KM by Akarczma i 157KM by Pavoolon - powodzenia :D

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

niedlugo wejda Ferrodo tylko sprawdzalem na stornie intercarsu i sam tam dwa rodzaje klockow na przod i roznia sie wielkoscia jakos - jak zwykle IC nie moze byc normlanie tylko jakies udziwnienia maja ;-) ale niedlugo wjada ferrodo zeby bylo pewniej. Trzeba bic te rekordy - mam nadzieje ze poczatek licpa bedzie juz po zawodach ;)

 

[ Dodano: Nie 03 Cze, 2007 17:45 ]

Tu jak 2 razy z Coobciem z rolwanego i zatrzymanego - no jeszcze duzo brakuje , zreszta ja nie umiem startowac :-p

 

http://s189.photobucket.com/albums/z135/ro...nt=DSCN0151.flv

 

http://s189.photobucket.com/albums/z135/ro...nt=DSCN0150.flv

 

ale juz niedlugo mam andzieje ze bedzie lepeij ;-)

 

[ Dodano: Nie 03 Cze, 2007 23:24 ]

a to juz wlasnie odebralem wtryski 370 z S14 :D - idziemy , idziemy do przodu jak najszybciej ;)

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0176.jpg

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0175.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wtryski pod te mody które się planuje jak znalazł :D

A tym czasem czekamy do czwartku - dzień wyjazdu wozu z El-tca - porób jakieś fotki od spodu :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

spoko jak bede odbieral to zrobie fotki od spodu ;-) dobrze ze udalo sie je kupic te wtryski pozniej nie byloby to juz takie latwe ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest AUTOMAT_82

No pięknie się prezentuje:-) Widzę że szybko mkniesz do przodu z pracami. I masz rację, nie ma na co czekać. Gratki :one:

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76

mysle ze z przeskoczeniem mocy rudej nie bedzie najmniejszego problemu. miejmy nadziene ze po zaplanowanych modach na wykresie zobaczymy 170+ :diabel:

 

ps. a co do hebli to zdecydowanie polecam ferodo serii DS. nie zuzywaja sie szybko, nie ma zjawiska przegrzania hamulcy a zatrzymasz sie kilka metrow blizej niz dotad ale te felgi juz nie beda takie czyste ;)

Link to comment
Share on other sites

rossi20,

jakie mody planujesz ? moze przyda sie troche markowych diwajsów :)

szpera ? o tak :)

odezwij sie pw jak coś :D

 

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 21:13 ]

wypadałoby go zakrecić wyzej niż seria :) na dobrych wałkach i zakręcić kółkami rozrządu :)

Link to comment
Share on other sites

Seria kręci się do 7100 - Greg na swoich wałkach z przestawioną odcinką maks moc miał przy maks obrotach... Ciekawe czy np. do 8000 obr.min moc by rosła :D ??

Link to comment
Share on other sites

Na seryjnych to maksymalnie można do ok 7500obr.min - tak było ustawione u akarczmy i to była maksymalna bezpieczna dopuszczalna granica...

 

Jak się bawić w wyskie obroty to warto się zastanowić nad twardszymi spręzynkami - może nie takie jak ma Kivi (104KG) ale coś twardszego jak seria zwłaszcza jak się pakuje wałki co mają większy lift jak seria...

Link to comment
Share on other sites

rossi20,

jakie mody planujesz ? moze przyda sie troche markowych diwajsów :)

szpera ? o tak :)

odezwij sie pw jak coś :D

 

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 21:13 ]

wypadałoby go zakrecić wyzej niż seria :) na dobrych wałkach i zakręcić kółkami rozrządu :)

 

 

jesli to ma być autko na ulicę to zdecydowanie odradzałbym szperę :diabel2: no chyba że ta prima ma RWD ;)

 

pozatym ... życzę powoodzenia w projekcie...

 

ja inwestuje w młode pokolenie zamiast w nismo ... obecnie ;) - www.malazosia.deviantart.com

Link to comment
Share on other sites

jesli to ma być autko na ulicę to zdecydowanie odradzałbym szperę :diabel2: no chyba że ta prima ma RWD ;)

bzdura, a co ty myslisz ze to zespawany mechanizm róznicowy ??

Link to comment
Share on other sites

nie.. absolutnie.. myśle że to ograniczenie poślizgu tylko...

ale przyznasz że takie auto chu**o skręca samo z siebie ... zwłaszcza na luźnej lub mokrej nawierzchni... ale można się tego nauczyć fakt

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

odebralem samochod z El-Tecu i od razu pojechalem do Grabowskiego w sumie to po drodze , i wynik nastepujacy : 155.4 HP przy 6400 i 188.3 Nm przy 5000 ;-) , w sumie przyszlo bez zadnego strojenia 6 koni i ok 5 Nm , ale temparatura w hamowni ok 35 stopni heheheh nie szlo wyrobic ;_)

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0184.jpg

 

a to fotki wydechu:

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0178.jpg

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0177.jpg

 

http://i189.photobucket.com/albums/z135/rossi20/DSCN0179.jpg

Link to comment
Share on other sites

Brawo :)

Pytanie dużo odczuwalnie głośniej na takim układzie w stosunku do serii z katem?

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

no jest glosniej napewno , zwlaszcza ze mam na jednym tlumiku przelotowo-komorowym ;-) jest zdecydowanie glosniej no ale o wiele bardziej rasowo ;-)

Link to comment
Share on other sites

resumując na krótkie odcinki to OK i do zabawy tym bardziej :) ale jakby gdzieś dalej pośmigać to łeb puchnie... Dlatego warto mieć dwa samochody :) Mimo wszystko gratki zrób jakieś pomiary g-techem i filmik 0-160km/h :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

Guest rossi20

nie jest az tak zle mozna radio podlgosnic i ujdzie naprawde ;-) a jak bede mial dojscie do g-tech to zrobie pomiar ;-)

Link to comment
Share on other sites

nie.. absolutnie.. myśle że to ograniczenie poślizgu tylko...

ale przyznasz że takie auto ch*jowo skręca samo z siebie ... zwłaszcza na luźnej lub mokrej nawierzchni... ale można się tego nauczyć fakt

nie wiem, mi sie jezdzi dobrze , napedzane są 2 koła, a nie jedno, jeśli mocna ośka to tylko ze szperą, w nissanie mam i jestem mega happy!!!!

do innego auta juz mi szkoda kasy , hehe

Link to comment
Share on other sites

Guest greg76
Jak dla mnie to troche dużo straciłeś w zakresie średnich obrotów .

 

bo wydech to srodek do celu a nie cel :!: poczekaj na reszte.

 

[ Dodano: Pią 08 Cze, 2007 02:22 ]

i jeszcze cytacik z forum primer z innego zakatka swiata

For you do-it-your-selfers here are some general guidelines. If your engine is stock or if you are limiting yourself to bolt-ons, limit your pipe diameter to no more than 2" or you will lose some bottom end with no applicable gain on top. If you are to the point where you are getting into camshafts and headwork, 2.25"-2.5" from the cat back piping is appropriate. For turbo applications, 3" is the way to go.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...