Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulacja wolnych obrotów


Gość ami

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktos wie jak można podkrecić wolne obroty w N15 GX 1.4 16v ? Po wymianie rozrządu, po kilku dniach, jak silnik jest porządnie nagrzany to na wolnych obrotach zapala mi się kontrolka oleju (może jest to wina czegos innego ? ). Bardzo proszę o info czy można to samemu podregulować, bo na wizyte u mechanika nie mam teraz przez przynajmniej 2 tyg. szans.

Pozdrowienia.

Ami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz to z głowy będę zmyślał (jutro napisze dokładniej) ale strzałka schodzi poniżej tysiąca obrotów i szacuje je na około 700-800 i tak naprawde trzeba tylko musnąc pedał gazu aby kontrolka zgasła. Auto poza tym nir gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

700-800obr./min. to idealne wolne obroty ,700 masz jak auto chodzi bez obciążenia (nawiew światła) a 800 jak pozałączasz to co pisałem. Proponował bym sprawdzić czujnik ciśnienia oleju, jeśli okaże sie dobry to tylko mogę współczuć :( a na jakim oleju śmigasz??

 

Ps. tu masz linka jak regulować obroty ,ale jak już pisałem obroty u ciebie są jak najbardziej OK

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...wolnych+obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) Temat obrotów przerabiałem ostatnio bardzo dokładnie i jeżeli po wyłaczeniu urzadzeń elektrycznych masz w przedziale 700-800 to się tylko cieszyć :D co zaś dotyczy kontrolki oleju to napisane jest: " Zaświecenie tej lampki podczas jazdy świadczy o niedostatecznym ciśnieniu oleju. Należy wówczas natychmiast zatrzymać pojazd i sprawdzić poziom oleju w silniku i w razie uzupełnić ilość oleju ... " nie należy jeździć ze świecącą kontrolką oleju i nie pokazuje ona jego stanu w misce olejowej :) Nie, że taki mądry jestem, ale tak pisze w instrykcji obsługi :one:

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty za moment sprawdze, olej to Mobil (półsyntetyk - ale dokładnego oznakowania nie pamietam). No i juz się naczytałem jak mu dokręcić śrubę w razie czego....

Pozdrowienia i dzieki za rady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podkręcenie śrubki to w ostateczności, ja bym na twoim miejscu ostro szukał czemu zapala ci sie ta kontrolka ,ciśnienie oleju to poważna sprawa, zabraknie ci go na kilkanaście sekund i masz zatarty silnik,wwl ma racje może coś ci pokapali przy zakładaniu rozrządu,tam są dwa napinacze hydrauliczne, może coś źle poskręcali i tam ci ciśnienie oleju ucieka. Dodam ze u mnie czasami obroty spadają do 500onr/min i kontrolka nigdy sie nie zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wcześniej nie było takich cyrków z ciśnieniem to z pewnością gdzieś masz spadek ciśnienia,najprawdopodobniej przy którymś z napinaczy rozrządu.U mnie choć mam silnik starszej konstrukcji nawet przy nagrzanym oleju ,po wyłaczeniu silnika i następnie jeśli zdąrzę właczyć zapłon w ciągu 2-3 sekund kontrolka nie zdąrzy się zapalić,dopiero po około 4 sekundach następuje spadek ciśnienia w magistrali,a przy zimnym ten czas jest znacznie dłuższy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...