Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Gasnie przy odpalaniu :(( n 15 2.0 D


Guest eleser
 Share

Recommended Posts

Guest eleser

od kilku dni mam taki problem: gdy odpalam rano samochod jest to nie mozliwe bez znacznej ilosci gazu a po odpaleniu trzeba gazowac i trzymac na obrotach powyzej 1000 bo gasnie :( i zapala sie pomaranczowa lampka silnika ale tylko ponizej 1000 obrotow gdy temperatura oleju wzrosnie mniej wiecej do polowy problem znika i autko juz nie gasnie. Problem wystepuje tylko gdy silnik jest zimny, nagrzany odpala bez problemu! Czasami pomaga właczenie klimy gdyz wtedy obroty automatycznie lekko wzrastaja i alma sobie radzi.

Prosze o jakies sugestie chcial bym zeby ASO to byla ostatecznosc!!!!

no i jak juz mam do nich jechac to chcial bym miec jakis maly wglad w sytuacje bo chlopaki lubia kitow nawciskac zeby zedrzec z czlowieka ile sie da

Link to comment
Share on other sites

Guest siinski

Miałem to samo w Mikrze K-11 1.5d którą ujeżdża moja małżonka.Przyczyną okazały się przepalone dwie świece żarowe.Co więcej okazało się że przez prawie dwa lata jeździła z przepaloną jedną świecą żarową ponieważ od kiedy ją mamy zawsze przy porannym odpalaniu przez pare sekund pracowała nierówno po czym wszystko było ok.Ponieważ odpalała zawsze na pół obrotu wału, nawet przy -29"C teorii co to może być było wiele z czego najczęściej skupiały się na pompie i ewentualnych nieszczelności zaworu powrotnego puszczającego przez noc ciśnienie z pompy która rano potrzebowała paru sekund aby owe paliwo zassać i sprężyć.Dopiero kiedy zaczeły się kłopoty z rozruchem i aby z trudem odpaliła trzeba było ją w trakcie odpalania gazować sprawdziłem świece i dwie okazały się walnięte.Po wymianie na komplet nowych świec wszystkie dolegliwości łącznie z nierówną kilkusekundową pracą po odpaleniu znikneły.

siinski

 

[ Dodano: Pon 04 Cze, 2007 20:02 ]

Miałem to samo w Mikrze K-11 1.5d którą ujeżdża moja małżonka.Przyczyną okazały się przepalone dwie świece żarowe.Co więcej okazało się że przez prawie dwa lata jeździła z przepaloną jedną świecą żarową ponieważ od kiedy ją mamy zawsze przy porannym odpalaniu przez pare sekund pracowała nierówno po czym wszystko było ok.Ponieważ odpalała zawsze na pół obrotu wału, nawet przy -29"C teorii co to może być było wiele z czego najczęściej skupiały się na pompie i ewentualnych nieszczelności zaworu powrotnego puszczającego przez noc ciśnienie z pompy która rano potrzebowała paru sekund aby owe paliwo zassać i sprężyć.Dopiero kiedy zaczeły się kłopoty z rozruchem i aby z trudem odpaliła trzeba było ją w trakcie odpalania gazować sprawdziłem świece i dwie okazały się walnięte.Po wymianie na komplet nowych świec wszystkie dolegliwości łącznie z nierówną kilkusekundową pracą po odpaleniu znikneły.

siinski

Link to comment
Share on other sites

Guest eleser

świece sa w porzadku (sprawdzone!!) a problem sie pogłebia teraz objawy wystepuja przez caly czas :zly:

śilnik wyrażnie sie duśi :/ trzeba trzymać gaz przez ok 10 min i caly czas powyzej 1000 obrotów inaczej odrazu gaśnie po pewnym czasie takiego gazowania jest ok!! i mozna jechac, Teori mechaników tez przybywa!! jutro wymieniam filtr paliwa ale nie pałam optymizmem chyba skończy sie w ASO i grubyyyy szmal zabule :029: :029:

Link to comment
Share on other sites

Świece są ok, ale czy na świecach jest cały czas prąd o odpowiednim natężęniu, może gdzieś za przekaźnikiem są jakieś straty, zaśniedziałe styki i świece ledwo co się grzeją.

Włącz zapłon, czyli grzanie świec i ostrożnie połacz na krótko + akumulatora z listwą świec i zobacz czy iskrzy (nie dotknij do masy bo będzie fajer). Jeżeli iskrzy to ta przyczyna. Dla potwierdzenia jak silnik zimny połacz tak przy pomocy przewodu rozruchowego , najlepiej przy pomocy drugiej osoby i po chwili odpal silnik. Połaczenia muszą być pewne, bez możliwości dotknięcia do masy !!!. Najlepiej jednym zaciskiem złapać do listwy a drugi trzymać w ręce i mocno docisnąć do + akumulatora, nic na stałe, żeby można było w każdej chwili odłączyć!!! Dla bezpieczeństwa włóż okulary bo może prysnąć.

Link to comment
Share on other sites

Guest eleser

dziś przybyla nowa teoria! po podpięciu do komputera niestety nie w ASO bo mają awarie Sprzętu hahahaha!! Czujnik wału bądż rozrząd :< Ręce opadają

 

tak czy inaczej teoria rozrzadu wydaje sie jak do tej pory najmądrzejsza poniewarz stwierdzona przez dwóch niezaleznych mechaników i komputer. :zly2:

 

oczywiście sprawdze jeszcze radę Grzegorza53 i oby sie potwierdzilo :zdziw: bo rozrząd to troszke kosztuje :029: czujnik walu tez tani nie jest :zly:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest zibi03

Witam

 

Ja mam troszeczkę inny problem z zapalaniem silnika

 

Od czasu do czasu zdarza mi się że po zakręceniu kluczykiem silnik zamiast zaskoczyć

wejdzie na moment na podwyższone obroty (szarpnie nim) i zgaśnie po czym mam okropny problem ponownie go uruchomić. Jak już w końcu odpali (czasem dopiero za 4-5 razem) to z rury konkretnie się zakopci ale tylko na moment i później już wszystko jest ok.

 

Bateria w mojej Almerze też już dogorywa choć w momencie pierwszego zapalanie dobrze kręci tak czy owak zbliża się jej kres. Zastanawiam się czy to może być przyczyną tzn za mały prąd rozruchowy?

 

Proszę Was o jakieś rady.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Czw 19 Lip, 2007 08:14 ]

Jednak miałem rację .

 

Powodem tych problemów z zapalaniem był zbyt słaby akumulator i podawał za mały prąd nie tyle na świece co rozrusznik.

 

Założyłem BOSCH SILVER 70Ah/640A i wszystko gra jak należy, kręci tak szybko jakby to był benzyniak. A swoją drogą polecam ten aku , mam już taki w trzecim aucie i jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Jest super.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest eleser

Diagnoza : czujnik polozenia walu

dzis wymienilem a klopotu z tym bylo :/ trudno dostepny czujnik dopiero w ASO mi sciagneli koszt 400 za czujnik i 100 za robote

dwa miesiace auto w garazu bo mnie nie bylo w kraju (trzeba chlebka szukac za granica) pojechalem pozyczonym :zly: po powrocie w 4 dni zrobione a przed wyjazdem nic nie moglem zdzialac ehh :P

Link to comment
Share on other sites

Guest mas444

Patrzcie, jak to postęp techniczny potrafi uprzykrzyć życie człowiekowi.

Ja mam taki sam silnik i działa. Bez komputera działa i bez czujnika wału też działa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest belowska

witajcie , gdzie jet ten czujnik położenia wału może też mam walnięty. Jak ktoś zna jego numer(SYMBOL) to proszę podać kupię w Niemczech tam jest taniej, moje auto to almera 2,0 d i z 97 rokchacback

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...